Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

04-09-2021 om 13:47 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 04-09-2021 om 13:39:

durf je jezelf ook in de ogen te kijken en toe te geven dat je het gewoon kutkinderen vind?

Dat gaat me te ver. Ze zijn vaak wel gewoon erg vervelend bezig. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-09-2021 om 13:54

en wat wil je er aan doen TO?

dan

dan

04-09-2021 om 14:02

BlueHeart schreef op 04-09-2021 om 12:50:

[..]

Ja maar je kunt weinig anders aan dat gedrag doen dan er gewoon mee dealen. Als je bij deze kerel wil zijn moet je die kinderen inclusief hun gedrag erbij nemen of weggaan. Meer mogelijkheden zie ik niet.

Dat is het punt dat veel mensen TO ook duidelijk proberen te maken. Als ze het niet trekt, dan moet ze een eind aan de relatie maken want de kinderen zullen toch vaker naar Nederland komen in de vakanties. 

A12345

A12345

04-09-2021 om 14:03 Topicstarter

dan schreef op 04-09-2021 om 14:02:

[..]

Dat is het punt dat veel mensen TO ook duidelijk proberen te maken. Als ze het niet trekt, dan moet ze een eind aan de relatie maken want de kinderen zullen toch vaker naar Nederland komen in de vakanties.

Voor hem lijkt dat wel een breekpunt te zijn ja. 

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:03:

[..]

Voor hem lijkt dat wel een breekpunt te zijn ja.

En terecht.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-09-2021 om 14:09

dan schreef op 04-09-2021 om 14:02:

[..]

Dat is het punt dat veel mensen TO ook duidelijk proberen te maken. Als ze het niet trekt, dan moet ze een eind aan de relatie maken want de kinderen zullen toch vaker naar Nederland komen in de vakanties.

Of latten. Kun je gewoon naar je eigen huis vluchten als je het niet trekt.

dan

dan

04-09-2021 om 14:09

het zal ongetwijfeld ook wel lastiger zijn omdat TO zelf al een tijd uit de kleine kinderen is. Daardoor kan het zijn dat ze het vast ook een stuk vermoeiender vindt om nu een tijd jonge kinderen om zich heen te hebben en zeker als ze druk zijn, om welke reden dan ook. Het kan zijn dat het gedrag van de kinderen rustiger wordt naarmate ze vaker komen maar dat is koffiedik kijken. Het gaat erom dat TO goed bij zichzelf te rade gaat of ze dit ziet zitten. Als ze de relatie met haar vriend niet wil verbreken, dan moet ze de kinderen ook accepteren en er het beste van maken als ze er zijn.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-09-2021 om 14:09

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:03:

[..]

Voor hem lijkt dat wel een breekpunt te zijn ja.

Natuurlijk is dat een breekpunt voor hem. Voor élke ouder zou dat een breekpunt moeten zijn. Elke ouder die van zijn kinderen houdt wil zijn kinderen zien en in eigen huis welkom laten zijn.

Met het gebruik van het woord "lijkt" geef je aan dat jij dat niet vanzelfsprekend vindt. Dat zegt iets over jou, over jouw ervaringen en/of karakter. En dat vind ik zorgwekkend, want van een dergelijke houding kunnen je eigen kinderen ook last krijgen.

A12345

A12345

04-09-2021 om 14:17 Topicstarter

dan schreef op 04-09-2021 om 14:09:

het zal ongetwijfeld ook wel lastiger zijn omdat TO zelf al een tijd uit de kleine kinderen is. Daardoor kan het zijn dat ze het vast ook een stuk vermoeiender vindt om nu een tijd jonge kinderen om zich heen te hebben en zeker als ze druk zijn, om welke reden dan ook. Het kan zijn dat het gedrag van de kinderen rustiger wordt naarmate ze vaker komen maar dat is koffiedik kijken. Het gaat erom dat TO goed bij zichzelf te rade gaat of ze dit ziet zitten. Als ze de relatie met haar vriend niet wil verbreken, dan moet ze de kinderen ook accepteren en er het beste van maken als ze er zijn.

