Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Imi

Imi

13-09-2021 om 11:25

A12345 schreef op 13-09-2021 om 11:07:

[..]

Dat is het ook. Voor vrachtwagenchauffeurs, voor wie het hun beroep is, gelden er dan ook strenge regels rondom rijtijden. Die mogen in elk geval niet die hele rit ineens rijden met alleen maar af en toe te tanken. Ook een van mijn bezwaren tegen heel vaak op en neer rijden. Hij rijdt dat zonder kinderen ineens. Stopt alleen om te tanken. Ik vind dat gekkenwerk.

Voor een keer ben ik het hartgrondig met je eens. Dat is gekkenwerk en levensgevaarlijk.

A12345

A12345

13-09-2021 om 11:32 Topicstarter

Imi schreef op 13-09-2021 om 11:25:

[..]

Voor een keer ben ik het hartgrondig met je eens. Dat is gekkenwerk en levensgevaarlijk.

Dat vind ik ook. Helemaal als je je bedenkt dat 'ie vaak dan ook pas 's middags zou vertrekken na 'n ochtend met de kinderen en met welke snelheden hij rijdt als 'ie alleen rijdt. Dat gaat hele stukken boven de 200 per uur. 

dan

dan

13-09-2021 om 11:35

A12345 schreef op 13-09-2021 om 11:07:

[..]

Dat is het ook. Voor vrachtwagenchauffeurs, voor wie het hun beroep is, gelden er dan ook strenge regels rondom rijtijden. Die mogen in elk geval niet die hele rit ineens rijden met alleen maar af en toe te tanken. Ook een van mijn bezwaren tegen heel vaak op en neer rijden. Hij rijdt dat zonder kinderen ineens. Stopt alleen om te tanken. Ik vind dat gekkenwerk. Als ik dan hier dingen lees over elke week op en neer rijden, dat is geen haalbare kaart op de lange termijn.

Besef van tijd gaan ze ook niet krijgen als het elke keer maar weer onduidelijk is wanneer ze hem zien, hoe lang dat is, etc.


Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Hij kan bijvoorbeeld wel samen met zijn ex een planning maken wanneer hij komt en daar een tijdje blijft en wanneer de kinderen mee komen naar Nederland. 

Maar om de week erheen lijkt me zelf persoonlijk ook wel zwaar gezien de afstand. 

A12345

A12345

13-09-2021 om 11:39 Topicstarter

dan schreef op 13-09-2021 om 11:35:

[..]

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Hij kan bijvoorbeeld wel samen met zijn ex een planning maken wanneer hij komt en daar een tijdje blijft en wanneer de kinderen mee komen naar Nederland.

Maar om de week erheen lijkt me zelf persoonlijk ook wel zwaar gezien de afstand.

Lijkt me ook (te) zwaar. En ook typisch iets wat na een tijdje weer tegen gaat staan. 

dan

dan

13-09-2021 om 11:49

A12345 schreef op 13-09-2021 om 11:39:

[..]

Lijkt me ook (te) zwaar. En ook typisch iets wat na een tijdje weer tegen gaat staan.

 Dat tegenstaan is van ondergeschikt belang, hij moet toch wát als hij zijn kinderen wil zien buiten de vakanties om. Dus zal hij iets moeten bedenken waardoor hij zijn kinderen op regelmatige basis kan zien maar wat voor hem ook haalbaar is. Waar een wil is, is een weg. 

A12345

A12345

13-09-2021 om 11:52 Topicstarter

dan schreef op 13-09-2021 om 11:49:

[..]

Dat tegenstaan is van ondergeschikt belang, hij moet toch wát als hij zijn kinderen wil zien buiten de vakanties om. Dus zal hij iets moeten bedenken waardoor hij zijn kinderen op regelmatige basis kan zien maar wat voor hem ook haalbaar is. Waar een wil is, is een weg.

Dat tegenstaan is wel iets wat op den duur weer op gaat breken. Welke keuze hij ook maakt. Het moet er wel eentje zijn die dit keer goed uitpakt. Niet eentje waar hij na 3 maanden weer tegenaan hikt. 

Imi

Imi

13-09-2021 om 12:11

Er zijn in dit draadje al 100 opties voorbij gekomen. Twee weken hier en dan twee weken daar is al een stuk haalbaarder. Maar hij moet zelf een regeling met zijn ex afspreken, dat kan TO niet en dat kunnen wij al helemaal niet.

A12345

A12345

13-09-2021 om 12:13 Topicstarter

Imi schreef op 13-09-2021 om 12:11:

Er zijn in dit draadje al 100 opties voorbij gekomen. Twee weken hier en dan twee weken daar is al een stuk haalbaarder. Maar hij moet zelf een regeling met zijn ex afspreken, dat kan TO niet en dat kunnen wij al helemaal niet.

