Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

01-09-2021 om 17:06

het lijkt me sowieso beter dat hij eigen woonruimte zoekt als zijn kinderen vaker komen zodat ze daar ook hun eigen ruimte en spulletjes hebben. Dat lijkt me voor de kinderen ook fijner en meer rust geven. En hij kan zich dan wat makkelijker richten op de opvoeding. 

Je zou ook kunnen laten zien dat je ziet wat het met hem doet. Niet door zo rigide te blijven als je hier doet, maar door te gaan onderzoeken waaróm je zo halsstarrig bent. 
Dus niet meer wijzen naar de stuiterende kinderen, de profiterende ex of de slappe vriend, maar eens op onderzoek gaan wat het maakt dat jij zo reageert. Waarom
Ben jij zo onbuigzaam en wat voor effect heeft dat op je relaties. Wat maakt dat jij zo hangt aan hoe jij denkt dat het hoort en wat heeft je dat gebracht. En hoe kan het dat jij niet ziet wat die kinderen nodig hebben en daar meteen over veroordeelt. 
Dat zijn allemaal manieren waarop je reageert die je misschien ooit nodig gehad hebt in je leven. Maar nu heb je er last van, terwijl je de schuld bij een ander legt. Daar hulp bij zoeken, en dat aan je vriend vertellen, dat zou zomaar eens kunnen helpen. 

Maar dan moet je wel zelf willen gaan merken dat er ook iets bij jou zit. En niet alleen bij die kinderen/de ex/jouw exen enz. 

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:10 Topicstarter

Julali schreef op 01-09-2021 om 16:44:

Betaalt hij evenredig mee aan de huur? Als dat zo is, dan zou ik me als ik hem was niet mijn eigen huis uit laten zetten als de kinderen er zijn. Die kinderen horen bij hem en hebben ook een thuis bij hun vader nodig.

Als je hem toch de toegang ontzegt van zijn eigen woning als zijn kinderen er zijn, dan zou ik andere woonruimte gaan zoeken als ik hem was. Een plek waar zijn kinderen wel welkom zijn.

Nee, ik betaal de huur. Hij doet wel geregeld boodschappen. We houden verder geen bonnetjes bij of zo. Ik betaal wat op mijn naam staat. Boodschappen zoals het uitkomt. Net wie er gaat. En hij laat zich niet eruit zetten. Heb voorgesteld om zelf tijdens de vakanties elders te gaan zitten. 

Hij zal een deel van de tijd met hen daar door gaan brengen in zijn huis daar en 'n deel elders. Misschien wel hier. Dus van één huis is geen sprake. Begreep van hem dat hij absoluut niet alleen daar tijd met zijn kinderen door wil brengen. Hij wil dat ze Nederland leren kennen, wat van Europa zien, etc. 

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:12 Topicstarter

dan schreef op 01-09-2021 om 17:06:

het lijkt me sowieso beter dat hij eigen woonruimte zoekt als zijn kinderen vaker komen zodat ze daar ook hun eigen ruimte en spulletjes hebben. Dat lijkt me voor de kinderen ook fijner en meer rust geven. En hij kan zich dan wat makkelijker richten op de opvoeding.

In de praktijk zullen ze toch alleen tijdens langere vakanties kunnen komen. Dan heb je het over in het "slechtste geval" iets meer dan 'n maand. Om daar dan 'n heel huis voor in te richten...

dan

dan

01-09-2021 om 17:14

A12345 schreef op 01-09-2021 om 17:10:

[..]

Nee, ik betaal de huur. Hij doet wel geregeld boodschappen. We houden verder geen bonnetjes bij of zo. Ik betaal wat op mijn naam staat. Boodschappen zoals het uitkomt. Net wie er gaat. En hij laat zich niet eruit zetten. Heb voorgesteld om zelf tijdens de vakanties elders te gaan zitten.

Hij zal een deel van de tijd met hen daar door gaan brengen in zijn huis daar en 'n deel elders. Misschien wel hier. Dus van één huis is geen sprake. Begreep van hem dat hij absoluut niet alleen daar tijd met zijn kinderen door wil brengen. Hij wil dat ze Nederland leren kennen, wat van Europa zien, etc.

