Pilar
03-03-2010 om 13:52
Buren horen dreumes huilen deel 2
Een tijdje geleden poste ik een berichtje over onze buren die onze dreumes midden in de nacht hoorden huilen al maanden lang. En vertelde ik over onze verbijstering, omdat onze dreumes zelden huilt 's nachts. En asl ie huilt, is het 2 minuten, want dan stoppen wij speentje in en slaapt meneer weer vrolijk verder. Wel komt hij 's ochtends rond 6.45. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat hun kinderen dan wakker worden en denken dat het nacht is. Echter...we laten hem nooit langer huilen dan 5 minuten, rennen dan naar boven voor een speen. Meestal zakt ie dan nog een minuut of 10 weg en daarna halen we hem uit bedje en gaan met hem naar beneden.
Nu kwam ze WEER met de mededeling dat haar zoon wakker was geworden van de wasmachine en dat dat vaak gebeurd. Geen probleem, zet ik die niet meer 's nachts aan. MAar....ze begon ook weer over dat haar zoontje de hele vakantie niet had kunnen uitslapen omdat mijn dreumes hem 's ohctends vroeg wakker huilt. Ze had het over dat dat om 6.30 is, maar nu wil het toeval dat mijn zoontje al de hele week pas om 7.00 komt. OOk zei ze dat ie van de week 's avonds gehuild had. Maar dat is dus ECHT niet waar. Bovendien slaapt mijn zoontje 2 nachten ind e week bij oma en kan ie dus niet wakker worden van hem.
Ze zei nog dat ze het door de week niet erg vond dat ie vroeg wakker was, maar in weekend en vakanties wel. Maar ja, die stand kent mijn zoontje niet!!!! Bovendien laten we hem dus niet langer dan 5 minuten huilen, halen hem dan uit bed en huilt dan niet meer.
Nu is ze boos weggelopen. Ze wilde haar sleutels terug en ze zegt nu niks meer tegen ons. Ik vind dit zooo kinderachtig. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen.Z o laten, nog een keer gaan praten??
Ik denk dat praten weinig zin heeft, want zij blijven zeggen dat ie huilt 's nachts en wij zeggen van niet. Ik vind het zooo onrechtvaardig.
Wat zouden jullie doen???
Pilar
06-03-2010 om 12:17
Jakiro
Jakiro: ik snap wel wat je zegt van dat onze buren waren Pilar en wij waren Pilars buren en dat je soms overlast bezorgd terwijl je je van geen kwaad bewust bent. MAar,...hier is toch wat anders aan de hand wat maakt dat ik me geraakt voel. Zij horen onze dreumes wanneer ie uit logeren is en op tijdstippen dat ie ECHT niet huilt. dat maakt me ongedurig en gekwetst.
Dan blijft staan dat ze tegenwoordig (eerst werden ze zogenaamd 's nachts wakker. nadat wij zeiden dat het half 7 is, werden ze ineens half 7 wakker) 's ochtends wakker worden van onze dreumes. Ik ben ook niet te beroerd om te zeggen dat ik me kan voorstellen dat dat vervelend is. MAAR WAT DOE IK DAARAAN. ik kan hem moeilijk bij het grofvuil zetten. Hij wordt nou eenmaal dan wakker. Huilend. En inderdaad dan werkt het zo dat we hem even laten huilen. Paar minuutjes, om te kijken of ie weer in slaap valt. Ik geloof toch echt dat ik vind dat dat moet kunnen. Maar ja, jij vindt van kennelijk niet. En onze buren vinden dat kennelijk ook niet.
Ook dat wasmachine verhaal heb ik moeite mee. Al 14 jaar wonen we naast elkaar en nooit is dat een probleem geweest. Nu ineens komt buurvrouw helemaal over de rooie en overstuur binnenvallen over die wasmachine. Mag ik dan op z'n minst lichtelijk verbaasd zijn??? DAT irriteert me. Ik vind het zoo onrechtvaardig. Dat maakt dat ik het moeilijk vind om aardig te blijven.
