Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

co ouderschap


Als je haar zwart zou betalen, dan kan ze je alsnog financieel een poot uitdraaien door haar wettelijke portie op te eisen natuurlijk. Want die 3000 staat dan nergens officieel vermeld. 

"Maar haar inkomen ligt met de toeslagen op zo’n €2200,- met KBS erbij is dat nog €356 erbij per maand. Zit ze op ruim €2500,-"

Dan neem ik terug dat ze te weinig geld heeft. Niet werken en 2500 euro krijgen is niet weinig. Ik werk daar 26 uur per week voor en krijg geen toeslagen, kindgebonden budget, huurtoeslag et cetera. 
Natuurlijk is dat bedrag wel voor vier personen, maar als ze meer wil moet ze gaan werken als ze dat kan. Ik hoorde vanmorgen op het Journaal dat voor elke 100 mensen er 143 banen beschikbaar zijn. 

Rhonda schreef op 17-08-2022 om 09:52:

"Maar haar inkomen ligt met de toeslagen op zo’n €2200,- met KBS erbij is dat nog €356 erbij per maand. Zit ze op ruim €2500,-"

Dan neem ik terug dat ze te weinig geld heeft. Niet werken en 2500 euro krijgen is niet weinig. Ik werk daar 26 uur per week voor en krijg geen toeslagen, kindgebonden budget, huurtoeslag et cetera.
Natuurlijk is dat bedrag wel voor vier personen, maar als ze meer wil moet ze gaan werken als ze dat kan. Ik hoorde vanmorgen op het Journaal dat voor elke 100 mensen er 143 banen beschikbaar zijn.

Ja waardeloos toch dat TO die werkt maar 1700 euro heeft en zn ex met niks doen 2500! 

Rhonda schreef op 17-08-2022 om 09:52:

"Maar haar inkomen ligt met de toeslagen op zo’n €2200,- met KBS erbij is dat nog €356 erbij per maand. Zit ze op ruim €2500,-"

Dan neem ik terug dat ze te weinig geld heeft. Niet werken en 2500 euro krijgen is niet weinig. Ik werk daar 26 uur per week voor en krijg geen toeslagen, kindgebonden budget, huurtoeslag et cetera.
Natuurlijk is dat bedrag wel voor vier personen, maar als ze meer wil moet ze gaan werken als ze dat kan. Ik hoorde vanmorgen op het Journaal dat voor elke 100 mensen er 143 banen beschikbaar zijn.

Ik verdiende dat de eerste jaren niet eens netto toen ik nog fulltime werkte. Werk nu 32 uur en zit er nog steeds onder. We zijn met zijn tweeën maar zelfs zonder het inkomen van mijn man zou ik er van kunnen leven.

Overigens zijn de kinderen 14 en 15 dus daar hoeft ze echt niet heel de dag voor thuis te zijn en voor te zorgen. 

MamaE schreef op 17-08-2022 om 10:32:

[..]

Ik verdiende dat de eerste jaren niet eens netto toen ik nog fulltime werkte. Werk nu 32 uur en zit er nog steeds onder. We zijn met zijn tweeën maar zelfs zonder het inkomen van mijn man zou ik er van kunnen leven.

Overigens zijn de kinderen 14 en 15 dus daar hoeft ze echt niet heel de dag voor thuis te zijn en voor te zorgen.

Laat maar, een vervolgbericht niet gezien.

Schemerlampje schreef op 17-08-2022 om 10:34:

[..]

?? Over welke kinderen heb je het nu? TO heeft 3 kinderen en volgens mij de leeftijd niet genoemd.

de kinderen zijn inmiddels 2 van14 en 1 van 15 

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 10:36:

[..]

de kinderen zijn inmiddels 2 van14 en 1 van 15

Je hebt gelijk, heb tegelijkertijd met jou getypt en mijn bericht aangepast.

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 10:09:

[..]

Ja waardeloos toch dat TO die werkt maar 1700 euro heeft en zn ex met niks doen 2500!

