Fransien
04-02-2014 om 14:05
Hier
Afgelopen weekend was de prijsuitreiking van het prinses Christina concours in Blijdorp. Geheel toevallig mocht iedere deelnemer samen met een begeleider gratis naar binnen, jongere broertjes en zusjes mochten voor een tientje mee. We zijn dus met 3 volwassenen en 4 kinderen voor een tientje naar de dierentuin geweest met tussendoor een prijsuitrijking en nog een leuk concert, helemaal niet verkeerd...
*Rymcke*
04-02-2014 om 14:13
hier
Druk druk in het zwembad.
werk nu op 4 locaties hihi.
Afgelopen maand 60 uur boven mijn contract gewerkt.
Deze maand denk ik weer normaal. Dus 30 uur boven contract.
Ook mijn eerste adzwemster gehad die ik va het begin Heb opgeleid.
In 8,5 maanden haar A.
De turbo in 6 maanden komt volgende maand.
beetje trots op. Hihi.
Bij oudste in de klas gaat het zeer zwak.
op dit moment van de 26 naar 4 echt safe.
En ongeveer 8 die nog moeten werken eraan.
oudste heeft nu 1 verliespunt te veel.
Dus nog niet helemaal safe.
De helft heeft een advies brief voor andere opleiding te pakken.
moet gewoon lukken.
Manlief is van bedrijf veranderd. Gaat 1 maart in.
Heel wat gesprekken gehad. Hij zag het gelukkig in en zal nu Veel meer in de buurt werken.
helaas betaalt dit werk net als dat andere. Dus onze hoop hoger salaris vervloog.
Ik blijf in het zwembad het hoogste uurloon krijgen.
En mijn contract liep per 28 feb af maar is vorige week al verlengt.
Mijn diploma's voor brandwacht verlopen deze maand maar twijfel.
werk is zo onzeker dat ik liever kies voor het zwembad.
ws krijg ik op een 5de locatie de dinsdag erbij. Ben wel van de vrijdag gehaald. Bezuiniging. hulpkracht is goedkoper.
tweede moet over 2 weken examen ehbo doen. Dus lekker aan het oefenen.
Gr rymcke
*Rymcke*
04-02-2014 om 14:14
hier
Druk druk in het zwembad.
werk nu op 4 locaties hihi.
Afgelopen maand 60 uur boven mijn contract gewerkt.
Deze maand denk ik weer normaal. Dus 30 uur boven contract.
Ook mijn eerste adzwemster gehad die ik va het begin Heb opgeleid.
In 8,5 maanden haar A.
De turbo in 6 maanden komt volgende maand.
beetje trots op. Hihi.
Bij oudste in de klas gaat het zeer zwak.
op dit moment van de 26 naar 4 echt safe.
En ongeveer 8 die nog moeten werken eraan.
oudste heeft nu 1 verliespunt te veel.
Dus nog niet helemaal safe.
De helft heeft een advies brief voor andere opleiding te pakken.
moet gewoon lukken.
Manlief is van bedrijf veranderd. Gaat 1 maart in.
Heel wat gesprekken gehad. Hij zag het gelukkig in en zal nu Veel meer in de buurt werken.
helaas betaalt dit werk net als dat andere. Dus onze hoop hoger salaris vervloog.
Ik blijf in het zwembad het hoogste uurloon krijgen.
En mijn contract liep per 28 feb af maar is vorige week al verlengt.
Mijn diploma's voor brandwacht verlopen deze maand maar twijfel.
werk is zo onzeker dat ik liever kies voor het zwembad.
ws krijg ik op een 5de locatie de dinsdag erbij. Ben wel van de vrijdag gehaald. Bezuiniging. hulpkracht is goedkoper.
tweede moet over 2 weken examen ehbo doen. Dus lekker aan het oefenen.
Gr rymcke
neteret mut
04-02-2014 om 15:55
reactie
zoon wil werken, maakt geloof ik hem niet echt uit wat. Had al een sollicitatie naar iets verstuurd maar die bleken minimaal 2 jaar ervaring te vragen (wat niet in de advertentie stond) en had net een vraag om langs te komen ergens anders (iets helpdesk/ callcenter achtigs meen ik, hij wil de advertentie wel eerst zien voor hij erop ingaat. nogal logisch). Hij staat wel open voor avondonderwijs/ afstandonderwijs, maar niet echt iets volledig voor nu.