Bovendien hebben hun eigen kinderen ook heel lang gekrijst "S NACHTS en hun zoon heeft hevige driftbuien waarvan wij vaak getuigen zijn. Het is nooit in mijn hoofd opgekomen daarover te klagen. Maar daar mag ik nu natuurlijk niet ineens mee komen. Dat is ook weer zo flauw.
Moeilijk blijft het dus.....
Snap je???
liora
06-03-2010 om 13:08
Pilar
Hoi Pilar,
Je buren hebben last van je huilende dreumes, ook als hij er helemaal niet is. Ik zie niet in hoe je dat kunt oplossen.
De oplossing van Jakiro: dreumes langer leren slapen is natuurlijk briljant, dat we daar niet allemaal veel eerder op zijn gekomen. Ik lees vaak op het forum ouders die het hebben over niet meer kunnen uitslapen, dreumesen en peuters die altijd rond zessen wakker zijn...maar het is nu opgelost: we leren ze gewoon langer slapen! Super!!!
Hilarisch is Jakiro als conflictbemiddelaar, ik geloof dat ik erin bleef!
Liora
Jakiro
06-03-2010 om 13:14
Uiteraard!
Tuurlijk snap ik je. Het gaat om een kind die niet express huilt om de buren over de rooie te krijgen. Het is ook iets wat jij niet als een probleem zag. Zoals je al schreef, hoorde je ook het gehuil van hun kinderen en zag je daar geen probleem in, je was een stuk toleranter.
Dat neemt allemaal niet weg dat je nu wel een probleem hebt met je buren en dat het niet zomaar verdwijnt. Daar moet energie en moeite in gestopt worden, van beide kanten.
Het is niet weg na een weekendje slapen.
Jakiro
Jakiro
06-03-2010 om 13:35
Eerst een leren lezen liora!
Een oplossing zou zijn als dreumes langer slaapt !!! Dan is het probleem toch opgelost ? (daar kan je alleen maar ja of nee op antwoorden)
Dat het je zou lukken is een ander verhaal, dat beweer ik ook helemaal niet, ik zeg nergens dat Pilar haar dreumes moet leren om langer te slapen. Ik zeg alleen dat het probleem opgelost zou zijn als hij langer zou slapen.
Wat je ook van me vindt Liora, ik lees tenminste wel, ik begrijp tenminste wel en zie 2 kanten van het verhaal.
JIJ beseft blijkbaar niet dat al mensen last ergens van hebben, al is het maar 4x in de week 5 minuten om kwart voor 7, dat dat al gauw iedere dag is, waarschijnlijk ook 10 minuten en om kwart over 6.
Daarom is het belangrijk dat je die dingen die je zegt uit boosheid kan filteren en de werkelijke, specifieke dingen kan benoemen. Dat lukt je niet door tegenstand te gaan geven.
Je moet in gesprek en zonder wanhoop, boosheid en emotie de werkelijke feiten boven tafel gaan halen.
Liora:"Ik zie niet in hoe je dat kunt oplossen" Nee, dat blijkt wel. Jouw oplossing is dat degenen die er last van hebben niet moeten zeuren en moeten leren om zich om te draaien en verder te slapen.
Nou, dat is echt de beste oplossing die ik ooit gehoord heb. Chapeau, daar kom je verder mee in het leven !
Jakiro
En ja, toevallig heb ik het geluk dat ik 3 kinderen heb die alledrie doorslapen als er een bom afgaat, nooit huilen als ze wakker worden en van baby af aan uitslapen. Ik heb het ze inderdaad niet afgeleerd, dat deden ze uit zichzelf. Lucky me ! Maar ze zijn er dus wel.
liora
06-03-2010 om 14:05
Doorslapen
Zelf heb ik jaren boven een loods gewoond. In de loods werd een marktkraam opgeslagen die elke ochten (zes maal per week) om kwart over zes met veel lawaai naar buiten werd gereden. Met bijbehorende aanwijzingen erbij: ja nog eeen stukje, ho ho!!! Stop, STOP. Ja kom maar, etc.)