Hij moet eerst zelf bedenken hoe hij het wil. Dat is de allereerste stap. Wat wil hij? En wat zijn daar de gevolgen van. En kan/wil hij die dragen. Daarna kun je afspraken maken met anderen.

Veel is ook al wel min of meer geprobeerd nu ik er zo over nadenken.

Er daar iets van maken en full-time daar zitten. Blijkbaar niet gelukt, anders zou hij niet de tijd zonder de kinderen daar meteen weg zijn en uiteindelijk terug gaan naar Nederland. 

Om de week op en af. Dat is op een gegeven moment ook gestopt.

Helemaal hier. Dat heeft hij nu gedaan en dat werkt blijkbaar ook niet voor hem.  

Imi

Imi

13-09-2021 om 12:30

A, mensen mógen dingen proberen en dan concluderen dat het toch niet werkt. Zo is het leven. Je kunt niet alles van tevoren voorspellen.

Dat geldt voor hem en zijn verblijfsregeling, maar ook voor jou en deze relatie. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-09-2021 om 14:12

A12345 schreef op 13-09-2021 om 12:13:

[..]

Hij moet eerst zelf bedenken hoe hij het wil. Dat is de allereerste stap. Wat wil hij? 

Om de week op en af. Dat is op een gegeven moment ook gestopt.

Helemaal hier. Dat heeft hij nu gedaan en dat werkt blijkbaar ook niet voor hem.

Of 2 weken hier, 2 daar

Of 3 hier, 3 daar.

Er zijn legio mogelijkheden, hij moet alleen uitproberen wat goed werkt. 

Tickel schreef op 13-09-2021 om 14:12:

[..]

Of 2 weken hier, 2 daar

Of 3 hier, 3 daar.

Er zijn legio mogelijkheden, hij moet alleen uitproberen wat goed werkt.

Dat zijn inderdaad prima oplossingen.

Alleen ziet to dat niet zitten, want dan is het geen relatie. Hij moet wel 100% bij haar zijn.

Imi

Imi

13-09-2021 om 15:00

Ma_Flodder schreef op 13-09-2021 om 14:40:

[..]

Dat zijn inderdaad prima oplossingen.

Alleen ziet to dat niet zitten, want dan is het geen relatie. Hij moet wel 100% bij haar zijn.

TO gaat niet over de verblijfsregeling. Als de verblijfsregeling haar niet bevalt, staat het haar vrij om uit de relatie te stappen. Kinderen gaan nu eenmaal voor.

A12345

A12345

13-09-2021 om 15:01 Topicstarter

Ma_Flodder schreef op 13-09-2021 om 14:40:

[..]

Dat zijn inderdaad prima oplossingen.

Alleen ziet to dat niet zitten, want dan is het geen relatie. Hij moet wel 100% bij haar zijn.

Als ik weet hoe en wat, dan kan ik er over nadenken. Goed, dat doe ik alvast en had ik al gedaan. Bij dingen als 2 weken daar, 2 weken hier of een nog langere periode, dan stop ik ermee. 

Als hij dat ok vindt dat de relatie stopt, dan is 2 weken/2 weken natuurlijk wel beter dan om de week. Dan halveert hij het aantal keren op en neer rijden. 

Imi

Imi

13-09-2021 om 16:13



A12345 schreef op 13-09-2021 om 15:01:

[..]

Als hij dat ok vindt dat de relatie stopt, dan is 2 weken/2 weken natuurlijk wel beter dan om de week. Dan halveert hij het aantal keren op en neer rijden.

Gefeliciteerd A!! Dit is de eerste keer in dit draadje dat je iets schrijft wat op iets van inlevingsvermogen duidt. Eindelijk. 😀👍

Voorheen zei je alleen maar: dat kan niet want...

A12345

A12345

13-09-2021 om 16:16 Topicstarter

Imi schreef op 13-09-2021 om 16:13:



[..]

Gefeliciteerd A!! Dit is de eerste keer in dit draadje dat je iets schrijft wat op iets van inlevingsvermogen duidt. Eindelijk. 😀👍

Voorheen zei je alleen maar: dat kan niet want...

Het kan wel, maar dan wel zonder deze relatie. 

Dan kan hij om de 2 weken doen, om de 3 weken, voor mij part om de week. Als hij dat prima vindt (de consequentie accepteren), dan zou ik echter eerder om de 2 weken doen dan om de week. In een week kun je niet veel doen als je de eerste dag deels de kinderen hebt en de recht moet reizen en de laatste dag ook moet reizen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.