Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

29-08-2021 om 12:49 Topicstarter

Granny71 schreef op 29-08-2021 om 12:41:

[..]

Mijn kinderen praten ook in huis maar ik respecteer hun privacy en zorg dat ik het niet kan horen.

Volgens mij zorg jij dat je het juist goed kan horen zodat je weer ammunitie hebt om moeder mee af te schieten

Da's dan jouw conclusie.

AcidicShark11

AcidicShark11

29-08-2021 om 13:33

Pfff, vermoeiend dit.

A12345 schreef op 29-08-2021 om 12:49:

[..]

Da's dan jouw conclusie.

Ik luister de telefoongesprekken van mijn eigen kinderen niet eens af. 

Waarschuwing

BlueHeart schreef op 28-08-2021 om 20:42:

[..]

Zou maar rustig aan doen, ik kreeg een ban voor een al te kritische opmerking.

coolpack2 schreef op 29-08-2021 om 09:37:

[..]

En ik gewaarschuwd en gegumd omdat ik TO voor dingen zou uitmaken. Lijkt er m.i. op dat de zgn geduldige houding alleen vóór de schermen is.


4. Berichten over Viafora en/of het moderatiebeleid
4.2 Commentaar op de beslissingen van het forumbeheer mogen niet in de
lopende topics worden geplaatst. Ben je het ergens niet mee eens? Stuur
de moderator dan een DM of stel een vraag in het topic Moderatorbeleid
in de rubriek Over het forum. Je ontvangt er in beide gevallen binnen
twee werkdagen reactie op. Het is niet toegestaan om onderling
uitgebreid te discussiëren over de melding van TO / de beslissing van de
moderator. Deze rubriek is bedoeld om de moderators om opheldering te
vragen of onjuistheden te melden. Vervolgens wordt het opgepakt en
indien nodig rechtgezet.

 
Dit soort sneren naar de moderatie zijn zo vervelend. Als je het ergens niet mee eens bent dan stuur je een bericht naar de moderator maar het is nogal kinderachtig om zo je gelijk willen halen. Je hebt die waarschuwing of ban niet voor niets gekregen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-08-2021 om 13:48

Oh, TO, misschien een eye opener: mijn kinderen riepen als ze bij hun vader waren ook regelmatig dat ze niet terug naar huis/mij wilden. Want bij mij moesten ze naar school en zo, bij papa waren ze alleen in de weekenden en vakanties. Zowel vader als ik namen dat soort uitlatingen voor kennisgeving aan en reageerden er niet op. Dat zegt namelijk weinig over bij welke ouder ze liever zijn, maar veel over dat ze vakantieactiviteiten leuker vonden dan schoolwerk.

Toen ze wat ouder werden was het vaak andersom. Pubers hechten nogal aan hun sociale contacten en die misten ze erg als ze bij hun vader waren (die - net als bij jullie - niet bepaald dichtbij woonde).

dan

dan

29-08-2021 om 13:54

dat kan natuurlijk ook, dat ze zeggen niet naar huis te willen omdat er nu leuke dingen zijn, geen school en geen huiswerk. 

A12345

A12345

29-08-2021 om 14:19 Topicstarter

dan schreef op 29-08-2021 om 13:54:

dat kan natuurlijk ook, dat ze zeggen niet naar huis te willen omdat er nu leuke dingen zijn, geen school en geen huiswerk.

School vinden ze juist leuk en de vader doet elke dag huiswerk dingen met ze.

A12345 schreef op 29-08-2021 om 14:19:

[..]

School vinden ze juist leuk en de vader doet elke dag huiswerk dingen met ze.

Echt niet, dit zuig je uit je duim.

A12345

A12345

29-08-2021 om 14:29 Topicstarter

Poezie schreef op 29-08-2021 om 14:22:

[..]

Echt niet, dit zuig je uit je duim.

Niet.

Poezie schreef op 29-08-2021 om 14:22:

[..]

Echt niet, dit zuig je uit je duim.

Waarschuwing

Tenzij je een werkende glazen bol hebt of geregeld op de koffie gaat, is dit geen uitspraak die je zou moeten doen.