Het is erg fijn dat hij voor zichzelf duidelijk heeft hoe hij het wil met de kinderen. Maar wat bedoel je met de zin: Dus van één huis is geen sprake?

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:14 Topicstarter

dan schreef op 01-09-2021 om 16:24:

[..]

Dat is ook zo, daarom was het beter geweest als hij (dus to niet mee) eerst een tijdje met zijn kinderen in zijn huis in het buitenland was gebleven en daarna pas naar Nederland waren gekomen. Dan hadden ze een paar weken hun vader voor zich alleen gehad na al die tijd en in een huis dat voor hen ook bekend was.

Heb niet de indruk dat het huis voor de kinderen het probleem is. Wat dat betreft passen ze zich snel aan. Ze hebben het niet over "hun slaapkamer" en dat soort dingen. 

Wat mij betreft brengen ze de vakanties daar door, maar hij wil graag met ze in Nederland tijd doorbrengen. 

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:16 Topicstarter

dan schreef op 01-09-2021 om 17:14:

[..]

Het is erg fijn dat hij voor zichzelf duidelijk heeft hoe hij het wil met de kinderen. Maar wat bedoel je met de zin: Dus van één huis is geen sprake?

Als hij daar tijd met ze doorbrengt, is dat in zijn huis daar. En hier in een ander huis dan dat huis daar. Hij zal dus sowieso niet enkel in één huis met ze tijd doorbrengen. Zoals ik het begrijp, zal hij ook als hij wil stoppen met de relatie niet de vakanties alleen maar daar doorbrengen met ze. 

dan

dan

01-09-2021 om 17:20

A12345 schreef op 01-09-2021 om 17:16:

[..]

Als hij daar tijd met ze doorbrengt, is dat in zijn huis daar. En hier in een ander huis dan dat huis daar. Hij zal dus sowieso niet enkel in één huis met ze tijd doorbrengen. Zoals ik het begrijp, zal hij ook als hij wil stoppen met de relatie niet de vakanties alleen maar daar doorbrengen met ze.

hij wil dus regelmatig heen en weer reizen om ze daar te zien (tussendoor) en ook om ze mee te nemen naar Nederland bij langere vakanties. En dan wel in het huis waar jullie beiden wonen. Dat is dan iets waarop je je kunt instellen, lijkt me. 

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:22 Topicstarter

dan schreef op 01-09-2021 om 17:20:

[..]

hij wil dus regelmatig heen en weer reizen om ze daar te zien (tussendoor) en ook om ze mee te nemen naar Nederland bij langere vakanties. En dan wel in het huis waar jullie beiden wonen. Dat is dan iets waarop je je kunt instellen, lijkt me.

Ja, dat wil hij en desnoods i.p.v. het huis waar we wonen elders. 

A12345 schreef op 01-09-2021 om 17:22:

[..]

Ja, dat wil hij en desnoods i.p.v. het huis waar we wonen elders.

En wat vind je daar van? 

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:37 Topicstarter

Yolo schreef op 01-09-2021 om 16:14:

[..]

Ik ook pak dan het werkelijke probleem aan.. Vader hoort wel grenzen te stellen, kinderen hebben naast liefde, een stabiele basis ook opvoeding nodig. En nu lijkt alles te mogen of ok te zijn omdat kinderen en vader elkaar erg gemist hebben, logisch ook hoor. Maar op de lange termijn zal je toch op 1 lijn moeten zitten qua opvoeding van de kinderen. Zeker als je in 1 huis leeft.

Ja. En dan is een weekje wat anders dan meer dan 'n maand. Weekje, ok, kan ik mee inkomen. Maar 'n maand of meer, dan is het niet meer alleen maar "vakantie vieren". 

Vandaag nog wat gehad over praktisch dingen. Frisdrank bijvoorbeeld. Omdat zijn kinderen erg druk zijn, geeft hij ze geen frisdrank. Dat zou een negatief effect hebben op drukke kinderen. Dat is op aanraden geweest van een kinderpsycholoog. 

