Pilar
03-03-2010 om 13:52
Buren horen dreumes huilen deel 2
Een tijdje geleden poste ik een berichtje over onze buren die onze dreumes midden in de nacht hoorden huilen al maanden lang. En vertelde ik over onze verbijstering, omdat onze dreumes zelden huilt 's nachts. En asl ie huilt, is het 2 minuten, want dan stoppen wij speentje in en slaapt meneer weer vrolijk verder. Wel komt hij 's ochtends rond 6.45. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat hun kinderen dan wakker worden en denken dat het nacht is. Echter...we laten hem nooit langer huilen dan 5 minuten, rennen dan naar boven voor een speen. Meestal zakt ie dan nog een minuut of 10 weg en daarna halen we hem uit bedje en gaan met hem naar beneden.
Nu kwam ze WEER met de mededeling dat haar zoon wakker was geworden van de wasmachine en dat dat vaak gebeurd. Geen probleem, zet ik die niet meer 's nachts aan. MAar....ze begon ook weer over dat haar zoontje de hele vakantie niet had kunnen uitslapen omdat mijn dreumes hem 's ohctends vroeg wakker huilt. Ze had het over dat dat om 6.30 is, maar nu wil het toeval dat mijn zoontje al de hele week pas om 7.00 komt. OOk zei ze dat ie van de week 's avonds gehuild had. Maar dat is dus ECHT niet waar. Bovendien slaapt mijn zoontje 2 nachten ind e week bij oma en kan ie dus niet wakker worden van hem.
Ze zei nog dat ze het door de week niet erg vond dat ie vroeg wakker was, maar in weekend en vakanties wel. Maar ja, die stand kent mijn zoontje niet!!!! Bovendien laten we hem dus niet langer dan 5 minuten huilen, halen hem dan uit bed en huilt dan niet meer.
Nu is ze boos weggelopen. Ze wilde haar sleutels terug en ze zegt nu niks meer tegen ons. Ik vind dit zooo kinderachtig. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen.Z o laten, nog een keer gaan praten??
Ik denk dat praten weinig zin heeft, want zij blijven zeggen dat ie huilt 's nachts en wij zeggen van niet. Ik vind het zooo onrechtvaardig.
Wat zouden jullie doen???
Rafelkap
07-03-2010 om 12:59
Bastet
Ik bedoel ook geen gesprekstechnieken en veel moeite doen, juist niet.Gewoon negeren. Alleen zeggen dat het heel vervelend voor ze is en dat je je best doet. Zo heb ik het opgelost. Het hoeft niet goed te komen, maar je gelijk willen halen bij liegende of vervelende buren lijkt me erg vermoeiend.
En waarom moet je je gelijk (van iemand die jij ook niet respecteert) als je zelf weet dat je gelijk hebt? Gewoon: zak d'r maar in toch?
Bastet
07-03-2010 om 13:12
Rafelkap (ot)
Ik had tot de beschuldiging plaats vond een uitstekend contact met diegene,en dus ook respect.En als iemand iets beweert wat niet kan kloppen,probeer ik wel eerst te bewerkstelligen dat iemand wellicht zijn beschuldiging intrekt.Al is het maar voor mijn zoon,hij werd erop aangekeken,door onderhand de halve buurt,dankzij deze persoon.Daarom wilde ik mijn gelijk.Dat bleek niet te kunnen,en dus ja,zak er maar in..)
Bastet
Dees *
07-03-2010 om 22:19
Misschien
vang je ook in dit geval weer meer vliegen met stroop dan met azijn...
Maar ik vind toch echt dat jouw buren echt overdrijven hoor Pilar. Een kindje dat rond 7 uur 's morgens 5 minuutjes huilt, waar hebben we het over zeg. Wat moeten die van ons dan wel niet zeggen .
Zeker omdat zij op dat gebied wel wat meer hebben meegemaakt. Maar ik denk dat ze dat voor het gemak vergeten zijn.
