tsjor
07-03-2011 om 08:42
Cjg eindhoven, leuk
Op de website van cjg eindhoven staat onderaan een blokje met verwijzing naar draadjes uit ouders.nl.
Leuk, dat het forum zo'n opvallende plaats heeft op een website van het cjg. een aanrader voor andere cjg's.
Tsjor
Maylise
15-03-2011 om 15:47
Privacy
Ik ben heel herkenbaar voor mensen die mij persoonlijk kennen. Na twee of drie berichtjes weet je al dat ik het ben. Geeft niet. Ik schrijf geen hele spannende dingen. Althans niet onder deze nick. Alles wat ik schrijf zou ik ook in het openbaar zeggen. Als ik op mijn nick google kom ik niks tegen, als ik op mijn eigen naam google kom ik heel veel tegen. Er is echter geen link tussen mijn nick en naam dus mensen die mij persoonlijk niet kennen kunnen niet achter mijn naam komen.
Mensen die mij persoonlijk wel kunnen die kunnen mij wel herkennen. Ik heb hier ook wel eens de namen van mijn kinderen genoemd maar ook daarmee kan je geen link naar mijn echte naam leggen.
Overigens zijn bijna alle vaste schrijvers vast wel herkenbaar voor hun omgeving. Bij veel nicks weet ik wel genoeg om mensen te herkennen als ik ze zou kennen. Echter aangezien ik ze niet ken kan ik ook niks met die informatie.
Natuurlijk zijn er ook mensen die onder hun eigen naam hebben geschreven en dan kan je dat wel herleiden maar daar moet je echt wel je best voor doen dus zovaak zal dat ook niet gebeuren.
Zolang er geen link is tussen je echte naam en je nick zit je voor vreemden relatief goed.
Avalon
15-03-2011 om 15:49
Avalon
Avalon is een in nevelen verborgen oord uit de Arthur sage, dat slechts bereikbaar is voor diegenen die de magische boot kunnen roepen en het eiland kunnen vinden. Nou kan het mooier??
( Hadden ze in die tijd geen Google?)
krin
15-03-2011 om 15:57
Geen google nodig in avalon
daar hadden ze toch donkere poelen waar ze heden, verleden en toekomst in zagen?
Nikus
15-03-2011 om 16:47
Maylisse
Je hebt gelijk en de mensen die menen dat ze me moeten traceren die doen hun best maar. ☺
Destijds gebruikte ik mijn log voor het verwerken van de zaken die ik in mijn leventje tegenkwam, nu denk ik....heb ik dat allemaal geschreven? OMG! Gelukkig is het leven 1 groot leerproces.
Sancy
15-03-2011 om 17:17
Grin
ik zal jullie de moeite van (verder) googlen besparen: mijn nick komt van de diamant met dezelfde naam.
Silone
15-03-2011 om 19:56
Beetje raar
Iedereen heeft moeite met de googlebaarheid en gaat vervolgens mede-oolers uitdagen zich te laten vinden??
krin
15-03-2011 om 21:02
Nee hoor 2
Ik vond die googlebaarheid al niet zo'n ramp, en die google-exercitie was wat mij betreft een poging te laten zien dat je er ook niet veel wijzer van wordt.
Kiki
15-03-2011 om 21:02
Weet je silone
ik ben wel zo tranentrekkend oninteressant, ik kan me niet voorstellen dat mensen mij in hun vrije tijd gaan googlen en als ze dat wel doen en langs de eerste hits van mijn naamgenoot de klassieke homeopaat zijn gekomen zal hun conclusie ook zijn dat ik tranentrekkend oninteressant ben.
Ik heb ook altijd medelijden met de mensen die ik wel ken, want ik deel mijn oninteressante leven altijd graag en kan met smaak vertellen wat voor dingen ik nu weer gedaan, meegemaakt en geblunderd heb.
Hoewel notoir onhandig heb ik verder geen gênante verhalen en mijn leven is toch al een open boek.
Google ze!
Silone
15-03-2011 om 21:08
Ik pieker er niet over
om te googelen. Ik vind het gewoon raar. Eerst klagen over de googlebaarheid, dan jezelf opzoeken en hier melden wat je dan vindt. Zal wel aan mij liggen...
fladder
16-03-2011 om 00:13
Google can be your enemy
Ik ben mee er goed van bewust dat ik heel wat persoonlijks opschrijf. Wie me in real Life zal herkennen, kent die feiten al.
Mijn woonplaats is hier ook bekend bij velen, maar daar is een grote stad, dus dat is niet erg.
Mijn werk heb ik nooit volledig verteld, maar de insiders weten het wel. Je moet flink de speurneus uithangen om aan de hand van dit forum mijn identiteit te achterhalen. En wie daar behoefte aan heeft op zo'n manier heeft dringend een echt leven nodig
Het is echter al jaren bekend daar echte namen graag geribbeld worden door iedereen die maar enigszins in je is geïnteresseerd. Oud-klasgenootjes bijvoorbeeld. Maar ook je nieuwe baas...!
