Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:09:

[..]

Die zeggen ook dat ik toch nog met hem moet praten. Dat we op dit punt na zo goed bij elkaar passen. Dat er toch wel een oplossing mogelijk is. Dat hij misschien gewoon even uit moet razen, bij moet komen, etc.

Heb je ze wel vertelt dat jij zijn kinderen (hun kleinkinderen) niet meer in je huis wil hebben?

A12345

A12345

17-09-2021 om 12:13 Topicstarter

Poezie schreef op 17-09-2021 om 12:13:

[..]

Heb je ze wel vertelt dat jij zijn kinderen (hun kleinkinderen) niet meer in je huis wil hebben?

Ja en ook de context waarin ik dat heb gezegd.

dan

dan

17-09-2021 om 12:19

A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:09:

[..]

Die zeggen ook dat ik toch nog met hem moet praten. Dat we op dit punt na zo goed bij elkaar passen. Dat er toch wel een oplossing mogelijk is. Dat hij misschien gewoon even uit moet razen, bij moet komen, etc.

Het gaat wel om het belangrijkste punt, zijn kinderen. Zolang jij niet aangeeft dat zij altijd welkom zijn bij jou thuis, zal het niet goed komen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 12:28

A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:13:

[..]

Ja en ook de context waarin ik dat heb gezegd.

En toen zeiden ze dat ze dat volkomen begrepen en dat je vooral met hem moet gaan praten omdat hij misschien even uit moest razen en daarna wel weer bij zinnen komt?  Grote kans dat ie nu nog veel bozer is dus. Gratis pro tip: Stop alsjeblieft met zijn familie erbij te betrekken! 

A12345

A12345

17-09-2021 om 12:30 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 12:28:

[..]

En toen zeiden ze dat ze dat volkomen begrepen en dat je vooral met hem moet gaan praten omdat hij misschien even uit moest razen en daarna wel weer bij zinnen komt? Grote kans dat ie nu nog veel bozer is dus. Gratis pro tip: Stop alsjeblieft met zijn familie erbij te betrekken!

Nee, dat ik dat zo niet had moeten zeggen. Verder niet de indruk dat hij het er met hen (veel) over heeft gehad. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 12:32

A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:30:

[..]

Nee, dat ik dat zo niet had moeten zeggen. Verder niet de indruk dat hij het er met hen (veel) over heeft gehad.

Hij kan zelf wel beslissen wat hij wel en niet vertelt aan zijn eigen familie, dat hoef jij niet voor hem te doen. 

A12345

A12345

17-09-2021 om 12:34 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 12:32:

[..]

Hij kan zelf wel beslissen wat hij wel en niet vertelt aan zijn eigen familie, dat hoef jij niet voor hem te doen.

Dat klopt, maar had gedacht dat hij het er toch wel met iemand over zou hebben wat hem dwars zit. 

A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:30:

[..]

Nee, dat ik dat zo niet had moeten zeggen. 

Zelfs alleen maar dénken dat jullie relatie beter werkt als zijn kinderen buiten jouw beeld zijn, geeft toch al aan dat dit nooit gaat werken?

Imi

Imi

17-09-2021 om 12:38

Lieve A, stop hiermee. Het gaat niet alleen maar om die uitspraak. Die was de dikke druppel die de emmer deed overlopen, maar de emmer zat allang vol met jouw onbegrip en onverdraagzaamheid. Lees je openingpost eens na. Wat je daarin beschrijft, was al ongelooflijk kwetsend voor hem en voor de meeste mannen genoeg om te vertrekken.

Je hebt het eigenhandig verpest. Verdrietig, maar zo is het nu eenmaal. Hoe ga je ervoor zorgen dat dit bij een volgende relatie niet weer gebeurt? DAT is de vraag die door je hoofd moet tollen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 12:42

A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:34:

[..]

Dat klopt, maar had gedacht dat hij het er toch wel met iemand over zou hebben wat hem dwars zit.

Jij probeert te vaak voor hem te denken, moet je niet doen. Het is voorbij, traantjes drogen en door met je leven. Niet steeds via omwegen toch contact proberen te zoeken met hem. 

AcidicShark11

AcidicShark11

17-09-2021 om 12:46

A12345 schreef op 17-09-2021 om 12:09:

[..]

Die zeggen ook dat ik toch nog met hem moet praten. Dat we op dit punt na zo goed bij elkaar passen. Dat er toch wel een oplossing mogelijk is. Dat hij misschien gewoon even uit moet razen, bij moet komen, etc.

Grapjas, die hebben daar natuurlijk geen moer over te zeggen.

Ik kan ook wel begrijpen dat hij niet met zijn familie praat. Als zijn eigen moeder zo gemakzuchtig denkt over dat zijn kinderen niet welkom zijn in het huis van zijn nieuwe partner. Ik zou razend zijn.

Als ik hem was, zou ik om eerlijk te zijn niet op je broer zitten te wachten. Ik zou me als ik hem was best aangevallen voelen, door wat je gezegd hebt. Zijn uitspraak leek een opening te bieden, maar die kun je niet door iemand anders laten pakken.

In zijn geval zou ik denk ik eerst een soort sorry van jou willen horen. Je hebt verkeerde dingen gezegd, al was het in een bui. Ik zou moedeloos zijn en het vertrek als enige optie zien. Ik zou hopen dat je met spijt komt en dan kijken of het nog te redden is, maar pas als jij de eerste stap zet tot herstel.

Je gaat een volwassen vent zijn ouders toch geen vragen stellen over jullie relatie pff, beetje stalkerig. En dan nog je broer er op af willen sturen 

Ooit besprak een ex van mij ook (achter mijn rug) onze relatieperikelen met mijn moeder onder de noemer, ik maak me zoveel zorgen om haar?! Daar waar ik mijn ouders absoluut niet wilde belasten, deed hij het wel even met zijn zogenaamde ‘goede bedoelingen’. Werkte alleen maar averechts voor mij, de idioot!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.