Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Imi schreef op 28-08-2021 om 17:06:


Waarom focus je je zo op zijn ex? 

Jaloezie, dat druipt van hele topic af, Jaloers op welke vorm van aandacht die de ex en/of de kinderen krijgen. Zelfs tot het niveau dat zij haar vriend er op aan kijkt dat hij te lang doet over een cadeau kiezen tijdens het winkelen. To kan er beter tussen uit gaan en haar vriend zelf alles laten regelen met ex en kinderen. To is een jaloerse stoorzender die de kinderen van haar vriend niets gunt en zijn ex nog minder. 

A12345 schreef op 28-08-2021 om 20:09:

[..]

Nee, die kan dan juist een groter deel van de zorg voor zijn rekening nemen. Dat zal dan ook wel moeten als zij full time werkt.

Eerst mag hij niet (teveel) voor zijn kinderen zorgen want dat gaat ten koste van tijd voor jou en jouw kinderen en nu moet de moeder ineens full time gaan werken en hij meer voor zijn kinderen gaan zorgen?
Nogmaals; daar heb je helemaal niets over te zeggen!

dan

dan

28-08-2021 om 20:40

Viva-amber schreef op 28-08-2021 om 20:33:

[..]

Jaloezie, dat druipt van hele topic af, Jaloers op welke vorm van aandacht die de ex en/of de kinderen krijgen. Zelfs tot het niveau dat zij haar vriend er op aan kijkt dat hij te lang doet over een cadeau kiezen tijdens het winkelen. To kan er beter tussen uit gaan en haar vriend zelf alles laten regelen met ex en kinderen. To is een jaloerse stoorzender die de kinderen van haar vriend niets gunt en zijn ex nog minder.

Als je oprecht van iemand houdt, dan gun je hem/haar toch het allerbeste. En in het geval van TO, dan doe je eventueel een stapje terug als dat nodig is. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

28-08-2021 om 20:40

Heb je ooit wel eens met de vader in kwestie een eerlijk gesprek hehad? Over hoe hij zijn ex ziet en jou? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

28-08-2021 om 20:42

Viva-amber schreef op 28-08-2021 om 20:33:

[..]

Jaloezie, dat druipt van hele topic af, Jaloers op welke vorm van aandacht die de ex en/of de kinderen krijgen. Zelfs tot het niveau dat zij haar vriend er op aan kijkt dat hij te lang doet over een cadeau kiezen tijdens het winkelen. To kan er beter tussen uit gaan en haar vriend zelf alles laten regelen met ex en kinderen. To is een jaloerse stoorzender die de kinderen van haar vriend niets gunt en zijn ex nog minder.

Zou maar rustig aan doen, ik kreeg een ban voor een al te kritische opmerking.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-08-2021 om 20:48

A12345 schreef op 28-08-2021 om 20:09:

[..]

Nee, die kan dan juist een groter deel van de zorg voor zijn rekening nemen. Dat zal dan ook wel moeten als zij fulltime werkt.

Daar doe je het weer. Dit is jouw wensgedachte (en nota bene een die tegenstrijdig is met je andere wensen). Niet per se die van je vriend, en ook niet die van zijn ex. Wat willen zij?

dan

dan

28-08-2021 om 20:58

er zijn nu ontzettend veel reacties maar het lijkt totaal niet op te schieten. TO blijft haar eigen wensen en verlangens voorop stellen. Het gaat hier wel om het welzijn van 2 jonge kinderen. 

dan

dan

28-08-2021 om 21:12

niet alleen het welzijn van de kinderen maar ook van hun ouders uiteraard. Als de kinderen gelukkig zijn en zich veilig voelen, dan heeft dat ook een positieve invloed op de ouders. 

BlueHeart schreef op 28-08-2021 om 20:42:

[..]

Zou maar rustig aan doen, ik kreeg een ban voor een al te kritische opmerking.

Dan geef je mij toch aan, zal mij lekker boeien. 

BlueHeart schreef op 28-08-2021 om 20:42:

[..]

Zou maar rustig aan doen, ik kreeg een ban voor een al te kritische opmerking.

En ik gewaarschuwd en gegumd omdat ik TO voor dingen zou uitmaken. Lijkt er m.i. op dat de zgn geduldige houding alleen vóór de schermen is.

A12345

A12345

29-08-2021 om 11:01 Topicstarter

wat mij betreft hoeft er niet gegumd of geband te worden hoor

A12345

A12345

29-08-2021 om 11:57 Topicstarter

Coreopsis schreef op 28-08-2021 om 20:48:

[..]

Daar doe je het weer. Dit is jouw wensgedachte (en nota bene een die tegenstrijdig is met je andere wensen). Niet per se die van je vriend, en ook niet die van zijn ex. Wat willen zij?

Lijkt erop dat zij wil dat de kinderen in de vakanties naar hun vader gaan. En ook het omgekeerde lijkt me niet helemaal onbespreekbaar te zijn. Wat dat betreft lijkt zijn strategie van “geen gezeik willen” te werken. 

Kinderen geven haar aan de telefoon ook duidelijk aan dat ze niet terug willen. Als moeder lijkt me dat pijnlijk om te horen. Ook moeilijk voor te stellen waarom een kind niet bij de moeder zou willen zijn. 

Hun gedrag verbaast haar niet dus lijkt erop dat ze zich ook daar zo gedragen. 

A12345 schreef op 29-08-2021 om 11:57:

[..]

Lijkt erop dat zij wil dat de kinderen in de vakanties naar hun vader gaan. En ook het omgekeerde lijkt me niet helemaal onbespreekbaar te zijn. Wat dat betreft lijkt zijn strategie van “geen gezeik willen” te werken.

Kinderen geven haar aan de telefoon ook duidelijk aan dat ze niet terug willen. Als moeder lijkt me dat pijnlijk om te horen. Ook moeilijk voor te stellen waarom een kind niet bij de moeder zou willen zijn.

Hun gedrag verbaast haar niet dus lijkt erop dat ze zich ook daar zo gedragen.

Waarom luister jij mee met de telefoongesprekken tussen die kinderen en hun moeder? 

A12345

A12345

29-08-2021 om 12:38 Topicstarter

Poezie schreef op 29-08-2021 om 12:04:

[..]

Waarom luister jij mee met de telefoongesprekken tussen die kinderen en hun moeder?

Tsja, ze praten hier in huis, dus dan hoor je het weleens he.

A12345 schreef op 29-08-2021 om 12:38:

[..]

Tsja, ze praten hier in huis, dus dan hoor je het weleens he.

Mijn kinderen praten ook in huis maar ik respecteer hun privacy en zorg dat ik het niet kan horen.

Volgens mij zorg jij dat je het juist goed kan horen zodat je weer ammunitie hebt om moeder mee af te schieten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.