Fransien
31-12-2013 om 09:46
Gelukkig nieuwjaar
Een goed uiteinde en een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal.
Met een extra portie gezondheid voor Jessica, kun je wel gebruiken met je voet.
neteret mut
31-12-2013 om 11:41
insgelijks
Ik sluit me aan bij Fransien, een gezegend Nieuwjaar en een goede gezondheid.
*Rymcke*
04-01-2014 om 06:43
Gelukkig nieuwjaar
Voor iedereen.
En vooral voor iedereen een gezond en gelukkig 2014
Gr Rymcke
*Rymcke*
04-01-2014 om 06:44
jessica
dat gezondheid speciaal voor jou en dan speciaal voor jouw voet !
Dat deze eindelijk beter mag worden.
Gr Rymcke
*Rymcke*
04-01-2014 om 06:48
mijn werk
Ben zooo blij met de baan in het zwembad.
Zit nu elke week 12 uur vast in het zwembad.
Met redelijk wat inval en af en toe een zondagsdienst is dit zo'n gemiddeld 15 uur per week.
Tja het is nu winter en valt het werk als brandwacht helemaal weg. Ja rustig roepen ze dan.
Hoop dat ik dit jaar brandwacht helemaal kan vaarwel zeggen en dat ik helemaal vaste uren krijg in het zwembad. Stiekum hoop ik dat de overname van een zwembad doorgaat. Zou deze maand (na uitstel (eerst augustus)) beslist worden.
Zwembad verdient zoveel beter als al dat andere werk.
Gr Rymcke
neteret mut
04-01-2014 om 11:53
pf flink onweer
gisteren eind vd middag. Veel flitsen, wind, hagel en regen. In onze straat geen schade maar op andere plekken in de stad (en andere steden ) wel. Ik moet nog wel naar een supermarkt, nu zeker niet naar de Delhaize (kom ik sowieso al bijna nooit)
jessica 5
04-01-2014 om 16:34
De beste wensen voor allemaal
En natuurlijk ook heel veel gezondheid toegewenst van mij.
Fransien
06-01-2014 om 21:16
Rymcke
Ik hoop ook voor je dat je zwembadwerk uitgebreid kan worden, zou voor jou ook zoveel plezier opleveren, nog afgezien van de goede verdiensten.
Hebben jouw kinderen er weer zin in na de vakantie of gaan ze met frisse tegenzin naar school.
Fransien
06-01-2014 om 21:17
Neteret
Hoe gaat het met jouw puber, is hij weer een beetje gemotiveerd of gaat het een heel moeilijk jaar worden?
Fransien
06-01-2014 om 21:18
Jessica
Hoe gaat het ondertussen met je, ben je al zat van al het gips en moet er nog meer eelt verwijderd worden?
Fransien
06-01-2014 om 21:22
Hier
We hebben een heerlijke vakantie gehad, lekker rustig aan gedaan.
De twee oudsten wilden ook een filmpje op het prinses Christina concours insturen en staan nu bij blokfluit en klarinet. Ze zijn heus geen prijswinnaars, maar ik ben wel trots op ze, vooral op mijn oudste met haar klarinet, ze is nov 2012 begonnen.
Fransien
13-01-2014 om 10:17
En we gaan maar weer naar school...
Tweede krijgt zulk makkelijk werk dat hij helemaal naar wordt, vooral thuis helaas, dus we gaan maar weer naar school...
Soms word ik er zo moe van, kind vraagt zelf om moeilijker werk en krijgt geen voet aan de grond bij de meester, wel bij de juf maar die wordt overruled door de meester.
*Rymcke*
14-01-2014 om 15:51
muziek
Onze jongste vindt muziek ook helemaal geweldig. Nu krijgen ze op school les van de harmonie.
Die lessen vindt hij ook super.
Nu vroegen ze wie er zaterdag wilt optreden.
aantal kinderen mogen meedoen met het optreden voor de ouders.
Hij gaat vader jacob spelen op blokfluit.
Hij mocht voor de klas de c voordoen.
Manlief zag het al voor zich.
voetbal., wilt toch c halen en nu ook al muziekles.
