Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 20:21:

[..]

Daar is hij sowieso niet verantwoordelijk voor gezien het haar kinderen zijn

Klopt maar blijkbaar vervuld hij zijn "vaderrol" wel goed dus best een kans dat de kinderen zich gaan hechten

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:25 Topicstarter

Tickel schreef op 01-08-2021 om 20:05:

[..]

Die kinderen van hem moeten ook naar school. Pa kan gewoon een week, of anderhalf, per maand die kant op gaan. Jij kunt thuis blijven met je eigen kinderen.

Die moeten ook naar school, maar hebben bv. in de zomer bijna drie maanden vakantie. Met kerst drie weken, voorjaar twee weken. 

Een week per maand is al minder dan de helft van om de week natuurlijk. 12 weken per jaar in plaats van 26 weken. Lijkt erop dat je dus ook wel inzien dat om de week wel wat veel is. 

Die vakanties kan hij toch bij jou zijn? En de kinderen laten komen.. En buiten de vakanties een week per maand naar zijn huis en kinderen daar (en jij kan dan mee als je dat wil).

Wat is voor jou dan de ideale situatie? Dat vraag ik me echt af... Je hebt wel rekening met 2 erg jonge kinderen te houden he, die horen bij jouw vriend. Hij kan nu niet de vader zijn die hij wel wil zijn, het geen wat jij de vader van jouw kinderen verwijt en die wilde geen eens een vader zijn.. Ik snap jou echt niet TO,sorry

Ja, dat eerste kan, maar dan moet hij dat wel regelen met zijn ex. Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem dan al grotendeels opgelost is. Kinderen zien hun vader dan in elk geval en hij zijn kinderen. Zijn ex heeft dan ook zo nu en dan haar handen vrij. 

Is dat echt zo? Ik krijg het idee dat je eigenlijk geen idee hebt wat er in die man z'n hoofd om gaat als het over z'n kinderen gaat. Praat erover met hem, zorg dat hij zich ook gezien en gehoord voelt. Daarna kan er aan een oplossing gewerkt worden.


Ja. Hij is liever met z'n kinderen in de vakantie hier dan daar. Ben daar geweest. Laten we het zo zeggen: kan me dat prima voorstellen. Ik denk wel dat de manier waarop ik een paar keer heb gereageerd bij hem dwars zit. Daarom praat hij er amper nog even, trekt hij zich terug en belt hij "stiekem". 

Dit is wat past bij JOUW situatie. Maar past dat ook bij de kinderen? Die willen misschien ook in de vakantie wel eens iets doen met hun vriendjes daar.. (en zitten jouw pubers er echt op te wachten om elke vakantie twee vrijwel onbekende kinderen van 6 en 7 in huis te hebben?)

Als het te ver rijden is om om de week te gaan, waarom gaat hij dan niet een maand daarheen en dan een maand hier. Neemt hij zijn kinderen in de zomer een maand mee naar Nederland, ga jij met je kinderen een of twee weken in een vakantie daarheen...

Denk dat zijn kinderen het geweldig vinden als ze hun vader tijdens de vakanties zouden kunnen zien. Dat ze opa en oma (van zijn kant) en oma (van haar kant) weer kunnen zien. 

Mijn dochter had heel erg graag een zusje gehad. Dan heeft ze er tijdens de vakantie twee. Ze is ook op zoek naar oppaswerk. Dan heeft ze de hele dag twee kinderen in huis. Denk dat van mijn kinderen geen problemen te verwachten zijn. 

En denk dat ze hem dit ook wel gunnen. 






Granny71 schreef op 01-08-2021 om 20:24:

[..]

Klopt maar blijkbaar vervuld hij zijn "vaderrol" wel goed dus best een kans dat de kinderen zich gaan hechten

En dus zijn er kids uit twee gezin de lul omdat de TO en haar vriend niet nadenken. Nouja, de ene denkt waarschijnlijk met z’n pik en de ander met dr lege portemonnee. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:28 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 20:19:

[..]

Dit zou trouwens ook een hele grote alarmbel zijn voor mij.

Als hij zijn eigen kinderen al zo makkelijk in de steek laat, hoe makkelijk zal hij dat dan wel niet doen met de kinderen van to mocht de relatie overgaan.


