Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

09-09-2021 om 12:10 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 09-09-2021 om 10:44:

Nu ligt het blijkbaar aan het gedrag van die kinderen. Maar toen dit topic begon, had TO al moeite met de hoeveelheid aandacht die uitging naar die kinderen. Dat maakt dat ik me afvraag of dat gedrag werkelijk zo'n belangrijke rol speelt.

Dat gedrag zorgt ervoor dat:

- hij bijna nergens anders aan toekomt dan aan zijn kinderen. 
- de rust in huis compleet weg is omdat ze voortdurend ruzie met elkaar hebben, schreeuwend en ruziënd laten merken het niet eens te zijn met hele normale dingen zoals eten, wassen, omkleden… 


zouden mijn kinderen zo zijn dan zou ik niet van iemand verwachten dat hij dat maar verdraagt.

Ongelooflijk, Ik heb niet alles gelezen maar nog nooit iemand ontmoet met zo'n plaat voor haar kop als TS. Je schrijft zelf het volgende over je vorige relatie: 
"Daarna wel een relatie gehad, maar dat is uiteindelijk fout gelopen, omdat diegene veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. Met mijn kinderen wilde hij nooit eens ergens naar toe, maar als zijn kinderen er waren, dan was hij de hele dag op pad met ze".
Nieuwsflash: deze ex vond jouw kinderen dus niet leuk of was te ongeïnteresseerd in jouw kinderen om er mee om te gaan. En dat heeft je relatie de das omgedaan, want dat trok je niet.
Nu die jij precies hetzelfde bij de kinderen van je partner (erger nog, je laat zeer duidelijk blijken dat je ze maar niks vindt) en dan ben jij verbaasd dat je partner boos op je is en eigenlijk mentaal is uitgecheckt in jullie relatie. Het is jezelf overkomen, dus je weet hoe het voelt, maar je kunt niet inleven in de gevoelens van je huidige partner. Heel curieus. Je blijft de schuld maar op anderen schuiven (het ligt aan je partner, het ligt aan de drukte van die kinderen, het ligt aan de ex. van partner etc.). Maar de knipperende neon verlichting dat het juist ook aan jou kan liggen zie je niet. 
Wat ik zie is een partner die, om jou te verlichten en geen zin heeft in jouw gezeik, het huis uit gaat met de kinderen. Dan heb jij er geen last van. Hetzelfde voor het opruimen en schoonmaken van de zooi van de kinderen. Als je elke keer een vrouw hebt die maar blijft zeuren over onopgevoede kinderen, terwijl dat soort gedrag niet in een maand valt op te lossen, dan ruim je de zooi maar zelf om van het gezeur af te zijn. Maar die moeite die hij hier insteekt om een bepaalde manier ervoor te zorgen dat jij niet teveel last hebt van zijn drukke kinderen, dat zie jij niet eens. Jij ziet alleen maar dat hij leuke dingen doet met zijn kinderen, maar niks met jou. Is het wel eens in je opgekomen om te investeren in een relatie met die kinderen, gewoon als persoon? Dus was gezellig af en toe meegegaan met de uitjes die hij deed met zijn kinderen. Jouw kinderen zijn pubers, me dunkt dat ie prima even een dagje alleen kunnen zijn. Had die moeite getoond, die je ook graag had gezien bij je vorige ex. met jouw kinderen.....

A12345

A12345

09-09-2021 om 12:20 Topicstarter

Poezie schreef op 09-09-2021 om 10:54:

[..]

Nee, dat is anders. Zijn kinderen zijn vervelend en zijn ex deugt niet.

Mijn kinderen hebben weleens een bui, maar gedragen zich over het algemeen prima. Zitten niet de hele dag ruzie met elkaar te maken of van alles een strijd te maken.

De ex had oudere kinderen die vooral bij de moeder waren. Achteraf gezien had hij blijkbaar helemaal geen zin om samen te leven met alles dat daarbij hoort met andere kinderen. Hij wilde gewoon in het weekend af en toe met zijn kinderen op pad en verder zijn eigen ding doen.

dan

dan

09-09-2021 om 12:21

A12345 schreef op 09-09-2021 om 12:10:

[..]

Dat gedrag zorgt ervoor dat:

- hij bijna nergens anders aan toekomt dan aan zijn kinderen.
- de rust in huis compleet weg is omdat ze voortdurend ruzie met elkaar hebben, schreeuwend en ruziënd laten merken het niet eens te zijn met hele normale dingen zoals eten, wassen, omkleden…


zouden mijn kinderen zo zijn dan zou ik niet van iemand verwachten dat hij dat maar verdraagt.

Als je niet met het gedrag van de kinderen kunt omgaan, dan zit er niks anders op dan de relatie verbreken of een lat relatie aan te gaan. Meer smaken zijn er volgens mij niet. 

Maar heb je nu al eens met hem gepraat over hoe het nu gaat? Heb je hem verteld dat je het heel zwaar vindt, vraag je hem hoe het met hem is? Hebben jullie al eens besproken hoe jullie dit samen beter kunnen laten verlopen? Kunnen jullie de kinderen niet wat meer verdelen, vaak de gouden tip bij eindeloze ruzies? 

A12345 schreef op 09-09-2021 om 12:20:

[..]

Mijn kinderen hebben weleens een bui, maar gedragen zich over het algemeen prima. Zitten niet de hele dag ruzie met elkaar te maken of van alles een strijd te maken.

De ex had oudere kinderen die vooral bij de moeder waren. Achteraf gezien had hij blijkbaar helemaal geen zin om samen te leven met alles dat daarbij hoort met andere kinderen. Hij wilde gewoon in het weekend af en toe met zijn kinderen op pad en verder zijn eigen ding doen.

