Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 15-09-2021 om 15:55:

[..]

We hadden het er op z'n minst even over kunnen hebben. Nu heeft hij vooral zelf van alles bedacht, waarschijnlijk dingen voor mij ingevuld en een conclusie getrokken.

Jullie hebben het erover gehad, toen heb jij aangegeven zijn kinderen niet meer in huis te willen hebben. Lijkt me heel duidelijk.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 15:57

Jij wilde de afgelopen weken niet praten, want te moe/te druk/teveel gedoe. Alles moet op jouw voorwaarden. Het enige wat hij volgens mij wist is dat zijn kinderen bij jou niet meer welkom zijn in de toekomst. Tja, en dan heeft hij nu ruim een maand gehad om hierover na te denken. En dit is zijn conclusie.

A12345

A12345

15-09-2021 om 15:59 Topicstarter

Coreopsis schreef op 15-09-2021 om 15:57:

Jij wilde de afgelopen weken niet praten, want te moe/te druk/teveel gedoe. Alles moet op jouw voorwaarden. Het enige wat hij volgens mij wist is dat zijn kinderen bij jou niet meer welkom zijn in de toekomst. Tja, en dan heeft hij nu ruim een maand gehad om hierover na te denken. En dit is zijn conclusie.

Hij had ook duidelijk geen zin om er over te praten toen. "Mijn" voorwaarden nuanceren zich met de tijd, maar zijn doel is de boel stilletjes verder op te rekken. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 16:01 Topicstarter

Coreopsis schreef op 15-09-2021 om 12:51:

TO, ik vind het verdrietig voor je. Het verbaast mij niet, in dit topic hebben heel veel mensen al aangegeven dat het logisch is dat een ouder voor zijn kinderen kiest. Precies wat hij nu doet.

Probeer het los te laten. Dit is voorbij. En ga met hulp aan jezelf werken. Zodat je ervan leert, inzicht krijgt in je eigen aandeel en in de toekomst dit soort problemen hopelijk kunt voorkomen.

Ga hem nu niet controleren. Het maakt niet meer uit of hij doet wat hij tegen je heeft gezegd. Hij heeft de relatie verbroken en is je geen enkele verantwoording verschuldigd. Wat heb je eraan als je weet dat hij is waar hij zegt dat hij is? Is dat niet gewoon controledwang?

Of het controledwang is weet ik niet. Maar er speelt natuurlijk vanalles door je hoofd. Hij is opeens wel heel erg vastbesloten en niet voor discussie vatbaar. Had toch zoiets van even kijken of hij inderdaad wel is waar hij zegt te zijn. Dat was dus het geval. 

Vandaag een berichtje gestuurd hoe het met hem gaat, maar geen antwoord gehad. Hij heeft het ook nog niet eens gelezen. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 15:59:

[..]

Hij had ook duidelijk geen zin om er over te praten toen.

Op een gegeven moment houdt het erover praten ook wel op natuurlijk, zeker als er geen beweging of begrip van je partner komt en enkel strakke voorwaarden. 2 weken daar en 2 weken hier is geen volwaardige relatie, ook latten niet als er niet binnen afzienbare tijd plannen tot samenwonen zijn, co-ouderschap liever niet, een maand de kinderen hier is te lang etc. Nou, dan zou ik ook snel uitgesproken zijn! En dan hier vanaf begin topic ook maar blijven opmerken dat hij er niet genoeg over nagedacht had vanaf start, nu dus eindelijk wel en dat is dat zijn kinderen op de 1e plaats komen, zoals het ook hoort te zijn. 
Wat valt er nog te bespreken nu dan?

A12345 schreef op 15-09-2021 om 16:01:

[..]


Vandaag een berichtje gestuurd hoe het met hem gaat, maar geen antwoord gehad. Hij heeft het ook nog niet eens gelezen.

Laat hem dan ook even met rust, hij heeft zojuist zijn kinderen weer weggebracht. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 16:01:

[..]

Of het controledwang is weet ik niet. Maar er speelt natuurlijk vanalles door je hoofd. Hij is opeens wel heel erg vastbesloten en niet voor discussie vatbaar. Had toch zoiets van even kijken of hij inderdaad wel is waar hij zegt te zijn. Dat was dus het geval.

Vandaag een berichtje gestuurd hoe het met hem gaat, maar geen antwoord gehad. Hij heeft het ook nog niet eens gelezen.

