Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 21:12:

Vind je er nu eigenlijk iets van dat zo ongeveer iedereen je hier kritiek geeft op je houding? Of gaat dat echt volledig langs je heen?

Nou, dat iedereen kritiek heeft  op haar houding... 

Ik vind dat A12345 zich open en kwetsbaar opstelt. En dat sommigen hard oordelen. Als ik TO was, weet ik niet of ik nog zo vrij antwoord op vragen zou geven.


Ik krijg de indruk dat TO echt op zoek is naar een oplossing. Dat die niet eenvoudig te vinden is, is helder.

Maar volgens mij ben je op de goede weg A12345, als je inderdaad begint met opnieuw met je man te praten én als je voor jezelf weet wat je echt dwars zit (zijn niet-handelen en jouw zeer waarschijnlijk niet reële angsten).

Sterkte en succes. Het klinkt of je een hele fijne vriend hebt, die liefde genoeg heeft voor alle mensen die hem dierbaar zijn.


A12345

A12345

01-08-2021 om 21:24 Topicstarter

dan schreef op 01-08-2021 om 21:22:

[..]

het zou inderdaad wel handiger zijn als er gelijk een regeling getroffen wordt maar ook al is dat niet zo, dan heeft hij toch zijn kinderen weer gezien en zij hem.

Klopt, maar keer zal hij toch op tafel moeten gooien dat die regeling aan moet worden gepast. Zo door blijven sukkelen, dat is geen optie. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:19:

[..]

Ja, maar dan moet hij dat wel regelen. Voor mij part gaat hij morgen, maar dan wel met het idee om structureel iets op te lossen. Niet om daar een weekje rond te hangen en dan weer van de regen in de drup te belanden.

Maar het moet wel geregeld worden volgens jou voorwaarden en eisen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:25

Imi schreef op 01-08-2021 om 21:21:

[..]

En waarom mag hij van jou niet gewoon een weekje naar zijn kinderen toe?

Eerder schreef je dat hij van zijn ex de kinderen mag zien wanneer hij wil. Wat is er dan mis mee dat hij gewoon een weekje gaat?

Dan moet ZIJ hem wel een week missen he, hoelang die kinderen hun vader moeten missen geeft blijkbaar niet. Een week op een maand, dan heb je alsnog 3x zoveel tijd met hem als dat zijn kinderen hebben. Pffff dat zou dan "liefde" moeten zijn? 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:23:

[..]

Dat mag hij wel, maar ik denk dat het beter is als er structurele afspraken worden gemaakt die beter passen bij de huidige situatie. Niet dat hij af en toe een weekje daar op komt dagen als hij het hier niet meer trekt.

Structurele afspraken wil jij niet als het te lang is naar jouw mening, want dan moet jij hem te veel missen en is het geen relatie meer. En structurele afspraken wil jij ook niet als het te kort is, want daarvoor is het te lang rijden. Eigenlijk vind je dus niks goed, want af en toe een weekje daar mag ook al niet. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:21:

[..]

Ja, maar wel steeds vaker verdrietig en stil. Dat komt steeds vaker terug en duurt steeds langer. Was aanvankelijk af en toe en eventjes, maar is nu regelmatig en dan een paar dagen.

Ik ben (te) opvliegerig, hij (te) rustig. Hij kan me wel redelijk goed kalmeren, ik hem niet.

Laat die man gaan!

Hij mist zijn kinderen en wordt dan ook nog afgeblaft door jou.

A12345
Zie mijn bericht van 21.24 uur

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:24:

[..]

Klopt, maar keer zal hij toch op tafel moeten gooien dat die regeling aan moet worden gepast. Zo door blijven sukkelen, dat is geen optie.

Dat is niet aan jou!

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:23:

[..]

Dat mag hij wel, maar ik denk dat het beter is als er structurele afspraken worden gemaakt die beter passen bij de huidige situatie. Niet dat hij af en toe een weekje daar op komt dagen als hij het hier niet meer trekt.

Natuurlijk is een structurele oplossing beter. Echter heeft hij zijn kinderen sinds Pasen dus ruim 4 maanden niet gezien. De kinderen echt zien, al is het maar een week is belangrijker dan wachten met gaan tot er een perfecte oplossing is.

dan

dan

01-08-2021 om 21:28

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:23:

[..]

Dat mag hij wel, maar ik denk dat het beter is als er structurele afspraken worden gemaakt die beter passen bij de huidige situatie. Niet dat hij af en toe een weekje daar op komt dagen als hij het hier niet meer trekt.

ik denk dat je dat aan je vriend en zijn ex moet overlaten. Laat hem gewoon af en toe een week of langer daarheen gaan. Ik denk dat hij daar toch een blijer mens van wordt. Ik krijg nu het idee dat hij misschien niet eens een of 2 weken naar zijn kinderen durft te gaan omdat hij geen gedoe wil met jou. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:30

Echt arme kinderen 6 en 7 jaar en dan hun vader zo moeten missen  

Die kinderen moeten dus ook hun vader maar missen, omdat JOUW kinderen hun vader moesten missen? Zo komt het echt op mij over, kan er niks anders van maken. Ik lees niks in de zin van empathie of gevoel bij jou voor jouw partner en zijn kinderen, gewoon niks.