De eerste weken werd ik elke ochtend wakker en kon niet meer slapen, daarna werd ik wakker en sliep ik verder, en nog wat later werd ik er bijna nooit meer wakker van.
Je kunt heel goed leren doorslapen, je kunt je ook enorm gaan opvreten en brieven aan je buren schrijven.
Dus Pilar, steek er zo min mogelijk energie in, je hebt je energie hard nodig voor je dreumes overdag lijkt me.
Liora
Bastet
06-03-2010 om 14:33
Klopt liora
Ik heb ooit in Den Haag aan een druk kruispunt gewoond in een oud en slechte geisoleerd huis,een kon niet slapen toen we op een rustiger plek terecht kwamen.
En Pilar,als mensen werkleijk aandurven te klagen over een huilende dreumes,vijf minuten er dag terwijl hun eigen kind nachten heeft gekrijsd?Ik geloof dat er geen kruid tegen gewassen is.....
Bastet
Puck
06-03-2010 om 14:40
En dat doorslapen leer je heel snel
Aansluitend op Liora en Bastet: dat door slapen leer je heel snel. 2 jaar geleden stonden wij op de camping met daarnaast een kerk die al om 5 uur 's morgens begon te beieren. De eerste 2 nachten heb ik dat ding liggen vervloeken en daarna heb ik 'm nooit meer gehoord. (en ja... hij was er nog zeker wel iedere ochtend om 5 uur). En ik heb als kind langs de drukste spoorlijn van Nederland gewoond en iedere nacht kwamen de zware chloortreinen langs denderen. Logé's werden er altijd wakker van, wij niet terwijl je letterlijk lag te schudden in je bed. Maar hoe meer je je opvreet over omgevingslawaai, des te meer last heb je er zelf van.
Nasha 1st
06-03-2010 om 14:58
Lawaai en slapen
inderdaad, je raakt er aan gewend....mijn moeder heeft jarenlang naast het spoor gewoond, prima geslapen, mijn schoonzus woont onder een aanvliegroute van schiphol....zij hoort ze niet eens meer....Ons vorige huis was aan een drukke straat, vooral 's ochtends als iedereen naar zijn werk ging, en 's avonds als mensen van visite ofzo terugkwamen....de 1e tijd (week misschien) hebben wij er niet van kunnen slapen, daarna hoorden we het niet meer.....En toen kwamen we hier! Zal je vertellen, de 1e nacht geen oog dichtgedaan.....VAN DE STILTE!!! Dat kan dus ook...
Jakiro, je wil met alle geweld dat Pilar haar dreumes laat stoppen met huilen, maar dat kan nu eenmaal niet....Vrijwel iedereen hier in de draad geeft aan weleens last te hebben gehad van geluid bij de buren...Ons buurmeisje heeft ook nachtenlang gehuild. Haar oudere zus is doof en werd vaak midden in de nacht helemaal in paniek wakker....ja, dat hoorden wij ja....Maar ik heb daar nooit over geklaagd.....inderdaad, je draait je om en slaapt verder...
Ik denk inderdaad dat de kinderen van de buren zelf zo vroeg zijn en daarmee de schuld bij Pilars kind leggen, want niet de buren, maar de buurkinderen zeggen dat ze er last van hebben tegen hun ouders....
Nogmaals Pilar, het Vlinder-offensief!
Jakiro
06-03-2010 om 16:01
Nasha
Nee, ik wil niet met alle geweld dat Pilar haar dreumes laat stoppen met huilen, ik zou graag willen dat haar buren geen gehuil meer horen, want die buren (hun kinderen) hebben er blijkbaar echt last van. Zelfs zoveel dat het hun een burenruzie waard is.
Dat kan en mag je niet benaderen door het vlinderoffensief te hanteren, het is al zover op de spits gedreven, het wordt alleen maar erger.