Hij is daar vrij consequent in. Ook al zitten we met bezoek aan tafel en drinken anderen wel frisdrank. Zijn kinderen willen dat dan ook. Hij is daar dan op tegen, maar andere mensen zeggen dan van "laat ze toch", "een glaasje kan geen kwaad", etc. Hij vindt dat goedbedoeld, maar op deze manier wordt het wel erg verwarrend en vervelend voor zijn kinderen. Hij snapt dat niet iedereen dat kan weten, maar vindt wel dat mensen moeten begrijpen dat hij niet voor niets en niet voor de lol ze frisdrank ontzegt. 

En zo zijn er meer van dit soort dingen. Zijn kinderen hebben één lijn qua opvoeding hard nodig. Herken zijn punt wel. Aantal keren is het ook wel gebeurd dat als hij zijn kinderen ergens op aansprak, anderen dan zoiets hadden van "ach, laat ze toch". 

A12345

A12345

01-09-2021 om 17:39 Topicstarter

Rachel. schreef op 01-09-2021 om 17:32:

[..]

En wat vind je daar van?

Dat is het proberen waard. Hoop wel dat dat niet de hele zomervakantie wordt (die duurt bijna 3 maanden), maar bv. een maand is ok. En hopelijk is het in elk geval in de buurt. Al denk ik dat van wel.

Heb nog maar geen termijnen genoemd, omdat hij al aan had gegeven dat ik hem niet moet gaan limiteren als het gaat om tijd met zijn kinderen. 

dan

dan

01-09-2021 om 17:44

A12345 schreef op 01-09-2021 om 17:39:

[..]

Dat is het proberen waard. Hoop wel dat dat niet de hele zomervakantie wordt (die duurt bijna 3 maanden), maar bv. een maand is ok. En hopelijk is het in elk geval in de buurt. Al denk ik dat van wel.

Heb nog maar geen termijnen genoemd, omdat hij al aan had gegeven dat ik hem niet moet gaan limiteren als het gaat om tijd met zijn kinderen.

Dan moet je zeker geen termijnen gaan aangeven. Het is aan hem en zijn ex hoe ze de vakanties verdelen. En zo te lezen wil hij echt wel consequent zijn in het opvoeden en niet alleen maar lang leve de lol. 

Biebel schreef op 01-09-2021 om 17:08:

Je zou ook kunnen laten zien dat je ziet wat het met hem doet. Niet door zo rigide te blijven als je hier doet, maar door te gaan onderzoeken waaróm je zo halsstarrig bent.
Dus niet meer wijzen naar de stuiterende kinderen, de profiterende ex of de slappe vriend, maar eens op onderzoek gaan wat het maakt dat jij zo reageert. Waarom
Ben jij zo onbuigzaam en wat voor effect heeft dat op je relaties. Wat maakt dat jij zo hangt aan hoe jij denkt dat het hoort en wat heeft je dat gebracht. En hoe kan het dat jij niet ziet wat die kinderen nodig hebben en daar meteen over veroordeelt.
Dat zijn allemaal manieren waarop je reageert die je misschien ooit nodig gehad hebt in je leven. Maar nu heb je er last van, terwijl je de schuld bij een ander legt. Daar hulp bij zoeken, en dat aan je vriend vertellen, dat zou zomaar eens kunnen helpen.

Maar dan moet je wel zelf willen gaan merken dat er ook iets bij jou zit. En niet alleen bij die kinderen/de ex/jouw exen enz.

Beste A12345,

Je hebt op alle postings gereageerd, wat vind je van deze?

Gr Angela

A12345

A12345

01-09-2021 om 18:42 Topicstarter

Angela1967 schreef op 01-09-2021 om 18:01:

[..]

Beste A12345,

Je hebt op alle postings gereageerd, wat vind je van deze?

Gr Angela

Voor een deel ligt het probleem bij mij, voor een deel ook niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.