Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liezelotje

liezelotje

04-05-2009 om 15:44

Buurtkindjes die voortdurend aanbellen of binnenlopen om te spelen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

06-05-2009 om 17:49

Bij ons andersom

Mijn ouders hadden zelf acht kinderen en wat pleegjes rondlopen. Het was daar de zoete inval. Er waren kinderen die elke vrije minuut bij ons zaten tot mijn moeder ze de deur uit bonjourde. Er kwamen tig kindjes de hondjes uitlaten (en bleven dan uren hangen). Er waren tieners die bij mijn moeder op de bank ploften als ze vroeg uit waren. "Maar X is nog niet thuis," zei mijn moeder. "Mag ik hier wachten?" vroeg de tiener dan beleefd. Sommige kinderen kwamen jarenlang elke dag langs, zonder dat mijn moeder ooit een ouder te zien kreeg. Bizar. Een jongen van 15 (ofzo) kwam ooit bij mijn moeder omdat hij naar de tandarts moest, maar niet durfde. Mijn moeder ging maar met hem mee. Hij was ontzettend blij, hij kon thuis gewoon niet toegeven dat hij bang voor de tandarts was.
Mijn ouders hadden niet zoveel regels, maar de kinderen gedroegen zich eigenlijk ook meestal wel. Misschien juist omdat er weinig eisen werden gesteld. Of omdat kinderen onder elkaar veel zaken regelen zonder dat er volwassenen aan te pas hoeven te komen. Mijn ouders stelden hun huis open omdat ze ervan overtuigd waren dat de berg beter naar de profeet kon komen. Zolang het eigen en pleegkroost thuis waren, konden ze een oogje in het zeil houden. Op straat had je geen overzicht.
Ik begrijp heel goed waar Manda het over heeft, er zijn toch altijd kinderen die met hun ziel onder de arm lopen en thuis niet echt welkom zijn, of zich er niet echt fijn voelen. Om wat voor reden dan ook. Als 'gastmoeder' moet je dan wel grenzen trekken, anders ben je zo een opvangcentrum .
Groetjes
Massi (dochter is pas twee en speelt alleen onder toezicht buiten, ben wel benieuwd hoe dat straks wordt)

Kijk

Aha dat is dus onduidelijk, kijk ik bedoel met 'zelf vermaken' in dit geval iets anders dan jullie nu opnemen. Er is een periode geweest dat die kinderen op straat hun tijd doorbrachten, de deur thuis was op slot en er werd niet naar ze om gekeken. En verder maak ik er geen woorden meer aan vuil, het gaat nu iig beter daar en dat vind ik ook fijn voor de ouders.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2009 om 09:47

Zoete inval

Zonder eerst drie dagen bijdragen te lezen...
Wij waren vroeger een ware zoete inval. Door de ligging van ons huis waren we erg in trek voor vriendinnen en buurtkinderen. Wij waren in die tijd ook net gekke Henkies want we hielden de snoeppot altijd op peil, waardoor die kinderen wisten dat in huize Kaaskop altijd wat lekkers was. Ik schrijf ´wij´ maar ik denk dat het eerlijker is als ik zeg dat ik de motor daarachter was. Ik wilde een andere sfeer kweken als bij mijn ouders thuis waar de gastvrijheid tegenover kinderen matig was. Ze waren er niet op tegen, maar mijn vader had zijn werk aan huis en wilde in stilte kunnen werken.
Bij ons was het ook heel normaal dat kinderen gewoon binnen stapten. De deur kon van buitenaf open, dus zeker de kinderen die min of meer bij ons meubilair hoorden maakten daar gebruik van.
Door onze financiele situatie én door het automatisme waarin kinderen dus bij ons kwamen en nooit bij henzelf konden spelen, dat scheen dan opeens allemaal erg ingewikkeld te zijn, is er bij ons wel een beetje irritatie ontstaan. We staan nog steeds van harte open voor visite van vriendinnen, maar we verbazen ons bijvoorbeeld wel over het feit dat als er gedronken moet worden dat meestal bij ons moet gebeuren. Dat is dus nog steeds zo, ook al zijn ze nu 16 en 18.
Mijn moraal van dit verhaal... Kinderen die altijd maar bij jou komen spelen zijn leuk, maar ik vind dat er wel een wisselwerking moet zijn. Spelen hoort over en weer in het ene huis en in het andere huis of tuin te gebeuren. Als dat bij sommige kinderen niet kan is dat natuurlijk jammer en dat geeft dan ook niet, maar ik heb wel geleerd dat gastvrijheid blijkbaar ook ´misbruikt´ kan worden. Voor sommige ouders, en ik zeg dus met nadruk sómmige ouders, is dat soms ook wel praktisch. Kind is onder de pannen als moeder niet gelijk na schooltijd thuis kan zijn. Gratis oppas dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2009 om 09:48