Neeeeeee.
Nee alleen op/via school.
En thuis beetje oefenen met mama.
Ik vind het wel leuk.
Gr rymcke
*Rymcke*
14-01-2014 om 15:54
school
Bij ons vinden ze gelukkig alle 4 school leuk.
Maar is wel super vervelend als ze niet begrepen worden.
Lijkt wel of die leraar hier niet mee kan omgaan.
Hoop dat jullie een oplossing vinden.
Gr rymcke
*Rymcke*
14-01-2014 om 15:55
fransien
O vanavond effe kijken.
Vind ik altijd leuk om te zien.
Ge rymcke
*Rymcke*
14-01-2014 om 15:56
Jessica
Hoe is het met jouw voet.
Ben erg benieuwd hoe Het nu gaat.
Gr rymcke
neteret mut
18-01-2014 om 12:36
update
met 2 zonen naar de opticien geweest, beide brillen waren kapot. Gaat 50 en 25 euro kosten, jammer maar niets aan te doen. Nou ja nieuwe brillen zijn duurder.
Met zoon 3 naar de info avond van tweedekans onderwijs (volwassen onderwijs) geweest. School had hem gezegd dat het zo ongeveer niet meer mogelijk is om zijn jaar nog te halen en hij is school beu/ moe. Bovendien valt het multimedia gedoe hem tegen, denkt dat iets anders beter bij hem past (gaat handel/ boekhouden doen, wil dus meer met mensen bezig zijn vandaar het handel gedeelte). Eerst maar eens de testen en gesprekken.
*Rymcke*
21-01-2014 om 00:38
fransien
Heb jouw Kids gezien. Wauw wat knap hoor.
Onze jongste speelt nog niet zo goed hoor.
Wel besloten dat ik hem zelf het notenschrift ga leren en beetje bij beetje blokfluit.
Maar eens op zoek naar een goede fluit. Ik heb een aura s 1.
Denk voor hem aan en aura s2.
Wel een houten.
Gr rymcke
*Rymcke*
21-01-2014 om 00:45
optreden
https://www.youtube.com/watch?v=sgbcTB367pk&feature=youtube_gdata_playerjongste mocht met een aantal van zijn klas meedoen met de familie avond van de vorige harmonie hier in het dorp.
Helemaal trots.
Hebben en half uur per week les.
Blokfluit pas enkele weken.
Link iS het filmpje op youtube.
Onze zoon is de jongeman met de gele broek en blauwe t shirt.
Bij eerste nummer met de bungelende voetjes.
Gr. Rymcke
Fransien
21-01-2014 om 13:24
Leuk
Rymcke, wat leuk, die eerste nootjes met blokfluit. Hij doet het behoorlijk goed hoor, hij kan tenminste redelijk stilzitten, opletten en meedoen en dat is toch de basis.
Tegenwoordig wordt er door de meeste blokfluitdocenten een droomfluit aangeraden, is een kwalitatief goede fluit (mijn zoon heeft er eentje met een plastic kop en een houten lijf maar ze zijn er ook helemaal van hout) en de gaatjes zijn makkelijk te pakken. Overigens ben ik wel een paar keer heel blij geweest met die plastic kop van die fluit, hij heeft namelijk wel eens geëxperimenteerd met met zijn neus fluiten, en ook wel een keer terwijl hij snipverkouden was. Die plastic kop kun je tenminste onder de kraan houden (en het was nodig!).
Mijn oudste had met haar klarinet nog maar 1 jaar les op het moment van filmpje opnemen, ben ook apetrots op haar.
Fransien
21-01-2014 om 13:29
Minder leuk
Neteret, wat een gedoe met je zoon die niet op zijn plek zit. Hij heeft waarschijnlijk nog niet echt een idee wat hij wil. Denk jij dat hij met handel wel goed op zijn plek zit?
Sterkte voor jullie allebei.
Fransien
26-01-2014 om 16:14
C diploma
Zoon heeft z'n C-diploma gehaald vandaag! Da's de tweede die door zwemles heen is. Zoon is ook blij, hij mag een andere sport uitkiezen en hij denkt aan atletiek, lijkt me ook echt wel wat voor hem.
neteret mut
29-01-2014 om 11:28
mooi zo
Fijn dat hij dat heeft, geeft ruimte voor iets anders (leukers?)
