Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Cjg eindhoven, leuk

Op de website van cjg eindhoven staat onderaan een blokje met verwijzing naar draadjes uit ouders.nl.
Leuk, dat het forum zo'n opvallende plaats heeft op een website van het cjg. een aanrader voor andere cjg's.

Tsjor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twitter

Hmzz, ik heb mijn Twitteraccount opgeheven. Wegens privacy.

Ik zag dat er iemand die ik echt heel erg waardeer me had gevonden via Twitter en prompt waren daar allemaal ool mensen die me volgden. Internet is per definitie niet privé.

Ik heb facebook net aangemaakt, hop daar was er weer iemand van OOL met een vriendenverzoek. Niet erg, maar je bent nergens meer privé.

Twee jaar geleden werd ik aangesproken door een wildvreemde vrouw die mij vroeg hoe het met mijn moeder was afgelopen. Ze las mijn Blog mee. Ook dat doe ik dus niet meer. Bloggen. En zo komt vanzelf het gezonde verstand terug voor zover het mogelijk is

krin

krin

15-03-2011 om 09:15

Snap er niks meer van

Nee, je zit hier niet privé. Duh, zou ik bijna zeggen. En op hyves niet, en op Twitter niet, en op Facebook niet, en weet je: als je op het schoolplein staat, sta je ook niet privé. Als je naar een verjaardag gaat, zit je óók allesbehalve privé.
Thuis, in je eigen slaapkamer, daar zit je privé, als je partner en kind het fatsoen hebben weg te blijven. In je eigen (papieren) dagboek zit je privé.
Ik kom hier ook helemaal niet om privé te zitten, ik kom hier op een doorlopende verjaardag, op een permanent geopend schoolplein, met in elk hoekje een interessant of grappig gesprek. En ik hoef me niet steeds opnieuw voor te stellen bij elk groepje, wat ik zelf prettig vind. Zo hoef ik op een verjaardag me ook niet steeds opnieuw te introduceren.
Dan weet iemand die wel eens bij een cjg komt maar dat ene Krin moeite heeft met de dynamiek in de klas van haar kind. Dat weet de juf van dat kind ook al. En alles wat de juf niet mag weten bespreek ik elders, of anders, of gewoon niet (bij voorkeur).

Mare2

Mare2

15-03-2011 om 09:16

Prive? nooit!

Nikus, Precies al de dingen die je in je voorgaande bericht schrijft moet je altijd goed voor ogen houden! Maar was je je daar dan niet eerder bewust van? Twitter, facebook, het zijn toch allemaal dingen waarmee je je snel de grote hoop op je hals haalt.
Kun je niet kiezen, zoals er al getipt werd, voor iedere keer een nieuwe nick in moeten vullen, dan kun je je ook niet vergissen?

Het wordt snel vergeten dat het internet niet privé is, wat ik niet begrijp. Ik merk het bij mijn vrienden. Zie ik iemand op Hyves iets schrijven met daarbij de vermelding "niet vertellen aan haar hè, want ze weet het zelf nog niet", terwijl diegene ook tot de vrienden behoort. Hoe slim kun je zijn..

Krin

Natuurlijk besef ik dat het internet niet privé is maar waar ik mij over verbaas is de blijkbaar onbeteugelde nieuwsgierigheid van mensen. Mijn hyves staat nu op privé en ook zoon heeft zijn hyves op privé. Ook mijn twitternaam was niet verbonden met mijn echte naam en dan verbaas ik mij erover dat mensen je toch weten te vinden. Dan kan ik mij of vereerd voelen dat ze blijkbaar moeite voor je doen maar het kan je ook bewuster maken van het fenomeen internet. Ik verbaas me erover dat er blijkbaar mensen zijn die er moeite voor doen om mij te volgen en te traceren.