Niet mogen aanbellen

Ik vind het trouwens wel een beetje gek dat jouw kinderen niet bij anderen aan mogen bellen. Mijn dochters liepen niet standaard buiten. Hoe moesten ze dán weten dat hun vriendin buiten was? In de buurt liep altijd een meisje haar vriendin naar buiten te gillen, dát vond ik pas vreselijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2009 om 09:59

Berber

....dan zeg ik gewoon: Ksssjt, voort, moven, wegwezen....
Dat zeg je dan zeker tegen het vriendje van die kwijlende labrador?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2009 om 10:14

Staat er helemaal niet goed

Ik schreef in mijn eerste reactie... Door onze financiele situatie én door het automatisme waarin kinderen dus bij ons kwamen en nooit bij henzelf konden spelen, dat scheen dan opeens allemaal erg ingewikkeld te zijn, is er bij ons wel een beetje irritatie ontstaan. We staan nog steeds van harte open voor visite van vriendinnen, maar we verbazen ons bijvoorbeeld wel over het feit dat als er gedronken moet worden dat meestal bij ons moet gebeuren. Dat is dus nog steeds zo, ook al zijn ze nu 16 en 18. ...

Onze financiele situatie zoals die een tijd geleden was bedoelde ik daarmee en ik heb de zin niet afgemaakt zoals ik van te voren had bedacht. Ai ai...
Doordat we met minder geld moesten doen is de snoeppot op de schop gegaan. Wel snoep, maar op was op. In plaats van duur drinken kwam er vaker limonadesiroop in huis. Kinderen mogen van mij gewoon hebben wat wij ook hebben, maar we hebben onze kinderen vroeger wel moeten leren dat er ook een bodem in onze vrijgevigheid zat. Misschien door mijn ´gulle´ instelling begon het mij wat te ergeren dat mijn kinderen omgekeerd heel wat vaker te horen kregen dat er van alles niet kon bij andere ouders thuis. Die enkele keer dát ze dan bij een ander voor het huis waren moesten ze buiten blijven staan voor een glaasje water bijvoorbeeld. Mijn dochter voelde zich daar echt wat beteuterd onder.

Ja het moet over en weer gaan

dan blijft het leuk. Ik moet nog steeds leren beter mijn grenzen te bewaken want ik merk dat ik vaak tegen mijn zin in met andermans kleine kinderen bezig ben. Die worden dan bijvoorbeeld aan onze kant van de straat gezet omdat mijn dochter dan buiten is (alsof die altijd maar zin heeft om met jongere kinderen te spelen) en dan wil ik best wel even een oogje in het zeil houden maar dat houdt dan te vaak in dat ik een dik uur andersmans kinderen hier op de wc moet helpen (BAH en ik ben zwanger dus ik wil dit niet !!) of moet voorkomen dat ze oversteken...

het is ook apart om te ervaren dat hier heel veel kinderen altijd mee mogen naar huis, dochter mag iedereen uitnodigen 4 dagen per week na school maar dat dat nu we aan het verbouwen zijn opeens wat moeizamer de andere kant op blijkt te gaan. Ook zoiets wat ik niet leuk vindt.

pfff, ach ik ben dik 7 maanden zwanger zit in een gigantische verbouwing en wil gewoon RUST, ga naar je eigen moeder !!!!

bibi63

bibi63

07-05-2009 om 16:45

Haha mandarijn, zo is je verhaal wat duidelijker

nee, ik zou ook niet blij zijn ongevraagd op andermans kleintjes te moeten passen. Dat is niet de bedoeling. EN je bent zwanger!
Groetjes,
Bibi

