Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Plien

Plien

29-06-2009 om 19:41

Epd - vervolgdraadje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Plien

Plien

06-07-2009 om 11:47

Duidelijke link

Klopt hoor Agnet, hier staat het ook nog eens duidelijk:
http://www.infoepd.nl/informatiepunt_com/u_maakt_bezwaar_voor_een_kind.php

Wij hebben ook geen paspoorten, alleen ID-kaarten, en hebben dus een uittreksel GBA meegestuurd.

Maar volgens mij weten ze daar zelf niet meer wat ze nu wel of niet hebben ontvangen. Ik heb dat uittreksel aangetekend verstuurd en toch kreeg ik weken later een brief dat het niet ontvangen was.
Uit de mail van een maand later (antwoord op een protesterend mailtje + telefoontje van mij) bleek dat het toch weer wél ontvangen was, 'in goede orde' zelfs, schrijft meneer/mevrouw De Back letterlijk. Hoera dat heb ik dus zwart op wit nu
Ik heb er net als jij weinig vertrouwen meer in!

Agnet, je hebt gelijk

Ik was er even te makkelijk vanuit gegaan dat je kinderen waren bijgeschreven in de paspoorten. Overigens is er in de vorige EPD-draad ook wel duidelijk betoogd waarom ze in feite ook dan geen uittreksel GBA danwel geboorteregister mogen eisen. Op het uittreksel geboorteregister staat al helemaal niets over wie op het moment van aanvragen welke zeggenschap over het kind in kwestie heeft, dus voor deze kwestie is het sowieso nutteloos. Dat minister Klink & Nictiz het wel voor dit doel willen accepteren, zegt wel iets (niet zo positiefs) over hen. Het uittreksel GBA is wat dat betreft ietsje logischer, maar ook niet bepaald waterdicht. En bovendien, de overheid kan aan de hand van de BSN's van alle betrokkenen zomaar helemaal zelf in hun eigen registratie opzoeken. Niemand heeft mij kunnen uitleggen wat het nut is van het deze gang van zaken: Je moet je legitimeren bij burgerzaken (overheid) om een uittreksel te krijgen uit de registratie van de overheid, om vervolgens via de post (onderschepbaar) die gevoelige gegevens op te sturen naar ... de overheid.

Plien

Plien

07-07-2009 om 22:01

Hou me vast...

... of ik sla op hol.
Vandaag: 4 EPD-brieven bij de post. Voor elk kind eentje. Volgens deze brieven:
- ontbreekt bij oudste een kopie van onze ID's en hebben we geen uittreksel GBA meegestuurd
- bij nummer 2 dito
- bij nummer 3 dito
- en bij nummer 4 kan op grond van bijgeleverde documenten niet worden vastgesteld dat wij de wettelijke vertegenwoordigers zijn.
.....................................................
*telt in stilte heel langzaam tot 10*
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGHHHHHHH
Ik heb zwárt op wit dat ze dat uittreksel GBA wél hebben. Ik heb inmiddels genoeg kopieën ID opgestuurd om een leuk spelletje kwartetten mee te spelen. Ik heb ze per mail ook nog diverse keren ID's e.d. doen toekomen.
Nu moeten ze dus echt ophouden!!!!

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2009 om 22:23

Och hemeltje lief

wat moet je nu nog?

Plien

Plien

07-07-2009 om 22:27

Nou...

.... een enorm pissig mailtje schrijven! Zijn ze helemaal. Ik zit hier echt roodgloeiend te wezen. Ik heb dit hele gedoe nu inmiddels zo vaak uitgetikt dat ik al bijna de BSN-nummers van mijn kinderen uit mijn hoofd ken. Het moet toch echt niet gekker worden.

Ik hou mijn hart vast

als ik jouw verhaal lees, Plien.

En dan neem ik ´zomaar´ aan dat je vast niet de enige bent...

Je zou bijna een complottheorie erop loslaten, zo van ´als we genoeg frustreren, dan raakt men vanzelf ´bezwaarmoe´ ´

Misschien de politiek inschakelen?? Dit slaat nergens op!

BrabantmvGielke

BrabantmvGielke

08-07-2009 om 09:24

Hou maar op

Heb nu al voor de 3de keer alles opgestuurd van mijn dochter en krijg het steeds terug want moet een kopie van bijschijving paspoort bijzitten. Duh, ze heeft een eigen ID kaart maar dat snappen ze echt niet volgend mij. Nu stuur ik het weer terug met 10x een kopie, misschien dat ze het dan snappen, pff.

Politiek!

