Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:13:

[..]

Geen idee eigenlijk dat eerste. Natuurlijk zullen er vrouwen zijn die dit prima zouden vinden en er zijn er ook die dat niet vinden. Of die in het begin het prima vinden, maar toch wel een keer wat stappen willen zetten.

Net zoals dat er vrouwen zullen zijn die om kunnen gaan met het gedrag van zijn kinderen en er vrouwen zijn die dat niet kunnen.

Ik hoop ook dat hij zijn lesje heeft geleerd. Anders herhaalt het zich.

Stappen willen zetten naar wat of waar?

Denk dat de meeste personen (dus zowel mannen/vrouwen) zich sowieso al beter kunnen inleven in waar het gedrag van deze kinderen vandaan komt. Daarmee win je al een hoop. Daarnaast zijn er meer dan genoeg vrouwen die een relatie niet enkel als volwaardig zien als hun partner 24/7 op elkaars lip zit. 

Beide zaken mis je al in jullie relatie en neem daarnaast het feit dat jullie niet eens de tijd hebben genomen elkaar een beetje écht te leren kennen voordat er een gezellig gezinnetje met jouw kinderen gevormd moest worden. Kun je alles wel op hem schuiven, maar je hebt zelf ook aardig wat steken laten vallen, jammer alleen dat je dat niet echt kunt inzien (en willen ook).

A12345

A12345

13-09-2021 om 17:20 Topicstarter

Angela1967 schreef op 13-09-2021 om 17:15:

[..]

en daarbij: hij moet nadenken en had daar ivm zorg voor kinderen gewoon geen tijd voor. reizen is vermoeiend. leven met TO is vermoeiend. Tijd voor rust en nadenken.

@TO maak nou niet de fout dat jij centraal staat in het gesprek en dat je je ongeduld laat merken. Gun hem tijd en rust. Jullie hebben allebei een probleem, de vraag is of jij snapt dat jij deel van zijn oplossing kan zijn. Hij kan jouw oplossing alleen maar zijn als hij doet wat jij wil. Maar misschien kun jij flexibeler worden.

gr Angela

Hij maakte wel een vermoeide indruk. Lichamelijk, maar vooral ook psychisch. Ik ben wel meteen weer aan het speculeren wat er achter dit "getreuzel" zit. Normaal reed hij deze rit gewoon altijd ineens en zo snel mogelijk. 

Ik heb er niet veel over gezegd, maar het lijkt wel een teken aan de wand te zijn.

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:20:

[..]

Hij maakte wel een vermoeide indruk. Lichamelijk, maar vooral ook psychisch. Ik ben wel meteen weer aan het speculeren wat er achter dit "getreuzel" zit. Normaal reed hij deze rit gewoon altijd ineens en zo snel mogelijk.

Ik heb er niet veel over gezegd, maar het lijkt wel een teken aan de wand te zijn.

En waar ligt dat aan denk je? Enkel aan zijn veel aandacht vragende kinderen? 

A12345

A12345

13-09-2021 om 17:23 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 17:20:

[..]

Stappen willen zetten naar wat of waar?

Denk dat de meeste personen (dus zowel mannen/vrouwen) zich sowieso al beter kunnen inleven in waar het gedrag van deze kinderen vandaan komt. Daarmee win je al een hoop. Daarnaast zijn er meer dan genoeg vrouwen die een relatie niet enkel als volwaardig zien als hun partner niet 24/7 op elkaars lip zit.

Beide zaken mis je al in jullie relatie en neem daarnaast het feit dat jullie niet eens de tijd hebben genomen elkaar een beetje écht te leren kennen voordat er een gezellig gezinnetje met jouw kinderen gevormd moest worden. Kun je alles wel op hem schuiven, maar je hebt zelf ook aardig wat steken laten vallen, jammer alleen dat je dat niet echt kunt inzien (en willen ook).

Voor veel mensen is een lat-relatie een opstap naar meer. Samenwonen bijvoorbeeld. Tussen 24/7 op elkaars lip zitten en om de 2 weken 2 weken afwezig zijn of per elke 14 dagen 4 dagen aanwezig zijn, zit natuurlijk heel wat. Het moet wel iemand zijn die daar de komende jaren genoegen mee gaat nemen. Anders is het gedoemd om te mislukken.


A12345

A12345

13-09-2021 om 17:24 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 17:23:

[..]

En waar ligt dat aan denk je? Enkel aan zijn veel aandacht vragende kinderen?

Voor een deel aan de discussies, voor een deel aan de situatie waarin hij zich gewerkt heeft en voor een deel ook aan zijn kinderen. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:23:

[..]