Oudste + vriendin: aanvaring mee gehad zondag. Oudste dochter heeft ook haar theoretisch en wilde praktijk oefenen, jongste zus wilde wel mee om te kijken en dat wilde ze al niet. oudste zoon moet ook oefenen en die mocht dan wel mee maar vriendin liever niet. Vriendin zei ronduit dat als zij niet meemocht oudste zoon ook niet ging. Ik heb haar toen gezegd dat oudste dat zelf moest beslissen, dat zij niet de beslissingen mag nemen voor een ander. Daar is ze boos over. Rijden met alleen dochter ging goed, nog wel alleen maar op een leeg parkeerterrein.
*Rymcke*
06-02-2014 om 14:02
fransien
Goede deal.
7 personen voor 10 euro dagje uit is erg leuk.
wie weet volgend jaar...
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Allemaal jaartje langer les.
gr rymcke
neteret mut
07-02-2014 om 20:01
o help wat nu
zoon 3 wordt zeer waarschijnlijk van school gestuurd, klas 6 middelbare school. Kreun. Morgen maar eens naar de wetswinkel maar ik verwacht daar niets van, denk dat de school niet mee wil werken. Ik had vandaag een telefoongesprek met de directeur en echt ik word niet gauw boos maar het was alsof ik tegen een muur sprak, alleen zij hebben gelijk en de arrogantie van zoon is de schuld van de ouders. Zoon had niet onbeleefd mogen zijn, had maar moeten slikken dat hij voor leugenaar uitgemaakt werd door de directie en kreeg de kans niet om te melden dat een akkefietje waar hij voor gestraft zou gaan worden door zijn tweelingbroer gedaan was. Ok hij is best arrogant, is al vaker wat van gezegd (net als zijn tweelingbroer) en laten dat nou net 2 van onze kinderen zijn waar de scholen over klagen, deze school dus. Ligt aan ons als ouders...niet alleen aan ons denk ik dan maar ook aan de school.
Maandag zal er een brief komen ivm uitsluiting.
jessica 5
08-02-2014 om 21:39
Hier
Ik heb het erg druk gehad de afgelopen weken met werken en bijscholingen. Met mijn voet gaat het nu nog wel goed, eelt groet wel weer aan en wordt door de pedicure om de drie weken verwijderd.Ik hoop dat er niet weer een ontsteking onder komt. Ik krijg aangepaste schoenen die er moeten voor zorgen dat ik de voet anders ga belasten.
Oudste heeft het goed naar zijn zin op zijn opleiding. Dochter rond al twee vakken af. Ze moet wel weer een nieuwe stage plaats vinden in een bloemen zaak. Zoon 16 heeft zijn tweede se week weer gehad, helaas twee onvoldoendes, kan er maar een herkansen. De tweeling had een goed verslag.
Fransien
14-02-2014 om 14:03
Neteret
Oef... Wat ontzettend vervelend, en nog wel de zesde klas ook. Hoezo in het zicht van de haven...
Hoe gaat het ondertussen met je zoon?
Fransien
14-02-2014 om 14:04
Jessica
Fijn dat het goed gaat met jouw kinderen, scheelt toch een hoop zorgen.
Nou nog die voet van je... Wanneer krijg je de aangepaste schoenen?
Fransien
14-02-2014 om 14:06
Hier
Is de orthopedagoog op school geweest voor de tweede. Het is echt gewoon onhandig zo snel als dat jochie geweest is, hij gaat dit jaar basisschool-uit met rekenen en taal als we niet uitkijken. De ortho gaat de school helpen om het lespakket uit te breiden zodat ze hem nog een paar jaar op school kunnen houden.
Fransien
14-02-2014 om 14:10
verjaardagen
O ja, zoon is net jarig geweest, 8 al weer, en dochter wordt 7 over anderhalve week.
Ik heb het vrij druk met alle soorten en maken baksel, knutsels en partijtjes. Maar het is wel leuk.
Mochten jullie nog een leuk cadeau weten voor een meisje wat 7 wordt...
neteret mut
14-02-2014 om 15:25
fransien
met zoon 1 gaat alles prima, had alle examens gehaald. Zoon 2 zoekt werk, zoon 4 is nu net begonnen op volwassen onderwijs en kan/ wil daar nog niet veel over zeggen. Zoon 3 moet maandag op gesprek komen of hij het jaar toch mag afmaken, denk het wel te oordelen naar de mail van de klassenmentor maar ws mits....Tja hij heeft een air van arrogantie en desinteresse om zich heen, is ook verbaal geen lieverdje, wordt bij onrecht of gevoel van onrecht snel boos. Combineer dat met een school die respect voor leraren (ook als die jou uitschelden of onterecht ergens van beschuldigen) hoog in het vaandel heeft en daar flink straffen voor uitdeelt, dan heb je een kruitvat. Nou schorsen scholen volgens mij een stuk makkelijker dan in NL en wisselen scholieren ook veel vaker en makkelijker om allerlei redenen van school. Nou ja maandag meer. Ik denk "kiezen op elkaar "en vooral werken aan zijn gip (profielwerkstuk) zodat dat goed gaat, dan kan hij volgend jaar naar de hoge school.