Jakiro
Nasha 1st
06-03-2010 om 16:56
Nee jakiro
hun kinderen ZEGGEN dat ze er last van hebben, zelfs op dagen dat de dreumes van Pilar er niet is....in mijn ogen hebben we hier dus te maken met kinderen die zelf vroeg wakker zijn, gaan klieren, waardoor hun ouders boos worden, en omdat ze iemand de schuld moeten geven, gaan zeggen dat het buurkindje zo vroeg huilt en hun wakker maakt....
En eerlijk gezegd zou ik daar zelf een fikse burenruzie voor over hebben!!!
Jakiro
06-03-2010 om 17:22
Dat weet je toch niet zeker?
Er liggen 2 feiten:
1 Dreumes wordt elke morgen huilend wakker (en is 2 dagen pw niet aanwezig)
2 Buren zeggen last te hebben van het gehuil.
Dat is het enige wat je zeker weet, de rest is emotie en giswerk.
Daar kom je toch niet uit door allerlei andere verklaringen te vinden/zoeken of er niks aan te gaan doen ?
Dan moet je toch om de tafel met elkaar om te kijken of je het naar die simpele feiten terug kan brengen en eventueel samen eruit te komen ?
Jakiro
Nasha 1st
06-03-2010 om 17:27
En dus
zeg ik al steeds, tegen Pilar, ga starten met het Vlinder-offensief en ga dan kijken hoe het gaat verlopen....maar ik heb toch wel het idee dat mijn theorie aardig in de buurt komt. Pilar heeft ook over de dagen dat dreumes er niet was te horen gekregen dat de buurkinderen er last van hadden.....daar leid ik dat dus mede uit af....plus dat kinderen nu eenmaal sterk geneigd zijn de schuld buiten zichzelf te zoeken....
Jakiro
06-03-2010 om 18:25
Puck
De kinderen in het huis naast je behoren niet tot de buren ???
Jakiro
Rafelkap
06-03-2010 om 18:28
Maar
het maakt niet uit of de buren gelijk hebben of niet. Zij beleven het zo (of hun kinderen, of hun hond whatever), dus is het zo. Beter is denk ik dat 'serieus te nemen' (goh wat vervelend, wij doen er alles aan om de overlast te beperken). Dat gebaar. En of je er nou echt wat aan doet om de overlast te beperken (want dat is lastig met een huilend kind) maakt dan eigenlijk niet uit. Maar volgens mij werkt het zo ook.
Als je boos blijft omdat ze liegen kom je er nooit uit!
Bastet
06-03-2010 om 18:32
Maar het is geen giswerk
Er wordt geklaagd over dagen waarop de huilende dreumes er helemaal niet was.Dat klopt van geen kanten,lijkt me simpel.Jakiro,je zou graag zien dat de dreumes niet te horen was.Tja,we willen allemaal weleens wat,maar niet alles kan 100% gaan zoals je wil.Samenleven is geven en nemen.Als je eigen kind flink tekeer is gegaan een paar jaar geleden,kun je niet gaan zeiken over een vijf minuten huilende dreumes.En heeft je kind er last van?Dan leg je die uit dat het maar vijf minuten is,dat ie weer lekker moet gaan slapen of lief spelen.Ik vind het grenzeloze onverdraagzaamheid.
bastet
Jakiro
06-03-2010 om 19:16
Bastet
Maar is daarmee het probleem tussen beide buren opgelost ?
Ik denk het niet en ben het dus ook helemaal met Rafelkap eens.
Jakiro
Karin*
06-03-2010 om 19:51
Leren doorslapen?
nou... dat zou ik ook graag leren. Volgens mij verschilt dat per mens, net zo goed als er mensen zijn die niet gemakkelijk in slaap vallen als ze net in bed stappen.
Ik val meteen in slaap, maar als ik in de nacht wakker wordt, duurt het minstens een uur voordat ik weer inslaap val. Even omdraaien en doorslapen is niet voor iedereen weggelegd.