Hier wordt de eén na de ander ziek. In het weekend de meiden, daarna dag op dag 1 van de jongens. Niet echt heel erg ziek en wisselend per persoon, de gewone griepachtige dingen.
Fransien
29-01-2014 om 12:07
Neteret
Balen, iedereen om de beurt grieperig. Da's niet goed voor het humeur. Ben jij al aan de beurt geweest? Sterkte in ieder geval...
Hoe gaat het met je zoon, heeft hij al iets aan idee wat hij wel wil?
Fransien
29-01-2014 om 12:22
Hier
Gisteren een gesprek met de leerkrachten over tweede gehad. Gelukkig een constructief gesprek en hij gaat nu voor alles minimaal groep 7 stof krijgen, pffft. Tweede is een stuk gelukkiger.
School gaat wel een orthopedagoog vragen om mee te kijken omdat juf en meester merken dat hij zo anders denkt dat ze veel moeite hebben om hem iets uit te leggen. Hij wil graag vanuit het geheel de delen uitgelegd krijgen in plaats van met langzame stapjes ergens naar toe te werken. Oftewel, hij denkt te snel...
neteret mut
29-01-2014 om 20:33
ziek
ben ik een paar weken geleden al geweest, ga er nu maar vanuit dat ik nu niet ziek zal worden.
Vandaag moest ik naar Brussel. Kom je toch weer dat taalgedoe tegen. Ik moest naar station Brussel-zuid, kaartjesmachine stond op vooral frans en dan heet dat station dus anders (Bruxelles-midi), kost dan weer even nadenken. En dan stap ik nog uit in Brussel Centraal, gelukkig binnen 3 min de volgende trein (maar hoe ik dat nou had?). Terug een IC, lekker snel maar bomvol.
Zoon gaat de richting boekhoudkunde doen, morgen hoort hij welke modules hij moet gaan doen en voor welke hij vrijstelling kan krijgen. De testen daarvoor heeft hij de afgelopen dagen gedaan (nederlands, engels, frans, wiskunde, ict). Zoon 2 , die webdesign volwassen onderwijs deed, heeft zijn deelcertificaten voor het algemene deel. Die voor het webdesign deel niet en hij wil daar ook geen moeite meer voor doen. Geen volledig middelbare school diploma dus. Hij wil gaan werken. Zucht. Examens van oudste gingen heel goed, mag ook wel eens een keer.
*Rymcke*
04-02-2014 om 13:44
fransien
Yeah het c diploma.
zucht hier de jongste weer begonnen maar o o o borstcrawl en ramp!
Gr rymcke
*Rymcke*
04-02-2014 om 13:51
neteret mut
Zoonlief werken ?
Heeft hij dan idee waarin ?
Onze oudste toen jaar gedaan maar riep al snel dit ga ik niet mijn hele leven doen.
Ga weer naar school, riep hij.
Hoop dus dat het hem wel bevalt en dat hij wel een goede baan vindt.
succes ermee.
gr rymcke
Fransien
04-02-2014 om 13:58
Borstcrawl
Dat is nou een slag die mijn tweede echt kwam aanwaaien, hij voert hem ook heel erg goed uit. Die stomme schoolslag, die ziet er nog steeds niet mooi uit...
Ach, hij kan zwemmen, dat was het belangrijkste.
De derde begint nu ook aan de laatste badjes, ik hoop zo dat zij voor de zomervakantie haar A-diploma heeft.
Fransien
04-02-2014 om 14:02
Werken ipv school afmaken
Ach, je tweede zoon komt er wel achter dat werken ook niet zo ideaal is als het nu lijkt. Misschien gaat hij zich dan wel inzetten om een opleiding te halen.
Wel fijn dat je oudste goede cijfers haalt, scheelt voor iedereen weer. Hebben zijn vriendin en hij al uitzicht op iets voor zichzelf? En gaat het beter tussen jou en je schoondochter?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.