Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

15-09-2021 om 17:21 Topicstarter

Desire schreef op 15-09-2021 om 17:13:

[..]

Dat heet dus flexibiliteit en aanpassingsvermogen als eerdere afspraken niet voldoende of goed zijn gebleken in de praktijk. Juist goed dat de moeder van de kinderen dit nu ook inziet en hier flexibeler in geworden is.

Mja, achteraf gezien heeft hij dat natuurlijk handig aangepakt. Heeft nu lange vakanties, kan zo de oude regeling weer oppakken. 

Geeft ook wel aan dat hij lang op twee paarden heeft gewed en er niet vol voor is gegaan voor de relatie. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 16:01:

[..]

Of het controledwang is weet ik niet. Maar er speelt natuurlijk vanalles door je hoofd. Hij is opeens wel heel erg vastbesloten en niet voor discussie vatbaar. Had toch zoiets van even kijken of hij inderdaad wel is waar hij zegt te zijn. Dat was dus het geval.

Vandaag een berichtje gestuurd hoe het met hem gaat, maar geen antwoord gehad. Hij heeft het ook nog niet eens gelezen.

Als ik hem was zou ik zo’n appje ook niet antwoorden. Heb je hem gezegd wat je hier zegt, dat je eigenlijk nog graag een keer zou praten? Die aanname had je vantevoren, maar hij heeft geen glazen bol. Kun je hem niet voorstellen ok nu allebei even tot jezelf te komen, maar daarna misschien wel het gesprek aan te gaan om te kijken of er een werkbare oplossing voor jullie beiden is?

Wanneer was hij in jouw ogen dan wel vol voor de relatie gegaan? In het begin van dit topic kreeg ik de indruk dat je eigenlijk wilde dat de kinderen buiten beeld zouden blijven. 
Ik snap wel dat je tijd nodig hebt om te nuanceren maar je bent echt te extreem en hard in jouw standpunt. Ookal kosten zijn kinderen veel energie, ze horen bij hem. Je gaat echt te ver door te zeggen dat ze niet welkom zijn. Als je van jezelf weet dat je tijd nodig hebt om te wennen aan een idee kan je beter niet zo stellig iets zeggen. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 17:38 Topicstarter

Anoniemst schreef op 15-09-2021 om 17:34:

[..]

Als ik hem was zou ik zo’n appje ook niet antwoorden. Heb je hem gezegd wat je hier zegt, dat je eigenlijk nog graag een keer zou praten? Die aanname had je vantevoren, maar hij heeft geen glazen bol. Kun je hem niet voorstellen ok nu allebei even tot jezelf te komen, maar daarna misschien wel het gesprek aan te gaan om te kijken of er een werkbare oplossing voor jullie beiden is?

Gisteren wel. In dat berichtje niet. Zit nu een beetje in een dilemma. Ene kant wil ik hem uit laten razen, maar andere kant wil ik er nog wel een keer over praten. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 17:40 Topicstarter

Wasmachine schreef op 15-09-2021 om 17:37:

Wanneer was hij in jouw ogen dan wel vol voor de relatie gegaan? In het begin van dit topic kreeg ik de indruk dat je eigenlijk wilde dat de kinderen buiten beeld zouden blijven.
Ik snap wel dat je tijd nodig hebt om te nuanceren maar je bent echt te extreem en hard in jouw standpunt. Ookal kosten zijn kinderen veel energie, ze horen bij hem. Je gaat echt te ver door te zeggen dat ze niet welkom zijn. Als je van jezelf weet dat je tijd nodig hebt om te wennen aan een idee kan je beter niet zo stellig iets zeggen.

Als hij bijvoorbeeld nieuwe afspraken had gemaakt over de kinderen, gebaseerd op de "nieuwe situatie". Dat heeft hij nooit gedaan. Alsof hij wist dat hij toch al op korte termijn terug zou gaan. 

Ik had dat anders moeten zeggen. Maar wie me kent, weet dat ik iets heel zwart-wit stel in het begin en daarna nuanceer. 

Deels hangt dat ook wel af van zijn houding natuurlijk. Het is anders als hij hier gewoon zijn best doet ten opzichte van als hij dat niet meer doet. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 17:38:

[..]

Gisteren wel. In dat berichtje niet. Zit nu een beetje in een dilemma. Ene kant wil ik hem uit laten razen, maar andere kant wil ik er nog wel een keer over praten.

Hij heeft jou gisteren een opening gegeven. Heb jij in dat bericht van vandaag ook iets van jouw kant toegegeven, zodat hij de indruk zou kunnen krijgen dat je misschien nog een beetje bijdraait?

A12345

A12345

15-09-2021 om 17:55 Topicstarter

Anoniemst schreef op 15-09-2021 om 17:52:

[..]