Cadeau-ideetjes zijn zo lastig vanop afstand. Knutsel, handwerk (boek met patronen bv voor poppen, naailes), of meer iets als playmobil, gewoon leesboeken, een nieuw bordspel/ spel, leuke fietstassen, skeelers, dekbedovertrek
neteret mut
17-02-2014 om 12:15
hij mag blijven
mits er aan een paar voorwaarden voldaan zal worden ( gesprek, taak inleveren en contract tekenen)
Fransien
17-02-2014 om 13:09
Pfoe
Pak van je hart.
Nog even het laatste half jaar uitzitten en dan naar hbo/universiteit.
Is je zoon ook blij?
neteret mut
17-02-2014 om 16:17
min of meer
opgelucht dat hij toch zijn jaar mag afmaken maar de reden van het hele gedoe blijft knagen van onterecht ergens van beschuldigd worden.
Fransien
18-02-2014 om 09:57
Ja, dat is dubbel
Het is zo vervelend als leraren vanwege hun positie niet naar zichzelf willen kijken, niet willen toegeven dat ze misschien impulsief of niet helemaal correct gehandeld hebben, of dat ze er ook wel eens naast zitten...
Maar het is nog maar een half jaar, het is bijna voorbij, nog even de tanden op elkaar en doorzetten en dan is hij er vanaf.
Fransien
18-02-2014 om 10:03
Ziekenboeg
Tweede is ziek. Dat is hij eigenlijk nooit, maar hij ligt nu al voor de tweede dag op de bank duckies te lezen. Jongste heeft gisteren alles eruit gegooid maar is zo jong dat hij nog heel makkelijk spuugt, die zit nu vrolijk te spelen.
De beide meiden zijn naar school.
Oudste heeft zondag voorspeelmiddag gehad van de muziekschool en dat ging heel redelijk (eerste liedje ging door de zenuwen even helemaal mis), het tweede liedje (ska) gaat ze vandaag ook voor de klas spelen.
Bij een van mijn bijleskindjes (degene waar ik bijna nooit over schrijf, hb, adhd en brugklas vwo+) heeft het eindelijk door, hij begint nu woordjes te kunnen leren en te kunnen stampen. En hij wil nu ook zelf leren plannen en leren om zichzelf aan het werk te zetten. Zijn moeder helpt hem nu iedere dag een paar uur, maar soms vindt hij dat wat minder fijn. Doelstelling voor het komende half jaar is 'mama de deur uit werken', dit met instemming en tot het grote genoegen van de mama in kwestie overigens
neteret mut
18-02-2014 om 12:06
fransien
hier is bijna iedereen ook ziek geweest, paar daagjes en weer klaar.
Lerares is ervan overtuigd dat ze met derde zoon een conflict had, zonen en klasgenoten beweren dat het met vierde zoon was. School heeft wel toegezegd er toch nog eens naar te zullen kijken.
Mooi dat het met je bijlesklant zo goed gaat.
Hier is het koud in huis, morgen komt er nieuwe mazout voor de verwarming.
Fransien
19-02-2014 om 13:34
Zit je er al weer warmpjes bij?
Doet je verwarming het al weer?
Hier ging tweede gisteren aan het einde van de middag al weer klusjes doen en at hij de hele dag redelijk goed tot goed, die is dus weer naar school.
Man werkt vanaf huis om achterwacht te zijn als het niet goed mocht gaan, maar tot nu toe niet nodig.
neteret mut
19-02-2014 om 15:22
op dit moment
wordt de tank gevuld, het duurt altijd wel even voor er minimaal 2000 liter mazout overgepompt is vanuit de tankauto. Minder dan 2000 in 1x is duurder en meer is een nog grotere hap geld (moet in 1x betaald) ook al kan er in de tank bijna 5000 liter. Bovendien willen we eigenlijk gas ( kan het warme water daar ook op en het fornuis in de keuken (ik kook nu op flessegas). Altijd een flinke opstakel in de straat zo'n tankauto. Na het vulllen nog een uurtje alles rustig laten bezinken en dan kan de verwarming weer aan, in tussentijd staat de allesbrander lustig hout te verbranden zodat het in de woonkamer heel redelijk is.
neteret mut
19-02-2014 om 22:53
jongste zoon
heeft eindelijk besloten wat hij wil uitbeelden voor carnaval op school volgende week, ezio uit assasins creed Gelukkig bestaat er youtube en internet
Fransien
20-02-2014 om 14:05
gelukkig geen carnaval
Niet bij ons op school, het valt namelijk in de vakantie.