Jij wilt ook niet meer terug naar jongere kinderen. Zie je nu de parallel?

En kun je je ex nu vergeven ....?

Gr Angela

A12345 schreef op 09-09-2021 om 12:20:

[..]

Mijn kinderen hebben weleens een bui, maar gedragen zich over het algemeen prima. Zitten niet de hele dag ruzie met elkaar te maken of van alles een strijd te maken.

De ex had oudere kinderen die vooral bij de moeder waren. Achteraf gezien had hij blijkbaar helemaal geen zin om samen te leven met alles dat daarbij hoort met andere kinderen. Hij wilde gewoon in het weekend af en toe met zijn kinderen op pad en verder zijn eigen ding doen.

Dat zeg ik: zijn kinderen zijn vervelend en zijn ex deugt niet.

Wat je eerdere ex wel of niet deed is niet meer relevant.

Dat hij eigenlijk geen zin had om te leven met andermans kinderen is wel relevant. Want To had al geen zin in de kinderen, dat ze lastig zijn is vooral een rechtvaardiging. 

To,  ik hoop dat je wel begrijpt dat deze situatie net zo pijnlijk is voor jouw vriend als het toen was voor jou. 

Mogelijk heeft hij zorgkinderen en hij heeft steun nodig van zijn geliefde. Zelfs als je het niet begrijpt, neem het gewoon van mij aan. Als je deze relatie wil redden moet er ook ruimte voor zijn gevoelens en behoeften zijn. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-09-2021 om 12:57

het lijkt mij voor iedereen daar een shitty situatie

A12345 schreef op 09-09-2021 om 12:10:

[..]

Dat gedrag zorgt ervoor dat:

- hij bijna nergens anders aan toekomt dan aan zijn kinderen.
- de rust in huis compleet weg is omdat ze voortdurend ruzie met elkaar hebben, schreeuwend en ruziënd laten merken het niet eens te zijn met hele normale dingen zoals eten, wassen, omkleden…


zouden mijn kinderen zo zijn dan zou ik niet van iemand verwachten dat hij dat maar verdraagt.

Je mist - zoals wel vaker - het punt dat ik wil maken. 

De kern van je topic - al bij aanvang, toen ze er nog niet waren! - is dat je niet wilt dat de kinderen van je vriend invloed hebben op je relatie. Hun gedrag is slechts een stok om mee te slaan. Jij wilt jouw gedroomde gezinnetje: jij, met jouw kinderen en je vriend die zijn rol speelt in jouw gezin. 

A12345

A12345

09-09-2021 om 13:58 Topicstarter

Angela1967 schreef op 09-09-2021 om 12:40:

[..]

Jij wilt ook niet meer terug naar jongere kinderen. Zie je nu de parallel?

En kun je je ex nu vergeven ....?

Gr Angela

Nee, want het gedrag van mijn kinderen was geen aanleiding om zich zo te gedragen. 

Jongere kinderen is prima maar dit gedrag is extreem.

A12345 schreef op 09-09-2021 om 12:10:

[..]

Dat gedrag zorgt ervoor dat:

- hij bijna nergens anders aan toekomt dan aan zijn kinderen.
- de rust in huis compleet weg is omdat ze voortdurend ruzie met elkaar hebben, schreeuwend en ruziënd laten merken het niet eens te zijn met hele normale dingen zoals eten, wassen, omkleden…


zouden mijn kinderen zo zijn dan zou ik niet van iemand verwachten dat hij dat maar verdraagt.

Daarom huur je de volgende keer een professionele nanny met ervaring met de labeltjes in. 

Imi

Imi

09-09-2021 om 13:58

A12345 schreef op 09-09-2021 om 12:04:

[..]

Ja. Maar het kan twee kanten op. Als iemand een punt heeft voor wat betreft mijn kinderen geef ik dat best toe als ze echt vervelend zijn. Leuk is ook dan anders maar iemand heeft dan wel een punt. Als mijn kinderen vervelend zijn ben ik de eerste die het toegeeft. En ook die eerste die daar aan gaat werken in plaats van er iemand anders mee “opzadelen”.

Je zegt ja (ik begrijp de vraag), maar volgens mij begrijp je de vraag niet. Je geeft namelijk nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je je dan zou voelen. Gevoelens, ken je die? Bijv. blij, boos, verdrietig, angstig enz. Of genuanceerder: afgewezen, opgelucht, in de hoek gedrukt, vermaakt, genegeerd, gegeneerd, doodsbang, woedend, verontrust, extatisch enz.

Dus vul eens in: "Als mijn vriend mijn kinderen niet om zich heen zou willen hebben, zou ik me ... voelen."

Doornroosje75 schreef op 09-09-2021 om 12:58:

[..]

Je mist - zoals wel vaker - het punt dat ik wil maken.

De kern van je topic - al bij aanvang, toen ze er nog niet waren! - is dat je niet wilt dat de kinderen van je vriend invloed hebben op je relatie. Hun gedrag is slechts een stok om mee te slaan. Jij wilt jouw gedroomde gezinnetje: jij, met jouw kinderen en je vriend die zijn rol speelt in jouw gezin.

Ze zocht een vaderfiguur voor haar kinderen met het liefst een dikke portemonnee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-09-2021 om 14:02

A12345 schreef op 09-09-2021 om 13:58:

[..]

Nee, want het gedrag van mijn kinderen was geen aanleiding om zich zo te gedragen.

Jongere kinderen is prima maar dit gedrag is extreem.

Zonder hun gedrag wilde je al niet dat je vriend 2 weken per maand weg zou zijn. Dat vond jij "geen relatie" zei je. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.