Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-09-2021 om 11:11

A12345 schreef op 06-09-2021 om 11:03:

[..]

Nee. Ze hebben een goed hart, bedoelen het goed, maar hun gedrag is vaak wel heel extreem. Daardoor wordt het heel erg vermoeiend vaak. Zeker met 6 mensen in huis (ik woon ook niet in een villa) en zo'n lange periode.

Qua opvoeding is consequent zijn belangrijk denk ik en het vergt ook heel erg veel aandacht en geduld. Dat laatste is mijn zwakke punt en dat weet ik van mezelf.

Hij heeft dat geduld wel.

Ja maar die opvoeding kun jij verder niet veel mee toch. Ik zie het extreme in hun gedrag niet echt. Kan het niet zijn dat het gewoon allemaal wel mee valt met hun extreme gedrag maar meer ligt  aan dat jij geen geduld meer hebt voor kleine kinderen? 

A12345

A12345

06-09-2021 om 11:21 Topicstarter

BlueHeart schreef op 06-09-2021 om 11:11:

[..]

Ja maar die opvoeding kun jij verder niet veel mee toch. Ik zie het extreme in hun gedrag niet echt. Kan het niet zijn dat het gewoon allemaal wel mee valt met hun extreme gedrag maar meer ligt aan dat jij geen geduld meer hebt voor kleine kinderen?

Ik zie wel het verschil tussen hun gedrag en dat van andere kinderen, bijvoorbeeld kinderen op wie ik weleens een paar dagen oppas. Ook mijn vriend is het er wel mee eens dat hun gedrag extremer is dan bij andere kinderen. Maar hij heeft meer geduld en uiteraard zijn het ook zijn kinderen. Dus het is een combinatie van. Als ik het geduld wel had en verder niks te doen had was het 'n ander verhaal, als ze iets rustiger waren, dan ook. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-09-2021 om 11:25

A12345 schreef op 06-09-2021 om 11:21:

[..]

Ik zie wel het verschil tussen hun gedrag en dat van andere kinderen, bijvoorbeeld kinderen op wie ik weleens een paar dagen oppas. Ook mijn vriend is het er wel mee eens dat hun gedrag extremer is dan bij andere kinderen. Maar hij heeft meer geduld en uiteraard zijn het ook zijn kinderen. Dus het is een combinatie van. Als ik het geduld wel had en verder niks te doen had was het 'n ander verhaal, als ze iets rustiger waren, dan ook.

Maar dat heb je niet en dat zijn ze niet.

Einde oefening dus. 

Imi

Imi

06-09-2021 om 12:31

A12345 schreef op 06-09-2021 om 10:53:

[..]

Dat had ik, maar dat liep niet goed. Het klikte niet tussen zijn kinderen en mijn kinderen, niet tussen hem en mijn kinderen en ook niet tussen mij en zijn kinderen.



Dat was 1 man met 1 stel kinderen. Zijn alle mannen en alle kinderen hetzelfde?  Zie je hoe zwart-wit je redeneert? "Nee, heb ik al gehad, werkte niet." 

In jouw zwart-wit redenering doorgaand: je kunt niet tegen de drukte van jonge kinderen, met oudere kinderen klikt het niet. Dus dan maar een man zonder kinderen? Oh nee, want mannen zonder kinderen willen geen kinderen, volgens jouw logica (ook die stelling klopt van geen kanten, maar ik volg hem even voor het gemak). Dan maar geen man totdat je kinderen het huis uit zijn? Dat duurt tenslotte niet zo lang meer.

Imi schreef op 06-09-2021 om 12:31:

[..]


  Dan maar geen man totdat je kinderen het huis uit zijn? Dat duurt tenslotte niet zo lang meer.

TO kan en mag zoveel relaties met mannen aangaan als ze zelf wil.

Alleen moet ze niet met die mannen in een huis gaan wonen.

Zelfs voorstellen aan haar kinderen is een no go.

Hou dates en/of relaties met mannen gewoon prive, dan maakt het het niet uit of zij of die mannen wel of geen kinderen hebben, die kinderen maken geen onderdeel uit van de relatie.

Haar kinderen zijn oud genoeg (neem ik aan) om een avond of zo zonder hun moeder te kunnen, zelfs weekendjes uit behoort tot de mogelijkheden. Is niet nu dan toch zeker in de toekomst. Ga lekker je gang met mannen en betrek er geen kinderen bij.

Imi

Imi

06-09-2021 om 15:03

noemmijmaarsuus schreef op 06-09-2021 om 14:27:

[..]

TO kan en mag zoveel relaties met mannen aangaan als ze zelf wil.

Alleen moet ze niet met die mannen in een huis gaan wonen.

Zelfs voorstellen aan haar kinderen is een no go.