Onze buurhond heeft een tijd midden in de nacht geblaft, vreselijk. Na een paar weken was ik gesloopt. Niet geleerd om door te slapen.En met de bezorger van de krant die om half zeven op een knalbrommertje langsreed was ik ook niet blij.
Dus ik kan me de reactie van de buren best voorstellen.
Half zeven, kwart voor zeven is vroeg, als je zelf pas om half acht ofzo op hoeft.
Sanneke*
06-03-2010 om 20:35
Wat ik me afvraag...
Pilar, huilt je dreumes 's morgens 5 minuten of KRIJST hij 's morgens 5 minuten? Ik zit me gewoonweg te verbazen dat je buren wakker zouden worden van 5 minuten een gewoon piepende/huilende/aandacht vragende dreumes. Ik sluit me aan bij Liora. Dit soort kleine dingen zou ik zeggen "get used to it"! Het stelt toch niks voor? Ik ben echt verbaasd over de klacht van je buren!
Puck
06-03-2010 om 21:21
Jakiro
De volwassen buren hebben van hun kinderen gehoord dat ze wakker worden van een huilend kind. Geloof jij direct alles wat je kinderen zeggen? Spreken die van jou voor 100% de waarheid als ze zichzelf buiten schot willen houden. Ik durf eerlijk te zeggen dat mijn kinderen dat echt niet altijd doen. En aangezien de kinderen ook gehuil horen als Pilars kind er niet is dan horen ze 1. een ander kind of 2. ze zeggen maar wat.
Karin*
06-03-2010 om 21:22
Die van mij
huilde als baby zo hard, dat ik hem aan het eind van de straat kon horen als ik even de hond uitliet.....dus mij verbaast het niet als Pilars buren er wakker van worden.
Nasha 1st
06-03-2010 om 21:28
De kinderen!!!!! niet de buren zelf!
Die zullen wel wakker worden van hun EIGEN kinderen! Maar het probleem is dat de KINDEREN van de BUREN, ZEGGEN dat zij wakker worden van Pilars dreumes( en ook op een dag dat de dreumes er niet eens was!!!).....En inderdaad, ook mijn kinderen kunnen heel goed de waarheid in hun voordeel verdraaien (ja maar....hij/zij deed....)
Jakiro
06-03-2010 om 21:48
Ho nou ff
De kinderen zijn toch ook de buren ? Of hebben zij geen recht op een ongestoorde nachtrust ?
En als ouder, wie geloof je nou in eerste instantie. Je eigen kinderen of een buurvrouw die zegt dat het niet zo is.
En bovendien, het klopt toch ook ?
Pilars dreumes huilt toch iedere morgen als hij wakker wordt ? Dat de buren (buurkinderen) zeggen dat ze daar van wakker worden, kan dan toch ook heel goed kloppen ?
Dat het nu opeens iedere dag is, terwijl dat pertinent niet kan, is omdat het de buren tot HIER zit ! En dan ga je overdrijven.
Hoeveel moed heeft de buurvrouw niet moeten verzamelen om bij Pilar aan te kloppen om te zeggen dat het gehuil van dreumes nog steeds voor overlast zorgt,nadat haar man 3 weken eerder ook al geweest is ?
Blijkbaar is er in die 3 weken niks veranderd en hebben jullie niet met elkaar gepraat om de boel op te lossen.
Dus om nog op de beginposting terug te komen; ja ik begrijp heel goed dat de buurvrouw boos is en haar sleutels terug gevraagd heeft....
Pilar vroeg wat wij zouden doen en ik heb gezegd wat ik zou doen.
Dat de meesten van jullie vinden dat de buren moeten stoppen met zeiken is jullie goed recht en Pilar moet maar uit alle reacties datgene pakken wat zij denkt dat het verstandigste is om te doen met de buren waar je een goed contact mee had en zelfs de sleutels van had.