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2011 om 09:53

Ehm cobi

Speak for yourself aub, ik kan geen tientjes missen.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-03-2011 om 09:58

Helemaal eens met krin

Natuuuurlijk zit je niet prive op Twitter of Facebook, het zijn sociale media. Als ik een foto op mijn Hyves zet, doe ik dat om hem te laten zien aan vrienden en familie, niet voor mezelf. Zo werkt dat toch?
Ook eens met Cobi, trouwens. Als OO elke maand een vast bedrag van mijn rekening afschrijft, zou ik daar geen moeite mee hebben (nou ja, ligt wel aan het bedrag). Een peiling is geen onaardig idee.
Groetjes
Massi
PS: Dinsdag, dat zinnetje van Zonnetje (hahaha, kon het niet laten) klonk inderdaad niet zo aardig, maar ga voor de lol eens kijken op het forum van eh... Babybrabbel, en stel je dan voor dat al die dames massaal hier komen posten. Ik zou persoonlijk krom liggen van het lachen, maar het zou de toon van dit forum wel veranderen .

Guinevere

Guinevere

15-03-2011 om 10:08

Als wij hier nu eens allemaal gezellig blijven...

Als wij hier nu eens allemaal gezellig blijven, dan verandert de toon van het forum helemaal niet. Dat gaat wel gebeuren als we nu massaal wegblijven. Mensen blijven hangen op een forum waarvan de toon ze aanspreekt. Babybrabbelaars verwacht ik hier dus niet tegen te komen, door de soberheid van het forum en de manier waarop hier wordt doorgevraagd en op vragen wordt ingegaan.
Ik blijf, maar zin nog op een 2e nicknaam voor "Zorgenkinderen". Ik heb veel te veel gehad aan dit forum om het nu de rug toe te keren. Zonder dit forum had ik nu op diverse punten niet gestaan waar ik nu sta.
En dan nog een vraag aan de puzzelaars hoe herkenbaar ik nu eigenlijk ben voor mijn omgeving? Iemand mij al herkend?

margje van dijk

margje van dijk

15-03-2011 om 11:07

Je weet niet altijd wat je wel weet

Eigenlijk is het vreselijk goed wat hier gebeurt. Ik ging voor de lol ook maar eens kijken op die CJG Eindhoven site, en ik schrok toch enorm van dat voortrollende venstertje met onze nieuwe draadjes.

Toch was ik blij met die Aha-Erlebnis. Want ja, zo is het natuurlijk, en laten we daar toch van doordrongen blijven! Zoals je een abonnement ('feed') kunt hebben op nieuwssites/blogs/voetbalwedstrijden/whatever (= binnen je eigen browser telkens een update krijgen, dus zonder dat je telkens naar die site moet gaan om te kijken of er nog wat gebeurd is), zo kan zo'n CJG-site natuurlijk ook heel makkelijk laten zien wat er op dit forum gebeurt. En als zij het kunnen, kunnen meer het. Ik dacht niet dat OO expliciet feeds aanbiedt (heb niet gekeken en ook geen zin om nu te checken), maar dat maakt ook niet zo veel uit. Wat ze in feite doen is niets anders dan 'de gang naar het forum zelf versimpelen'. In plaats van op het forum te kijken laat je je updaten. Een shortcut, meer niet. Met alle gevolgen van dien natuurlijk, want nu leiden er ineens wel meerdere wegen naar Rome.

Toch schrok ik ervan, en daar verbaas ik me zelf over. Want ik ben niet achterlijk, ik weet hoe het werkt, ik ben me bewust van de openheid van internet. En nog schrik ik er (even) van, dus. Want je wéet niet altijd wat je eigenlijk wel weet, je handelt toch naar je gewone routines en je gewone kaders, zonder dat je je altijd maar bewust bent van hoe het eigenlijk in elkaar zit. Dus ook al weet je beter, toch schrijf je hier vaak alsof je naar een bevriend clubje zit te mailen. Je denkt toch dat het veel kleiner is dan het eigenlijk is. En het is goed je dat nu dus weer te realiseren.

Maar gelukkig komt daarna dus weer de relativeringsfase Want hoe erg is het nou? Weet je wel hoe veel feeds er in de wereld zijn op hoe veel sites wel niet? Wie wordt er nou helemaal door getriggerd? Vast alleen de mensen die toch al geinteresseerd waren, en die misschien vroeg of laat ook op dit forum zouden belanden. En dat is toch prima?

