Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 21:55

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:48:

[..]

Zelfs dan. Lees hier topics die moe worden van hun eigen kinderen om veel minder dan waar hij bijna elke dag mee te maken heeft.

Mijn kinderen wonen bij mij. Vader is uit beeld, dus ze wonen 24/7 bij mij. Die vergelijking gaat dus niet echt op.

Denk dat hij het ook allemaal een beetje onderschat. In de zin van. Straks zijn de kinderen groter, hebben ze hun eigen bezigheden en dan zit hij daar te kijken. Ergens waar hij helemaal niet wil zijn.

Ze zijn 6 en 7 dus dat straks duurt nog pakweg 8 tot 10 jaar, wie weet waar hij en zn ex dan staan. 

A12345

A12345

08-09-2021 om 21:58 Topicstarter

BlueHeart schreef op 08-09-2021 om 21:55:

[..]

Ze zijn 6 en 7 dus dat straks duurt nog pakweg 8 tot 10 jaar, wie weet waar hij en zn ex dan staan.

Het duurt nog even, maar wel iets om rekening mee te houden. Oudere kinderen hoef je niet meer naar school te brengen, want die gaan zelf wel. En bv. ontbijt, dat maakt mijn dochter zelf wel. Middageten ook. En ze zitten niet meer standaard elke avond naast je op de bank, maar hebben ook hun eigen bezigheden. 

Je dag wordt dan wel heel anders. Nu is hij ermee bezig (en dat was ie daar ook zoals ik het begreep) vanaf het moment dat ze wakker zijn totdat ze slapen. En dan daarna nog de rommel opruimen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 21:59

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:53:

[..]

Nee, daar blijft hij over doorgaan. Daarom ook niet nu discussiëren. Hij irriteert zich zo ongeveer aan alles. Is het niet wat ik zeg, dan is het wel de manier waarop ik iets zeg.

Het heeft met hun gedrag te maken en met de discussies, maar ook dat hele langs elkaar heen leven is voor mij enorm vervelend. Terwijl ik het idee heb dat dat hem niet zoveel doet.

Die staat al met 1 been buiten dus. Geen idee wat jij verder nog verwacht van hem maar op een ze leefden nog lang en gelukkig hoef je denk ik niet meer te rekenen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 22:02

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:58:

[..]

Het duurt nog even, maar wel iets om rekening mee te houden. Oudere kinderen hoef je niet meer naar school te brengen, want die gaan zelf wel. En bv. ontbijt, dat maakt mijn dochter zelf wel. Middageten ook. En ze zitten niet meer standaard elke avond naast je op de bank, maar hebben ook hun eigen bezigheden.

Je dag wordt dan wel heel anders. Nu is hij ermee bezig (en dat was ie daar ook zoals ik het begreep) vanaf het moment dat ze wakker zijn totdat ze slapen. En dan daarna nog de rommel opruimen.

Waarom moet je rekening houden met een natuurlijke gang van zaken? Tegen de tijd dat de kinderen minder tijd vragen komt hij vanzelf wel weer iets of iemand tegen om zijn tijd mee te besteden, dat is niet iets waar jij je druk om hoeft te maken denk ik

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-09-2021 om 22:03

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:51:

[..]

Ik zou dan toch kiezen en delen. In een veel eerder stadium al. Te beginnen met na die scheiding alles op alles te zetten om die kinderen terug naar NL te halen als het daar zo verschrikkelijk is.

Het is kiezen OF delen, niet én én. Of jij deelt alles met hem, dus ook zijn kinderen, of je kiest voor jezelf. Of hij kiest kiest voor zichzelf en zijn kinderen en deelt niets meer met jou. Wat me de beste optie lijkt voor hem en de kinderen. 

Je kunt voorstellen om in de toekomst een professionele nanny in te huren die ervaring heeft met de labeltjes. Op die manier zijn ze altijd begeleid en valt het niet op jouw schouders. Eventueel een werkster 1-2 keer per week.

A12345

A12345

08-09-2021 om 22:17 Topicstarter

Ma_Flodder schreef op 08-09-2021 om 22:04:

Je kunt voorstellen om in de toekomst een professionele nanny in te huren die ervaring heeft met de labeltjes. Op die manier zijn ze altijd begeleid en valt het niet op jouw schouders. Eventueel een werkster 1-2 keer per week.