Ik denk dat, als het je lukt om deze neutraal te houden, de brief geen gek idee is. En dan inderdaad voorstellen om twee weken een lawaaidagboek bij te houden en dat dan om te bekijken waar ze nou echt last van hebben en wat jullie daaraan kunnen doen.
Zijn er nog andere kleine kindjes bij jullie in de buurt waar ze eventueel last van zouden kunnen hebben?
En wat verwacht je buurvrouw nu van jou? Heeft ze dat ook al aangegeven? Ze kan wel komen klagen over het gehuil van je kind, maar dat heb je gewoon niet onder controle. Dus hoe had zij de oplossing dan gezien? Dat zou ik graag willen weten als ik jou was.
albana
09-03-2010 om 08:30
Kinderkansberekening en verwachtingen
Ik denk dat de kans dat die kinderen niet helemaal de werkelijkheid vertellen stukken groter is dan wanneer het een volwassene zou zijn die er 'last' van had. De belangrijkste reden daarvoor is....die kinderen zijn om op te staan afhankelijk van hun ouders.Dus kinderen wakker betekent ook dat de ouders moeten opstaan....worden ze erg vroeg wakker, eerder dan nodig is (ongeacht wat de oorzaak ook moge zijn) en ook nog in een vakantie dan is de kans errug groot dat die ouders naar de reden van het vroege opstaan gaan vragen. Ze hoeven niet naar school, verder geen verplichtingen en ik neem aan dat die ouders ook een druk leven hebben en niet van blijdschap meteen uit bed springen zo vroeg (te vroeg voor hun).
Als ik vroeg wakker ben hoeft er niemand voor mij uit, ik kan onafhankelijk stiekum zachtjes uit bed gaan en naar beneden. De rest slaapt door...grote kans dat als de rest beneden komt ze niet eens door hebben dat ik al zo vroeg op was....dus ook geen mens die vraagt waarom ik al zo vroeg wakker was, naar de reden ervan dus.
Dat alleen al is een groot verschil!
En ik denk ook dat kinderen eerder 'last' hebben van een bepaald ritme van slapen/opstaan dat ze gewend zijn dan volwassenen. Als kinderen elke dag vroeg opstaan zullen ze dat ritme in het weekend ook aanhouden, zelfs als ze 4 dagen in de week van een huilende baby wakker worden en de andere 3 dagen baby niet eens huilt, zullen ze rond dezelfde tijd wakker zijn als dat baby die andere dagen huilt. Misschien denken ze werkelijk wel dat ze baby elke dag horen, in het gebied van half wakker/slaap weet je niet altijd alles even precies. Ook kunnen ze niet klokkijken, baby huilt kan voor hun wel het signaal zijn dat de dag is begonnen, weten zij veel.Volwassenen worden wakker, bedenken welke dag het is...(aaah, vakantie, heerlijk!), kijken misschien nog hoe laat het is, horen een baby, constateren tot volle tevredenheid dat dat de hunne niet is en draaien zich om en slapen verder.
Dat alleen al zijn 2 wezenlijke verschillen die de kans dat die kinderen niet de werkelijkheid weergeven (ik zeg bewust geen liegen omdat ik denk dat die kinderen dat niet met opzet doen, ik denk dat het door de omstandigheden komt en ze het zelf ook niet zo goed weten...) errug groot maakt, stukken groter in ieder geval dat wanneer het de ouders zou betreffen (die hadden toch een goed relatie met hun buren?) die dezelfde klacht zouden uiten.
Verder ben ik het met Dees eens....wat verwachten de buren nu van jouw??? Wat zouden ze willen dat je doet? Dát moet je vragen....dat hebben wij toen ook gevraagd toen die buren klaagden dat hun dochter niet sliep van het gehuil en deze mensen kwamen met het idee van kast verplaatsen als zijnde een soort isolatie. Niet dat we geloofden dat het werkelijk zou helpen, maar kijk, we doen er álles aan!
groeten albana
Pilar
09-03-2010 om 09:06
Brief
Bedabkt voor alle reacties en meedenken. Daar heb ik veel aan.