Maar dat het googlebaar is verandert de zaak wel, vind ik. Dat is niet fijn. Ik word nog altijd achtervolgd door mijn postings uit 1997/1998 of zoiets, waarin ik nog gewoon onder mijn eigen naam en ook met de namen van mijn kinderen erbij berichten postte of vragen stelde aan de deskundigen. Als ik mijn eigen naam google staan die nog altijd behoorlijk bovenaan. Daar baal ik wel eens van. Maar in die tijd wist ik nog niet hoe het werkte en wat de impact was/ging zijn. (Niet dat ik er ooit concreet problemen mee heb gehad hoor).

Maar goed, ook dat googlebare moeten we ons misschien maar eens van laten doordringen. Het forum is een nu nog een relatief onneembare vesting, waarvan weliswaar de poort open staat voor nieuwe bezoekers, maar waar wel een muur omheen staat en waarvan de archieven nog behoorlijk diep in de kerker geklonken liggen. Je moet goed kunnen graven om er wat uit te kunnen vinden.

Dat gaat veranderen, dat kun je op je klompen aanvoelen, je houdt het niet tegen. De vesting gaat een wolkenkrabber worden met glazen wanden. Hoogstens kun je proberen de huidige archieven te laten begraven onder de fundamenten van dit nieuwe gebouw, zodat niet met terugwerkende kracht alles googlebaar wordt. Waarbij ik dan wel hoop dat wij zelf er nog wél bij kunnen komen, want als je weet wat je zoekt (met je eigen geheugen als kompas), dan kun je er wel veel waardevols vinden, al zijn het maar de verhalen die je zelf ooit schreef over je eigen kinderen. Maar haal die oude toch in godsnaam niet boven de grond, zodat de zoekmachines er overheen kunnen denderen en wij onszelf in alle lengtes en breedtes structureel over het hele internet terug kunnen vinden, en niet alleen wij maar iedereen.

En dan nu de 'hoe nu verder' vraag: wat moeten we nou doen. Gillend wegrennen is misschien wel je eerste reactie, maar daar verlies je ook een hoop mee. Tuurlijk kun je boven in een ivoren toren gaan zitten terwijl de wolkenkrabbers naast je de grond uit gestampt worden. Maar je leeft hoe dan ook in een nieuwe tijd, waarin het schijnbaar normaal is dat iedereen zichzelf, zijn tweets, zijn vriendennetwerken en alles wat hem verder maar bezighoudt in de openbaarheid gooit. Dat gaat in een bepaalde stijl: als ik om me heen kijk zie ik vooral veel imago's, profielen, statussen, publieke doorkijkjes van vrij ideaal gepresenteerde levens.

Wat ons hier op dit ouderwetse forum kenmerkt is bijna het tegenovergestelde: geen plaatjes, geen profielen, geen expliciete vriendennetwerken: alleen maar platte verhalen. Wij zetten onszelf niet neer als een imago met alles erop en eraan, maar wij 'verschijnen' hier na verloop van tijd als een herkenbare persoon, en alleen aan degenen die de moeite hebben genomen hier een tijdje rond te hangen en mee te lezen/schrijven, want iemand die hier één keer een paar uur komt kijken zal niet begrijpen waarom wij de moeite waard zijn. Voor elkaar zijn wij echter als romanfiguren in een boek wat je al heel lang aan het lezen bent, en waarvan je de film nooit hebt gezien. Met dit grote verschil dat we wél de interactie en de sociale structuur hebben die je in een boek niet hebt, maar die het posten in dit forum zo leuk maken. We kúnnen banden aangaan, vriendschappen sluiten, en we doen het ook. Maar niemand kan het meteen aan de buitenkant zien.

Laten we meegaan in de nieuwe tijd, maar laten we behouden wat we zo prettig vinden. Kan dat niet? Kunnen we geen nieuwe gedragsregels opnemen, zodat het allemaal zo erg niet is? Dat we weliswaar voortaan open en vindbaar zijn, maar dat we daarmee niet meteeen in onze blote kont staan, for all to see. Open en vindbaar, maar waardeloos voor degene die niet de moeite neemt om bij ons thuis te raken. En degene die die moeite wél doet is ook zeer welkom. Degene die even komt kijken uit nieuwsgierigheid zal net zo hard weer afzwaaien en zijn heil zoeken bij stijl- en imago-vollere alternatieven die meer uiterlijke instantbevrediging bieden dan wij.

