Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Los van alles dat al genoemd is, kan het gedrag ook komen doordat de kinderen hun plek aan het zoeken zijn in deze nieuwe situatie.
Mijn kinderen hadden op die leeftijd ook ruzie om de stomste dingen, wie er mocht bepalen welke zender op tv kwam, wie er op welke plek mocht zitten, verzin maar wat of ze konden er ruzie om maken. Thuis los je dat op. Ze mochten bijv allemaal op een andere dag kiezen welke zender ze keken. Of als er eens iets was waar ze ruzie om hadden, bedachten we daar ook iets voor. Zo ontstaat er een bepaalde voorspelbaarheid en voorkom je ruzies.
Die voorspelbaarheid is er nu bij jullie nog niet voor deze kinderen (plus dat ze vader lang gemist hebben. Dat kost sowieso tijd. Vergelijk het met schoolklassen na de zomervakantie. Iedereen is weer opnieuw zijn plekje aan het zoeken en die leerkrachten hebben er echt wel een paar weken hun handen vol aan.

dan

dan

03-09-2021 om 15:01

en in sommige gezinnen maken de kinderen toch meer ruzie. Ik sprak deze week een collega die onlangs geopereerd was maar waarbij de genezing niet zo soepel verloopt. De kinderen hebben ook steeds ruzie, zei ze. 

A12345

A12345

04-09-2021 om 10:58 Topicstarter

Dat van dat eten an sich zou niet zo'n probleem zijn, maar het is slechts 'n voorbeeld. Een van de vele voorbeelden. 

Ook dat is geprobeerd. De een mag nu een tekenfilm kijken, de andere daarna. Dan is het ruzie over wie er eerst mag, ruzie als de tekenfilm van de een af gaat voor een tekenfilm van de ander. En meestal willen ze ook niet iets morgen, 's middags, 's avonds of over 5 minuten, maar NU. 

In hun eentje, als de ander niet in de buurt is, dan gaat het wel. Maar zo gauw als ze samen zijn, dan is het constant ruzie, geschreeuw en elkaar klieren. 

 

A12345 schreef op 04-09-2021 om 10:58:

Dat van dat eten an sich zou niet zo'n probleem zijn, maar het is slechts 'n voorbeeld. Een van de vele voorbeelden.

Ook dat is geprobeerd. De een mag nu een tekenfilm kijken, de andere daarna. Dan is het ruzie over wie er eerst mag, ruzie als de tekenfilm van de een af gaat voor een tekenfilm van de ander. En meestal willen ze ook niet iets morgen, 's middags, 's avonds of over 5 minuten, maar NU.

In hun eentje, als de ander niet in de buurt is, dan gaat het wel. Maar zo gauw als ze samen zijn, dan is het constant ruzie, geschreeuw en elkaar klieren.

Ook wel normaal kindergedrag hoor. Doe even een realitycheck.

A12345

A12345

04-09-2021 om 11:50 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 04-09-2021 om 11:13:

[..]

Ook wel normaal kindergedrag hoor. Doe even een realitycheck.

Al met al is hun gedrag best extreem. En het is meteen schreeuwen en roepen, op de grond gaan stampen, niet rustig iets zeggen.

dan

dan

04-09-2021 om 12:02

A12345 schreef op 04-09-2021 om 10:58:

Dat van dat eten an sich zou niet zo'n probleem zijn, maar het is slechts 'n voorbeeld. Een van de vele voorbeelden.

Ook dat is geprobeerd. De een mag nu een tekenfilm kijken, de andere daarna. Dan is het ruzie over wie er eerst mag, ruzie als de tekenfilm van de een af gaat voor een tekenfilm van de ander. En meestal willen ze ook niet iets morgen, 's middags, 's avonds of over 5 minuten, maar NU.

In hun eentje, als de ander niet in de buurt is, dan gaat het wel. Maar zo gauw als ze samen zijn, dan is het constant ruzie, geschreeuw en elkaar klieren.

Niet fijn natuurlijk maar ja, je moet er maar het beste van zien te maken. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-09-2021 om 12:27

A12345 schreef op 04-09-2021 om 11:50:

[..]