Dat kan op zich, maar wordt wel erg druk dan. Maar bv een werkster zou al veel schelen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-09-2021 om 22:24

A12345 schreef op 08-09-2021 om 22:17:

[..]

Dat kan op zich, maar wordt wel erg druk dan. Maar bv een werkster zou al veel schelen.

Of gewoon gaan latten 

De optie er zelf een eind aan breien is niet bij je op gekomen??
Onbegrijpelijk!

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:53:

[..]

Het heeft met hun gedrag te maken en met de discussies, maar ook dat hele langs elkaar heen leven is voor mij enorm vervelend. Terwijl ik het idee heb dat dat hem niet zoveel doet.

het heeft met JOUW gedrag te maken. 

Als hij haar verlaat krijgt ze gelijk met haar gloomy voorspellingen. Maar die waren ook wel erg self fullfiling. 
Gr Angela

BlueHeart schreef op 08-09-2021 om 21:59:

[..]

Die staat al met 1 been buiten dus. Geen idee wat jij verder nog verwacht van hem maar op een ze leefden nog lang en gelukkig hoef je denk ik niet meer te rekenen.

Nou echt wel. Als de kinderen straks weer bij mama zijn gaat hij als de wiedeweerga opzoek naar woonruimte waar zijn kinderen gewoon thuis mogen zijn. Dat zal niet met TO zijn. Ik zou nu ook al afstand nemen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-09-2021 om 22:34

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:53:

[..]

Nee, daar blijft hij over doorgaan. Daarom ook niet nu discussiëren. Hij irriteert zich zo ongeveer aan alles. Is het niet wat ik zeg, dan is het wel de manier waarop ik iets zeg.

Het heeft met hun gedrag te maken en met de discussies, maar ook dat hele langs elkaar heen leven is voor mij enorm vervelend. Terwijl ik het idee heb dat dat hem niet zoveel doet.

Dat snap ik wel. Jij wijst zijn kinderen af. En daarmee hem ook. Want zij zijn deel van hem. Je zegt wel dat het "alleen" om hun gedrag gaat, maar hun gedrag is zoals ze nu eenmaal op dit moment zijn. Ze zijn alleen op jouw voorwaarden welkom. Als ouder zeg ik dat mijn kinderen altijd welkom bij mij zijn.

Als ouder houd ik immers onvoorwaardelijk van mijn kinderen. Ook als ze (grote) fouten maken, ook als ze onwenselijk gedrag vertonen. Mijn liefde is niet afhankelijk van goed gedrag. 

En dat betekent dat ik niet in 1 huis zou kunnen leven met iemand die hen afwijst. Dan zou ik het gevoel hebben te moeten kiezen, tussen mijn kinderen en mijn partner. En die keuze is niet fijn, maar wel overduidelijk. Mijn kinderen gaan vóór.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-09-2021 om 22:38

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:51:

[..]

Ik zou dan toch kiezen en delen. In een veel eerder stadium al. Te beginnen met na die scheiding alles op alles te zetten om die kinderen terug naar NL te halen als het daar zo verschrikkelijk is.

Het verleden kun je niet veranderen. Het levert alleen maar frustratie op voor jezelf als je blijft hangen in "ik had dat anders gedaan".

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:48:

[..]

Zelfs dan. Lees hier topics die moe worden van hun eigen kinderen om veel minder dan waar hij bijna elke dag mee te maken heeft.

Mijn kinderen wonen bij mij. Vader is uit beeld, dus ze wonen 24/7 bij mij. Die vergelijking gaat dus niet echt op.

Denk dat hij het ook allemaal een beetje onderschat. In de zin van. Straks zijn de kinderen groter, hebben ze hun eigen bezigheden en dan zit hij daar te kijken. Ergens waar hij helemaal niet wil zijn.

Mijn kinderen hebben autisme, mijn oudste een erg zware vorm met verstandelijke beperking. Ik weet hoe zwaar en vermoeiend het kan zijn. Ik snap ook echt wel dat het voor jou alleen maar zwaar is. Als moeder houd ik van mijn kinderen en geniet ik van hun lach, hun knuffels etc. Die beloning heb jij niet. 

Zou jij het trouwens goed vinden als de vader van jouw kinderen wel in beeld was geweest ze niet welkom waren in jouw huis?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.