Ik heb net vandaag te horen gekregen dat ik komende week een weekje vrij ben, heerlijk.
Mogelijk moet ik dit weekend nog werken, maar dat zien we dan wel weer.
neteret mut
20-02-2014 om 17:39
ach
het enige wat we ervan merken is dat alle scholen kinderen toestaan om 1 dag verkleed te komen en wanneer het "echt "is weet ik niet eens. Ook geen optochten door de straten ofzo. Deze en volgende week hebben ze nog school en dan 1 week vrij. Lekker voor jou een weekje vrij.
neteret mut
02-03-2014 om 16:05
he he
vakantie, mooi weer en donderdag tm zondag zijn we een extra lang weekend weg. Oudste en vriendin blijven thuis, oudste heeft geen vakantie en zo hoeven we geen oppas voor de katten te zorgen.
Fransien
03-03-2014 om 11:22
weekje vrij geweest
En lekker aangerommeld met de kinderen. Leuke dingen gedaan zoals winkelen met de meiden, lekker het bos in, naar oma toe, zelfs een keer naar de bios.
De kinderen vonden het erg jammer dat ze weer naar school moesten, en ik dat ik weer naar het werk moest...
Derde is nu 7 geworden, wordt ook al weer zo groot. Komende zaterdag hebben we het feestje en dan is het iets rustiger met verjaardagen.
neteret mut
03-03-2014 om 14:43
grrr
geen water vandaag van 8 tot 16.00, alweer werken in de straat ( en dat in de vakantie met iedereen de hele dag thuis)
Fransien
03-03-2014 om 16:04
Bah
Dat is zo vreselijk onhandig, vooral als je het niet vantevoren weet, en vooral als je een groot gezin hebt waarbij mensen ook nog wel eens naar de wc willen...
En het is wel lang hoor, meestal is het hier met een uurtje of twee wel gebeurd.
neteret mut
03-03-2014 om 16:27
klaar
we wisten het van te voren, er zat een brief in de bus, dus bij elke wc stond een emmer met water (buiten is ook nog een regenton) en in de keuken een paar kannen met water. Het lastigste vond ik eigenlijk nog om je handen te wassen. Ze zijn al weken bezig in de straat en het was nu pas de eerste keer dat we er echt last van hadden. Mede omdat er een hele grote en diepe put naast het hek zat waar we normaal met fiets langs gaan (nu dus door de garage, vlak langs de auto). Voordeel is wel dat we een brandweer waterpunt kwijt zijn, is verplaatst naar de overkant vd straat en niet meer op een voor ons vervelende plek net onder de heg/ hek waardoor we speciale regels voor wat voor soort poortje in het hek.
Fransien
05-03-2014 om 16:41
Fijn dat het klaar is
Het blijft behelpen en het blijft onhandig, opengebroken straten, geen water uit de kraan etc.
Hier gaat alles zo z'n gangetje, ik heb niet veel te melden. De kinderen zitten zich iets minder te vervelen op school, de rapportbesprekingen komen er over 2 weken weer aan en bij de oudste kan ik het wel raden (krijgt haar weektaak nooit af en is niet zo'n planner, zeker niet van lastige/saaie/niet-boeiende dingen). Tweede zal wel een rapport krijgen waarbij ijverig gezucht wordt over zijn potlood (is hij altijd kwijt). Derde heeft haar lvs-cito's vast goed gemaakt, is nu tenminste nog steeds bij het plusgroepje ingedeeld, en daar gaan we op doortoetsen aandringen. Vierde zit lekker op de peuterspeelzaal en is daar een snoesje, hij ziet nu het belang van communiceren wat meer in en doet z'n best om verstaanbaar te zijn, helemaal niet verkeerd.
Op het werk gaat het z'n gangetje.
Oudste dochter is bijna 10 en ik merk nu dat ze steeds later op bed gaat. Ook wel logisch natuurlijk, maar soms wel onhandig omdat mijn man en ik steeds minder avond voor onszelf hebben en daardoor ongemerkt later op bed komen. Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.