Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:38:

[..]

Dat komt dan neer op een huis kopen voor de zomervakantie in feite. Dat is de enige vakantie waarbij echt sprake is van 'n langere, aaneengesloten periode. Neem in elk geval aan dat de moeder niet elk jaar de kinderen met kerst weg laat gaan, dus dan zit je aan een kortere periode al.

Dan kan hij beter gewoon ergens wat huren, een vakantiehuisje of zo.

Nee, een huis kopen voor hemzelf om permanent in te verblijven, en om zijn kinderen in te ontvangen als ze in Nederland zijn.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:35:

[..]

Een huis dat van allebei is, dan moet je samen 'n huis kopen. Of samen een huis huren. Maar alleen als je het samen koopt dan is het van allebei en van allebei evenveel. Dus dan zit je toch aan samen een huis kopen.

Als je per se niet wilt latten, ja! Maar dat was nou net wat je ook door betreffende forummer aangedragen werd! Dat is bijvoorbeeld precies de constructie die ik met mijn vriend (met kinderen) heb. Ik heb geen behoefte om in dat huis te komen wonen. Als we al gaan samenwonen gaat dat zijn als de kinderen deur uit zijn.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:36:

[..]

Nee, diegene die zichzelf rigide vond, had het toch echt over een huis dat van allebei is en dus niet een huis dat alleen op mijn naam staat (het huurcontract dan).

Mijn voorstel: een dubbeltje voor Doornroosje voor iedere keer dat het woord 'rigide' in dit topic gebruikt wordt. Ze heeft een naam, he. Sjongejonge.

Poezie schreef op 25-08-2021 om 17:37:

[..]

@doornroosje: kom er maar in!

Hoe heb jij je opmerking bedoelt?

😄

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:46 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 17:41:

[..]

Als je per se niet wilt latten, ja! Maar dat was nou net wat je ook door betreffende forummer aangedragen werd! Dat is bijvoorbeeld precies de constructie die ik met mijn vriend (met kinderen) heb. Ik heb geen behoefte om in dat huis te komen wonen. Als we al gaan samenwonen gaat dat zijn als de kinderen deur uit zijn.

Of als hij er niet zo'n punt van maakt dat het huis op mijn naam staat. Tussen latten en samen een huis kopen zit soms ook in het huis van een van beiden gaan wonen. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:46 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 17:43:

[..]

Mijn voorstel: een dubbeltje voor Doornroosje voor iedere keer dat het woord 'rigide' in dit topic gebruikt wordt. Ze heeft een naam, he. Sjongejonge.

Sorry hoor dat ik niet van elke opmerking precies nog weet wie 'm heeft gepost. 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:46:

[..]

Of als hij er niet zo'n punt van maakt dat het huis op mijn naam staat. Tussen latten en samen een huis kopen zit soms ook in het huis van een van beiden gaan wonen.

Ja, daarom zitten jullie ook in deze situatie, natuurlijk. Omdat jullie zo lekker pragmatisch zijn. 

dan

dan

25-08-2021 om 17:48

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:30:

[..]

Zo stond het er wel. Diegene vond het maar niks dat we wonen in een huis dat op mijn naam staat. Of beter gezegd: het huurcontract staat op mijn naam.

En het zou mij om geld te doen zijn, maar hij moet wel even een gezamenlijk huis kopen aldus sommigen hier.

Hij moet juist iets voor zichzelf en zijn kinderen zoeken als jij het niet trekt om hen de hele dag rond je heen te hebben. En jij ook in je huidige huis blijven met je kinderen. 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:46:

[..]

Sorry hoor dat ik niet van elke opmerking precies nog weet wie 'm heeft gepost.

Dat was duidelijk, ja, eveneens dat de inhoud je niet bijzonder scherp meer bijstond. Ik had de naam trouwens al genoemd in een post die jij vervolgens nog gequote hebt. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:51 Topicstarter

coolpack2 schreef op 25-08-2021 om 17:49:

[..]