Nog even terugkomend op die nieuwbouwwijk

Bij ons moet je het zo zien; er staat een grote nieuwbouwwijk in de plaats waar ik woon en daar wonen de meeste gezinnen met kinderen. Het is daar kindvriendelijk en autoluw en dichtbij de basisschool. Wij wonen echt niet achteraf zoals Dendy een beetje suggereert maar gewoon in een stille straat met jaren 20 huizen waar gewoon veel oudere mensen wonen met pubers of kinderen die inmiddels het huis uit zijn. Het kan natuurlijk wat Pelle stelt, er kan zo maar eens een gezin met kinderen naast ons komen wonen maar toch gaan ze bijna allemaal richting nieuwbouwwijk en dat snap ik best al vind ik de grote tuin, de privacy (geen inkijk van buren) in deze straat wel errug prettig en da's ook wat waard. En er wordt hier genoeg gespeeld, het vergt alleen wat meer planning.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-05-2009 om 19:15

Maar marith,

dat suggereer ik toch helemaal niet???
Ik vertel alleen maar waarom wij juist wel voor een nieuwbouwwijk hebben gekozen.

grt dendy

8 uur buiten?

Ehhh... mijn oudste staat soms met mijn man ook om 8 uur 's morgens al buiten in de tuin. Beide buren zijn dan al wel wakker. En ja, normaal praten is moeilijk als je vier jaar bent. Maar uitslapen ook, als je in de kleine kinderen zit. Dus om 8 uur zijn wij allang uit de veren.... en soms al buiten, zeker in de zomer. Heerlijk met een bakkie achter het huis in de zon.. mmm...

Linda

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2009 om 21:37

Cobi

Nee zo bedoel ik het niet. Het gaat niet om dat ouders hun kinderen bij ons wilden lozen, hoewel ik het bij een moeder wel af en toe zo ervaarde. Dan moesten wij aan de late kant eten omdat die moeder pas rond half 7 langs ons kwam vanuit haar werk. Voor kindlief klaar voor vertrek was ging er ook wel wat tijd overheen. Op den duur werd ik daar wel eens wat minder vrolijk van. Maar verder ging het dan ook wel weer redelijk over en weer. Mijn dochter heeft daar ook wel geslapen en zo. Heel hartelijk allemaal.
Bij andere kinderen kreeg ik wel eens het gevoel dat daar spelen eigenlijk nooit gelegen kwam, dus... toch maar weer hier. Dit zijn zomaar voorbeelden, ik zeg dus niet dat dit voor alle kinderen opging, zeker niet.
Maar voor ouders met wat kleinere kinderen, hoe doen jullie dat met drinken? Is het vanzelfsprekend dat ze hun vriendinnen of vriendjes meenemen voor drinken of iets dergelijks?

MRI

MRI

07-05-2009 om 23:01

Jaloers

Ik woon dan wel op een fantastische top A-locatie, makelaarstechnisch gezien, waar heel de wereld foto's komt nemen van het uitzicht dat ik de hele dag zie, maar er zijn geen kinderen in de straat. Ik zou het heerlijk vinden, al die aanbellende kindjes, maar hier moeten we het echt organiseren. Dat gaat wel, maar het is niet zo spontaan. Ik woonde zelf vroeger in een buurt waar ik de hele dag op straat kon ravotten en dat gaf me een heerlijk gevoel van vrijheid. Dat zou ik mijn kind ook graag gunnen maar in een historische binnenstad lukt dat niet echt.

MR

Maylise

Maylise

07-05-2009 om 23:34

Grenzen

Ik ben redelijk gastvrij denk ik naar andere kinderen toe. In principe mogen ze hier altij spelen. Er is ook altijd wel wat drinken/lekkers in huis en daar mag ook van gepakt worden. Mee eten kan ook eigenlijk altijd wel. Als er hier nog bezoek is en we aan tafel gaan dan kunnen ze altijd gewoon mee eten. Dat is geen enkel probleem.

Wel is het zo dat ik mijn planning niet echt aan pas vanwege kinderen die hier wel of niet zijn. Als wij gaan eten bijvoorbeeld dan stel ik dat niet omdat er hier nog kinderen zijn. Ze kunnen of mee eten of alvast naar huis gaan. Dat gaat natuurlijk wel om spontaan over en weer spelen. Als een kind hier echt op afspraak speelt (ik heb dit afgesproken met ouder van kind) dan houd ik natuurlijk wel rekening met het gastkind.

In elk geval maakt het me niks uit als er hier elke middag kinderen spelen (de middagen dat we thuis zijn natuurlijk) zolang die kinderen zich gewoon gedragen, er geen rare dingen worden uitgehaald en ik gewoon kan doen wat ik van plan was.

