A12345
01-08-2021 om 12:45
De kinderen van mijn vriend
Laat ik met mezelf beginnen.
Ik ben moeder van twee kinderen. Na de geboorte van het tweede kind gescheiden van de vader van mijn kinderen. Die heeft daarna nooit meer omgekeken naar zijn kinderen. Nooit geholpen met de opvoeding, financieel nooit geholpen en heeft nooit meer contact gehad met de kinderen. Mijn kinderen zijn nu pubers en ik vind het enorm vervelend dat ze nooit een vader hebben gehad.
Daarna wel een relatie gehad, maar dat is uiteindelijk fout gelopen, omdat diegene veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. Met mijn kinderen wilde hij nooit eens ergens naar toe, maar als zijn kinderen er waren, dan was hij de hele dag op pad met ze.
Mijn nieuwe vriend heeft twee kinderen. Daarna is zijn vrouw er vandoor gegaan met ‘n ander. Daarna heeft vooral hij voor de kinderen gezorgd. Doordat hij veel tijd en aandacht gaf aan zijn kinderen en hun moeder niet, zijn ze erg gehecht geraakt aan hem.
Sinds ‘n jaar wonen we samen. Door de grote afstand tussen hem en zijn kinderen (nu) ziet hij z’n kinderen vooral in de vakanties. Door corona is dat wel lastig soms.
Het contact tussen hem en mijn kinderen is goed. Hij gaat met de kinderen sporten, helpt ze met hun huiswerk, brengt en haalt ze naar school, vriendjes, vriendinnetjes, etc als dat nodig is. Voorheen kon ik me financieel weinig veroorloven, maar nu gaan we ook regelmatig naar de bioscoop, kermis, weekendje weg, etc.
Het enige waar we ruzie over hebben is over zijn kinderen.
Soms wil hij een cadeautje voor ze kopen. Dan is het winkel in, winkel uit en meer dan ‘n uur rondkijken. Dat heeft al een paar keer geleid tot ruzie. Hij wil dan iets kopen wat ze echt leuk vinden, terwijl het volgens mij vooral om het idee gaat. Tijdens de laatste ruzie heeft ‘ie gezegd dat ‘ie voortaan wel in z’n eentje gaat om iets te kopen als ik er toch het geduld niet voor heb.
En wat ook voor ruzie zorgt is dat hij er hier soms met zijn hoofd totaal niet bij is. Zijn kinderen missen hem heel erg. Als hij met ze belt, is het voor hem ook bijna onmogelijk om een normaal gesprek te voeren met zijn kinderen. Ze huilen alleen maar dat ze hem missen, vragen wanneer hij weer komt, of ze naar hem mogen komen, etc. Ook zijn ex voert de emotionele druk flink op met dingen als dat de kinderen erg te lijden hebben dat ze hem niet zo vaak meer zien, dat de kinderen altijd naar hem vragen, etc.
Hij is dan soms dagen depressief. Valt moeilijk in slaap, is vroeg wakker, zit dan met glazige ogen wat voor zich uit te staren, is vergeetachtiger, etc. Hij is dan niet chagrijnig of zo, maar eerder geestelijk afwezig. Ik herken ‘m dan niet meer terug. Hij is over het algemeen erg vrolijk, sociaal, positief ingesteld, maar zo gauw als het over zijn kinderen gaat, verandert hij in een emotioneel wrak.
Ik vind dat niet leuk om hem zo te zien. Snap ook niet zo goed dat hij dit niet vooraf heeft bedacht dat zijn kinderen hem zouden gaan missen en hij zijn kinderen. Dit heeft al een aantal keren tot ruzie geleid. Als ik hem zo zie, dan wekt dat flinke irritatie bij mij op. Ook deze discussie heeft ‘ie op dezelfde manier afgesloten als die discussie over die cadeaus. Hij praat amper nog over zijn kinderen.
Ik voel me nu aardig buitengesloten voor wat betreft zijn kinderen. Hij zegt dat ik het daar zelf ‘n beetje naar gemaakt hebt.
Heeft er iemand tips? Ik ben bang dat er vaker ruzie komt, dat hij uiteindelijk voor zijn kinderen kiest of dat hij echt in een depressie komt.
Imi
14-09-2021 om 08:47
Poezie schreef op 14-09-2021 om 08:31:
[..]
Wat een onzin! Ik ken meerdere mensen die al wat ouder zijn, nooit een relatie hebben gehad en geen kinderen. Die mensen wonen allemaal al sinds hun 18e, 19e of 20e op zichzelf.