Misschien moeten we gezamenlijk een code opstellen die onze nieuwe relatieve veiligheid kan waarborgen? Er staan al een aantal dingen in deze draad genoemd, ik vat ze even samen:
- Niet onder je eigen naam posten
- Nooit de namen van je kinderen noemen
- Niet vertellen waar je woont, hooguit de regio
- Geen foto's neerzetten die gemakkelijk herkenbaar kunnen zijn, zoals foto's van je huis op mijnalbum zetten
- Geen herkenbare details geven over je werk of collega's
- Ook niet over vrienden of buren schrijven op een herkenbare manier.
- Niet expliciet beschrijven waar je net geweest bent op vakantie (dat kan ook herkenbaarheid triggeren .

Nou, gaarne aanvullen, maar als je een rijtje als dit in acht neemt, wat kan je dan nog gebeuren? Mensen menen je misschien te herkennen, maar dat valt meestal nog niet mee hoor. Ik ben echt niet herkenbaar alleen vanwege het feit dat men weet hoeveel kinderen ik heb en hoe oud die zijn. (Overigens ben ik zelf dus zo traceerbaar als wat, wegens diverse schendingen van bovenstaande gedragscode, alhier beschreven en terugvindbaar in het archief, vandaar dat ik ook pleit voor een besloten blijvend archief).

Daarentegen kun je rustig blijven praten over dingen die je graag met anderen zou delen, maar misschien niet met mensen uit je directe omgeving. Dingen waar je mee zit of waar je last van hebt, maar wat niet iedereen aan je kan zien. Dus ziektes en kwalen die maar weinig mensen aan de buitenkant aan je kunnen zien, of zorgen / lasten die nou ook niet meteen op je voorhoofd gedrukt staan. Juist die dingen kun je hier toch nog steeds bespreken, mits je niet teveel over jezelf hebt prijsgegeven.

En dan kun je inderdaad overwegen om wisselende nicks te gebruiken, maar ik wil net als cobi pleiten om dat niet te gauw te doen. Ik hecht aan de 'community' die we hebben, ik hecht aan de verbanden die er tussen ons bestaan. Als je je met je community-nick houdt aan de bovenstaande gedragsregels, zie ik niet in waarom je hier nog gillend zou willen wegrennen, en ook niet waarom je elke week een andere nick zou nemen.

Laten we het goede behouden

Margje

Yanneke

Yanneke

15-03-2011 om 11:10

Nee zeg

Ik hoop inderdaad wel dat dit forum blijft zoals het is, ik heb wel eens op andere fora gekeken, maar vind de manier van schrijven en reageren daar over het algemeen niet prettig.
Ik hoop dat dat google-baar zijn snel opgelost is want ik vind het wel leuk om de bekende ool-ers tegen te blijven komen. Ik heb bij sommige echt een heel plaatje in mijn hoofd (zelfs uiterlijk, haha klopt waarschijnlijk in het echt helemaal niets van) en vind het dus wel leuk dat sommigen altijd onder dezelfde nick schrijven. Ikzelf doe dat niet, ik wissel veel van nick, op een of andere manier voel ik me er niet prettig bij om alles onder dezelfde nick te schrijven, dan voel ik me minder vrij, dat betekent wel dat ik dus nooit tot de oude garde zal behoren terwijl ik zeker al 10 jaar mee schrijf.
Je kunt inderdaad je nick leeglaten en iedere keer opnieuw beslissen onder welke naam je gaat posten als je dat liever wilt.
Zelf ben ik nog nooit herkend door anderen, maar ik spreek irl ook eigenlijk nooit over dit forum. (wil het lekker voor mezelf houden)

Redactie Ouders Online - Henk Boeke

Redactie Ouders Online - Henk Boeke

15-03-2011 om 11:19

Probleem opgelost

Beste forumbezoekers,

Het probleem is opgelost: vanaf nu wordt het forum niet meer geïndexeerd door zoekmachines. Misschien dat er nog wat losse berichten in Google staan, maar die zullen op den duur vanzelf verdwijnen.

Voor de technisch geïnteresseerden: op de sites van de CJG's zijn alle links nu voorzien van het attribuut "rel=nofollow" en op het forum zelf staat nu op alle pagina's (ca. 30 overzichtspagina's en 2 à 3 miljoen berichten) de tag < meta name="robots" content="noindex" />

Hiermee worden zoekrobots geïnstrueerd om van onze content af te blijven. Dat is niet helemaal waterdichht natuurlijk, want robots hóeven die instructie niet op te volgen, maar de nette robots, waaronder die van Google (veruit de meest gebruikte zoekmachine, met een marktaandeel van ca. 90%) houden zich aan de instructies.

