Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 20:40

en die moeder is inmiddels weer vrijgezel?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 20:40

Tickel schreef op 01-08-2021 om 20:31:

[..]

Nee hoor, ik zou dan kiezen voor 2 om 2 weken. Maar een oprechte vraag, zie je niet wat je nu aan het doen bent? Jij noemt het geen relatie als hij om de week of 2 om 2 weken daar zou zijn en de andere weken bij jou. Je noemt het zelfs geparkeerd worden. Zie je niet dat je de kinderen van hem nu in dezelfde positie manoeuvreert als waar je eigen kinderen mee zijn opgegroeid? Een vader die niet naar hen omkijkt.

Dit! Maar dat wil TO niet inzien.... Het is al vaker gezegd. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:41 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 20:38:

[..]

Natuurlijk zijn stiefzusjes precies hetzelfde als opppaskinderen

Nee, dat is niet hetzelfde. Maar ik denk dat mijn kinderen het niet vervelend gaan vinden. 

Wat eerder al is gezegd, voor iedereen betekent een oplossing wat. Ook voor mijn kinderen. 

De vorige relatie was het voor mijn kinderen vervelend, omdat er erg veel verschil werd gemaakt. Aantal voorbeelden daarvan heb ik eerder gegeven in deze discussie. Als dat niet of een stuk minder het geval is, dan twijfel ik er niet aan dat mijn kinderen het leuk zouden vinden. 

Denk zelfs dat ze het dan leuk zouden vinden als zijn kinderen hier vaker zijn. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:32:

[..

Omgangsregelingen met stiefvaders en stiefmoeders zijn volgens mij vrij zeldzaam.

Klopt. Daarom zullen je kinderen, als het misloopt, weer in de steek gelaten worden door een vader(figuur)

De vader is gewoon ook een lul.
Zijn ex is een kreng blijkbaar, en daarom waren zijn kinderen meer dan 50% bij hem.
En ineens laat hij zijn hele jonge kinderen achter bij dat kreng, en taait hij hem af naar het buitenland. In de vakanties zijn jullie welkom hoor.
Pot en ketel

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:42 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 20:40:

en die moeder is inmiddels weer vrijgezel?

Ja. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:41:

[..]

De vorige relatie was het voor mijn kinderen vervelend, omdat er erg veel verschil werd gemaakt. Aantal voorbeelden daarvan heb ik eerder gegeven in deze discussie. Als dat niet of een stuk minder het geval is, dan twijfel ik er niet aan dat mijn kinderen het leuk zouden vinden.

Er wordt aan alle kanten verschil gemaakt! Jij doet precies wat je je ex verwijt. Je wil zo hard geen slachtoffer zijn dat je nu in de daderrol stapt. Zoek eens een spiegel.

dan

dan

01-08-2021 om 20:43

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:38:

[..]

Hij wil er wel naar omkijken. Hij belt bijna elke dag en wil het liefst dat ze tijdens de vakanties hier zijn. Maar dat moet hij dan wel regelen met hun moeder. Dat kan ik niet voor hem regelen. Hoe dat dan gaat, dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik heb daar zelf geen hele goede ervaringen mee, maar de een is de ander niet. Zoals iemand hier al opmerkte.

Dan moeten ze dat inderdaad regelen en wil moeder niet dat de kinderen in de vakanties naar Nederland komen, dan zal vader naar het buitenland moeten. Of fifty-fifty, sommige vakanties komen zijn kinderen hier en de rest gaat hij daarheen. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:43 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 20:41:

[..]

Klopt. Daarom zullen je kinderen, als het misloopt, weer in de steek gelaten worden door een vader(figuur)

Dat is bijna altijd zo bij een situatie met stiefvaders en stiefmoeders. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 20:44

MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 20:42:

[..]

Er wordt aan alle kanten verschil gemaakt! Jij doet precies wat je je ex verwijt. Je wil zo hard geen slachtoffer zijn dat je nu in de daderrol stapt. Zoek eens een spiegel.

Ze krijgt hier toch wel genoeg een spiegel voor, maar kijkt er niet in..

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 20:44

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:42:

[..]

Ja.

Vandaar dat hij er niet heen mag van jou dus. Niet alleen in elk geval.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-08-2021 om 20:44

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:38:

[..]

Hij wil er wel naar omkijken. Hij belt bijna elke dag en wil het liefst dat ze tijdens de vakanties hier zijn. Maar dat moet hij dan wel regelen met hun moeder. Dat kan ik niet voor hem regelen. Hoe dat dan gaat, dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik heb daar zelf geen hele goede ervaringen mee, maar de een is de ander niet. Zoals iemand hier al opmerkte.

Waarom zeg je niet dat het jou een goed idee lijkt dat hij 2 weken op, 2 weken af bij z'n kinderen is. Dat hij 2 weken daar verblijft en 2 weken bij jou. En dan in vakanties misschien wat langer aaneengesloten in NL. Geef die man alsjeblieft een douw in de goede richting!

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:25:

[..]