Hij heeft jou gisteren een opening gegeven. Heb jij in dat bericht van vandaag ook iets van jouw kant toegegeven, zodat hij de indruk zou kunnen krijgen dat je misschien nog een beetje bijdraait?

Nee, gewoon gevraagd hoe het gaat. Weet ook niet of het handig is om meteen weer een heel verhaal te starten over hoe het zou kunnen. 

Maar je snapt het niet. 
Ik dacht wel dat er ruimte is voor nuancering bij jou. Maar je zit er echt verkeerd in. Je wedijvert met zijn kinderen en dat is een dwaze, trieste en zinloze onderneming.
Volgens mij zit (of iig zat) zijn intentie naar en over jou helemaal goed, maar het staat los van zijn gevoelens voor zijn kinderen. Daar moet je nooit tussen willen gaan zitten. 
Ook nooit eisen aan willen stellen. 
Wat er gaat gebeuren rondom de kinderen is ongewis. Dat zul je moeten accepteren en anders moet je zo dapper zijn een einde te maken aan deze relatie. 

Chapeau TO!
(En dat rijmt ook nog)

En eea staat weer los van jouw grenzen, overigens. Die net zo goed belangrijk zijn. 
En misschien kun je die moeilijk zien/ bewaken. 
Zo kun je natuurlijk goed ervaren dat veel tijd met zijn kinderen voor jou teveel is. Dat is volkomen legitiem. 
Maar wel een probleem dat vooral jij zult moeten oplossen, niet hij. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 17:58 Topicstarter

NinjeTurtle schreef op 15-09-2021 om 17:58:

Chapeau TO!
(En dat rijmt ook nog)

Chapeau?

A12345 schreef op 15-09-2021 om 17:40:

[..]

Als hij bijvoorbeeld nieuwe afspraken had gemaakt over de kinderen, gebaseerd op de "nieuwe situatie". Dat heeft hij nooit gedaan. Alsof hij wist dat hij toch al op korte termijn terug zou gaan.

Ik had dat anders moeten zeggen. Maar wie me kent, weet dat ik iets heel zwart-wit stel in het begin en daarna nuanceer.

Deels hangt dat ook wel af van zijn houding natuurlijk. Het is anders als hij hier gewoon zijn best doet ten opzichte van als hij dat niet meer doet.

Maar dat geeft je geen vrijbrief om maar alles te kunnen roepen wat je wilt of denkt. En dan later een 'oepsie .. niet zo bedoeld'. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat keer op keer accepteren. Bovendien .. als je dat van jezelf weet zou je óók eens kunnen proberen om tot 100 te tellen voor je er wat uit flapt, toch? 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 17:21:

[..]

Mja, achteraf gezien heeft hij dat natuurlijk handig aangepakt. Heeft nu lange vakanties, kan zo de oude regeling weer oppakken.

Geeft ook wel aan dat hij lang op twee paarden heeft gewed en er niet vol voor is gegaan voor de relatie.

Jij bent een manipulator eerste klas!

A12345

A12345

15-09-2021 om 18:02 Topicstarter

Pinokkio schreef op 15-09-2021 om 17:58:

En eea staat weer los van jouw grenzen, overigens. Die net zo goed belangrijk zijn.
En misschien kun je die moeilijk zien/ bewaken.
Zo kun je natuurlijk goed ervaren dat veel tijd met zijn kinderen voor jou teveel is. Dat is volkomen legitiem.
Maar wel een probleem dat vooral jij zult moeten oplossen, niet hij.

Iets meer dan een maand was gewoon teveel. Zeker gezien hun gedrag. De hele dag door hadden ze ruzie met elkaar. Als er bezoek kwam, beten ze bezoek, scholden ze hen uit, trokken ze aan kleren, riepen ze constant overal tussendoor. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden, die ik hier heb genoemd. Je daar aan ergeren is niet heel onredelijk en ook weer niet zo dat ik me werkelijk aan elk pietluttig ding erger. 

Mijn grenzen probeert hij voortdurend op te rekken. Tenminste, dat idee heb ik erbij. Had ie me gevraagd van ze komen een maand hierheen. Dan had ik iets gezegd van dat is wel erg lang. En dat weet hij ook wel. Nu was het voor korte tijd en daarna steeds langer. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 18:03 Topicstarter

Weedbee schreef op 15-09-2021 om 17:59:

[..]

Maar dat geeft je geen vrijbrief om maar alles te kunnen roepen wat je wilt of denkt. En dan later een 'oepsie .. niet zo bedoeld'. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat keer op keer accepteren. Bovendien .. als je dat van jezelf weet zou je óók eens kunnen proberen om tot 100 te tellen voor je er wat uit flapt, toch?

Dat lukt me in discussies niet. Zeker niet als in die discussies ergernis ontstaat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.