Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 21:06

dan schreef op 01-08-2021 om 21:04:

[..]

wat vindt hij er zelf van? Wat is voor hem een haalbare situatie wat het reizen naar zijn kinderen betreft? Er zijn zoveel mogelijkheden maar ja, de wil moet er wel zijn natuurlijk.

Het gaat vooral om wat zij vind, ik denk dat ie het niet meer durft te zeggen voor het geval dat ze er weer ruzie om krijgen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:06

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 21:04:

[..]

Volgens mij vind jij die gelatenheid prima en wil je niet anders.

Stel dat hij morgen ineens met zijn ex regelt dat hij om de week daarheen gaat om voor zijn kinderen te zorgen, ben je dan blij voor hem of boos omdat je hem minder zal zien?

Zeker het laatste, dat blijkt toch al uit al haar reacties. Zelfs om de 2 weken is teveel. Een week per maand geeft ze dan weer geen antwoord op. Ikke ikke ikke en de rest kan ?...... 😖

dan

dan

01-08-2021 om 21:07

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:01:

[..]

Ja, dat kan. Maar dat moet dan ook eens gebeuren. Wat ik al zei, de gelatenheid is een groot deel van mijn ergernis.

Ook als hij daar een paar weken met de vakantie naar toe gaat, komt de oplossing niet uit de lucht vallen. Regelt hij dan niks, dan is hij misschien weer even opgewekt, maar verder blijft de situatie precies hetzelfde als voor de vakantie.

Ik geloof dat ik hem ook steeds minder begrijp maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. Als hij zijn kinderen zo mist, dan zou ik denken dat hij er alles aan doet (wat ook voor hem haalbaar is uiteraard) om ze te zien. 


A12345

A12345

01-08-2021 om 21:10 Topicstarter

dan schreef op 01-08-2021 om 21:04:

[..]

wat vindt hij er zelf van? Wat is voor hem een haalbare situatie wat het reizen naar zijn kinderen betreft? Er zijn zoveel mogelijkheden maar ja, de wil moet er wel zijn natuurlijk.

Tijd niet meer echt over gehad. Maar laatste keren zou hij het liefst de vakanties het liefst vooral hier doorbrengen met de kinderen en 'n beetje daar met z'n allen. En dan tussendoor af en toe. En hij had het over een scenario waarbij zijn ex met de kinderen terug zou keren. Maar dat laatste lijkt me alleen realistisch als haar geld op is. 

Wat er niet echt in lijkt te gaan, is dat hij zelf wat moet doen in plaats van te hopen dat het vanzelf allemaal de juiste kant op valt. 

Imi

Imi

01-08-2021 om 21:11

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:59:

2 weken, 2 weken, dat zie ik niet zitten.

Ik wil best meedenken. Vooral met vakanties en dan misschien af en toe eens. Maar elke 2 weken 2 weken daar zitten, dan is hij er hier amper nog.

Hij zal ook moeten beseffen dat hij zichzelf niet op kan delen.

Dan is het wel zo eerlijk als jij nu een punt achter de relatie zet. Want JIJ wilt de haalbare oplossing niet.

Dat zowel je vriend als zijn kinderen doodongelukkig worden van jouw enige "oplossing", namelijk elkaar alleen in vakanties zien, kan je blijkbaar geen barst schelen. Ik hoop dat de schellen snel van jouw vriend zijn ogen vallen.

Vind je er nu eigenlijk iets van dat zo ongeveer iedereen je hier kritiek geeft op je houding? Of gaat dat echt volledig langs je heen?

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:13 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 21:06:

[..]

Het gaat vooral om wat zij vind, ik denk dat ie het niet meer durft te zeggen voor het geval dat ze er weer ruzie om krijgen.

Dat is het denk ik wel. Als ik boos ben zeg ik weleens dingen die ik niet meen. Laatste keer zei hij dat hij voortaan wel alleen een cadeautje gaat kopen. En hij belt nu dus ook alleen zonder er verder iets over te zeggen. 

Hij is van het principe dat wie dronken is of boos is, de waarheid zegt die iemand onder normale omstandigheden niet zegt, maar ik zeg als ik boos ben echt dingen die ik niet meen en waar ik achteraf spijt van heb. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:14 Topicstarter

MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 21:12:

Vind je er nu eigenlijk iets van dat zo ongeveer iedereen je hier kritiek geeft op je houding? Of gaat dat echt volledig langs je heen?

Dat is wel een eye-opener dat ik sommige dingen verkeerd heb aangepakt. Maar ik blijf er wel bij dat om de week of 2 weken/2 weken geen structurele oplossing is. 