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (Redactie Ouders Online)

Applaus!

Way to go, Henk!
En wat een mooie discussie over privacykwesties. Wie denkt er trouwens nu nog dat ie niks te verbergen heeft?
Groet,
Miriam Lavell (immer op naam, en toch veel te verbergen)

Chapeau henk en justine!

Margje, jij schrijft wat ik voel. Echt goed onder woorden gebracht. Persoonlijk heb ik heel veel aan OO gehad. Nog niet zo lang geleden heeft bovenstaande poster mij doelmatig van advies gezien. Dat is toch erg fijn. Zonder het forum zou ik dat gemist hebben.

Guinevere

Guinevere

15-03-2011 om 11:41

Nikus

Kan ik nu concluderen dat je weer blijft?

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2011 om 11:42

Cobi

Heel veel dingen kosten maar 30,40 euro per jaar, bepaalde abonnementen bijvoorbeeld. Maar tel al die kleine bedragen maar eens bij elkaar op! Ik maak niet meer de fout te denken: Ach, het is maar 30 euro. Elke euro is er een, zeker in een gezin met drie pubers en een modaal inkomen. Dat is niet zwaar. Zwaar wordt het pas in de bijstand. Godzijdank zitten we daar niet in.

Fransien

Fransien

15-03-2011 om 11:42

Wat fijn!

Dank jullie wel, Henk en Justine. Allereerst voor het forum, waar ik ook al heel veel aan gehad heb, en nu voor het erg goed reageren op een lek en het hernieuwd dichttimmeren. Bovendien vind ik het wel fijn dat er via de site van de centra voor jeugd en gezin naar een onafhankelijk forum verwezen wordt, waar echt niet altijd de standpunten van de betreffende centra verkondigd worden, een heel goed initiatief wat mij betreft.

Rosa-

Rosa-

15-03-2011 om 11:54

Hersenkrakers

Weet wat je schrijft. Weet over wie je wat schrijft, weet hoe dingen te koppelen zijn. Volgens mij is er al eens een aardig voorbeeld gegeven ooit over een Canadese dame.... Dat is niet te wijten aan OOL dat is te wijten aan diegene die dingen schrijft. Ook als het forum wel google doozoekbaar zou zijn dan let je op wat je schrijft. let wel; iedereen kan op dit forum lezen. Stonweg lezen, en dus ook koppelen en er zijn er denk ik veel die alleen lezen Geef ze ongelijk, er zijn zoveel interessante dingen te lezen hier.

@niksus jij hebt je hele leven hier op het forum gestort, dat is je goed recht maar dat heb je wel ZELF gedaan en ook al is het forum niet google doorzoekbaar (inkomstenverlies voor OOL) voor iedereen die leest en terug zoekt ben je binnen een half uur te vinden, wie je bent, waar hje woont, wat er allemaal in je leven gebeurt. Dat is niet de schuld van OOL, dat heb je ZELF gedaan. Dat is geen verwijt maar een waarschuwing dat je op socials media nu eenmaal moet uitkijken wat je schrijft als je niet wilt dat er persoonlijke dingen herleidbaar zijn. In jouw geval zijn ze dat dus in overvloed.

Rosa-

Sancy

Sancy

15-03-2011 om 11:55

Mooi zo

Fijn dat het aan het licht kwam, en ook fijn dat het zo snel is opgelost.

Kwinnie

Ja, als ik ongooglebaar ben wel

Rosa-

Rosa-

15-03-2011 om 12:22

Nikus

Nog even wat, op google ben jij als persoon te traceren hoor, de eerste 9 hits zijn voor jouw rekening..ik bedoel maar, als je niets vergeet, ook jouw echte naam niet, die voor veel mensen stomweg te weten is en dus te googlen dan sta je met stip op 1 t/m 9. Overigens niets van OOL maar van alles wat je zelf geschreven hebt. Overigens valt er uit de cache nog meer te vissen.

je bent stomweg NIET anoniem op Inet.