Dat was duidelijk, ja, eveneens dat de inhoud je niet bijzonder scherp meer bijstond. Ik had de naam trouwens al genoemd in een post die jij vervolgens nog gequote hebt.

Ach ja, de nickname van die het post is niet zo heel relevant. Gaat om de inhoud.

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:53 Topicstarter

dan schreef op 25-08-2021 om 17:48:

[..]

Hij moet juist iets voor zichzelf en zijn kinderen zoeken als jij het niet trekt om hen de hele dag rond je heen te hebben. En jij ook in je huidige huis blijven met je kinderen.

Hij kan dan ook een vakantiehuisje huren. En vooral duidelijkere afspraken maken. Nu ging het van daar naar toe naar uiteindelijk de rest van de vakantie hier. 

Dat stoort me ook wel. Eerst zou er niks kunnen, maar vervolgens is het geen enkel probleem en verlengt de moeder zelfs eigenhandig het verblijf nog een paar keer.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:46:

[..]

Of als hij er niet zo'n punt van maakt dat het huis op mijn naam staat. Tussen latten en samen een huis kopen zit soms ook in het huis van een van beiden gaan wonen.

Maar hij heeft kinderen en jij wil die kinderen niet in huis, dus dan zal hij toch iets anders moeten regelen. Die kinderen hebben wel een thuis nodig bij hun vader. Zolang hij in Nederland blijft wonen zal hij dus een eigen huis moeten hebben om zijn kinderen een huis te geven op het moment dat ze bij hem zijn. 

Zo ingewikkeld is dat toch niet? Jij hebt toch ook een huis, zodat je kinderen een thuis hebben? 

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:57 Topicstarter

Julali schreef op 25-08-2021 om 17:55:

[..]

Maar hij heeft kinderen en jij wil die kinderen niet in huis, dus dan zal hij toch iets anders moeten regelen. Die kinderen hebben wel een thuis nodig bij hun vader. Zolang hij in Nederland blijft wonen zal hij dus een eigen huis moeten hebben om zijn kinderen een huis te geven op het moment dat ze bij hem zijn.

Zo ingewikkeld is dat toch niet? Jij hebt toch ook een huis, zodat je kinderen een thuis hebben?

Dat huis is dan alleen voor de vakanties. Dan kan hij even goed iets huren. Of met zijn kinderen tijdens die perioden ergens op vakantie gaan. 

Kinderen kunnen alleen tijdens schoolvakanties weg daar en dan waarschijnlijk alleen tijdens de zomervakantie voor een langere aaneengesloten periode. 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:53:

[..]

Hij kan dan ook een vakantiehuisje huren. En vooral duidelijkere afspraken maken. Nu ging het van daar naar toe naar uiteindelijk de rest van de vakantie hier.

Dat stoort me ook wel. Eerst zou er niks kunnen, maar vervolgens is het geen enkel probleem en verlengt de moeder zelfs eigenhandig het verblijf nog een paar keer.

Hij wil helemaal geen vakantiehuisje huren.

En wat denk je eigenlijk wat hem stoort? Hij heeft al laten merken dat jouw houding tov zijn kinderen hem stoort.

dan

dan

25-08-2021 om 17:59

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:53:

[..]

Hij kan dan ook een vakantiehuisje huren. En vooral duidelijkere afspraken maken. Nu ging het van daar naar toe naar uiteindelijk de rest van de vakantie hier.

Dat stoort me ook wel. Eerst zou er niks kunnen, maar vervolgens is het geen enkel probleem en verlengt de moeder zelfs eigenhandig het verblijf nog een paar keer.


Duidelijke afspraken is sowieso wel nodig, ook naar de kinderen toe. Zodat zij ook weten waar ze aan toe zijn en zich erop kunnen verheugen hem weer te zien. En of hij dan een vakantiehuisje huurt of iets anders regelt voor de tijd dat zijn kinderen hier zijn, dat maakt dan weinig verschil. Als hij maar genoeg tijd samen met hen kan doorbrengen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.