Zeker als het mooi weer is loopt mijn zoontje de hele dag in en uit meestal vergezeld met een paar kameraadjes. Ik vind het ook heel normaal dat als ze buiten spelen en bijvoorbeeld dorst hebben hier even wat te drinken komen halen. Limonade,thee, biscuitjes en snoep heb ik altijd wel in huis. Meestal ook wel andere soorten drinken en koekjes maar als het op is dan is het op en ga ik niet eerden dan gepland nieuw halen.

Dus zolang het binnen mijn grenzen is (en die zijn redelijk ruim) mag er veel. In elk geval irriteren hier spelende kinderen mij niet vlug.

Maylise

8 uur buiten irritant

ik heb helemaal geen zin om in het weekend om 8 uur gewekt te worden door buren. Ik vind het dus wel ronduit irritant dat de achterburen kun kinderen zo vroeg al in de tuin laten waar ze de boel dus kort en klein bij elkaar gillen. Ik bedoel als ze niet rustig kunnen buiten spelen laat ze dan niet naar buiten voor 10 uur oid.

ongeacht wat jij er dan van vindt kan ik je verzekeren dat het niet positief over komt voor de omwonenden. En ja, wij slapen om 8 uur in het weekend soms nog wel en als we wel wakker zijn dan blijft dochter gewoon binnen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-05-2009 om 09:35

Hier mag dochter

in het weekend niet voor 10 uur naar buiten. Dit omdat ik weet hoe haar stemvolume kan zijn en ik niet wil dat de buren last van haar hebben. Ik hou hond dan ook binnen. Als er een kat langsloopt kan hij flink tekeer gaan. Zeker in de zomer als mensen met de ramen open slapen kan dit heel vervelend zijn.

Dendy

Vroeg buitenspelen

Oeps...hier zijn de kinderen altijd heel vroeg wakker.
In het weekend zijn ze dan om 08:00am al lang toe aan buiten spelen en hebben man en ik ook wel zin om even lekker in de tuin te zijn. Nu hoop ik maar dat mijn buren mij er vriendelijk op aanspreken als ze er echt last van hebben. Hmm misschien kan ik de buren beter zelf even vragen of ze er veel last van hebben...

Tirza G.

Tirza G.

08-05-2009 om 11:21

Nouououou

Wij hebben een flink "groentje" bij ons achter met een speelplein, aan alle kanten omgeven door huizen op meer of mindere afstand van dat pleintje. Wij wonen er niet pal op, gelukkig, en toch kan ik horendol worden van het gekríjs van kinderen. Het zijn vaak maar 1 of 2 meisjes (ja, sorry, het is niet anders) en tjongejonge, wat ontwikkelen díe een volume. Wij leven in een provinciestadje, waar je op zondag voor 10-en eigenlijk alleen maar kerkklokken hoort. Daar valt zo'n gilkip echt behoorlijk op. En uit de toon.

Tirza

reina

reina

08-05-2009 om 11:33

8 uur buiten

Al heb ik geen kleine kinderen, ik vind 8 uur buiten zijn, zeker in de zomer, heerlijk! En toen de kinderen klein waren moesten ze echt niet tot 10 uur binnen blijven omdat er misschien buren waren die uit wilden slapen. Ik zou er niet eens aan gedacht hebben, omdat 10 uur opstaan hier heel uitzonderlijk is ( is me vanmorgen overkomen, vlgens mij een unicum !), maar hier in de buurt is het heel normaal dat, zeker op zomerdagen, iedereen vroeg buiten is, in de tuin zijn koffie drinkt of ontbijt eet enz. Juist gezellig, die spelende-kinder-geluiden.

Spelende kinder geluiden

om 8 uur zondagochtend is iets anders dan dit:

"stomme kut Thijmen, ik ga het zeggen tegen mama, MAMAAAAAAAA". Mama hangt inmiddels uit een zolderraam "STERRE ik wil niet dat je dat soort woorden gebruikt en NU lief gaan spelen !" "NOUUUUUUU ik had hem als eerste hoor!!!!! GILLLL KRIJSSSSSS, KUT Thijmen !!!". Vader hangt nu ook uit het raam "sterre moet ik naar buiten komen ??" Gegil en gejank volgt en houdt erg lang aan.