Rosa-

Rosa

Dat wijt ik ook niet aan OO maar puur aan mezelf. Dat wil niet zeggen dat het googelen een ander verhaal is.

Ik ben op Google ook te vinden. Hoewel het puur voor een stichting is waar ik werkzaam voor was. Ik stond er nooit bij stil dat er mensen zijn die daadwerkelijk ook je naam googelen. Noem het naïef of volstrekt dom maar het feit lag er wel. Nou ben ik er nog niet op een vervelende manier mee geconfronteerd en dat wil ik ook graag voorkomen. Daarom Twitter ik niet meer en hyves ik ook niet. Dat zijn mijn leerprocessen in het leven. Dat wil niet zeggen dat ik best

Wat ik gewoon niet begrijp is waarom mensen je dan willen traceren, het zou mij een zorg zijn Rosa waar je woont en wie jij bent. Persoonlijk zou ik het niet in mijn hoofd halen om je te googelen. Ik vind het ziekelijk als mensen je zo dwangmatig zoeken.

Rosa we posten langs elkaar heen

Dat weet ik, veel is al verwijderd Heb er een dagje ongoogle voor uitgetrokken

Internet is niet anoniem en daar ben ik mij heden ten dage van bewust. Overigens laat ik helder zijn, ik beticht jou niet van ziekelijk gedrag maar wel de mensen die er moeite voor doen je te traceren. Ik snap dat jij het nu probeert wegens dit draadje.

Rosa-

Rosa-

15-03-2011 om 12:38

Exact nikus

Ik probeer je niet onderuit te halen, ik probeer jou (maar ik begrijp dat je al wat maatregelingen hebt genomen) en anderen te overtuigen dat je rustig op een forum kunt posten wat OOK google doorzoekbaar is maar dan anoniem, je verdraait wat feitjes, je maakt wat leeftijden anders etc etc en je kunt posten wat je wil. maar denk niet dat je als je ooit je echte naam hebt laten vallen ergens dat je niet tracebaar bent, de google cache is geduldig bijvoorbeeld en dan hoef je echt geen nerd te zijn om mensen boven water te halen.

Nee, ik ben niet op zoek naar mensen, ik geloof het allemaal wel, ik zoek wel mensen op die ik wil vinden en die zijn verrassend snel te vinden zonder dat ze het zelf weten.... dat zegt vaak genoeg.

Laten we er een wijze les van leren, OOL is niet het probleem, het is het Inet gedrag van mensen over de hele wereld, als je het prima vindt dat er het een en ander over je te vinden is (neem Miriam Lavell bijv die strijdt voor een aantal dingen( prima maar als je niet wil dat je ergens (al dan niet in de cache van een zoekpropgramma (en google is niet de enige hoor) te vinden bent, gebruik dan gewoon niet je eigen naam of die van je kinderen.

Overigens, hoe moet OOL aan zijn bezoekers komen als ze nergens te vinden zijn? (als forum?)

Rosa-

Jolanda123

Jolanda123

15-03-2011 om 12:41

Mensen op naam googlelen

De reden waarom mensen op naam googlelen is heel simpel:

Omdat ze nieuwsgierig naar je zijn.
Dat kan zijn omdat ze zich vervelen, of omdat je iemand zoekt (vrienden van vroeger), of omdat je ergens gesolliciteerd hebt, en de personeelschef wil meer van je weten.

Rosa

je hebt gelijk. Ik heb net mijn weblog verwijderd. Ik ben hard aan de slag . Ik moet immers het voorbeeld geven aan zoonlief

Kiki

Kiki

15-03-2011 om 12:45

Sorry nikus, werkelijk

zelfs als ik in google je eigen OOL nick gebruik kom ik je tegen met slechts twee welgekozen zoekwoorden en weet ik nu wel hoe je heet en zou ik mocht het me interesseren je hele leven kunnen nalezen en morgen bij je op de stoep kunnen staan.

Maak je geen zorgen, dat zal ik niet doen.

Maar dit alles kom ik niet tegen via CJG overigens, dus om daar nou zo dramatisch over te gaan doen en het OOL kwalijk te nemen dat je vindbaar bent op google (of je verwondering uitspreken dat je vindbaar was/bent via een twitteraccount of facebook)Ook als je hier met veel bombarie afscheid neemt ben je nog vindbaar op google en dat heb je zelf gedaan en heeft OOL niets mee te maken.