Dat is al jaren bekend.
Je kan gerust in het openbaar twitteren en bloggen, mits je voorzichtig bent met naam, adres en foto's. Mijn kinderen worden niet bij naam genoemd en alleen op mijn besloten hyves verschijnt soms een foto.
Mijn naam staat wel op facebook, linkedin en andere zakelijke dingen, maar persoonlijke info die tegen mee kan worden gebruikt staat er niet op.
Ik geloof niet in 100% waterdicht, en ik garandeer niet dat ik echt onvindbaar ben, maar ik hou de deur al jaren niet meer wijd open.
Mijn echte naam deel ik gelukkig met enkele nette dames
Maar ik denk daar het heel lastig wordt als dat niet zo is. Ik heb vrij recentelijk nog gehoord van iemand die zijn naam ging googlen en vervolgens een heel akelige naamgenoot met een behoorlijk fout internetverleden trof!
By the way: hou ook in de gaten waar je je mailadres dumpt...!
Nikus
16-03-2011 om 09:07
Fladdertje
Mijn werk heb ik nooit volledig verteld, maar de insiders weten het wel. Je moet flink de speurneus uithangen om aan de hand van dit forum mijn identiteit te achterhalen. En wie daar behoefte aan heeft op zo'n manier heeft dringend een echt leven nodig ***
Ik ben het hier zo mee eens. Wat je schrijft is gewoon waar! Natuurlijk heb je zelf een aandeel in je vindbaarheid. Het vervelende is dat er altijd mensen zijn die zich vervelen. Ik wens je alle goeds Fladder, de keerzijde van openheid is ook de hulp die je mocht ontvangen. De afweging voor mij is dat er ondanks alle mensen die negatieve energie brengen ook erg veel goede dingen gebeuren.
Genista
16-03-2011 om 10:29
Maar...
Er zíjn er nu eenmaal die weliswaar een leven nodig hebben, maar die speurneus wel uithangen. Hou er rekening mee. Oh, hallo exvriendje, lees je hier alweer? Jij bent er zo eentje, niewaar, die het maar niet kan laten om te graven in het leven van anderen. Internet is voor jou beslist een zegen...
fladder
16-03-2011 om 13:32
Dagenista
Dat exvriendje dat je blijft volgen op Internet heeft blijkbaar géén (eigen) leven en heeft dus dringend een leven nodig. Dat is een uitdrukking. net zoiets als "Get a Life"
Ik heb een ex die ooit mijn twitter na dacht te pluizen. Die was op mijn eigen naam. Ik schreef er niets onthullend, maar toen ik eens heel vroeg op moest staan voor mijn werk en tijdens mijn koffie om wakker te worden wat twitterde, gebruikte hij dat tegen me en verdraaide dat met "ze ligt overdag in haar nest en zit 's nachts achter de computer." Zo'n bewering tegen een hulpverlener kan heel vervelende gevolgen hebben. Wat gelukkig in de kiem werd gesmoord.
Lesje geleerd. Nicktwit aangemaakt zonder naam en andere traceerbare feiten, de oude twit mét wordt nog beperkt gebruikt.
fladder
16-03-2011 om 13:34
Oh...
Mijn nieuwe toetsenbord is een stuk beter, maar soms doet hij nog wel eens vreemd in de switch van titel naar schrijfvlak!
fladder
16-03-2011 om 13:53
Nikus
Je hebt een punt: de hulp kwam vooral door mijn openhartigheid!
Maar dat was van mensen die ik via mail en meetings al wat beter kende. Ik was hier openhartig vanuit een vrij anonieme positie
Genista
16-03-2011 om 14:15
Fladder
Dat bedoel ik. Die knul zou heel goed een eigen leven kunnen gebruiken. Helaas, hij blijft het blijkbaar veel nodiger vinden om ex-vriendinnetjes te traceren en te volgen, hoe lang dat dan ook al geleden is.
Nikus
16-03-2011 om 17:39
Genista
Wat naar zeg. Ik begrijp echt helemaal niets van zulke mensen. Het graven in andermans leven is ziekelijk.
Ik kan mij er niets bij voorstellen. Wat Fladder schrijft is natuurlijk een gedegen gevaar, Je internet gedrag kan argumenten opleveren voor boosaardige mensen maar dan moet je wel heel boosaardig zijn. Ik wens je sterkte met je meelezende
Voor de rest vraag ik me af waarom mensen een mening vormen via het geschreven woord. Er gaat niets boven echt contact en dan pas kan je een mening vormen.
Nikus
16-03-2011 om 17:40
Tja, je kan typten of niet
Ik wens je sterkte met je meelezende ----exvriendje was verwenen.
