Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Gastouderschap dansleerling .. gaat niet zoals gehoopt


Ook bij gewone pleegzorginstellingen kunnen adressen bekend zijn van mensen die het goede willen doen, maar toch tegen een te grote problematiek aanlopen bij het kind dat uithuisgeplaatst is. Bijvoorbeeld (veelgehoorde klacht) de bemoeienis van jeugdzorginstellingen, of juist het laten afweten daarvan; en de interventies van ouders. Natuurlijk is het een voorwaarde dat het kind de opleiding dan kan vervolgen, dat is de enige reden om een gastgezin te zoeken.

Tsjor

MarloesAB

MarloesAB

07-06-2021 om 00:04 Topicstarter

tsjor schreef op 06-06-2021 om 08:50:

Ook bij gewone pleegzorginstellingen kunnen adressen bekend zijn van mensen die het goede willen doen, maar toch tegen een te grote problematiek aanlopen bij het kind dat uithuisgeplaatst is. Bijvoorbeeld (veelgehoorde klacht) de bemoeienis van jeugdzorginstellingen, of juist het laten afweten daarvan; en de interventies van ouders. Natuurlijk is het een voorwaarde dat het kind de opleiding dan kan vervolgen, dat is de enige reden om een gastgezin te zoeken.

Tsjor

Zo heb ik je raad ook inderdaad opgevat hoor!
Dat soort instellingen bouwen natuurlijk een database op, en ik kan me heel goed voorstellen dat daar soms best wat 'aanbieders' tussen zitten voor wie een echte pleegzorgsituatie (vaak toch wel heel heftig natuurlijk) niet iets is wat voor beide partijen wenselijk is. En dat daar toch ook mensen tussen zitten voor wie gastouderschap dan een hele mooie manier is om iets te betekenen, voor bijvoorbeeld een danskind. Waarbij je een heel waardevolle bijdrage kunt leveren en zelf ook een mooie ervaring hebt, maar waarbij er toch minder gewicht op je schouders rust. 
Fijn dat je je eigen ervaringen deelt. Heb dat nooit licht opgevat hoor, het offer wat de ouders brengen. Heb er alleen maar respect voor, dat je dat loslaten, en alles wat er nog bij komt kijken op zoveel vlakken, zo aandurft om je kind in iets te ondersteunen waarvan de uitkomst niet vast ligt. 
(Zelf had ik ooit, in een ver grijs verleden, toen de violen nog van steen waren wel enige belofte. Maar als er in de ochtend bijvoorbeeld even extra gestudeerd moest worden, dan was het toch vanuit de ouders 'neeeeu das niet nodig toch?' En dan ga je het niet redden. Klaar.
Dus los van dat het hier even echt flink gewrongen heeft, ik wil wel zeggen dat ik ontzettend veel waardering heb voor wat zij als ouders doen, en wat jij voor jouw kind hebt gedaan. Dat kan echt niet iedereen opbrengen!)

Dank je. Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.