Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:32

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:30:

[..]

Dank je wel.

Op sommige loze verwijten reageer ik dan ook niet. Op mensen die wel opbouwende kritiek hebben wel. Als iemand iets vraagt, geef ik antwoord. 

Ja? Waarom niet op de vraag waarom een week per maand teveel is?

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:30:

[..]

Ik wil opnieuw het gesprek aan gaan. Waarbij alle verwijten en dingen die ik niet meende maar wel hebben gezegd, vergeten moeten worden. Vanaf nul zeg maar.


Dus hij moet jou rot opmerkingen zo maar vergeten?

Is er ook nog iets waarbij jij hem tegemoet komt?

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:35 Topicstarter

Yolo schreef op 01-08-2021 om 21:32:

[..]

Ja? Waarom niet op de vraag waarom een week per maand teveel is?

Dat vind ik wel teveel eigenlijk. 

Wat is er dan mis met de vakanties (deels hier, deels daar) en dan af en toe een keertje? 

Yolo schreef op 01-08-2021 om 21:32:

[..]

Ja? Waarom niet op de vraag waarom een week per maand teveel is?

Dat heeft ze gedaan.

Haar antwoord op 1 week, om de week, om de maand enz is steeds hetzelfde

"Ik zie dat niet zitten" 

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:35 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 21:34:

[..]

Dus hij moet jou rot opmerkingen zo maar vergeten?

Is er ook nog iets waarbij jij hem tegemoet komt?

Als je het gesprek meteen weer begint met dingen die ooit zijn gezegd, dan kom je nergens. Dan gaat het al snel weer alleen daar over en niet over de toekomst. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:36

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:32:

[..]

Dat laatste zou best kunnen. Hij praat er in elk geval niet meer over. Als ik er zelf niet naar vraag, hoor ik er niks meer over. En zelfs als ik er naar vraag krijg ik vrij korte antwoorden en stort hij eigenlijk meteen in.

Gek he, je wordt alleen maar boos als hij zich open stelt. Op een gegeven moment zeg je dan maar niks meer.. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:35:

[..]

Dat vind ik wel teveel eigenlijk.

Wat is er dan mis met de vakanties (deels hier, deels daar) en dan af en toe een keertje?

Dat de kinderen en hun vader elkaar amper zien! En elkaar dus heel veel moeten missen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:36

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 21:35:

[..]

Dat heeft ze gedaan.

Haar antwoord op 1 week, om de week, om de maand enz is steeds hetzelfde

"Ik zie dat niet zitten"

Dan is het gewoon kansloos... 

dan

dan

01-08-2021 om 21:36

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:30:

[..]

Dank je wel.

Op sommige loze verwijten reageer ik dan ook niet. Op mensen die wel opbouwende kritiek hebben wel. Als iemand iets vraagt, geef ik antwoord. Soms is iets niet helemaal duidelijk of verkeerd begrepen. Da's verder geen probleem.

Ik wil graag een oplossing die werkt voor iedereen. En ja, in alle eerlijkheid ook voor mij en mijn kinderen. Iemand die hier om de week een week weg is, dat lijkt me niks.

Ik wil opnieuw het gesprek aan gaan. Waarbij alle verwijten en dingen die ik niet meende maar wel hebben gezegd, vergeten moeten worden. Vanaf nul zeg maar.

Ja, hij is een hele fijne vriend. De beste die ik me had kunnen wensen. Alleen als ik hem in de put zie, dan doet dat erg zeer. Ik kan daar alleen niet goed mee omgaan. Het mondt dan snel uit in verwijten, dingen die ik niet meen. Met als gevolg dat hij er niet meer over praat met mij en ik teveel redeneer van geen nieuws en zolang ik hem niet in de put zie, goed nieuws.

je blijft steeds hangen in dat "om de week" maar dat kan toch ook een andere frequentie zijn? Jij en je kinderen hebben je vriend minder nodig dan zijn jonge kinderen die hun papa nu al 4 maanden niet hebben gezien. Natuurlijk is het fijner als hij steeds bij jou zit maar iemand rond je heen hebben die zijn kinderen erg mist en daardoor verdrietig is, is ook niet fijn. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 21:37

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 21:36:

[..]

Dat de kinderen en hun vader elkaar amper zien! En elkaar dus heel veel moeten missen.

Dat vind ik ook zielig voor die kinderen.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:35:

[..]

Als je het gesprek meteen weer begint met dingen die ooit zijn gezegd, dan kom je nergens. Dan gaat het al snel weer alleen daar over en niet over de toekomst.

Het zou maar om 1 dingen moeten gaan namelijk hoe komen papa en zijn kinderen weer zo snel mogelijk fysiek in elkaars leven.

Niet meer en niet minder

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:38 Topicstarter

MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 21:32:

[..]

Open en kwetsbaar misschien wel ja, maar tegelijkertijd niet in staat tot verder kijken dan alleen haar eigen belang. En ik vind het bijzonder dat zoveel mensen hier zeggen dat ze een hele fijne vriend heeft. Ik kan het me niet voorstellen dat je als ouder gewoon je relatie achternaloopt en ervoor kiest je kinderen nauwelijks meer te zien. Liefde genoeg hebben is prachtig, maar die kinderen hebben er niks aan op deze manier. Die zien alleen een vader op afstand, die het reuzeleuk heeft met zijn nieuwe gezin. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen als je 7 bent.

Ik ook niet. Mijn kinderen hebben hun vader als persoon niet gemist, wel een vader als figuur. Maar als persoon hadden ze op een gegeven moment wel door dat hij nooit komt, belt, vraagt hoe het met ze is. 

Maar zijn kinderen lijken aan hun vader gehecht te zijn zoals ze normaal aan een moeder zijn gehecht. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:40

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:35:

[..]

Dat vind ik wel teveel eigenlijk.

Wat is er dan mis met de vakanties (deels hier, deels daar) en dan af en toe een keertje?

Teveel? Serieus.. Dan heb JIJ nog steeds 3x zoveel tijd met hem als zijn kinderen hebben... Teveel? 

Als het nu wel de vader van je eigen kinderen was geweest he, had je die week in de maand dan ook TEVEEL gevonden?? Je komt echt egoïstisch over TO, dus omdat jij dat teveel vind en het er dus op stuk zou kunnen lopen ontneem jij jouw eigen kinderen dus wel een vaderfiguur..Een vertrouwd positief iemand die leuke dingen met hen deed (wat je ze zo gunde)..

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 21:40

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:38:

[..]

Ik ook niet. Mijn kinderen hebben hun vader als persoon niet gemist, wel een vader als figuur. Maar als persoon hadden ze op een gegeven moment wel door dat hij nooit komt, belt, vraagt hoe het met ze is.

Maar zijn kinderen lijken aan hun vader gehecht te zijn zoals ze normaal aan een moeder zijn gehecht.

Dat is toch normaal? Tis hun vader. Volgens mij is mijn kind even veel aan mij gehecht als aan zijn moeder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.