Ja, ik ben het niet meer gewend. Soms pas ik op op kinderen van familie of bekenden. Maar die zijn echt een stuk rustiger, luisteren een heel stuk beter en dat is dan hooguit een paar dagen.

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:17:

[..]

Ja, ik ben het niet meer gewend. Soms pas ik op op kinderen van familie of bekenden. Maar die zijn echt een stuk rustiger, luisteren een heel stuk beter en dat is dan hooguit een paar dagen.

Doe je nog iets aan de structurele problemen of blijf je je focussen op de vierkante milimeter en is de relatie zometeen foetsie als zijn kinderen naar hun moeder terugzijn? 

Het is toch totaal oninteressant wat jij van de kinderen vindt in het licht van de totale problematiek? Waarom doe je zo zielig? Jij bent niet het slachtoffer. Dat zijn die kinderen en je vriend, die zitten in een rottige situatie. 

Als hij in die situatie had gezeten toen jullie elkaar ontmoetten had je misschien geen relatie met hem willen aangaan  omdat het te complex was, en dat is natuurlijk prima reden. Maar nu blijven zaniken en je onvolwassen gedragen is wel erg laag. Ik zou zeggen: hup schouders eronder, ophouden met klagen (stoom afblazen af en toe prima, maar niet 1000 postings klagen). Bedenk wat je wilt en of je van hem houdt. Zit dit uit en kijk wat er te redden valt of hoe jullie netjes en prettig uit elkaar kunnen gaan.



gr Angela


dan

dan

04-09-2021 om 15:38

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:17:

[..]

Ja, ik ben het niet meer gewend. Soms pas ik op op kinderen van familie of bekenden. Maar die zijn echt een stuk rustiger, luisteren een heel stuk beter en dat is dan hooguit een paar dagen.

Kan het dan niet zijn dat het de volgende keer dan een stuk beter gaat als ze hier zijn? In het komende jaar zullen ze hun vader sowieso vaker zien tussen de vakanties door. Nu was het voor iedereen nieuw, zij voor het eerst bij jullie thuis. Jou kenden ze amper en jouw kinderen nog niet en dat na een tijd zonder hun vader. 

dan

dan

04-09-2021 om 16:04

en jij bent het de volgende keer vast ook weer wat meer gewend. Nu is het allemaal nogal snel gegaan en de tijd hier is ook tussentijds verlengd. Maar de volgende keer is het vast een stuk beter geregeld zodat ieder zich er beter op kan instellen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

04-09-2021 om 16:28

dan schreef op 04-09-2021 om 16:04:

en jij bent het de volgende keer vast ook weer wat meer gewend. Nu is het allemaal nogal snel gegaan en de tijd hier is ook tussentijds verlengd. Maar de volgende keer is het vast een stuk beter geregeld zodat ieder zich er beter op kan instellen.

Als ik die man was zou ik echt niet nogmaals mijn klauwen hier aan branden. 

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:03:

[..]

Voor hem lijkt dat wel een breekpunt te zijn ja.

Jij bent toch ook niet vergeten dat je vorige vriend jouw kinderen achterstelde, waarom vergeet je dit gemakshalve wel voor je huidige vriend? Is gewoon pure egoïsme, omdat je leven nu financieel een stuk rooskleuriger is dan zonder hem. Dat je dit zelf niet wilt erkennen ligt volledig bij jezelf en gaat over de rug van 2 onschuldige kinderen die enkel hun vader gigantisch missen in hun leven en dit door hun gedrag kenbaar maken, omdat ze te jong zijn het in woorden uit te kunnen drukken. 

A12345 schreef op 04-09-2021 om 14:17:

[..]

Ja, ik ben het niet meer gewend.

Sluit ook mooi aan bij mijn vorige post, want je bent die andere ex vriend nog niet vergeten mbt jouw kinderen. Kun je zeggen het niet meer gewend te zijn, nou, dan wen je er maar weer aan of je zegt hem gedag en gunt die kinderen zoveel mogelijk tijd met hun vader. Het lijkt wel alsof je iedere man die wel goed met zijn kinderen omgaat het niet gunt, omdat de vader van jouw kinderen het ook heeft laten afweten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.