Inderdaad, ik ken er zo ook een paar. Pech gehad met relaties, of nooit de moed gehad om eraan te beginnen. Van twee daarvan weet ik ook dat kinderen juist zeer welkom zouden zijn!
A12345
14-09-2021 om 09:02
Imi schreef op 14-09-2021 om 08:47:
[..]
Inderdaad, ik ken er zo ook een paar. Pech gehad met relaties, of nooit de moed gehad om eraan te beginnen. Van twee daarvan weet ik ook dat kinderen juist zeer welkom zouden zijn!
Ja, niet elke man zonder kinderen woont nog bij z'n moeder. En kan ook gewoon geen relatie aangaan.
Poezel_en_Wip
14-09-2021 om 09:24
De post van Merys was wat kort door de bocht, maar begrijp prima wat ze bedoelde te zeggen.
Poezie
14-09-2021 om 10:07
Poezel_en_Wip schreef op 14-09-2021 om 09:24:
De post van Merys was wat kort door de bocht, maar begrijp prima wat ze bedoelde te zeggen.
O? Wat dan?
Merys
14-09-2021 om 12:10
Poezie schreef op 14-09-2021 om 10:07:
[..]
O? Wat dan?
Ze wil niet latten, geen man met co ouderschap ook. Die liggen niet voor het oprapen hoor.
Nog los van het feit dat mannen zonder co ouderschap vaak niet de leukste zijn.
Poezie
14-09-2021 om 12:21
Merys schreef op 14-09-2021 om 12:10:
[..]
Ze wil niet latten, geen man met co ouderschap ook. Die liggen niet voor het oprapen hoor.
Wat heeft dat te maken met (niet) thuiswonende mannen?
Merys
14-09-2021 om 12:26
Poezie schreef op 14-09-2021 om 12:21:
[..]
Wat heeft dat te maken met (niet) thuiswonende mannen?
Ik denk dat je vast slim genoeg bent om dat bruggetje te maken.
Poezie
14-09-2021 om 12:28
Merys schreef op 14-09-2021 om 12:26:
[..]
Geef gewoon antwoord joh
A12345
14-09-2021 om 13:26
Merys schreef op 14-09-2021 om 12:10:
[..]
In het begin wil ik best latten. Maar ik zie het niet zitten als latten voor de komende 15 jaar de enige mogelijkheid is.
A12345
14-09-2021 om 13:26
Merys schreef op 14-09-2021 om 12:26:
[..]
Nee. Verlicht ons.
A12345
15-09-2021 om 08:49
Ja en weer vertrokken.
Hij gaf aan dat hij zijn kinderen veel vaker wil zien en ook in Nederland als daar mogelijkheden toe zijn. Over hoe vaak en de periode wil hij verder niet "onderhandelen". Hij zei letterlijk dat zijn kinderen geen "onderhandelingswaar" zijn. In een huis waar ze niet welkom zijn, voelt hij zich ook niet welkom en wil hij dus ook niet meer zijn. Hij zegt niet gemotiveerd te zijn en niet de energie te hebben om het gezellig te maken ergens waar zijn kinderen niet welkom zijn. Hij zei ook dat met mij in de buurt normaal contact met zijn kinderen niet mogelijk is. Hij raadde me aan om hulp te zoeken. Het zit vooral tussen mijn oren. Hij vindt me erg negatief en erg jaloers zonder gegronde redenen.
Hij is daarna in een hotel in de buurt gegaan. Hij heeft nog wat dingen te doen in Nederland. Daarna gaat hij die kant op. Als ik me bedenk, dan hoort hij het wel.
Zo ongeveer zei hij het.
DownrightSpoonbill69
15-09-2021 om 08:54
Oke had je ergens dit verwacht? Mijn tip zou zijn ga lekker voor jezelf en je kinderen nu. Laat het even voor wat het is.
CompetentSparrow79
15-09-2021 om 08:55
Ah sterkte, dat is niet tof. Maar lag wel in de lijn der verwachtingen😘
A12345
15-09-2021 om 09:02
Nose schreef op 15-09-2021 om 08:54:
Oke had je ergens dit verwacht? Mijn tip zou zijn ga lekker voor jezelf en je kinderen nu. Laat het even voor wat het is.
Ik had het zo op deze manier niet verwacht. Zo besluitvaardig en niet voor discussie vatbaar had ik hem nog nooit gezien. Hij leek me heel rustig en beheerst woedend te zijn.
Nog even wezen kijken. Waar hij zei te zijn, daar staat zijn auto in elk geval.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.