Imi

Imi

01-08-2021 om 21:15

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:13:

[..]

Dat is het denk ik wel. Als ik boos ben zeg ik weleens dingen die ik niet meen. Laatste keer zei hij dat hij voortaan wel alleen een cadeautje gaat kopen. En hij belt nu dus ook alleen zonder er verder iets over te zeggen.

Hij is van het principe dat wie dronken is of boos is, de waarheid zegt die iemand onder normale omstandigheden niet zegt, maar ik zeg als ik boos ben echt dingen die ik niet meen en waar ik achteraf spijt van heb.

Je klinkt bij elke post sympathieker... 😪

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-08-2021 om 21:15

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:59:

2 weken, 2 weken, dat zie ik niet zitten.

Ik wil best meedenken. Vooral met vakanties en dan misschien af en toe eens. Maar elke 2 weken 2 weken daar zitten, dan is hij er hier amper nog.

Hij zal ook moeten beseffen dat hij zichzelf niet op kan delen.

Die man zit in een spagaat omdat jij hem daar in duwt. Hij kan zijn tijd wel verdelen over zijn kinderen en jou, maar jij wil dat niet. Misschien moet je iets heel onbaatzuchtigs doen en de relatie verbreken. Ik begrijp niet, dat jij als moeder zijnde notabene!, niet ziet dat wat jij wil, niet het beste is voor zijn kinderen. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:10:

[..]

Maar dat laatste lijkt me alleen realistisch als haar geld op is.

Waar is dit nou weer voor nodig?

dan

dan

01-08-2021 om 21:16

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:10:

[..]

Tijd niet meer echt over gehad. Maar laatste keren zou hij het liefst de vakanties het liefst vooral hier doorbrengen met de kinderen en 'n beetje daar met z'n allen. En dan tussendoor af en toe. En hij had het over een scenario waarbij zijn ex met de kinderen terug zou keren. Maar dat laatste lijkt me alleen realistisch als haar geld op is.

Wat er niet echt in lijkt te gaan, is dat hij zelf wat moet doen in plaats van te hopen dat het vanzelf allemaal de juiste kant op valt.

dat is dan toch al een mooie oplossing, beetje hier en de rest daar? Wanneer is hij van plan weer naar zijn kinderen te gaan? De kans dat zijn ex weer terugkomt lijkt me inderdaad vrij klein. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:16 Topicstarter

dan schreef op 01-08-2021 om 21:07:

[..]

Dat laatste ziet hij dan vooral qua vakanties of bij een scenario waarbij zijn ex daar vertrekt. 

Maar wat ik al zei, voor dat eerste moet hij wel wat regelen. Dat laatste zie ik op korte termijn niet gebeuren. Geen idee verder wat zij daar uitspookt, maar als ze van geld geld kan maken, dan blijft ze tot St Juttemis daar. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:59:

2 weken, 2 weken, dat zie ik niet zitten.

Ik wil best meedenken. Vooral met vakanties en dan misschien af en toe eens. Maar elke 2 weken 2 weken daar zitten, dan is hij er hier amper nog.

Hij zal ook moeten beseffen dat hij zichzelf niet op kan delen.

Kun je je voorstellen dat zijn kinderen dat ook denken? ' hij is hier amper nog' ? 
Als je je in kan voelen in zijn jonge kinderen, dan snap je toch wel dat het in het belang is van zijn kinderen om daar weer meer te zijn? 
Als ouder zouden zijn kinderen voorop moeten staan, niet jij. Dat zou heel natuurlijk zijn. Wat heb ik enorm met die kinderen te doen.

Ik ben zelf gescheiden en voedt mijn 2 kinderen ook zo goed als alleen op; ik heb ontzettend veel moeite te snappen hoe jij alleen aan jezelf kunt denken hierin. Jullie relatie gaat ook schade oplopen, als dit zo blijft. Er is zelfs een kans dat hij jou het kwalijk gaat nemen, kan ik me zo indenken. Niet dat dat terecht zou zijn, want hij maakt zelf deze beslissing. Maar goed, ik zou ook nooit samen kunnen zijn met iemand die er voor kiest niet bij zijn kinderen te zijn.

A12345

A12345

01-08-2021 om 21:18 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 21:16:

[..]

Waar is dit nou weer voor nodig?

Dat is de waarheid. Als haar geld op is, zal ze moeten gaan werken. Dat kan ze daar niet. En dus zal ze daar dan weg moeten. Ze leeft daar (riant) van het geld dat ze bij de scheiding mee heeft gekregen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.