Dit leidt alleen maar tot welles nietes berichten. Daarom zijn dit soort berichten niet wenselijk.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-08-2021 om 14:35

A12345 schreef op 29-08-2021 om 14:19:

[..]

School vinden ze juist leuk en de vader doet elke dag huiswerk dingen met ze.

Natuurlijk is het (nu) leuker om huiswerk met papa te doen dan met mama. Want mama is er altijd, met papa is bijzonder want gebeurt zelden.

Ik beweer ook niet dat (mijn) kinderen school vervelend vonden. Maar dat ze de vakanties bij papa leuker vonden. Omdat ze hem toch al zo weinig zagen, dan is álles wat je met hem doet bijzonder en speciaal. Ook samen koken of samen huiswerk maken.  Bij mama is dat routine, gewoon, "saai".

Kinderen die zeggen dat zij niet bij de andere ouder willen zijn, wanneer er geen sprake is van mishandeling of verwaarlozing, verkeren vaak in een enorm loyaliteitsconflict. Ik zou dat soort ongezonde patronen als nieuwe partner zeker niet gaan voeden. 

Viva-amber schreef op 29-08-2021 om 15:09:

Kinderen die zeggen dat zij niet bij de andere ouder willen zijn, wanneer er geen sprake is van mishandeling of verwaarlozing, verkeren vaak in een enorm loyaliteitsconflict. Ik zou dat soort ongezonde patronen als nieuwe partner zeker niet gaan voeden.

Niet per se. Overgangen zijn per definitie vermoeiend en vervelend. Hoe groter de overgang, hoe taaier. Deze ouders wonen notabene in een ander land: dat is een enorme overgang! Mijn kinderen wilden vaak niet naar vader, simpelweg omdat er spullen moesten worden gepakt, er een reis aan vast zat (1 uur in de auto) en omdat het anders was dan thuis. Waren ze eenmaal ‘geland’ dan vonden ze het fijn. Terug naar huis vonden ze ‘minder erg’ omdat dat hun ‘normale leven’ was maar ook dan moesten ze wennen. Zeker na langere periodes in vakanties. Daar heb ik al eerder over gepost, dat er vaak een soort kleine regressie was, met aanhankelijker gedrag maar ook afhankelijker en wat nukkiger gedrag. Kort gezegd denk ik dat je niet teveel conclusies moet verbinden aan dit soort dingen, niet teveel je eigen verhaal ervan moet maken. Niet alles betekent iets ‘groots’. Er is ook gewoon ongemak, wennen. Het gescheiden zijn blijft ‘ongemak’ opleveren voor kinderen. Dat gaat niet echt over. Daarom vraagt het om gewone, probleemoplossende handelingen, gericht op aanpassing aan de status quo, als die niet zomaar veranderd kan worden. Niet om vergaande conclusies en grote gebaren, gericht op een zogenaamd ideaalplaatje. Uitstralen dat er een ideaalplaatje is en dat ‘dit’ het niet is, veroorzaakt veel onrust en negativiteit bij kinderen. En zelfs al is het de werkelijkheid, dan nog hebben kinderen er meer aan als de volwassen in hun leven op een pragmatische manier met suboptimale situaties omspringen. Ik heb niet de indruk dat dit idee weerklank vindt bij TO. Er blijft hardnekkig de gerichtheid op ‘wat zou moeten’. In dit stadium kan alleen de partner/vader nog zorgen voor een koersverandering. Het moet denk ik maar aan hem worden overgelaten. 

Heidi-Forumbeheer schreef op 29-08-2021 om 14:33:

[..]

Waarschuwing

Tenzij je een werkende glazen bol hebt of geregeld op de koffie gaat, is dit geen uitspraak die je zou moeten doen.

Dit leidt alleen maar tot welles nietes berichten. Daarom zijn dit soort berichten niet wenselijk.

Excuses, ik had niet in de regels gevonden dat ik dit niet mocht zeggen. 

Poezie schreef op 29-08-2021 om 17:00:

[..]

Excuses, ik had niet in de regels gevonden dat ik dit niet mocht zeggen.



Infobericht


Forumbeleid en huisregels

1. Gedrag

1.7 Als de moderators vinden dat je berichten niet goed passen binnen het forum van Viafora, dan kunnen we je daarop aanspreken of een waarschuwing voor geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.