Genista
17-03-2011 om 09:19
Fladder, nikus, ea
Dat exvriendje maakt mij niet veel. Wat wel uitmaakt, is dat ik het wilde aandragen dat hij lang de enige niet is. Ik weet dat hij dit doet, maar ik hou er rekening mee. Ik kan het rustig posten, want er zijn veel meer exen en andere stille meelezers die hier mensen 'volgen'. Daarom, je kunt het ziekelijk en boosaardig en weet ik wat meer vinden, maar het gebeurt. En het kan ook vele meeschrijvers hier overkomen.
Je ziet met regelmaat dat mensen zich hier vertwijfeld afvragen wat ze moeten doen nu ze iemand herkend hebben op een forum. Ik heb ook wel eens een ander herkend op een ander forum en op een blog. Ik doe daar niets mee, maar ik realiseer me dat er wel degelijk mensen zijn die ook anderen herkennen, die informatie daar onthouden en als zij de tijd rijp achten, die informatie misbruiken. Ik heb ook op een blog geschreven waar door een technische fout eens alle echte namen werden gepubliceerd in plaats van de nicks. De consternatie was groot - maar ik was blij dat mijn echte naam daar niet mijn echte naam was.
Nikus
17-03-2011 om 11:19
Dank genista
maar ik was blij dat mijn echte naam daar niet mijn echte naam was.
Hahaha ik moet erg lachen om dit zinnetje maar ik begrijp je zeer zeker. Mijn brein wil er maar niet aan wennen dat er zulke mensen rondlopen. Ik trek hier duidelijk mijn lessen uit. Mijn oprechte dank! Het lopen huilen over boosaardige mensen heeft geen zin indd, voorkomen is beter.
Primavera
18-03-2011 om 00:04
Nick's enzo
Ik hecht veel waarde aan vaste nick's omdat je juist daardoor hun berichten beter kan inschatten. Om een voorbeeldje te geven. Als ik iets over borstvoeding lees hecht ik toch een bepaalde waarde aan reactie van ene Tirza of ene Rembrand omdat die in de loop van de tijd een soort geloofwaardigheidskrediet hebben opgebouwd. Als ze iedere draad van nick zouden veranderen zouden ze die niet hebben. Aan de andere kant als ik iets over gezondheid wil weten hecht ik juist geen waarde aan de berichten van een zekere Onno.
Als iemand trouwens een zeer uitgesproken mening of een bijzondere situatie heeft, heeft het weinig zin om van nick te veranderen. Ik meen mijn te herinneren dat onze ontmaskerde candese huistrol juist in iedere draad (en zelfs illegaal in een zelfde draad) steeds een andere nick aannam die prompt na drie regels herkent werd om wat ze schreef.
Verder vind ik het juist leuk om te ontdekken dat ik bij dezelfde persoon met sommige onderwerpen helemaal op één lijn zit en bij andere onderwerpen het juist oneens ben. Het laat de veelzijdigheid van mensen zien.
Groeten Primavera
Fiorucci
18-03-2011 om 07:07
Primavera
Maar daarin schuilt ook een keerzijde. Er zijn mensen hier die de ervaring hebben dat er op gegeven moment door bepaalde mensen op hen gereageerd werd op een bepaalde manier, alleen maar omdat zij het waren. Een nieuwe nick kan dan heel verfrissend zijn.
Valkyre
24-03-2011 om 20:51
Primavera
"Verder vind ik het juist leuk om te ontdekken dat ik bij dezelfde persoon met sommige onderwerpen helemaal op één lijn zit en bij andere onderwerpen het juist oneens ben. Het laat de veelzijdigheid van mensen zien."
Dat ontdek ik ook steeds meer! Ik vind 't heerlijk, die vaste nicks. Geen idee hoe vindbaar ik ben, maar ach... Net als bij Kiki is mijn leven een open boek.
Ik heb ook beelden in m'n hoofd van hoe mensen eruit zien, waar waarschijnlijk niets van klopt, haha! Jullie zijn trouwens allemaal beeldschoon en slank in mijn hoofd..
Biene M.
24-03-2011 om 21:06
Valkyre
"Jullie zijn trouwens allemaal beeldschoon en slank in mijn hoofd."
Dat schat je goed in! Kom maar eens kijken bij de volgende meeting
Sascha2
24-03-2011 om 22:41
Helderziend
't Is niet te geloven maar ik hoor ook helemaal thuis in het plaatje van Valkyre... In my dreams hahaha!
Tirza G.
25-03-2011 om 14:06
O ja berber
Dáár zit jij op de te wachten. Als het sneue typje wat door nieuwe BN-ers binnengeloodst wordt. Nee meid, daar ben je te goed voor.
Tirza
amk
25-03-2011 om 15:08
Nou vooruit dan
het niveau begint hier bedenkelijk laag te worden.
Maar de overkant van de tent was idd niet onaantrekkelijk, maar hopelijk blijven ze een beetje goed bewaard tot ik oud ben. Dan mogen ze best aan mijn bed komen.
Tirza G.
25-03-2011 om 16:45
Goed goed goed
Ik ga wel weer mee. Als iemand anders mijn koffer dan maar draagt. Stort ik me wel op een Italiaanse glibber.
Tirza