Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
maartje

maartje

22-03-2011 om 22:43

De moeder met de late roeping

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

26-03-2011 om 17:29

Manda

Ik zeg niks wat in strijd is met elkaar en vind nog steeds dat jij erg fel was hierover.

Erg fel

oh nu ben ik niet gewoon fel maar opeens erg fel.

Ik vind het verder ook bespottelijk dat ze zo breeduit met haar verhaal en haar kind onscreen op tv wil.

liora

liora

26-03-2011 om 19:16

Fel

Gewoon erg fel, gewoon

Ik snap wel dat ze op tv wil. Heel veel mensen hebben hun oordeel al klaar, dan kan haar verhaal toch enige nuance brengen misschien.

Biene M.

Biene M.

26-03-2011 om 19:39

Op tv

Misschien wil ze op tv om te voorkomen dat klasgenootjes later aan haar dochter vragen waarom ze altijd door haar oma wordt opgehaald.

Ik vind het tragisch, dit. Zo'n scenario wens je toch niet voor je kind? Zou de moeder geen spijt krijgen als ze straks op de hormonale toppen van moederliefde beseft wat ze gedaan heeft? Ze hebben nog geluk gehad ook, het risico op bijvoorbeeld zwangerschapsvergiftiging was erg groot. Dat had kunnen leiden tot een te vroeg geboren kind met alle problemen die dat met zich mee kan brengen.

Nancy

Nancy

26-03-2011 om 19:54

Spijker op de kop

Ja Biene dat is wat mij ook zo treft in dit verhaal en daarom schreef ik een eerder berichtje anoniem omdat ik niet wist wat voor emoties het zou oproepen. Ik vind
deze dame een grote egoiste omdat ze willens en wetens een kind wilde baren en daarbij gewoon de risico´s voor het ongeboren kind aan de kant heeft geschoven. Nu ben ik daarin dus ook fel (sorry net als Manda), wetende wat voor risico´s het met zich meebrengt als je als kind veel te vroeg geboren wordt....

liora

liora

26-03-2011 om 21:24

Cobi

Ehh behalve dat we beiden BAM-moeder zijn, zie ik verder geen parallel tussen mij en deze moeder. Jouw opmerking stoort me. Ik was 38 toen mijn jongste werd geboren!

liora

liora

27-03-2011 om 09:05

Inderdaad

Ook bij P en W zei hij dat het nieuws in de familie als een bom insloeg. Hij zei ook dat hij niet goed wist wat hij ervan vond, en daarom die docu maakte, om zijn mening te vormen.

Rafelkap

Rafelkap

27-03-2011 om 10:50

Leuke moeder

Ondanks mijn bedenkingen (meer medisch) vond ik haar wel sympathiek overkomen en is ze ws wel een hele leuke moeder. Interessant is ook wel dat men het nooit over oudere vaders hebben. Lijkt me ook niet leuk, om je vader al jong te verliezen.
Ik vind het ook haar keuze- en kan daar niet echt over oordelen. Niet vanuit mij (het zou niet mijn keuze zijn) maar ik ben haar niet. Ze heeft gewoon gebruik gemaakt van andere wetgevingen uit een ander land. Alles is te koop.

Biene M.

Biene M.

27-03-2011 om 10:57

Rafelkap, vader

Het is al eerder gezegd, maar er zijn twee verschillen met de situatie van de oude vader:
1. er is dan ook een jonge moeder.
2. het gaat dan om een kind dat ook biologisch verwant is met de ouders.

Oude vader

Ik schreef al eerder: kijk voor de gein eens in het archief op de zoekterm "oude vader". Hoezo wordt daar nooit over gesproken... Hier op OO in elk geval wel. Het valt niet te ontkennen dat de heren het biologisch bezien wat makkelijker hebben om in dit opzicht de mening van de maatschappij aan de laars te lappen. Maar wat mij betreft gaat het hele verhaal over de leeftijd van de *ouder*, niet speciaal alleen de moeder.

Tineke

Tineke

27-03-2011 om 12:24

Leuke opmerking

een jongen uit mijn klas, heel serieus: 'is haar melk niet over de houdbaarheidsdatum?'.

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 14:21

Liora - de rol van de moeder

Ik vind dat je de rol van de moeder wat ambivalent bekijkt. De mevrouw die dit kindje op de wereld zet, beschikt hopelijk over een grote familie/vangnet want ze zal wellicht jong overlijden. Kortom: die mevrouw zelf is niet zo bere-belangrijk, als het kind maar gezellie wordt opgevangen door aardige mensen.
Tegelijkertijd ben je verontwaardigd als iemand deze mevrouw als 'draagmoeder' bestempeld, want dat is toch wel effe heel wat anders dan Een Echte Moeder. Terwijl die echte moeder in jouw redenering hoppetee vervangbaar is door een gezellige vriendenkring-familie.
Raar.

Tirza

Rafelkap

Rafelkap

27-03-2011 om 18:35

Sowieso egoïstisch

Sorry, met half oog gelezen. Dat is dan wel zo, maar is het niet sowieso (oud of jong) best egoistisch om een kind te krijgen?

Egoïstisch

ja natuurlijk tenzij je eigenlijk geen kind wil.

Anyway, eigenlijk vind ik een ieder die willens en wetens een kind hebben waar het niet goed voor kan zorgen ongeschikt als ouder. Idem bij huisdieren, daar erger ik mij ook groen en geel aan, van die mensen die zich niet voor zo'n heel leven commiteren aan zo'n dier, bah.

Oudere vaders

Ik heb net in het boek van Dick Swaab (Wij zijn ons brein) gelezen dat laat vaderschap een grotere kans geeft op autisme en gedragsstoornissen. Dus dat zaad is ook niet onbeperkt houdbaar. Het grote verschil met oudere moeders (waarvan de eitjes ook niet beter worden met het klimmen der jaren) is dat mannen alleen hun bijdrage hoeven te deponeren, daarna kan er niks meer mis gaan. Vrouwen moeten het kind nog negen maanden dragen en op de wereld zetten, dat wordt risocovoller met de jaren.

skik

Rafelkap

Rafelkap

28-03-2011 om 09:34

In die zin

Egoistisch, in die zin van: wie denken we wel wie we zijn dat we een kind op de wereld zetten? Dat is me nogal een verantwoordelijkheid. En er zijn zat ouders die dat beter niet (hadden) moeten doen. Of waarvan een van de ouders een levensbedreigende ziekte heeft en ze toch besluiten een kind te krijgen. Mag dat dan wel?
Zolang de wetgeving in andere landen anders is en alles te koop is- zullen er zulke oude moeders zijn.

Pluk53

Pluk53

30-03-2011 om 17:31

Filosofische beschouwingen

http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filosofie/article/detail/1867285/2011/03/30/Oude-moeder-heeft-de-toekomst.dhtml
Persoonlijk blijf ik het zien als omzeilen van de adoptieregels.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.