Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-08-2021 om 19:51

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:00:



En dan, dan is vader 15-20 jaar verder voordat die kinderen dat doen. Daar ga je als vader toch niet op zitten wachten. Verstandig zou zijn als vader, en eventueel jij met kinderen, richting grens gaan verhuizen zodat de reistijd niet zoveel is.


En precies in die zin, snap ik hem wel. Stel hij zou daar blijven om voor de kinderen te zorgen. Over een jaar of 10 hebben die hun eigen vrienden, activiteiten e.d. Over een jaar of 12 vertrekken ze daar waarschijnlijk. En dan zit 'ie daar, op een leeftijd dat je amper nog "opnieuw kunt beginnen" met je leven.

Maar dat zeg ik niet. Ik weet niet waar in NL jullie nu wonen, maar is het mogelijk dichter bij de Nlse grens te gaan wonen zodat de reistijd naar dat andere land minder wordt? Dat het niet 2 dagen reistijd is.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:47:

[..]

 Dat het de komende 10-12 jaar maar weer passen en meten is met ophaaldagen, verjaardagen, vakanties, e.d.




Dan had je geen relatie aan moeten gaan met een man met kinderen.

Hij moet zich toch ook aan jouw planning houden?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 19:52

de oplossing hoeft alleen werkbaar te zijn voor hem, ex en hun kinderen. Ik zie niet waar jij in dit plaatje past of waarom jouw mening mee zou moeten wegen. En het is niet gezegd dat ie nu de rest van zijn leven bij jou blijft he.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 19:53

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:47:

[..]

Ik wil heel graag een oplossing, maar het liefst wel een waar ik deel van uitmaak. Elke week maar op en neer rijden, dat zie ik dan weer niet als een oplossing voor de komende 10-12 jaar.

Wat gaat hij volgens jou niet volhouden?

Reizen om voor zijn eigen kinderen te kunnen zorgen?

Ja. Denk dat velen dat hier onderschatten. Zowel voor hem als ook voor mij. Dat betekent dat iemand heel erg veel onderweg is en geregeld 'n hele dag met soms een deel van de nacht aan het rijden is. Is wel wat anders dan een keer een ritje voor de vakantie naar Zuid-Frankrijk. En het betekent ook dat hij hier om de week afwezig is. Dat het de komende 10-12 jaar maar weer passen en meten is met ophaaldagen, verjaardagen, vakanties, e.d.

Wat mij betreft moet er een definitieve oplossing komen, die voor iedereen vol te houden is. In elk geval tot zijn kinderen oud genoeg zijn om te beslissen.



Nogmaals een week per maand zou toch een goede optie zijn? Voor alle partijen... Zeker voor de kinderen ze zijn nog zo jong.

A12345

A12345

01-08-2021 om 19:55 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 19:48:

[..]

Dus jij gaat nu bepalen hoe vaak hij zijn kinderen mag zien?

Als jij om de week teveel vindt blijf je toch lekker thuis. Dat lijkt me sowieso wel zo verstandig of wil je je eigen kinderen iedere keer meeslepen/uitbesteden?

Mijn kinderen moeten buiten de vakanties gewoon naar school, dus die kunnen niet mee. En ik kan het ook niet maken om de helft van de tijd weg te zijn en ze ergens anders neer te zetten (even los van de vraag of en waar dat kan op dit moment). 

Ik vraag me af hoeveel mensen hier op het forum om de week een dag zouden rijden en aan het eind ook weer terug om een week weg te kunnen zijn, terwijl ze hier werk en schoolgaande kinderen hebben. 

Maar dat zeg ik niet. Ik weet niet waar in NL jullie nu wonen, maar is het mogelijk dichter bij de Nlse grens te gaan wonen zodat de reistijd naar dat andere land minder wordt? Dat het niet 2 dagen reistijd is.

Niet zo ver van de grens. Qua reistijd zou het zeg maar 20 minuten kunnen schelen. Op de totale reistijd lijkt me datverwaarloosbaar. Die 20 minuten gaan het niet oplossen. 

Dan had je geen relatie aan moeten haan met een man met kinderen.

Hij moet zich toch ook aan jouw planning houden?

Ja. Mijn planning is op zich simpel. Van maandag t/m vrijdag werken. Mijn kinderen zijn altijd hier. Hun vader is compleet uit beeld. 

Uiteindelijk word je verliefd op iemand. Valt niet heel veel aan te kiezen. En ik heb twee kinderen. De meeste mannen zonder kinderen zijn dat natuurlijk op een bepaalde leeftijd vrij bewust. 





CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 19:57

eh je hoeft toch ook niet mee?? Dus je kinderen kunnen gewoon naar school en jij gewoon naar je werk. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 19:57 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 19:52:

de oplossing hoeft alleen werkbaar te zijn voor hem, ex en hun kinderen. Ik zie niet waar jij in dit plaatje past of waarom jouw mening mee zou moeten wegen. En het is niet gezegd dat ie nu de rest van zijn leven bij jou blijft he.

Ik heb het liefst dat de oplossing werkbaar is voor iedereen. De vraag wie van het forum met schoolgaande kinderen en een baan elke week op en neer zou rijden staat nog open wat dat betreft  

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 19:58

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 19:57:

eh je hoeft toch ook niet mee?? Dus je kinderen kunnen gewoon naar school en jij gewoon naar je werk.

Ja ik zei ook al laat hem dan een week per maand daarheen gaan, to kan mee maar hoeft niet.. Ze heeft nog de meeste tijd met hem, hij zal een stuk gelukkiger zijn omdat hij zijn kinderen meer ziet. De kinderen zullen blij zijn want papa is meer in hun leven...Wat is het probleem he denk je dan? 

Als je die week een probleem vind TO dan moet jij jezelf denk ik afvragen of je echt van hem houdt.. Want dan had je hem dat toch gegund. 

Jij hoeft niet mee. Jij blijft in NL met je kinderen. Hij gaat een week per maand daarheen, naar zijn huis en kinderen. Lijkt me een mooie oplossing. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 20:00

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:57:

[..]

Ik heb het liefst dat de oplossing werkbaar is voor iedereen. De vraag wie van het forum met schoolgaande kinderen en een baan elke week op en neer zou rijden staat nog open wat dat betreft

Maar wat jij wil is hier niet van belang he? En hij is een volwassen man dus hij kan prima alleen heen gaan, jij hebt daar ook helemaal niks te zoeken. Hij gaat daar heen voor zijn kinderen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 20:01

Julali schreef op 01-08-2021 om 19:58:

Jij hoeft niet mee. Jij blijft in NL met je kinderen. Hij gaat een week per maand daarheen, naar zijn huis en kinderen. Lijkt me een mooie oplossing.

Of gewoon om de week, heeft ie zijn kindjes twee weken per maand. TO overleeft het wel.

A12345

A12345

01-08-2021 om 20:02 Topicstarter

Yolo schreef op 01-08-2021 om 19:58:

[..]

Ja ik zei ook al laat hem dan een week per maand daarheen gaan, to kan mee maar hoeft niet.. Ze heeft nog de meeste tijd met hem, hij zal een stuk gelukkiger zijn omdat hij zijn kinderen meer ziet. De kinderen zullen blij zijn want papa is meer in hun leven...Wat is het probleem he denk je dan?

Als je die week een probleem vind TO dan moet jij jezelf denk ik afvragen of je echt van hem houdt.. Want dan had je hem dat toch gegund.

Ik zie liever de vakanties hier en dan af en toe eens daarheen. Vind ik ook veel meer een oplossing die past bij de situatie van nu. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:55:

[..]

Mijn kinderen moeten buiten de vakanties gewoon naar school, dus die kunnen niet mee. En ik kan het ook niet maken om de helft van de tijd weg te zijn en ze ergens anders neer te zetten (even los van de vraag of en waar dat kan op dit moment).





Dus je vriend mag zijn kinderen alleen in de vakanties zien omdat jouw kinderen naar school moeten. Je kinderen zouden dan mee moeten in hun vakanties naar het meest deprimerende land dat er is. En zijn kinderen zouden hun vader continue moeten delen met een vrouw en kinderen die ze helemaal niet kennen want anders raak jij in de stress dat je kinderen achtergesteld zouden worden

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 20:03

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:02:

[..]

Ik zie liever de vakanties hier en dan af en toe eens daarheen. Vind ik ook veel meer een oplossing die past bij de situatie van nu.

Wat jij wil is in deze toch niet belangrijk? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 20:04

A12345 schreef op 01-08-2021 om 20:02:

[..]

Ik zie liever de vakanties hier en dan af en toe eens daarheen. Vind ik ook veel meer een oplossing die past bij de situatie van nu.

Die vakanties kan hij toch bij jou zijn? En de kinderen laten komen.. En buiten de vakanties een week per maand naar zijn huis en kinderen daar (en jij kan dan mee als je dat wil). 

Wat is voor jou dan de ideale situatie? Dat vraag ik me echt af... Je hebt wel rekening met 2 erg jonge kinderen te houden he, die horen bij jouw vriend. Hij kan nu niet de vader zijn die hij wel wil zijn, het geen wat jij de vader van jouw kinderen verwijt en die wilde geen eens een vader zijn.. Ik snap jou echt niet TO,sorry.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.