Vooral de laatste vraag denk ik idd dat het nu om gaat. Wat Dees en Albana zeggen: wat willen ze dat we nu doen???
MAar....dat heb ik dus wel 6 keer gevraagd toen ze hier was en kreeg daar geen antwoord op. Ze vroeg wat we al deden en ik uitlegde hoe dat hier gaat 's ochtends nam ze daar toch duidelijk geen genoegen mee. Toen wist ik het ook niet meer en werd wanhopig. Toen wilde ze haar sleutels terug.
Ik weet werkelijk niet wat we nog meer kunnen doen. Ik voel me dan ook eigenlijk steeds minder 'schuldig'. Of hoe zeg je dat: ik weet gewoon niet meer wat we kunnen doen. Het feit dat dingen niet kloppen blijf ik moeilijk vinden.
Ik ga een brief schrijven, want al pratend gaan we hier niet uitkomen dat weet ik nou al. Een brief dan meer, dat we nog beter ons best zullen doen om het huilen te beperken, maar OOK met de gegevens dat dingen niet kloppen en dat we ons afvragen hoe dat dan zit. Geen beschuldigen naar je zoon zal wel de boel bij elkaar liegen enz, maar wel met de gegevens die echt niet kloppen. Ik koop er wel een leuke kaart bij en dan zien we wel. We hebben op het moment weinig te verliezen denk ik...
Nasha 1st
09-03-2010 om 19:31
Ben benieuwd pilar...
een brief kan ook lastig zijn, soms komt geschreven minder goed over, wordt het verkeerd begrepen....(zie je ook weleens op het forum....)
Dees *
09-03-2010 om 21:02
Tja
Dat zou kunnen ja.
Wellicht is het een idee om de brief voordat je hem afgeeft door een onafhankelijke derde te laten lezen, zodat die de eventuele scherpe kantjes eraf kan halen?
vlinder72
10-03-2010 om 09:41
Brief voor pilar
Ik werk op een klachtenafdeling en ik weet hoe moeilijk het is om een brief te schrijven. Hou er rekening mee dat iets op papier veel harder overkomt. Begin nu niet over de twijfel zaken. Begin met jezelf. Zoiets als: ik ben heel erg geschrokken van jullie opmerkingen over het huilen van onze zoon. Je overviel mij nogal met de vraag wat wij hieraan gaan doen. Inmiddels zijn wij een paar dagen verder en hebben wij thuis goed over de situatie nagedacht. Wij hebben samen al een paar dingen bedacht die de situatie hopelijk kan verbeteren. Zo hebben wij zijn bedje verplaatst en de kast tegen een andere muur gezet. Ook hebben wij een wekker gekocht. Natuurlijk kunnen wij dit niet zonder jullie hulp. Jullie hebben immers het meeste last van het huilen van onze zoon. Daarom willen wij graag van jullie precies horen wanneer jullie onze zoon horen huilen en hoe lang. Misschien worden wij namelijk wel niet wakker en dat zou natuurlijk erg vervelend zijn.
Zo iets dus. Niets beschuldigends want je moet wel verder kunnen met je buren. Zo probeer je samen tot een oplossing te komen maar jullie nemen het initiatief.
Pilar
13-03-2010 om 15:11
Update
Nou zei vanochtend de moeder van mijn bruurvouw ons geeneens gedag meer toen we haar tegenkwamen!!! Ik vind dit toch zoo van de zotte, maar ja, moet proberen me er niet kwaad over te maken.
het briefje is de deur uit. Aangegeven dat we het heeel rot allemaal vinden voor hun, dat we ons best doen, niet meer wassen 's avonds en 's nachts, en dat we huilen zoveel mogelijk beperken. Maar ook wel aangegeven dat de tijden waarmee hun komen niet kloppen en dat dat ons verbaasd.