Al met al is hun gedrag best extreem. En het is meteen schreeuwen en roepen, op de grond gaan stampen, niet rustig iets zeggen.

Ik denk bij extreem gedrag meer aan andere dingen, zoals mensen of dieren mishandelen, stelen, schelden. 

Ik lees eigenlijk niks anders dan gewoon gedrag wat bij de leeftijd hoort. Maar zoals Dan zegt, je hebt het er maar mee te doen als je bij hun vader wil blijven, de komende 10 jaar zeker nog wel.



A12345

A12345

04-09-2021 om 12:40 Topicstarter

BlueHeart schreef op 04-09-2021 om 12:27:

[..]

Ik denk bij extreem gedrag meer aan andere dingen, zoals mensen of dieren mishandelen, stelen, schelden.

Ik lees eigenlijk niks anders dan gewoon gedrag wat bij de leeftijd hoort. Maar zoals Dan zegt, je hebt het er maar mee te doen als je bij hun vader wil blijven, de komende 10 jaar zeker nog wel.



Het is de manier waarop ze dingen zeggen. Het is echt eisen, schreeuwen tot ze hun zin krijgen. Vaak ook wijzen, druk gebarend of met iets gooien. Tijdens ruzies bijten ze elkaar soms ook. Schelden doen ze ook wel. Niet echt hele grove scheldwoorden, maar andere mensen uitmaken voor stommerik, lelijke e.d. is ook niet echt netjes. 

Iedereen hanteert natuurlijk wel een andere definitie van wat normaal gedrag is voor kinderen van die leeftijd en wat extreem gedrag is.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-09-2021 om 12:41

A12345 schreef op 04-09-2021 om 12:40:

[..]

Het is de manier waarop ze dingen zeggen. Het is echt eisen, schreeuwen tot ze hun zin krijgen. Vaak ook wijzen, druk gebarend of met iets gooien. Tijdens ruzies bijten ze elkaar soms ook. Schelden doen ze ook wel. Niet echt hele grove scheldwoorden, maar andere mensen uitmaken voor stommerik, lelijke e.d. is ook niet echt netjes.

Iedereen hanteert natuurlijk wel een andere definitie van wat normaal gedrag is voor kinderen van die leeftijd en wat extreem gedrag is.

Tja als je er niet tegen kunt is er gewoon een makkelijke oplossing hoor. 

Wie probeer je nu eigenlijk te overtuigen, TO? 

A12345

A12345

04-09-2021 om 12:46 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 04-09-2021 om 12:45:

Wie probeer je nu eigenlijk te overtuigen, TO?

Ik reageer op mensen die doen alsof het heel normaal gedrag is voor kinderen van die leeftijd. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-09-2021 om 12:50

A12345 schreef op 04-09-2021 om 12:46:

[..]

Ik reageer op mensen die doen alsof het heel normaal gedrag is voor kinderen van die leeftijd.

Ja maar je kunt weinig anders aan dat gedrag doen dan er gewoon mee dealen. Als je bij deze kerel wil zijn moet je die kinderen inclusief hun gedrag erbij nemen of weggaan. Meer mogelijkheden zie ik niet. 

A12345 schreef op 04-09-2021 om 12:46:

[..]

Ik reageer op mensen die doen alsof het heel normaal gedrag is voor kinderen van die leeftijd.

Ik denk dat dat het voor een groot deel ook is, op die leeftijd. Wat je hier beschrijft althans. Maar al die vingers naar de kinderen/je vriend/zijn ex zijn allemaal afleiders naar de eigenlijke issues. Ruim een maand loopt dit topic nu en ik zie vrijwel geen zelfreflectie.

Ik geloof zeker wel dat het gedrag extremer is dan gemiddeld. Ik denk wel het normaal is dat kinderen zich afreageren als ze een scheiding hebben meegemaakt en vader opeens verhuisd naar een ander land. Mocht er ook nog dsm problematiek meespelen is dit gedrag helemaal niet verwonderlijk. 
Punt is en blijft dat ze bij jouw vriend horen en zolang jullie een relatie hebben zullen ze ook in jouw leven zijn.

durf je jezelf ook in de ogen te kijken en toe te geven dat je het gewoon kutkinderen vind?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.