Maar waarom zou een ex-stiefvader daar nog een rol in moeten pakken? 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:28:

[..]

Maar waarom zou een ex-stiefvader daar nog een rol in moeten pakken?

Omdat jouw kids zomaar n band met hem kunnen hebben opgebouwd en hem willem blijven zien. 

Imi

Imi

01-08-2021 om 20:31

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:55:

[..]

Uiteindelijk word je verliefd op iemand. Valt niet heel veel aan te kiezen.

Sorry, hoe oud ben jij? Dat je verliefd wordt, betekent geenszins dat je een relatie moet beginnen! Dat zou mooi zijn zeg, dan zouden er nog heel veel meer huwelijken stranden. Als een relatie niet kan, past of handig is, dan kun je gewoon besluiten niets met je verliefdheid te doen en dan gaat die vanzelf weer over. Duizenden mensen besluiten dat elke dag.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-08-2021 om 20:31

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:25:

[..]

Die moeten ook naar school, maar hebben bv. in de zomer bijna drie maanden vakantie. Met kerst drie weken, voorjaar twee weken.

Een week per maand is al minder dan de helft van om de week natuurlijk. 12 weken per jaar in plaats van 26 weken. Lijkt erop dat je dus ook wel inzien dat om de week wel wat veel is.

Nee hoor, ik zou dan kiezen voor 2 om 2 weken. Maar een oprechte vraag, zie je niet wat je nu aan het doen bent? Jij noemt het geen relatie als hij om de week of 2 om 2 weken daar zou zijn en de andere weken bij jou. Je noemt het zelfs geparkeerd worden. Zie je niet dat je de kinderen van hem nu in dezelfde positie manoeuvreert als waar je eigen kinderen mee zijn opgegroeid? Een vader die niet naar hen omkijkt. 

dan

dan

01-08-2021 om 20:31

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:55:

[..]

Mijn kinderen moeten buiten de vakanties gewoon naar school, dus die kunnen niet mee. En ik kan het ook niet maken om de helft van de tijd weg te zijn en ze ergens anders neer te zetten (even los van de vraag of en waar dat kan op dit moment).

Ik vraag me af hoeveel mensen hier op het forum om de week een dag zouden rijden en aan het eind ook weer terug om een week weg te kunnen zijn, terwijl ze hier werk en schoolgaande kinderen hebben.

Maar dat zeg ik niet. Ik weet niet waar in NL jullie nu wonen, maar is het mogelijk dichter bij de Nlse grens te gaan wonen zodat de reistijd naar dat andere land minder wordt? Dat het niet 2 dagen reistijd is.

Niet zo ver van de grens. Qua reistijd zou het zeg maar 20 minuten kunnen schelen. Op de totale reistijd lijkt me datverwaarloosbaar. Die 20 minuten gaan het niet oplossen.

Dan had je geen relatie aan moeten haan met een man met kinderen.

Hij moet zich toch ook aan jouw planning houden?

Ja. Mijn planning is op zich simpel. Van maandag t/m vrijdag werken. Mijn kinderen zijn altijd hier. Hun vader is compleet uit beeld.

Uiteindelijk word je verliefd op iemand. Valt niet heel veel aan te kiezen. En ik heb twee kinderen. De meeste mannen zonder kinderen zijn dat natuurlijk op een bepaalde leeftijd vrij bewust.

Dat van mij was een voorbeeld, het kan ook 2 weken naar het buitenland zijn en dat eens in het kwartaal bijvoorbeeld. Dat is iets waar een weg in gevonden moet worden, mits de wil er is. 





A12345

A12345

01-08-2021 om 20:32 Topicstarter

DanGun schreef op 01-08-2021 om 20:26:

[..]

En dus zijn er kids uit twee gezin de lul omdat de TO en haar vriend niet nadenken. Nouja, de ene denkt waarschijnlijk met z’n pik en de ander met dr lege portemonnee.

Zijn kids zijn hoofdzakelijk de lul vanwege een keuze van hun moeder. En daarna van de keuze van hun vader die daar niet heeft kunnen aarden blijkbaar. Daarna kwam hij mij pas tegen, toen hij al in een situatie zat van deels daar en voor de rest zo snel mogelijk weg zijn daar. 

