Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Hij zal de afgelopen tijd veel druk hebben ervaren. Aan de ene kant de zorg voor de kinderen die veel aandacht en energie kosten, aan de andere kant een enorm relatieprobleem. Ik denk dat hij blij is dat hij even rustig kan nadenken. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 18:05:

[..]

Wat een insinuaties weer. Ja, ik hou van hem, maar 'n dikke maand met zijn kinderen is geen succes gebleken. En als hij de hele dag depressief is, dan kan hij beter een oplossing zoeken waar hij wel gelukkig van wordt.

Ik heb er zelf uiteraard ook even over nagedacht. Daar had ik ook even tijd voor nodig.

Ik insinueer omdat jij geen antwoorden geeft op directe vragen, dus dan probeer ik het op een andere manier. 

Neem bijv vetgedrukte zin, een half nietszeggend antwoord, want waren dan jouw conclusies na het even nadenken?

Wasmachine schreef op 13-09-2021 om 18:20:

Hij zal de afgelopen tijd veel druk hebben ervaren. Aan de ene kant de zorg voor de kinderen die veel aandacht en energie kosten, aan de andere kant een enorm relatieprobleem. Ik denk dat hij blij is dat hij even rustig kan nadenken.

Dat denk ik ook, het verbaast mij nog dat hij de terugreis in ‘maar’ 2 delen doet.

Verdriet dat hij zijn kindjes weer heeft moeten achterlaten en gaat missen en wetende dat thuis eigenlijk alles behalve een warm thuis is.

Desire schreef op 13-09-2021 om 18:18:

[..]

Dat vroeg ik ook al eerder, hoe kun je hier geen conclusies uit trekken?!

Ik hoop oprecht voor TO dat dat 'hoe niet' nog eens verklaard kan worden door een therapeut. Ze zegt hulp gezocht te hebben, ik hoop ook echt voor haar dat ze de intrinsieke motivatie voelt om zichzelf (op weg) te helpen. 

A12345

A12345

13-09-2021 om 18:25 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 18:21:

[..]

Ik insinueer omdat jij geen antwoorden geeft op directe vragen, dus dan probeer ik het op een andere manier.

Neem bijv vetgedrukte zin, een half nietszeggend antwoord, want waren dan jouw conclusies na het even nadenken?

Nou, je vroeg waar ik op wacht. Onder andere dus op zelf even rustig na kunnen denken. Mijn conclusie is in elk geval dat dit op deze manier niet werkt. Als hij de hele tijd depressief is, kan hij beter een oplossing kiezen waar hij niet depressief van raakt. En met dit gedrag ze weer een maand of zelfs langer hier, dat gaat de relatie ook geen goed doen. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 18:25:

[..]

Nou, je vroeg waar ik op wacht. Onder andere dus op zelf even rustig na kunnen denken. Mijn conclusie is in elk geval dat dit op deze manier niet werkt. Als hij de hele tijd depressief is, kan hij beter een oplossing kiezen waar hij niet depressief van raakt. En met dit gedrag ze weer een maand of zelfs langer hier, dat gaat de relatie ook geen goed doen.

Maar dit gaat over HEM en ZIJN gevoelens, ik vroeg naar JOUW conclusies en JOUW ideeën en gevoelens. Wat wil JIJ? Is begrijpend lezen nu echt zo lastig voor jou?

A12345

A12345

13-09-2021 om 18:30 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 18:29:

[..]

Maar dit gaat over HEM en ZIJN gevoelens, ik vroeg naar JOUW conclusies en JOUW ideeën en gevoelens. Wat wil JIJ? Is begrijpend lezen nu echt zo lastig voor jou?

Dat heb ik toch gezegd? De kinderen een maand of langer hier elke zomervakantie, dat wil ik niet. En iemand die er vaker niet dan wel is, ook niet. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

13-09-2021 om 18:37

Ik vind het knap van TO dat ze nog blijft antwoorden op sommige reacties hier. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 18:30:

[..]

Dat heb ik toch gezegd? De kinderen een maand of langer hier elke zomervakantie, dat wil ik niet. En iemand die er vaker niet dan wel is, ook niet.

Dus je wacht gemakshalve even af wat zijn idee is over jullie (resterende) relatie ipv zelf een knoop door te hakken? Duidelijk.

A12345

A12345

13-09-2021 om 18:41 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 18:40:

[..]

Dus je wacht gemakshalve even af wat zijn idee is over jullie (resterende) relatie ipv zelf een knoop door te hakken? Duidelijk.

Ik wacht in elk geval even tot hij terug is om er over te praten. Dit is niet iets wat je even bepraat via de app, terwijl hij achter het stuur zit of via een telefoongesprek terwijl hij aan het autorijden is. 

Dat begrijp je toch wel?

A12345 schreef op 13-09-2021 om 18:41:

[..]

Ik wacht in elk geval even tot hij terug is om er over te praten. Dit is niet iets wat je even bepraat via de app, terwijl hij achter het stuur zit of via een telefoongesprek terwijl hij aan het autorijden is.

Dat begrijp je toch wel?

Dat begrijp ik zeker en is ook heel normaal. Het enige wat ik me afvroeg waarom je niet zelf knopen wilde doorhakken.

A12345

A12345

13-09-2021 om 18:55 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 18:55:

[..]

Dat begrijp ik zeker en is ook heel normaal. Het enige wat ik me afvroeg waarom je niet zelf knopen wilde doorhakken.

Omdat ik dat eerst voor mezelf wilde doen en daarna rustig het gesprek aan gaan. Niet in de auto, niet als de kinderen erbij zijn, etc. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:42:

[..]

Nee hoor, maar iemand die de komende jaaaaren om de week er een week niet is, om de 2 weken er 2 weken niet is, etc, dat is niks voor mij. En ook mannen met co-ouderschap niet.

Dan wens ik je heel veel succes met het zoeken naar een man die nog bij zijn moeder woont.

Merys schreef op 14-09-2021 om 08:28:

[..]

Dan wens ik je heel veel succes met het zoeken naar een man die nog bij zijn moeder woont.

Wat een onzin! Ik ken meerdere mensen die al wat ouder zijn, nooit een relatie hebben gehad en geen kinderen. Die mensen wonen allemaal al sinds hun 18e, 19e of 20e op zichzelf. 

A12345

A12345

14-09-2021 om 08:47 Topicstarter

Poezie schreef op 14-09-2021 om 08:31:

[..]

Wat een onzin! Ik ken meerdere mensen die al wat ouder zijn, nooit een relatie hebben gehad en geen kinderen. Die mensen wonen allemaal al sinds hun 18e, 19e of 20e op zichzelf.

En er zijn ook genoeg mensen die op zichzelf wonen, een relatie hebben gehad, maar geen kinderen hebben om wat voor redenen dan ook. Ook is er natuurlijk de optie om geen relatie aan te gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.