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:30 Topicstarter

TrefleQ schreef op 01-08-2021 om 21:24:

[..]

Nou, dat iedereen kritiek heeft op haar houding...

Ik vind dat A12345 zich open en kwetsbaar opstelt. En dat sommigen hard oordelen. Als ik TO was, weet ik niet of ik nog zo vrij antwoord op vragen zou geven.


Ik krijg de indruk dat TO echt op zoek is naar een oplossing. Dat die niet eenvoudig te vinden is, is helder.

Maar volgens mij ben je op de goede weg A12345, als je inderdaad begint met opnieuw met je man te praten én als je voor jezelf weet wat je echt dwars zit (zijn niet-handelen en jouw zeer waarschijnlijk niet reële angsten).

Sterkte en succes. Het klinkt of je een hele fijne vriend hebt, die liefde genoeg heeft voor alle mensen die hem dierbaar zijn.


Dank je wel. 

Op sommige loze verwijten reageer ik dan ook niet. Op mensen die wel opbouwende kritiek hebben wel. Als iemand iets vraagt, geef ik antwoord. Soms is iets niet helemaal duidelijk of verkeerd begrepen. Da's verder geen probleem. 

Ik wil graag een oplossing die werkt voor iedereen. En ja, in alle eerlijkheid ook voor mij en mijn kinderen. Iemand die hier om de week een week weg is, dat lijkt me niks. 

Ik wil opnieuw het gesprek aan gaan. Waarbij alle verwijten en dingen die ik niet meende maar wel hebben gezegd, vergeten moeten worden. Vanaf nul zeg maar. 

Ja, hij is een hele fijne vriend. De beste die ik me had kunnen wensen. Alleen als ik hem in de put zie, dan doet dat erg zeer. Ik kan daar alleen niet goed mee omgaan. Het mondt dan snel uit in verwijten, dingen die ik niet meen. Met als gevolg dat hij er niet meer over praat met mij en ik teveel redeneer van geen nieuws en zolang ik hem niet in de put zie, goed nieuws. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:32 Topicstarter

dan schreef op 01-08-2021 om 21:28:

[..]

ik denk dat je dat aan je vriend en zijn ex moet overlaten. Laat hem gewoon af en toe een week of langer daarheen gaan. Ik denk dat hij daar toch een blijer mens van wordt. Ik krijg nu het idee dat hij misschien niet eens een of 2 weken naar zijn kinderen durft te gaan omdat hij geen gedoe wil met jou.

Dat laatste zou best kunnen. Hij praat er in elk geval niet meer over. Als ik er zelf niet naar vraag, hoor ik er niks meer over. En zelfs als ik er naar vraag krijg ik vrij korte antwoorden en stort hij eigenlijk meteen in. 

TrefleQ schreef op 01-08-2021 om 21:24:

[..]

Nou, dat iedereen kritiek heeft op haar houding...

Ik vind dat A12345 zich open en kwetsbaar opstelt. En dat sommigen hard oordelen. Als ik TO was, weet ik niet of ik nog zo vrij antwoord op vragen zou geven.


Ik krijg de indruk dat TO echt op zoek is naar een oplossing. Dat die niet eenvoudig te vinden is, is helder.

Maar volgens mij ben je op de goede weg A12345, als je inderdaad begint met opnieuw met je man te praten én als je voor jezelf weet wat je echt dwars zit (zijn niet-handelen en jouw zeer waarschijnlijk niet reële angsten).

Sterkte en succes. Het klinkt of je een hele fijne vriend hebt, die liefde genoeg heeft voor alle mensen die hem dierbaar zijn.


Open en kwetsbaar misschien wel ja, maar tegelijkertijd niet in staat tot verder kijken dan alleen haar eigen belang. En ik vind het bijzonder dat zoveel mensen hier zeggen dat ze een hele fijne vriend heeft. Ik kan het me niet voorstellen dat je als ouder gewoon je relatie achternaloopt en ervoor kiest je kinderen nauwelijks meer te zien. Liefde genoeg hebben is prachtig, maar die kinderen hebben er niks aan op deze manier. Die zien alleen een vader op afstand, die het reuzeleuk heeft met zijn nieuwe gezin. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen als je 7 bent.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 21:32

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:13:

[..]

Dat is het denk ik wel. Als ik boos ben zeg ik weleens dingen die ik niet meen. Laatste keer zei hij dat hij voortaan wel alleen een cadeautje gaat kopen. En hij belt nu dus ook alleen zonder er verder iets over te zeggen.

Hij is van het principe dat wie dronken is of boos is, de waarheid zegt die iemand onder normale omstandigheden niet zegt, maar ik zeg als ik boos ben echt dingen die ik niet meen en waar ik achteraf spijt van heb.

Oh in dat geval zou ik me verder niet druk meer maken, die gaat vanzelf wel weg en vindt dan hopelijk zijn weg met de kinderen wel weer terug. Lullig voor jou maar dit gaat niet werken. Het feit dat ie steeds stiller wordt zegt eigenlijk al genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.