Ja en dat vind ik dus echt niet fijn wakker worden, krijg er ook plaatsvervangende schaamte van. Verder had ik als het mijn kind was geweest die dit soort schuttingtaal uitkrijst het aan de lurfjes naar binnen getrokken om daar eens op rustige toon heel duidelijk iets aan uit te leggen.

maar verder ach, het is ook niet elk weekend maar wel regelmatig. Misschien liggen die ouders lekker een potje te vrijen ofzo want zelf zijn ze dus altijd binnen op zondagochtend.

Ja tirza dat valt mij ook op

dat meisjes gemiddeld meer dan jongens zo hard en hoog en lang kunnen gillen.

Ik probeer al een tijdje de biologische verklaring achter dit fenomeen te achterhalen. Jongens maken ook wel lawaai maar gaan niet keihard staan gillen.

Hier heeft een buurmeisje een heel hoge toon, daar kan Mariah Carey een puntje aan zuigen. De moeder zegt er wel eens hoofdpijn van te krijgen

De mijne gilt ook wel hoor, maar gelukkig niet zo hoog en hard, ze is meer van het naar beneden gooien van dingen als ze boos is en ze kiest dan meestal speelgoed waar ze toch niets mee heeft dus dat is wel weer slim(barbies bijvoorbeeld).

haha

Verschil

Wat mij betreft zit er een heel groot verschil tussen wakker worden van spélende kinderen of wakker gekrijst worden door ruziënde en/of gillende/krijsende kinderen. Hier kijk ik 's zomers op zaterdag niet zo precies naar de tijd van naar buiten gaan om te spelen maar op zondag toch niet al te vroeg. Dat neemt niet weg dat ik rustig als het zo uit komt vroeg van de ochtendzon zit te genieten in de tuin met de kinderen erbij. Maar die praten/spelen dan normaal en niet met de volumeknop op standje 10. Ik kan zo wie zo érg slecht tegen gillende kinderen, luidruchtig spelen vind ik nog niet zo erg maar dat onnodige gekrijs vanuit die keel zoals (inderdaad met name) meisjes zo goed kunnen daar word ik echt gek van. Ik heb zelf ook altijd de regel gehanteerd dat buiten huilen best mocht/kon als het een reden had (vallen of zichzelf stoten bijv.) maar huilen/gillen/krijsen/stampen omdat je boos bent ga je maar even lekker binnen doen dan hoeft tenminste niet de hele buurt mee te genieten. Gewone leefgeluiden heb ik geen problemen mee in ieder geval.

reina

reina

08-05-2009 om 15:25

Gedrag

Ik vind gillende, scheldende en krijsende kinderen óók irritant als ik buiten koffie zit te drinekn of wat dan ook doe, dan heeft het niet te maken met het tijdstrip, maar met het irritante gedrag!
Ja, meiden kunnen keihard gillen, gewoon zomaar, voor de lol, ook pubermeiden zijn daar erg sterk in, weet ik uit werkervaring

Tuurlijk maakt het tijdstip wel uit

als dat lawaai om 10 uur is dan heb ik tenminste kunnen uitslapen cq de dag rustig kunnen beginnen.

Kijk ik ben helemaal niet zo gevoelig voor burengeluid, onze vorige buurman was dj op zaterdag en dan moest hij rond een uur of 23. s'avonds een uurtje proefdraaien (niet superhard maar wel goed hoorbaar), daar maak ik dan geen punt van want verder was het een heel prettige rustige buurman. Ook zeg ik niets als het buurjongetje van 3 mij meerdere keren per nacht uit mijn slaapt huilt, want daar kan je niets aan doen als ouder. Maar als je kinderen vervelend aan het doen zijn, laat ze dat dan vooral binnen doen en niet buiten zodat echt iedereen er last van heeft.

reina

reina

08-05-2009 om 17:56

Manda

Maar wat voor jou kennelijk vroeg is is voor mij laat, als je buren hebt die om 12 uur opstaan hou je je kinderen dan tot die tijd binnen? Als mijn kinderen pas om 10 uur naar buiten mochten hadden ze al uren binnen moeten spelen, wat voor een buitenkind (zoals mijn zoon was) niet leuk is. (Vroeger naar bed gaan, joh, dan heb je nergens last van, sta je ook lekker vroeg op )Kennelijk woon ik in een vroeg-opstaan-buurtje, dus het is nooit een issue geweest, gelukkig! ( Er stonden regelmatig om 1/2 9 buurkinderen op de stoep in het weekend) By-the-way, ik zou bij een buurman die om 23 uur een uurtje gaat proefdraaien niet gaan klagen,maar dáár zou ik nou weer niet blij mee zijn