Mail de leden van de Eerste Kamer! Zolang ze geen signalen krijgen van deze gang van zaken, denken ze dat het goed gaat, want ik durf te wedden dat minister Klink hier allemaal niets van weet - of het niet *wil* weten. Laat het weten aan de politiek, zoveel mogelijk, zet op een rij wat je nu allemaal al hebt geprobeerd om bezwaar te maken, welke fouten er in jouw geval allemaal gemaakt worden/zijn, wijs ze desnoods op deze draad. Hoe meer mensen met deze perikelen dat doen, hoe beter.
Zelf zal ik in elk geval vragen in hoeverre ik de ons toegestuurde bevestigingen voor ons gezin nog geloven cq vertrouwen mag. Zijn ze niet "per ongeluk" verstuurd, als ik dit allemaal lees?

Sancy

Sancy

08-07-2009 om 10:16

Ah wacht

minister Klink.... was dat niet die man die in de Tweede Kamer zei dat hij "dat éne geval waarbij het mis gelopen was, wel even persoonlijk zou uitzoeken"? Waarop Arda Gerkens een tas vol met brieven omhoog hield van mensen die haar geschreven hadden en Klink vertelde dat er meer klachten waren? Zou Klink misschien druk zijn met uitzoeken?
De leden van de Eerste Kamer aanschrijven is een goed idee. Maar laten we dan niet alleen klagen over het feit dat de administratieve processen bij bezwaar niet goed lopen, maar direct óók nog eens duidelijk zeggen dat het hele EPD een misbaksel is dat vooral niet (verder) ingevoerd moet.

Mee eens sancy

"maar direct óók nog eens duidelijk zeggen dat het hele EPD een misbaksel is dat vooral niet (verder) ingevoerd moet." Mee eens, Sancy. En dan mag het feit dat deze relatief simpele en kleine klus in verhouding met het totale project al zo slecht afgehandeld blijkt te kunnen worden, niet veel vertrouwen geeft dat de theorie van het LSP wèl goed zou werken. Dat nog afgezien van alle andere gegronde bezwaren (die ook nog best eens flink benoemd mogen worden).
Ik begrijp echt niet meer dat er mensen zijn die oprecht denken dat de gezondheidszorg beter gaat functioneren met het landelijk EPD. Als ik *dit* zie, krijg ik de neiging theelepeltjes in Nictiz-computers te gooien.

Bweuh, wat een monsterzin

"En dan mag het feit dat deze relatief simpele en kleine klus in verhouding met het totale project al zo slecht afgehandeld blijkt te kunnen worden, niet veel vertrouwen geeft dat de theorie van het LSP wèl goed zou werken."
Beter en vooral begrijpelijker geformuleerd: Nictiz blijkt deze relatief simpele en kleine klus in verhouding met het totale project blijkt al zo slecht af te kunnen handelen. Dit mag best als argument worden aangehaald om te onderbouwen dat dit niet veel vertrouwen geeft dat de theorie van het LSP wèl goed zou werken.
In simpel Nederlands: als Nictiz zo'n simpel onderdeel als een paar procent bezwaarmakers verwerken niet eens goed aankan, wat moeten we dan in vredesnaam nog verwachten van het uiteindelijke functioneren van het LSP?
Minister Klink, word wakker!!

Petr@

Petr@

08-07-2009 om 13:08

Hier ook

al voor de tweede keer terug gekregen ((
En ik heb op dit moment geen energie over om daarover in de clinch te gaan. Ik ben dus geneigd te denken "laat maar".
Zouden ze het daarom doen?

gr
Petr@

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2009 om 13:41

Wauwie de pauwie

Ik lig vlak. Ik ontvang vandaag een envelop met een formulier om gemaakte kosten terug te ontvangen. Neeeeeee, van mij geen ónvertogen woord meer over het EPD. Tjonge, wát een strakke organisatie!

Tirza

Plien

Plien

12-07-2009 om 00:21

*helpt tirza overeind*

Whahaha! Ze kunnen het dus echt?! Dat we dát nog mogen beleven!
Als ik dat formulier ooit nog mag ontvangen, declareer ik er een stel klompen bij

Carmen

Carmen

12-07-2009 om 21:52

Niet zo enthousiast

Niet zo enthousiast dames. Tussen een formulier ontvangen en daadwerkelijk iets terugkrijgen liggen misschien nog wel een aantal weken of eerder maanden. En waarschijnlijk moet dit formulier ook minstens tien keer opnieuw.

Carmen.

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 23:04

*zijgt ineen*

Heb ik altijd al eens willen doen, ineen zijgen. Ik vrees dat je gelijk hebt Carmen. Maar ja, ik ben tóch even blij geweest.

