Silone
25-04-2012 om 22:49
En welke namen hebben het niet gehaald?
kijk dat durf ik dan wel weer neer te zetten. De afvalnamen.
Isabella en Charlotte, Ricardo (yuk, echtgenoot vond het mooi, ik niet)
Oscar, Max en Felix (vond ik leuk, echtgenoot niet)
Julia en Larissa (we kregen geen meisjes)
Wiske71
25-04-2012 om 23:17
En hier
De nemen die het niet werden:
Yveline, Tristan, Marnix
Tosca, Charlotte, Michiel
Evert, Simon
Noa, Cosette
Nicky Nick
25-04-2012 om 23:34
Wat werd het niet
We waren er meestal erg snel uit, maar een paar namen kwamen in de buurt:
Floris
(ik zag een blonde krullenbol ondersteboven aan een tak bungelen, manlief zag een vreselijk betwetertje voor zich).
Jelte
(ik was bang dat men 'hier' niet zou snappen dat het een jongensnaam is). Jelt en Jelten waren het ook niet.
Ise
(totdat ik me bedacht, Ies van de Pies. Stom natuurlijk want overal kun je wel wat op verzinnen).
Isae
(haha, het is meteen duidelijk waarom het het niets is geworden. Er hoort een streepje op de e en dat lukt me op deze laptop niet. En dat was een van onze voorwaarden: geen streepjes, puntjes, etc die wegvallen bij emailadressen zodat je niet meer weet hoe je het uitspreekt. Dus Ie-saa-eee. Ik vond het mooi, uniek, maar niet bij ons passend)
Flore
(in het dialect van hier betekent dat 'vloer'). Niets geworden dus.
Anienom
25-04-2012 om 23:39
Hier
Jongensnamen: geen alternatieven, we waren er zo uit.
Meisjesnamen: Nike (Niekee, niet Naik) for all the obvious reasons, Sofie (zo heet nu de poes) en Lola (zo heet nu de andere poes). De laatste twee namen werden het niet simpelweg omdat we het eens werden over een andere naam.
Anja
26-04-2012 om 00:09
Hier
Maud, Tjerk en Sil omdat er een ander geslacht geboren werd en we later de naam niet meer vonden passen
Namen die het niet haalden omdat we van mening verschilden:
Pien
Liedewij
Jelle
Joep
Netnie
26-04-2012 om 00:35
Jongensnaam
Een jongen had Haje of Hajo geheten. Over de e en o waren we het nog niet helemaal eens.
skik
26-04-2012 om 07:55
Leuke vraag
Roos voor de tweede omdat oudste toen de R nog niet kon zeggen, dat werd Woos. Jet omdat dat teveel lijkt op de naam van mijn man. Nina omdat onze achternaam met No begint. Ninano?
skik
krin
26-04-2012 om 09:38
Op de valreep
De laatste naam die van de shortlist viel was Jochem.
Sanne en Joris waren daarvoor de kanshebbers. Die vielen al vrij snel af wegens miskramen.
Genista
26-04-2012 om 09:45
Deze
Willem en Taco werden het niet. Ik heb Willem nadrukkelijk afgekeurd en mijn echtgenoot vond Taco "om op te eten".
Manda Rijn
26-04-2012 om 09:52
bij de oudste hadden we maar 1 naam, alleen een meisjesnaam, geen andere naam in ons hoofd.
bij de 2e hebben we heel lang gezocht, er is van alles langs gekomen: Louise, Sophie, Eloise, Amélie... ik ga het draadje eens opzoeken in het archief
iig toen kwam Sinilind met een naam aanzetten en die bleef direct hangen.
Jongensnamen hebben we nooit serieus besproken want bij de echo's waren het duidelijk meisjes. Ik vind en vond Ben een leuke naam (benneman) maar de stomme collega van mijn man heet zo dus hij had de verkeerde associaties.