Algemeen gezien

vind ik binnen blijven tot 10 uur veel logischer dan 12 uur op zondagochtend. Kijk ze mogen echt wel eerder naar buiten als ze verder gene overlast veroorzaken maar ik wil niet dat mijn kind om 8 uur bij de buren gaat aanbellen of buurkind buiten komt.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2009 om 21:05

Ik weet niet meer precies

tot hoe laat mijn kinderen binnen moesten blijven of hun snater moesten houden buiten. Voor 9 uur naar buiten zeker niet. Maar dan waren ze ook nog helemaal niet in hun kleren. Wij startten langzaam op. Lekker een beetje op de bank hangend tv kijken en dan eens kijken wie er al wakker was.
Ik kan me aan een kant best voorstellen dat er kinderen zijn die je gewoon niet vast kunt houden tot de buitenwereld hun geluiden kan verdragen, maar ik vind dat er in het weekend wel een béétje rekening met omwonende gehouden mag worden. Ik sprak mijn dochters toe dat ze geen herrie mochten maken als ze dan eens wat vroeg of wat laat buiten waren. Lief spelen, prima. Keten... na 10 uur en hooguit tót 10 uur.

Ook rustig op gang komen

`s Morgens vroeg al kinderen die aanbellen in het weekend. Ik moet er niet aan denken. Hier een fijne afspraak tussen ouders onderling. In het weekend niet voor elven bij elkaar op de stoep. Ik heb dat eens tegen buurjongetje gezegd en die had het tegen zijn moeder gezegd. Die vond het een prima idee en zo ging de "afspraak" in de rondte.
Ook al zitten we al lekker in de tuin aan de koffie, ik wil de eerste paar uur niemand zien. Ik schrik me al een bult als op zondagmorgen vroeg de telefoon zou overgaan. Is er vast iets ergs aan de hand in de familie.
En ik hoef de rest van de dag niet steeds de deur voor de kinderen open te maken. Kan je steeds overeind komen of stoppen waar je mee bezig bent. Dat mag zoon zelf regelen. En als het me te gek wordt, ze mijn bankstel als trampoline gaan gebruiken ofzo,stuur ik de hele bende de straat op.Soms met een ijsje, dat dan wel weer....En schoenen uit. De kinderen weten het precies. Soms staat mijn deurmat helemaal vol, allerlei kleuren en maten.

Maylise

Maylise

09-05-2009 om 15:10

Gillen in de tuin

Ik wil sowieso niet dat ze gillen in de tuin. Niet om 8 uur 's ochtends maar ook niet om 14.00 's middags. Schreeuwen om het schreeuwen is nooit ok en dan gaan ze maar verder binnen spelen.

Hier gaan ze meestal ook niet heel vroeg buiten spelen op zondagmorgen. Mijn zoontje is wel altijd vroeg op maar dan gaat hij meestal binnen spelen. Aan de andere kant als hij om 8 uur als voor de deur stond te springen van ongeduld of hij naar buiten mocht zou het wel mogen mits er niet luidruchtig gespeeld wordt.

Over aanbellen bij vriendjes heb ik met hem de afspraak: niet op zondagochtend tot na de lunch en niet 's avonds na het eten (wij eten vrij laat dus hij is na het eten niet voor 20:00/20:30 weer op straat en er zijn kinderen die dan al slapen of niet meer na buiten mogen).

Verder als ik 's ochtends op sta en het weer is redelijk doe ik gelijk de deuren na de tuin open. Als mijn nichtje van 3 bij mij logeert dan gaat ze vaak ook even in de tuin spelen ook al is het nog vroeg. Niet luidruchtig overigens. Bij gillen moet ze sowieso weer naar binnen ongeacht het tijdstip van de dag. Dat gil en schreeuw gedrag moet je er echt op jonge leeftijd uit zien te krijgen vind ik.

Maylise

bengeltjes

bengeltjes

09-05-2009 om 15:35

Gillen

Wat ik dan heel graag zou willen weten is: hoe leer ik ze dat gillen af? Die van mij kunnen er wat van (jongen en meisje). Ik heb het al genegeerd en al bestraft (in de hoek, bij binnen gillen, voor straf naar binnen toe bij buiten gillen).
Het is echt niet grappig zoals die 2 gillen kunnen, maar het kwartje is nog steeds niet gevallen. En dat is dan iets wat dagelijks terug komt.
Om gek van te worden.

Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.