Tirza

Agnet

Agnet

13-07-2009 om 08:14

Ik was ook blij

want ook ik kreeg een formulier dat ik 15 euro terug krijg van mijnheer EPD. Maar nou heeft Carmen mijn hele juichstemming doen omslaan .

Het is trouwens wel raar, ze willen een origineel uittreksel, dat heb ik nooit meegestuurd (één goedgekeurd kind en twee niet-goedgekeurde kinderen omdat ik geen origineel uittreksel heb meegestuurd...) en toch krijg ik geld. Ik heb vorige week nogmaal kopie GBA voor middelste kind opgestuurd en gelijk zaterdag het declaratieformulier. We wachten vol spanning af, wat zullen we eens gaan doen met die 15 euro?

Mamvantwee

Mamvantwee

13-07-2009 om 09:44

Hier ook

Hier opluchting, dat nu eindelijk alles geregeld is. Zojuist heb ik het formulier voor die €15 in de bus gedaan, maar eigenlijk vind ik dat geld niet zo belangrijk. Er zit trouwens voor ons een winstmarge van 100% op, want het uittreksel kostte me 7,50. Dus het vergoedt een beetje alle emails, kopieën en telefoontjes die ik nog heb gemaakt...

Die man bij de gemeente zei in oktober al dat er waarschijnlijk €15 euro per uitttreksel vergoed zou worden, het is ondoenlijk om alle bonnetjes te gaan verzamelen en controleren!

groet, Mamvantwee

Plien

Plien

13-07-2009 om 16:02

Oh, nou

... als ze zo hapsnap te werk gaan wat die vergoedingen betreft, dan kan dat paar klompen van mij er ook nog wel af

Primavera

Primavera

14-07-2009 om 17:07

Nee plien

Klompen worden niet vergoed. Er staat wel dat er €15,- per OPGESTUURD uittreksel wordt vergoed... Je zou natuurlijk per gezin de vergoeding van een stuk of 20 uittreksels kunnen vragen. Alhoewel... "nee mevrouw, we hebben er maar 13 van u gehad en 12 kopieën van id-kaarten. Kunt u die andere 7 nog eens nasturen?".
Kun je die vergoeding trouwens wel per gezin ontvangen of moet dat ook per persoon...
"wij hebben het verzoek om vergoeding voor het uittreksel van uw dochter ontvangen. Uit onze gegevens blijkt dat u voor uw eigen uittreksel geen vergoeding heeft gevraagd..."
of erger
"... wij hebben het verzoek om vergoeding voor het geboorteuittreksel van uw zoon ontvangen, maar volgens onze gegevens heeft u nog geen bezwaar gemaakt namens uw zoon. Kunt u het ontvangstbewijs voor de verwerkte bezwaarmaking nog eens opsturen..."
Ik ben blij dat ik in het buitenland woon.
Groetjes Primavera

Plien

Plien

15-07-2009 om 23:10

Lol

Per OPGESTUURD uittreksel Primavera? Dus niet per daadwerkelijk AANGEKOMEN uittreksel? Dat biedt nog mogelijkheden

Primavera

Primavera

15-07-2009 om 23:55

Per meegestuurd uittreksel

Tja, ik kan er ook niets aan doen. Op de informatie site van het epd staat: "Per MEEGESTUURD uittreksel zal een vergoeding van € 15,- worden verstrekt."
Zie http://www.infoepd.nl/informatiepunt_com/vergoeding_kosten_uittreksel.php

Plien

Plien

16-07-2009 om 15:39

Gna

Dat staat er inderdaad letterlijk.
*wrijft vergenoegd in de handen*

amk

amk

21-07-2009 om 21:42

Nou

het is al gestort, maar ik heb 2 uittreksels gestuurd en er is 1x 15 euro gestort.

Ik ben positief verrast.

Agnet

Agnet

22-07-2009 om 17:09

Weer afwijzingen

Helemaal getikt word ik er van. Oudste 2 kinderen zijn weer afgewezen. Dus ik ging bellen, mijnheer EPD heeft mij keurig te woord gestaan, begrijpt ook niet dat er één kind is goedgekeurd en andere twee zijn afgekeurd. Ik heb (weer) al mijn gegevens achtergelaten en ze gaan me (weer) bellen. Vorige keer hebben ze na een week teruggebeld maar toen zat ik net op mijn werk in vergadering. Ik nam op omdat er een onbekend nummer stond (altijd bang dat er iets met de kinderen is). Mevrouw EPD beloofde mij toen vriendelijk 's middags na 14.00 uur terug te bellen, heeft ze nooit gedaan.