Als iets superslecht beveiligd is, is het trouwens facebook wel. Ook als je je profiel afgesloten hebt.
Ik vind je een tikkeltje naïef om eerlijk te zijn

Kiki

Dat zei ik zelf toch ook, ik ben naief of dom het is maar net welk woord je eraan geeft. Ik doe niet dramatisch, ik gaf aan het onprettig te vinden.

Nogmaals privacy

Zelf weet ik van veel OOl-ers ondanks dat ze een nieuwe nick hebben ook erg veel. Ook echte privé zaken. Toch zal ik het niet in mijn hoofd halen deze mensen te volgen of ze te googelen. Dit omdat het buiten mijn waarden en normen valt. Waarom zal ik iemand volgen? wat geeft het voor meerwaarde tenzij het een vriendschappelijke is.

Er zijn veeel meer ingridt's

dan ik ooit gedacht had.

Heb er namelijk zonet eens op gegoogeld. Maar ik ben alleen op OOL en op 1 ander (piano)forum IngridT, en ik heb de google-hits t/m blz 15 bekeken, en ik zie geen OOL & geen pianoforum.

Wel een hele hoop andere IngridT's. Da's mooi! Prima rookgordijn..hahahamin

Desalniettemin ben ik erg blij dat die CJG-opening richting google inmiddels gedicht is. Ik weet heus wel dat het forum openbaar is, maar niet-googlebaar maakt het voor mij toch net iets prettiger, ook al post ik niet onder mijn eigen naam. Ook nooit gedaan gelukkig. Ik kan me levendig voorstellen dat ik er niet blij van zou worden als ik bij het googelen op mijn eigen naam een paar losse obscure OOL postings uit 1998 of zo zou terugvinden.

Overigens vind ik sowieso dat naam-googelen een raar beeld geeft van mensen. Als ik op mijn eigen naam (of die van gezinsleden) google, dan vind ik een obscure mix van sportuitslagen (ene club wel, andere niet), lidmaatschap van besturen ed (wederom, ene wel, andere niet) zakelijke dingen, links naar sites als linked-in etcetera, info uit een of andere stamboomsite die is opgezet dooor een heel ver en vaag familielid. Tja, van veel van die dingen heb je geen flauw idee waarom ze wel googlebaar zijn en andere weer niet. Voor niks heb je expliciet toestemming gegeven. Het totaalplaatje is in elk geval uiterst fragmentarisch....

Ingrid

krin

krin

15-03-2011 om 15:40

Ik ben een muziekinstrument

Wat leuk. Nooit geweten. Mijn eigen naam levert drie naamgenoten op, van wie een zeker tien jaar jonger en mooi blond - ik overweeg identiteitsroof. Dubbele roof, zelfs, want de dame achter mijn nick op Twitter heeft een veel betere boezem dan ik.
Verder levert mijn eigen naam vooral veel ruis op, nauwelijks belangrijke persoonlijke informatie. Of het moet mijn adres zijn. Tja, je moet ergens adverteren als ploeterende ZZP'er, nietwaar?

Massi Nissa

Massi Nissa

15-03-2011 om 15:43

Hier

Ik krijg eerst 373.000 hits over een oude Berberkoning (goh, waar zou ik die nick vandaan hebben?) en vervolgens nog wat dingen over Nissan auto's etc. Mijn oude/eerste nick levert ook niets op, alleen een vals positief resultaat van iemand die een dochter heeft met dezelfde naam en op een ander forum schrijft/schreef.
Ik weet dat ik goed vindbaar ben en kan er niet zo mee zitten. Nogmaals, als dochter ouder wordt, komt haar privacy meer in het geding. Ze zal het me later zeker niet kwalijk nemen dat ik hier post over haar peuterbuien en grappige kleuteruitspraken, maar er komt een moment dat ik een terugtrekkende beweging zal moeten maken wat haar betreft. Ach, dan heb ik altijd nog aanstaande zoon om jarenlang over te schrijven .
Cobi, ik bedoel met 'maandelijkse afschrijving' een paar euro per maand. Lijkt me juist handiger dan elk jaar een groter bedrag. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.