Temet
26-04-2012 om 10:07
Hier
Partner had een of ander boek over de Israelische geheime dienst ofzo gelezen en kwam met de (jongens)naam Zuki aanzetten. Daar heb ik direct een veto over uitgesproken. Misschien dat het in Israel wemelt van de stoere kerels die Zuki heten, maar hier vind ik het meer een naam voor een kat.
Groeten,
Temet
Genista
26-04-2012 om 10:11
Oh ja...
In een boekje met Friese voornamen hebben we ook nog wat inspiratie zitten opdoen. Gezamenlijk hebben we onder hoongelach de meisjesnaam "Harinkje" afgekeurd...
ishtar
26-04-2012 om 10:33
Afgekeurd
Bij de oudste waren we het meteen eens, dwz, ik had een paar namen in mijn hoofd, al heel lang, 1 jongensnaam en 1 meisjesnaam, en man vond ze ook mooi, nog steeds trouwens
Bij middelste is afgevallen: Loran (vond (en vind) ik erg mooi, maar man niet) en op de valreep Milan (en daar ben ik uiteindelijk wel blij om, na de 'invasie' aan Milans na een soap)
Bij jongste Marron en (tijdens de bevalling) Dyon. (en ook daar ben ik blij om, we wonen nu in een omgeving met meerdere Dions)
Meisjesnamen zijn nooit meer aan de orde geweest, die we verzonnen hadden bij oudste stond nog steeds , en daar hebben we uiteindelijk de naam van jongste zoon van gemaakt.
Carolien
26-04-2012 om 10:37
Stomme reclame...
Voor de oudste hadden we de naam Wouter in gedachten... tot de LOI kwam met een hele irritante reclame waarin die naam verschrikkelijk werd uitgesproken.
gelukkig kregen we een meisje!
Rosa van der Zanden
26-04-2012 om 10:57
Hier
Yvonne (hoe verzon hij het?), Diederick, Jasper. Vind ik nog steeds leuk. Rogier kan niet omdat ik de 'r' alleen maar op zijn Gooisch kan uitspreken. Jet ging niet ivm te korte achternaam.
Rosa van der Zanden
IngridT
26-04-2012 om 11:26
Wat het niet haalde....
hmm. Volgens mij heb ik dat verdrongen. Bij de eerste 2 konden we geen enkele leuke meisjesnaam bedenken, maar gelukkig waren het jongens. Ik herinner me vaag dat Vincent op een shortlist stond, maar verder weet ik het niet meer. Voor nr 3 hadden we eindelijk DE meisjesnaam gevonden, en het was ook een meisje...pfiew! Maar als ze een jongen was geweest had ze Tobias (of Toby) geheten, en dat vind ik nog steeds een hele leuke naam. Maar dat gaat niet meer gebeuren!!
Ingrid
Fiorucci
26-04-2012 om 11:27
Zegge rosa
Yvonne is toch een prachtige franse naam!!! Tssss.....en heden ten dage erg origineel.
Fiorucci
26-04-2012 om 11:29
Ingrid
Dat is dus het grappige, wij wisten geen enkele keer of het een jongen of een meisje werd. Maar achteraf bleek: Als het een jongen werd, hadden we vantevoren heel snel een jongensnaam en lukte de meidennaam niet, en vice versa.
Rieke
26-04-2012 om 12:29
Weinig keus
wij hadden 1 meisjesnaam en 1 jongensnaam die we echt het mooist vonden. weinig discussie. Ik had wel een aantal namen als alternatief; tobias, simon, felix, en voor een meisje louise, femke, anneloes.
we hebben 1 zoon die 2 stoere voornamen heeft (opa's vernoemd) en onze dochter had al een naam toen wij haar als 8 weekse baby kregen.
en Fio; mijn nichtje heet Yvonne, ze is 7 en er is geen leeftijdgenoot die zo heet, wel vele 40plussers, grappig.
rutiel
26-04-2012 om 12:37
Ha leuk
Een net-niet-draadje.