Nou ja, zoiets is het geworden. Het komt iig uit een goed hart en met de beste bedoelingen.
We hopen er het beste van, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.
Wordt vervolgd.
Nasha 1st
13-03-2010 om 16:11
Het klinkt
wel erg kinderachtig allemaal eigenlijk.....ik denk dat je het inderdaad beter kan laten rusten nu.....
Picasso
13-03-2010 om 18:40
Jammer
Ik heb het verhaal een beetje gevolg en herken het een en ander. Maar wij hadden een huilbaby, een buurvrouw die vervolgens op de muur ging bonken en een buren-relatie die al raar en moeizaam liep. Nu zijn we op een punt dat we vriendelijk groeten, meer niet. En dat terwijl jaren terug onze kinderen urenlang samen speelden en hun zoon eeuwig bij ons zat.
Het zij zo, we hebben nog meer buren
Maar inderdaad, kinderachtig is het absoluut. Een beetje respect en begrip kan echt geen kwaad.
Poezie
15-03-2010 om 12:54
Muur bonken (ot)
Wel raar dat die buren op de muur gingen bonken: zo kan een baby/ kind toch nooit in slaap vallen?
Gr. Poezie.
Dees *
15-03-2010 om 16:46
Tja pilar
Je hebt je best gedaan. En meer kun je niet doen.
Ik vind het overigens nog echt van de zotte hoor. Onze Flip heeft vannacht van 2 tot 3 af en aan liggen mopperen, nou echt niet dat daar iemand over gaat klagen hier in de buurt. Ik denk dat ze me gewoon zielig vinden .
Pilar
18-03-2010 om 17:02
Van de zotte....
Ik kan er niks anders aan doen, maar het wordt met de dag triester. Mijn oudtse van 11 mag niet meer met haar zoon spelen, omdat die kleine van ons teveel krijst!!!! Het jongetje waar het de hele tijd om gaat geeft net aan mijn zoon aan dat hij er ook niks van snapt en dat hij helemaal GEEN last heeft van onze dreumes!!! NOu, ik val hier echt van mijn stoel van verbazing. Is dit nou raar of ligt het aan mij.
Ik blijf stug dag zeggen, maar eigenlijk heb ik zoiets van donder maar lekker een end op. Datje zooooo over het hoofd van mijn oudste dit gaat uitspelen... Alsof die iets aan de hele situatie kan doen.
Van de zotte dit....
Nasha 1st
18-03-2010 om 22:26
Die is gek.....
sorry hoor, maar er klopt iets niet.....maar goed, dat had je zelf ook wel door....weet niet wat er aan de hand is, maar ik zou inderdaad gewoon de boel gaan negeren....en de kinderen vinden zelf hun weg wel....
Dees *
18-03-2010 om 22:48
Oooh
Wat een verschrikkelijke buurvrouw heb jij zeg.
Ik zou zeggen geen aandacht meer aanbesteden, ze is het niet waard.
Jammer voor je oudste, ik hoop dat die twee toch samen hun weg gaan vinden. Wie verbiedt zijn 11 jarige zoon trouwens om met iemand te spelen, dat doe je toch alleen bij kleuters.....
dirksmama
19-03-2010 om 03:31
Herkenbaar
Mijn ouders hadden ook buren die van de ene dag op de andere dag 'raar' deden.
In de jaren 70 begon het...naar goed jaren 70-gebruik werd er een openhaard aangelegd. Die heeft maar een keer of 4 gebrand, omdat de rook door het hele huis stond, en niet alleen ons huis, maar dat van de buren en tot 4 huizen cverderop.
Logisch dat de buren daar last van hadden natuurlijk, vandaar dat het ding al snel weer dichtgemetseld was.
Vreemd genoeg bleven de buren in de jaren daarna regelmatig de politie, bouwploitie en brandweer bellen over het feit dat de openhaard weer eens gebrand had.
Zelfs toen 15 jaar (!!!) later de hele schoorsteen al lang uit de woonkamer weggebroken was.