Jij hebt hem zwaar gekwetst, natuurlijk wil hij nu niets meer van je weten!

A12345

A12345

15-09-2021 om 16:40 Topicstarter

Desire schreef op 15-09-2021 om 16:10:

[..]

Laat hem dan ook even met rust, hij heeft zojuist zijn kinderen weer weggebracht.

Een berichtje kan toch wel? Het is niet zo dat ik hem de hele dag stuur en bel. 

Imi

Imi

15-09-2021 om 16:43

A12345 schreef op 15-09-2021 om 16:40:

[..]

Een berichtje kan toch wel? Het is niet zo dat ik hem de hele dag stuur en bel.

Dat zou ik niet doen. Hij is heel duidelijk geweest, respecteer dat. Zo niet, duw je hem alleen maar verder weg. 

Als hij nog iets van je wil/nodig heeft, neemt hij zelf wel contact op.

Zoals ik het begrijp is het duidelijk. 
Het is niet zo dat hij niets meer van je wil weten, maar hij wil alleen van je horen als je zijn grenzen respecteert. 
Het klinkt voor jou als een machtsstrijd maar kinderen zouden geen inzet mogen zijn. Dat zou je ook niet ok vinden als het om jouw kinderen ging. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 16:59 Topicstarter

Pinokkio schreef op 15-09-2021 om 16:45:

Zoals ik het begrijp is het duidelijk.
Het is niet zo dat hij niets meer van je wil weten, maar hij wil alleen van je horen als je zijn grenzen respecteert.
Het klinkt voor jou als een machtsstrijd maar kinderen zouden geen inzet mogen zijn. Dat zou je ook niet ok vinden als het om jouw kinderen ging.

Het klinkt in feite zo van als je het wil doen zoals ik het wil, dan laat maar weten. Waarbij hij dan daarna de boel waarschijnlijk nog weer verder op probeert te rekken. 

Ik denk dat hij gewoon om de week of om de twee weken daarheen wil en dan voor hier in Nederland een relatie. Waarbij tijdens de vakanties zijn kinderen dan ook een groot deel hier zijn. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 16:59:

[..]

Het klinkt in feite zo van als je het wil doen zoals ik het wil, dan laat maar weten. Waarbij hij dan daarna de boel waarschijnlijk nog weer verder op probeert te rekken.

Ik denk dat hij gewoon om de week of om de twee weken daarheen wil en dan voor hier in Nederland een relatie. Waarbij tijdens de vakanties zijn kinderen dan ook een groot deel hier zijn.

Jouw invulling!

A12345 schreef op 15-09-2021 om 16:59:

[..]

Het klinkt in feite zo van als je het wil doen zoals ik het wil, dan laat maar weten. Waarbij hij dan daarna de boel waarschijnlijk nog weer verder op probeert te rekken.

Ik denk dat hij gewoon om de week of om de twee weken daarheen wil en dan voor hier in Nederland een relatie. Waarbij tijdens de vakanties zijn kinderen dan ook een groot deel hier zijn.

Hij heeft grenzen/wensen die gerespecteerd moeten worden. Zijn kinderen zijn belangrijk en daar kan niet over onderhandeld worden.

Het oprekken is jouw eigen invulling. Dat weet je niet.

A12345

A12345

15-09-2021 om 17:06 Topicstarter

Desire schreef op 15-09-2021 om 17:03:

[..]

Jouw invulling!

Ja, dat is mijn inschatting. Hij heeft ook nooit andere afspraken met zijn ex gemaakt of willen maken n.a.v. de nieuwe situatie. 

Eerst was NL onbespreekbaar en lange periodes tijdens de vakantie ook. Nu kon dat opeens allemaal zomaar. 

Hij kan nu in elk geval wel zo terug en de oude afspraken weer oppakken. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 17:06:

[..]

Ja, dat is mijn inschatting. Hij heeft ook nooit andere afspraken met zijn ex gemaakt of willen maken n.a.v. de nieuwe situatie.

Eerst was NL onbespreekbaar en lange periodes tijdens de vakantie ook. Nu kon dat opeens allemaal zomaar.

Hij kan nu in elk geval wel zo terug en de oude afspraken weer oppakken.

Dat heet dus flexibiliteit en aanpassingsvermogen als eerdere afspraken niet voldoende of goed zijn gebleken in de praktijk. Juist goed dat de moeder van de kinderen dit nu ook inziet en hier flexibeler in geworden is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.