Even graven hoor:
Jesse, Joram (weliswaar met een "m" dus, maar toch gelukkig dat het dat nooit geworden is!!)en Jarith (of Yarith). Over die laatste naam ben ik zelf nog steeds erg tevreden maar manlief vond het als een nieuw type auto klinken. Het viel af dus, helaas.
n@nny
Kaaskopje
26-04-2012 om 13:00
Fiorucci
Ik bedacht mij net dat man en ik het vlotter eens waren over meisjesnamen dan jongensnamen. Ons eerste kindje was een jongetje. In ons trouwboekje staat zijn troetelnaam en niet de naam die hij officieel gekregen zou hebben. Die hadden we nog niet en om opeens snel de knoop door te hakken voelde niet juist.
Maylise
26-04-2012 om 13:14
Verschillend
Bij de tweeling had ik letterlijk honderden namen op papier staan om uiteindelijk min of meer bij de eerste keuze terug te komen. Geen idee eigenlijk meer wat er allemaal op stond... Ik meen in elk geval Hugo, Gideon, Timon voor een jongen en Severine voor een meisje. Die zijn het dus allemaal niet geworden.
Later toen ik getrouwd was zijn sommige namne uiteindelijk ook afgevallen..
Voor een jongen oa: Sufiyan, Rayan, Raja, Reda, Yannis, Younes, Jonah, Michael, Zacharia...
Rayan zou ik nu niet meer geven bijvoorbeeld maar de anderen zoals Sufiyan en Zacharia vind ik nog steeds hele leuke namen.
Voor een oa meisje: Sana, Lara, Noemie, Sarah, Saria, Dinah, Darah...
Er waren nog wel meer maar deze weet ik nog steeds.
Silone
26-04-2012 om 13:31
Schiet me nog te binnen
Dat ik Silas ook heel mooi vond, maar dat bedacht ik pas nadat oudste zoon was geboren. Hij heeft een klankgelijkenis waardoor Silas afviel. En Joshua was voor zoon 2 nog een serieuze optie. Gelukkig ging die niet door, want moeder van zwangerschapsgym beviel 2 weken eerder van een Joshua. Zoon 2 en diezelfde Joshua zijn nu beste vrienden, ook grappig.
Poppy
26-04-2012 om 14:23
Onze favoriet
Onze dochter zou Isabel geheten hebben. De enige naam waar man en ik het al snel over eens waren (vernoemd naar mijn oma Elisabeth). We kregen twee jongetjes
Gijsbertha
26-04-2012 om 14:38
Hier
Werden het niet: Gijs, Dennis, Henk, Rachel, Nathalie.O,ja en Quinten kon volgens mijn man pas bij de vijfde, maar dat gaat niet meer gebeuren.
bibi63
26-04-2012 om 15:34
Omdat we geen jongen kregen
werd het geen Rik of Rick (over de 'c' waren we nog niet uit).
Voor een meisje hadden we nog als optie Fleur en Floor. Gelukkig hebben we daar niet voor gekozen, omdat rond haar geboortejaar heel wat Fleurs en Floors zijn geboren.
Gr. Bibi
Kaaskopje
26-04-2012 om 15:36
Ach ja, nathalie
Onze jongste zou na kerst geboren worden, maar stel toch dat ze tijdens kerst geboren werd? Daarvoor had ik als derde naam Nathalie gereserveerd. Ik vind het liedje mooi, maar het betekent ook geboren op 1ste kerstdag, of wat ik net lees 'kerstmis dag'. Ze werd niet tijdens kerst geboren, dus helaas...
Kaaskopje
26-04-2012 om 15:36
Ach ja, nathalie
Onze jongste zou na kerst geboren worden, maar stel toch dat ze tijdens kerst geboren werd? Daarvoor had ik als derde naam Nathalie gereserveerd. Ik vind het liedje mooi, maar het betekent ook geboren op 1ste kerstdag, of wat ik net lees 'kerstmis dag'. Ze werd niet tijdens kerst geboren, dus helaas...
Maylise
26-04-2012 om 15:46
Silone
Silas vind ik ook een enorm leuke naam. Ik heb hem nooit overwogen maar ik zou hem zo willen geven aan een kind.