Omdat jouw kids zomaar n band met hem kunnen hebben opgebouwd en hem willem blijven zien.


Omgangsregelingen met stiefvaders en stiefmoeders zijn volgens mij vrij zeldzaam. 

Tickel schreef op 01-08-2021 om 20:31:

[..]

Nee hoor, ik zou dan kiezen voor 2 om 2 weken. Maar een oprechte vraag, zie je niet wat je nu aan het doen bent? Jij noemt het geen relatie als hij om de week of 2 om 2 weken daar zou zijn en de andere weken bij jou. Je noemt het zelfs geparkeerd worden. Zie je niet dat je de kinderen van hem nu in dezelfde positie manoeuvreert als waar je eigen kinderen mee zijn opgegroeid? Een vader die niet naar hen omkijkt.

Dat soort opmerkingen negeert ze al het hele topic. De kinderen mogen blij zijn dat ze hun vader in de vakanties zien, tenminste, als hij maar niet teveel aandacht geeft.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:32:

[..]

Zijn kids zijn hoofdzakelijk de lul vanwege een keuze van hun moeder. En daarna van de keuze van hun vader die daar niet heeft kunnen aarden blijkbaar. Daarna kwam hij mij pas tegen, toen hij al in een situatie zat van deels daar en voor de rest zo snel mogelijk weg zijn daar.

Omdat jouw kids zomaar n band met hem kunnen hebben opgebouwd en hem willem blijven zien.


Omgangsregelingen met stiefvaders en stiefmoeders zijn volgens mij vrij zeldzaam.

Jij bent net zo verantwoordelijk met je egoïstische gedrag. Bah


En geloof me, er zijn mensen die gewoon zo leuk en  lief zijn dat ze geen omgangsregeling nodig hebben, maar dat kids dat gewoon zelf willen. Mijn broer heeft nog steeds een meer dan goed contact met zijn stiefkind uit een relatie van meer dan 20 jaar terug.  

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:25:

[..]
Mijn dochter had heel erg graag een zusje gehad. Dan heeft ze er tijdens de vakantie twee. Ze is ook op zoek naar oppaswerk. Dan heeft ze de hele dag twee kinderen in huis. Denk dat van mijn kinderen geen problemen te verwachten zijn.

En denk dat ze hem dit ook wel gunnen.






Natuurlijk zijn stiefzusjes precies hetzelfde als opppaskinderen 

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:38 Topicstarter

MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 20:34:

[..]

Dat soort opmerkingen negeert ze al het hele topic. De kinderen mogen blij zijn dat ze hun vader in de vakanties zien, tenminste, als hij maar niet teveel aandacht geeft.

Hij wil er wel naar omkijken. Hij belt bijna elke dag en wil het liefst dat ze tijdens de vakanties hier zijn. Maar dat moet hij dan wel regelen met hun moeder. Dat kan ik niet voor hem regelen. Hoe dat dan gaat, dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik heb daar zelf geen hele goede ervaringen mee, maar de een is de ander niet. Zoals iemand hier al opmerkte. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:05:

[..]

Ik kan moeilijk mijn kinderen slechts part-time naar school sturen. Hij heeft volgens mij ook veel liever dat zijn kinderen tijdens de vakantie hier komen dan dat we met z'n allen de hele vakantie daar zitten.

JIJ EN JOUW KINDEREN BLIJVEN GEWOON THUIS!

En stop eens met alles in te vullen voor je vriend.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:38:

[..]

Hij wil er wel naar omkijken. Hij belt bijna elke dag en wil het liefst dat ze tijdens de vakanties hier zijn. Maar dat moet hij dan wel regelen met hun moeder. Dat kan ik niet voor hem regelen. Hoe dat dan gaat, dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik heb daar zelf geen hele goede ervaringen mee, maar de een is de ander niet. Zoals iemand hier al opmerkte.

Hij wil er wel naar omkijken, maar het mag van jou allemaal niet teveel kosten. Want hij moet er 100% voor jou zijn, en als hij dan verdrietig wordt en zijn kinderen mist raak jij geïrriteerd. Als hij het uit is dat lastig voor jou. Als hij het niet uit is dat ook irritant. Zo'n fijne relatie! En zoveel ruimte voor de kinderen, mooi hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.