Voor veel mensen is een lat-relatie een opstap naar meer. Samenwonen bijvoorbeeld. Tussen 24/7 op elkaars lip zitten en om de 2 weken 2 weken afwezig zijn of per elke 14 dagen 4 dagen aanwezig zijn, zit natuurlijk heel wat.


Nee hoor, genoeg mensen die latten totdat de kinderen uit huis zijn, echt niets bijzonders anno 2021. En als hij nu een baan had van 2 weken weg, 2 weken thuis, dan was je geen relatie met hem aangegaan? Maar wel nu hij zijn 2 jonge kinderen in een ander land achterliet en volledig voor jou en jouw kinderen koos, toen greep je dat met beide handen aan ipv bij jezelf af te vragen wat dit voor consequenties met zich mee zou kunnen brengen? Kun je wel blijven zeggen dat hij beter had moeten nadenken, maar waar zat jouw verstand dan?

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:24:

[..]

Voor een deel aan de discussies, voor een deel aan de situatie waarin hij zich gewerkt heeft en voor een deel ook aan zijn kinderen.

Grappig, lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige post. Waar zat jouw verstand?

A12345

A12345

13-09-2021 om 17:30 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 17:28:

[..]

Nee hoor, genoeg mensen die latten totdat de kinderen uit huis zijn, echt niets bijzonders anno 2021. En als hij nu een baan had van 2 weken weg, 2 weken thuis, dan was je geen relatie met hem aangegaan? Maar wel nu hij zijn 2 jonge kinderen in een ander land achterliet en volledig voor jou en jouw kinderen koos, toen greep je dat met beide handen aan ipv bij jezelf af te vragen wat dit voor consequenties met zich mee zou kunnen brengen? Kun je wel blijven zeggen dat hij beter had moeten nadenken, maar waar zat jouw verstand dan?

Voor een relatie met iemand die 2 weken voor z'n werk weg is, internationaal vrachtwagenchauffeur is, vaart, op een olieplatform werkt, etc zal ik ook zeker niet gaan. 

A12345

A12345

13-09-2021 om 17:31 Topicstarter

Desire schreef op 13-09-2021 om 17:29:

[..]

Grappig, lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige post. Waar zat jouw verstand?

Ik dacht dat hij er goed over nagedacht had. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ook wel weer een les. Er niet klakkeloos vanuit gaan dat anderen goed nadenken over een keuze en de gevolgen daarvan. 

dan

dan

13-09-2021 om 17:31

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:20:

[..]

Hij maakte wel een vermoeide indruk. Lichamelijk, maar vooral ook psychisch. Ik ben wel meteen weer aan het speculeren wat er achter dit "getreuzel" zit. Normaal reed hij deze rit gewoon altijd ineens en zo snel mogelijk.

Ik heb er niet veel over gezegd, maar het lijkt wel een teken aan de wand te zijn.

Ik denk dat hij tijd wil om na te denken of gewoon alleen wil zijn. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:31:

[..]

Ik dacht dat hij er goed over nagedacht had. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ook wel weer een les. Er niet klakkeloos vanuit gaan dat anderen goed nadenken over een keuze en de gevolgen daarvan.

Of je komt tot het besef dat het gewoon ook vanuit jou belachelijk naïef is geweest om je kinderen in zo’n relatie te betrekken na een poosje daten. Je zag enkel je eigen voordelen en vergat gemakshalve helemaal zijn kinderen.

Heeft welke man dan ook, in jouw ideale plaatje, überhaupt nog ruimte voor zichzelf? Of moet hij 24/7 aan jou en jouw gezin vastgeplakt zitten?

dan

dan

13-09-2021 om 17:41

je hebt zelf ook bijgedragen aan deze situatie door al vrij snel te gaan samenwonen terwijl je ook kinderen hebt, al zijn die dan een stuk ouder. Het ligt niet alleen aan hem dus. 

A12345

A12345

13-09-2021 om 17:42 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 13-09-2021 om 17:38:

Heeft welke man dan ook, in jouw ideale plaatje, überhaupt nog ruimte voor zichzelf? Of moet hij 24/7 aan jou en jouw gezin vastgeplakt zitten?

Nee hoor, maar iemand die de komende jaaaaren om de week er een week niet is, om de 2 weken er 2 weken niet is, etc, dat is niks voor mij. En ook mannen met co-ouderschap niet. 

A12345 schreef op 13-09-2021 om 17:42:

[..]

Nee hoor, maar iemand die de komende jaaaaren om de week er een week niet is, om de 2 weken er 2 weken niet is, etc, dat is niks voor mij. En ook mannen met co-ouderschap niet.

Waarom nog afwachten dan en niet zelf een einde aan de relatie maken? Waar wacht je nu nog op?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.