Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 20:45

Poezie schreef op 11-09-2021 om 20:43:

[..]

En dan ben je nog verbaasd dat deze kinderen dit gedrag vertonen? Dat wist je dan toch al? En hoezo heeft je vriend het verslag hier in Nederland, ze zijn getest in dat andere land dus dat is toch onlogisch?

Ja dat viel mij 10 pagina’s geleden al op

A12345 schreef op 11-09-2021 om 20:42:

[..]

N.a.v de postings zijn er veel dingen die ik achteraf anders aangepakt zou hebben. Maar goed, ik denk dat als ze volgende zomer hier een maand zouden komen, het onderliggende probleem nog steeds niet is opgelost.

Zoals ik al zei, ga ik serieus met hem praten als hij terug is. Dat bereid ik nu voor mezelf voor.

Het onderliggende probleem als in een stoornis wordt ook niet opgelost,  die blijft, alleen de manier waarop er mee omgegaan wordt kan veranderen.

Get is geen botbreuk,  dat geneest, dit is een persoonlijkheidskenmerk die blijft.

A12345

A12345

11-09-2021 om 20:45 Topicstarter

Imi schreef op 11-09-2021 om 20:42:

[..]

Aha. Dus het lag wel degelijk aan jouw aanwezigheid.

Ook als er bezoek is, gedragen ze zich niet. Als ik helemaal alleen met ze was, dan ging het vaak wel. 

Mijn indruk is soms dat als er één kapitein op het schip is, dat het dan wel gaat. Als er meerdere volwassenen zijn, dan niet. 

A12345

A12345

11-09-2021 om 20:47 Topicstarter

Poezie schreef op 11-09-2021 om 20:43:

[..]

En dan ben je nog verbaasd dat deze kinderen dit gedrag vertonen? Dat wist je dan toch al? En hoezo heeft je vriend het verslag hier in Nederland, ze zijn getest in dat andere land dus dat is toch onlogisch?

Hij heeft zijn hele administratie meegenomen naar hier. Daar zat vanalles bij. Van de financiële administratie tot dingen van het ziekenhuis, de psycholoog, een heel dossier met communicatie met zijn ex, echtscheidingspapieren, bonnen van dingen die hij voor de kinderen heeft gekocht, etc. Wat dat betreft bewaart hij wel echt alles. 

Waarom zou je dat daar laten liggen?

A12345

A12345

11-09-2021 om 20:48 Topicstarter

kaatjecato schreef op 11-09-2021 om 20:42:

[..]

Bij ASS kan het ook zijn dat kinderen wat ongeremd lijken in het contact. En een diagnose is alleen mogelijk als er aan een minimum aantal criteria wordt voldaan, dat betekent niet dat geen diagnose betekent dat kinderen bepaalde vaardigheden minder hebben. Het is eerder een continuüm waarvan in de DSM is afgesproken wanneer we zeggen: nu is het ASS.


Kenmerken zijn er zeker, maar die diagnose is niet gesteld. Heel veel mensen zullen wel één of meerdere kenmerken hebben, maar niet al die mensen krijgen die diagnose.

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 20:45:

[..]

Ja dat viel mij 10 pagina’s geleden al op

bennie-solo-topper.gif

A12345 schreef op 11-09-2021 om 20:47:

[..]

Hij heeft zijn hele administratie meegenomen naar hier. Daar zat vanalles bij. Van de financiële administratie tot dingen van het ziekenhuis, de psycholoog, een heel dossier met communicatie met zijn ex, echtscheidingspapieren, bonnen van dingen die hij voor de kinderen heeft gekocht, etc. Wat dat betreft bewaart hij wel echt alles.

Waarom zou je dat daar laten liggen?

Omdat dat rapport over die kinderen gaat en die kinderen daar wonen. Het is niet logisch dat het rapport ergens anders ligt dan waar de kinderen wonen.

A12345

A12345

11-09-2021 om 20:54 Topicstarter

Poezie schreef op 11-09-2021 om 20:53:

[..]

Omdat dat rapport over die kinderen gaat en die kinderen daar wonen. Het is niet logisch dat het rapport ergens anders ligt dan waar de kinderen wonen.