Dat is overduidelijk, maar ja, in de zwart-witwereld van TO is dat geen relatie. Dus dat kan ook niet. Veel meer smaken zijn er niet.

A12345

A12345

08-09-2021 om 20:59 Topicstarter

noemmijmaarsuus schreef op 06-09-2021 om 14:27:

[..]

TO kan en mag zoveel relaties met mannen aangaan als ze zelf wil.

Alleen moet ze niet met die mannen in een huis gaan wonen.

Zelfs voorstellen aan haar kinderen is een no go.

Hou dates en/of relaties met mannen gewoon prive, dan maakt het het niet uit of zij of die mannen wel of geen kinderen hebben, die kinderen maken geen onderdeel uit van de relatie.

Haar kinderen zijn oud genoeg (neem ik aan) om een avond of zo zonder hun moeder te kunnen, zelfs weekendjes uit behoort tot de mogelijkheden. Is niet nu dan toch zeker in de toekomst. Ga lekker je gang met mannen en betrek er geen kinderen bij.

Zo zit ik niet in elkaar. Heb geen behoefte aan scharrels in het weekend of als de kinderen naar school zijn. 

A12345

A12345

08-09-2021 om 21:02 Topicstarter

Imi schreef op 06-09-2021 om 12:31:

[..]


Dat was 1 man met 1 stel kinderen. Zijn alle mannen en alle kinderen hetzelfde? Zie je hoe zwart-wit je redeneert? "Nee, heb ik al gehad, werkte niet."

In jouw zwart-wit redenering doorgaand: je kunt niet tegen de drukte van jonge kinderen, met oudere kinderen klikt het niet. Dus dan maar een man zonder kinderen? Oh nee, want mannen zonder kinderen willen geen kinderen, volgens jouw logica (ook die stelling klopt van geen kanten, maar ik volg hem even voor het gemak). Dan maar geen man totdat je kinderen het huis uit zijn? Dat duurt tenslotte niet zo lang meer.

Ik kan best tegen jonge kinderen, maar deze kinderen zijn echt enorm druk en vrijwel niets gaat zonder dat ze tekeer gaan. Of het nu omkleden, aankleden, douchen, eten, naar bed gaan, etc is. Sommige dagen levert bijna alles luidruchtig protest op. 

Overigens is het voor mij nu wel duidelijk dat mijn vriend niet meer van standpunt gaat veranderen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 21:11

A12345 schreef op 08-09-2021 om 21:02:

[..]

Ik kan best tegen jonge kinderen, maar deze kinderen zijn echt enorm druk en vrijwel niets gaat zonder dat ze tekeer gaan. Of het nu omkleden, aankleden, douchen, eten, naar bed gaan, etc is. Sommige dagen levert bijna alles luidruchtig protest op.

Overigens is het voor mij nu wel duidelijk dat mijn vriend niet meer van standpunt gaat veranderen.

En nu dan?

welk standpunt?

A12345

A12345

08-09-2021 om 21:15 Topicstarter

BlueHeart schreef op 08-09-2021 om 21:11:

[..]

En nu dan?

Het is nog een paar dagen. Daarna maar goed met hem over praten. Heeft nu toch weinig zin om er de laatste dagen nog stevige discussies over te voeren. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 21:16

maar er is toch eigenlijk niks meer om over te praten?  

A12345

A12345

08-09-2021 om 21:19 Topicstarter

Wasmachine schreef op 08-09-2021 om 21:13:

welk standpunt?

Dat zijn kinderen hier moeten kunnen verblijven wanneer en zolang als hij dat wil. Als zijn kinderen niet welkom zijn, dan hoeft het voor hem ook niet meer. Met argumenten als dit jaar zijn ze iets meer dan 1 maand hier en dus iets minder dan 11 maanden niet, dat zijn kinderen het hier leuk vinden, dat hij ze zo erg mist als ze er niet zijn, dat het hem pijn doen als hij hoort dat zijn kinderen aan de telefoon vragen (als ze er niet zijn) of ze morgen naar hem kunnen komen, etc. 

Al met al het idee dat hij gruwelijke spijt heeft van de hele verhuizing. Al is hij wel vrij negatief over het leven daar. Tijd met de kinderen brengt hij het liefst zoveel mogelijk niet daar door en tijd zonder de kinderen bij voorkeur helemaal niet daar. 

Alles wat ik zeg gaat er het ene oor in en meteen het andere er weer uit.

A12345

A12345

08-09-2021 om 21:20 Topicstarter

BlueHeart schreef op 08-09-2021 om 21:16:

maar er is toch eigenlijk niks meer om over te praten?

Jawel. Denk dat praten altijd kan. Zeker als de kinderen daar weer zijn en we even uit de situatie zijn. 

Ik snap hem wel en als moeder geef ik hem groot gelijk. Als je serieus met hem verder wil zal je echt een manier moeten vinden om ze te accepteren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.