Ik denk dat je cynisch bent, maar zij zijn wel met z'n vieren en hij alleen. Maar goed, piepen dat je te weinig hebt en niet werken, daar vind ik wat van. 

over inkomen alleen kun je weinig zeggen of je daar van rond kunt komen of niet. Je hebt ook de uitgavenkant en pubers zijn dure kostgangers. Vaak nieuwe kleding want er uitgegroeid en dat is dan weer niet te vinden bij de kringloop. Beugels, schoolkosten en ze eten ook enorm veel.

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2022 om 10:59

Rhonda schreef op 17-08-2022 om 10:45:

[..]

Ik denk dat je cynisch bent, maar zij zijn wel met z'n vieren en hij alleen. Maar goed, piepen dat je te weinig hebt en niet werken, daar vind ik wat van.

Wij zijn ook met 4 en co-ouderschap. Ik heb ook maar 1600 salaris. Red ik het ook mee en mijn ex heeft recht op helft Kindgebonden budget. Dus zijn moet met 2400 euro zeker rondkomen, zeker als ex bijdraagt in de kosten. 

Rhonda schreef op 17-08-2022 om 10:45:

[..]

Ik denk dat je cynisch bent, maar zij zijn wel met z'n vieren en hij alleen. Maar goed, piepen dat je te weinig hebt en niet werken, daar vind ik wat van.

Dat is niet correct zoals ik het lees. Het is co-ouderschap, dus de kinderen wonen evenveel bij papa als bij mama. Daarbij betaald papa alimentatie en nog mee voor allerlei dingen. Eerlijk zou zijn als er een jus-vergelijking gedaan zou worden. Dat beide ouders onder de streep ongeveer evenveel overhouden zodat de kinderen bij beide ouders een gelijk niveau van levenstandaard zouden hebben.

Wat ik hier wel weer zie is in mijn ogen een probleem welke een hoop gevoel van oneerlijkheid zou kunnen wegnemen bij ex-echtgenoten. Moeder werkt niet, leeft van de bijstand. Als moeder ook zou gaan werken (natuurlijk is het anders als je niet kunt werken vanwege ziekte) dan zouden de zaken veel rechtvaardiger zijn. Op dit moment is het nog dat als je niet werkte tijdens de relatie er ook niet verwacht wordt dat je gaat werken als de relatie is beëindigd als het gaat om de berekening van levensonderhoud van kinderen. Natuurlijk kun je iemand niet verplichten om te gaan werken, of meer te gaan werken, maar het huidige systeem werkt wel in de hand dat je als ouder die fulltime werkte tijdens een relatie bijna verplicht wordt om dat te blijven doen.

Bijtje82 schreef op 17-08-2022 om 10:59:

[..]

Wij zijn ook met 4 en co-ouderschap. Ik heb ook maar 1600 salaris. Red ik het ook mee en mijn ex heeft recht op helft Kindgebonden budget. Dus zijn moet met 2400 euro zeker rondkomen, zeker als ex bijdraagt in de kosten.

Was jij dat niet, die laatst schreef dat ze haar buffer aan het aanspreken was?

Het is natuurlijk niet zo dat je alle situaties 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken. Zo van “als ik het kan, moet zij het ook kunnen”.

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2022 om 11:50

ToetieToover schreef op 17-08-2022 om 11:14:

[..]

Was jij dat niet, die laatst schreef dat ze haar buffer aan het aanspreken was?

Het is natuurlijk niet zo dat je alle situaties 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken. Zo van “als ik het kan, moet zij het ook kunnen”.

Nee hoor. Ik krijg geen toeslagen behalve opvang omdat ik teveel spaargeld heb vanwege verkoop huis. Maar dat geld staat apart, ik red het met wat ik heb. Maar misschien dat je daar idd mee verward.

Iemand die van 2400 niet rond kan komen moet beter naar het uitgavenpatroon kijken vind ik. Dat moet gewoon te doen zijn.

TO kan ook zelf een baan vinden die beter betaald. Het werk ligt voor het oprapen. 

Viva-amber schreef op 17-08-2022 om 13:47:

TO kan ook zelf een baan vinden die beter betaald. Het werk ligt voor het oprapen.

Dat is zeker een mogelijkheid. Echter kan moeder gezien de leeftijd van de kinderen + co-ouderschap (ze zijn dus de helft van de tijd bij hem), ook gaan werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.