Plien

Plien

22-07-2009 om 19:42

Goed dat ik eraan denk

Ik zal meneer EPD voor de zoveelste keer even herinneren aan mijn mailtjes... en meteen de bijlagen er weer een keer bij doen. Stel je toch voor dat ie ze even niet kan vinden...

Agnet

Agnet

25-07-2009 om 11:20

Nou ja zeg, zou het echt?

Ik heb op 17 juli voor beide oudste kinderen afwijzingen gekregen omdat ik geen uittreksel GBA heb meegestuurd. Dat heb ik natuurlijk wel gedaan, maar dat is ergens daar kwijt geraakt (ik heb wèl een declaratieformulier ontvangen).

Gisteren kreeg ik weer een brief, gedateerd 23 juli. Ik heb een van de vorige keren een brief meegestuurd en naar aanleiding daarvan schrijft de heer of mevrouw De Back het volgende:

vanwege de grote belangstelling voor het EPD en de vele vragen die hierover bij het infopunt EPD zijn binnengekomen, is uw brief van 31 mei helaas nog niet eerder beantwoord. Onze excuses hiervoor.

U schrijft dat u opnieuw bezwaarformulieren en bijlagen heeft opgestuurd om bezwaar te maken tegen het EPD. Wij hebben alles in goede orde ontvangen. Over u en uw gezin kunnen via het EPD geen gegevens uitgewisseld worden. U ontvangt separaat per persoon een brief van het info-punt BSN in de zorg en landelijk EPD waarin uw bezwaren bevestigd worden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Zou het dan nu toch echt gelukt zijn? Ik heb nog steeds mijn twijfels, eerst wil ik brieven voor de oudste 2 binnen hebben.

Agnet

Agnet

28-07-2009 om 18:05

Ja, het is echt waar!

Ik kreeg vandaag de bevestiging binnen van de 2 oudste kinderen en gelijk weer een declaratieformulier. Het kan dus echt (al heeft het 8,5 maand geduurd).

Agnet

LOL...zo viel ik ook zowat van mijn stoel gisteren, beetje zelfde verhaal! Ook al maanden drama's met bezwaar maken. Man was gelijk rond. Mijnes niet, want daar had ik per ongeluk mijn huidige handtekening onder gezet terwijl op het paspoort (meisjesnaam) nog mijn oude handtekening stond. na terugsturen met oude handtekening probleem opgelost. Maar dochterlief he....pfoei pfoei. eerst leek het uit de folder dat alleen manlief bezwaar kon maken (want in mijn paspoort nog mijn meisjesnaam), vervolgens was er geen kopie paspoort bij. Maar ja...ze staat bij mij op het paspoort, dus dat was ook een probleem. Paar weken terug kregen we een brief dat het bezwaar afgewezen was want degene die het aanvraag, daar stond ze niet bij in het paspoort. Dit was overigens nadat we er een brief bij hadden gedaan met uitgebreid ons verhaal, en na advies van een medewerker. Nee hoor, konden ze niks mee. Dus ik dacht: laat maar, mijn paspoort is nu toch verlopen, ik vraag een nieuwe aan en dan vraag ik nog een keer het bezwaar aan met een kopie. klaar. Ik was zo pissig en dat (volgens mij nog jonge) meisje aan de telefoon wist ook al niet veel toe te voegen behalve dan dat ze geen brieven in behandeling namen bij het formulier (nou vraag ik je!)
en gisteren, zonder dat we na het vorige verhaal nog actie hadden ondernomen (want nieuwe paspoort nog niet klaar) ineens de brief dat het bezwaar is toegewezen!!! VAAAG! maar ik ben wel blij ik dacht nog even, zal ik nog ff checken of het echt zo is, maar ik geloof dat ik dat toch maar niet doe, heb het tenslotte zwart op wit.

maar wat een gezeur zeg!

Loekie

Petr@

Petr@

04-08-2009 om 20:58

3x is scheepsrecht?

Ik ga het nog één keer proberen. Ik heb al twee keer bezwaar gemaakt voor de kinderen. De eerste keer had ik er alleen een kopie van hun paspoort bij gedaan, de tweede keer had ik het keurig met GBA uittreksel verstuurd.
Maar ook de tweede keer heb ik het terug gekregen. Ben gisteren dus maar weer naar het gemeentehuis vertrokken, heb het uitgelegd en kreeg een ander uittreksel mee waar we allemaal op staan, gratis, want die meneer vond het ook maar raar. Volgens hem was het eerste uittreksel voldoende.
Dus vandaag heb ik het nieuwe uittreksel verstuurd + kopietjes van onze paspoorten + kopietjes van het GBA.
Ben benieuwd!

gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.