Die moeten ook naar school, maar hebben bv. in de zomer bijna drie maanden vakantie. Met kerst drie weken, voorjaar twee weken.

Een week per maand is al minder dan de helft van om de week natuurlijk. 12 weken per jaar in plaats van 26 weken. Lijkt erop dat je dus ook wel inzien dat om de week wel wat veel is.

Die vakanties kan hij toch bij jou zijn? En de kinderen laten komen.. En buiten de vakanties een week per maand naar zijn huis en kinderen daar (en jij kan dan mee als je dat wil).

Wat is voor jou dan de ideale situatie? Dat vraag ik me echt af... Je hebt wel rekening met 2 erg jonge kinderen te houden he, die horen bij jouw vriend. Hij kan nu niet de vader zijn die hij wel wil zijn, het geen wat jij de vader van jouw kinderen verwijt en die wilde geen eens een vader zijn.. Ik snap jou echt niet TO,sorry

Ja, dat eerste kan, maar dan moet hij dat wel regelen met zijn ex. Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem dan al grotendeels opgelost is. Kinderen zien hun vader dan in elk geval en hij zijn kinderen. Zijn ex heeft dan ook zo nu en dan haar handen vrij.

Is dat echt zo? Ik krijg het idee dat je eigenlijk geen idee hebt wat er in die man z'n hoofd om gaat als het over z'n kinderen gaat. Praat erover met hem, zorg dat hij zich ook gezien en gehoord voelt. Daarna kan er aan een oplossing gewerkt worden.


Ja. Hij is liever met z'n kinderen in de vakantie hier dan daar. Ben daar geweest. Laten we het zo zeggen: kan me dat prima voorstellen. Ik denk wel dat de manier waarop ik een paar keer heb gereageerd bij hem dwars zit. Daarom praat hij er amper nog even, trekt hij zich terug en belt hij "stiekem".

Dit is wat past bij JOUW situatie. Maar past dat ook bij de kinderen? Die willen misschien ook in de vakantie wel eens iets doen met hun vriendjes daar.. (en zitten jouw pubers er echt op te wachten om elke vakantie twee vrijwel onbekende kinderen van 6 en 7 in huis te hebben?)

Als het te ver rijden is om om de week te gaan, waarom gaat hij dan niet een maand daarheen en dan een maand hier. Neemt hij zijn kinderen in de zomer een maand mee naar Nederland, ga jij met je kinderen een of twee weken in een vakantie daarheen...

Denk dat zijn kinderen het geweldig vinden als ze hun vader tijdens de vakanties zouden kunnen zien. Dat ze opa en oma (van zijn kant) en oma (van haar kant) weer kunnen zien.

Mijn dochter had heel erg graag een zusje gehad. Dan heeft ze er tijdens de vakantie twee. Ze is ook op zoek naar oppaswerk. Dan heeft ze de hele dag twee kinderen in huis. Denk dat van mijn kinderen geen problemen te verwachten zijn.

En denk dat ze hem dit ook wel gunnen.


Het gaat er alleen maar om wat voor jou en jouw kinderen en jouw man het beste en makkelijkste is. Het belang van zijn kinderen lijkt geheel langs je heen te gaan. 

Die zullen toch ook hun vriendjes daar hebben en sport en clubjes? Dan is het toch veel makkelijker als hun vader gewoon geregeld die kant op gaat, zodat hij ook zijn zorgrol kan hervatten? 

Het gaat niet alleen om leuke dingen doen in de vakantie met zijn kinderen in Nederland. Het gaat erom dat hij zijn gelijkwaardige zorgrol als mede opvoeder kan hervatten. Het leven van zijn kinderen speelt zich daar af. Hoe stom en saai jij het daar vindt doet niet ter zake. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:41:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Maar ik denk dat mijn kinderen het niet vervelend gaan vinden.

Wat eerder al is gezegd, voor iedereen betekent een oplossing wat. Ook voor mijn kinderen.

De vorige relatie was het voor mijn kinderen vervelend, omdat er erg veel verschil werd gemaakt. Aantal voorbeelden daarvan heb ik eerder gegeven in deze discussie. Als dat niet of een stuk minder het geval is, dan twijfel ik er niet aan dat mijn kinderen het leuk zouden vinden.

Denk zelfs dat ze het dan leuk zouden vinden als zijn kinderen hier vaker zijn.

Je denkt wel heel veel voor een ander hé. Voor je vriend en je kinderen maar je weet helemaal niets!

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:45 Topicstarter

dan schreef op 01-08-2021 om 20:43:

[..]

Dan moeten ze dat inderdaad regelen en wil moeder niet dat de kinderen in de vakanties naar Nederland komen, dan zal vader naar het buitenland moeten. Of fifty-fifty, sommige vakanties komen zijn kinderen hier en de rest gaat hij daarheen.

Over die vakanties zullen afspraken gemaakt moeten worden ja. En ja, dan is het risico dat dat niet lukt. Volgens mij is hij daar bang voor. Maar de situatie is nu ook al dat hij zijn kinderen amper niet ziet. Dan lijkt mij dat het risico van het proberen wel waard. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.