Beide ouders hebben een kopie gekregen en hij bewaart wat dat betreft echt alles. Hij heeft hier hele dossiermappen liggen met van alles en nog wat. 

Het rapport gaat ook over zijn kinderen. Ik zou het ook wel bewaren. 

A12345 schreef op 11-09-2021 om 20:54:

[..]

Beide ouders hebben een kopie gekregen en hij bewaart wat dat betreft echt alles. Hij heeft hier hele mappen liggen met van alles en nog wat. Het rapport gaat ook over zijn kinderen. Ik zou het ook wel bewaren.

Waar liet hij eigenlijk die hele administratie toen hij nog in hotelkamers woonde?

A12345 schreef op 11-09-2021 om 20:48:

[..]

Kenmerken zijn er zeker, maar die diagnose is niet gesteld. Heel veel mensen zullen wel één of meerdere kenmerken hebben, maar niet al die mensen krijgen die diagnose.

Oké de diagnose is niet gesteld maar ze hebben wel kenmerken. Dus wat betekent dat, voor waar zij meer moeite mee hebben, wat zij wel of niet (aan)kunnen, welk gedrag ze laten zien en dus ook welke begeleiding ze nodig hebben? 

En is het dus zinvol om je toch te verdiepen in ASS?

A12345

A12345

11-09-2021 om 20:57 Topicstarter

Poezie schreef op 11-09-2021 om 20:55:

[..]

Waar liet hij eigenlijk die hele administratie toen hij nog in hotelkamers woonde?

Deels daar, deels sleepte hij dat met zich mee. 

ASS is een spectrum, dat betekent dat er veel variëteiten zijn in symptomen en de mate daarvan.

Een diagnose kan ook nog niet gegeven worden als kinderen te jong zijn, enkele jaren kunnen dan verschil maken. Onderzoek dus nog eens herhalen.

A12345

A12345

11-09-2021 om 21:01 Topicstarter

kaatjecato schreef op 11-09-2021 om 20:57:

[..]

Oké de diagnose is niet gesteld maar ze hebben wel kenmerken. Dus wat betekent dat, voor waar zij meer moeite mee hebben, wat zij wel of niet (aan)kunnen, welk gedrag ze laten zien en dus ook welke begeleiding ze nodig hebben?

En is het dus zinvol om je toch te verdiepen in ASS?

Of dat zinvol voor mij is, dat weet ik niet. Eerst maar eens zien wat er uit het gesprek komt. Wat dat betreft een grote kans dat hij zegt dat hij terug gaat naar daar of dat ik de conclusie trek dat dat het beste is. 

En zo niet, dan ga ik toch voor een andere invulling van de vakantie dan een maand (of langer) hier in huis te zitten. 

A12345 schreef op 11-09-2021 om 21:01:

[..]

En zo niet, dan ga ik toch voor een andere invulling van de vakantie dan een maand (of langer) hier in huis te zitten.

Dus eindconclusie: de kinderen van je vriend zijn niet welkom in het huis waar hun vader woont.

Ok zou mijn partner verlaten als MIJN kinderen niet welkom zijn in MIJN huis. Mijn huis als het huis waar ik woon, dan hoef ik niet de hypotheek of het huurcontract te hebben, gewoon de plek die ik opgeef als iemand zou vragen: 'waar woon je?'

A12345

A12345

11-09-2021 om 21:09 Topicstarter

Ysenda schreef op 11-09-2021 om 21:06:

[..]

Dus eindconclusie: de kinderen van je vriend zijn niet welkom in het huis waar hun vader woont.

Ok zou mijn partner verlaten als MIJN kinderen niet welkom zijn in MIJN huis. Mijn huis als het huis waar ik woon, dan hoef ik niet de hypotheek of het huurcontract te hebben, gewoon de plek die ik opgeef als iemand zou vragen: 'waar woon je?'

Met dit gedrag zo'n lange periode, niet inderdaad. Met dit gedrag een maand of wie weet de volgende keer nog langer, dat is me echt teveel van het goede. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.