Dit alles ging overigens gepaard met andere pesterijen, zoals onverdunde onkruidverdelger op de heg en tuinplanten (ook mijn aardbeitjes), veel geroddel en uitingen als 'jullie moeten dood' en 'jullie moeten weg'.
Het is uiteindelijk pas opgehouden toen 25 jaar later de buurvrouw zeer zwaar dement was en na 28 jaar overleed.
En wat nou de precieze reden was?
Echt geen flauw idee. Toen we klein waren waren het echt gewoon lieve buren, die leuke verhaaltjes voorlazen, die dingetjes met ons knutstelden, die me Duits leerden, echt aan die vroege jaren heb ik heel warme herinneringen aan ze.
En toen sloeg het zonder waarschuwing opeens om. Onbegrijpelijk.
liesje_86
19-03-2010 om 16:45
Vreemd
wat vervelend dat het allemaal zo moet lopen...
terwijl het met een beetje begrip van misschien wel beide kanten ook heel anders had kunnen gaan.
het is helaas niet anders en ik denk dat je het idd van je af moet zetten en er geen energie meer in moet steken.
wel vreemd eigenlijk nu dat het bekend is dat de buren dit verhaal gebruiken als excuus om ruzie te maken en een goede vriendschap verbreken pikaro niks meer van zich laat horen.
Nasha 1st
19-03-2010 om 18:59
Enne
anders kun je RTL4 nog inschakelen, bonje met de buren?? Met John Williams (he, gezellig....)
Nikus
20-03-2010 om 10:56
Pilar
Ik denk dat er heel wat anders speelt. Je buurvrouw zoekt een manier om geen contact met je te hebben. Wie weet is ze wel achter je mentale welzijn gekomen en heeft ze daar allerhande vooroordelen over.
Witje
20-03-2010 om 14:11
Vooral niet invullen
Hoi Pilar,
Heel vervelend allemaal. Ik zou proberen niet teveel te piekeren over de motieven van je buurvrouw. Ga geen zaken "invullen", maar probeer je er zo min mogelijk mee bezig te houden.
Sterkte!
Witje
vlinder72
24-03-2010 om 10:36
Pilar. reactie gehad op de brief?
Heb je nog een reactie gehad van de buren op je brief?
Pilar
28-03-2010 om 13:14
Hyves
bedankt weer voor de reacties en herkenning.
We hebben niks meer gehoord nav. onze brief. Ze zei inmiddels wel weer 'hoi' als we elkaar tegen kwamen, maar nu vandaag zei ze opeens weer helemaal niks.
En....zo ontdekten we....heeft ze ons bij hyves weggehaald.
Ik weet het niet meer. Ik vind dit alles zooo kinderachtig. Ik ben me werkelijk waar van geen kwaad bewust. Ons ventje huilt amper, soms een paar minuutjes 's ochtends rond 6.30, maar that's it, we draaien geen wassen meer 's nachts, terwijl ik dat juist zo handig vind. MAar ja, kennelijk doen we iets heeeeel erg verkeerd.
Ik geloof dat ik nu ga proberen het te laten rusten. Ik wil niet meedoen aan dat kinderachtige gedoe. De kinderen mogen niet meer met elkaar spelen, ze zegt geen gedag meer en nu heeft ze ons ook al van hyves verwijdert. Het zij zo...
Bastet
28-03-2010 om 18:24
Inderdaad
Richt je op jezelf,je gezin.Ik kan ook wat minder door en deur met en gezin hier vlakbij,en laat het van mijn brede schouders afglijden,en ben al opgehouden met af te vragen waarom.Bevalt me goed..Ik vind het sneu voor je kinderen,en ik zou hen vertellen dat je het ook niet snapt,maar dat het zeker niet aan hen ligt.
Bastet
Angua
29-03-2010 om 10:46
En lang leve de zomertijd
Nu huilt hij pas om half acht, en da's een heel beschaafde tijd.