Jakiro
Draai overigens de situatie eens om ? Jouw kinderen worden "altijd" te vroeg wakker van hetzij het gehuil van het buurkind, hetzij de wasmachine. Je stapt naar de buren na een hoop wikken en wegen en je krijgt te horen dat de kinderen liegen, want de dreumes huilt bijna nooit en al helemaal niet op die tijdstippen. Oftewel, jouw kinderen worden tot 2 maal toe voor leugenaar uitgemaakt terwijl je het zelf (de buurvrouw hoort het namelijk ook volgens deel I) ook wel eens hoort en je dus weet dat het zo is.
Ik weet wel wiens kant ik dan kies en op wie ik boos zou worden...
Nasha 1st
06-03-2010 om 21:57
Wel een wezenlijk verschil ja
maar goed, jij bent overtuigd van jouw gelijk Jakiro, en ik denk dat Pilar gewoon beter een andere aanpak naar buuv moet gaan toepassen en dan denk ik dat het "huilprobleem" zich vanzelf oplost....
Ik blijf het geneuzel vinden....ik heb al eerder aangegeven dat ik van onze buren ook al jarenlang geluidsoverlast heb....maar ik draai me om en slaap verder.....
Jakiro
06-03-2010 om 22:15
Nasha
Ik denk ook dat het zich vanzelf oplost. Als dreumes een kleuter is geworden en in een "gewoon" bed ligt en er dus uit kan als hij wakker is, is het gehuil ook afgelopen.
Je kan inderdaad er vanuit gaan dat de buren zeikerds zijn, van hen dezelfde tolerantie verwachten als die je zelf hebt, nog 2,5 jaar wachten en het probleem is inderdaad opgelost.
En ik snap Pilar ook wel donders goed en ook degenen die zeggen dat de buren niet zo moeten zeuren en moeten accepteren dat er nu eenmaal een kind in het huis ernaast woont. Ik zou zelf ook niet over de rooie gaan van een huilend buurkind iedere dag om half 7.
Maar dat stadium is al voorbij; de buren zeiken wél en ze accepteren het niet. Dan heb je inderdaad toch een probleem. En dat probleem vindt Pilar blijkbaar niet leuk en het knaagt aan haar, anders start ze niet 2x in 1 maand een draadje erover.
Iedere keer als je je huis uitstapt en je buren tegelijkertijd ook, weet je niet of je moet zwaaien of niet. Van de zomer zou je ze waarschijnlijk gevraagd hebben om op de post en de plantjes te letten en nu doe je dat niet.
Je voelt je heel ongelukkig als je ze op straat tegenkomt en ze draaien hun hoofd om.
En dat vind je tóch niet leuk ! Ook al ben je er van overtuigd dat ze overdrijven en zeuren..
Jakiro
Nasha 1st
06-03-2010 om 22:24
Jakiro...
ik heb volgens mij al een paar maal aangegeven hoe ik denk dat Pilar dit op kan gaan lossen toch??
Rafelkap
07-03-2010 om 08:38
Toon
Wat een toon dames, maar goed dat wij geen buren zijn
Pilar kan zelf bekijken wat voor oplossing het beste bij haar past. Ofwel de strijd aangaan (en natuurlijk zijn die buren zeikerds en staat ze in haar recht) ofwel de 'softere aanpak' die Jakiro en ik voorstellen, negeren wie nou gelijk heeft en gaan zeggen dat het idd vervelend voor ze is- om de lieve vrede. Over een aantal jaar lost zich het probleem vanzelf op.
Bastet
07-03-2010 om 08:52
Mja
weet je,met sommige buren kun je het niet oplossen.Omdat je de oorzaak niet weg kunt nemen.En ik zou zelf niet gaan klagen over zoiets,omdat je niks doet aan een huilende dreumes.Pilar doet wat ze kan,namelijk kind oppakken.Wat meer kan een buur verwachten van je dan?Moet je dan door het stof kruipen,gesprekstechnieken aanwenden,etcetc?En als een buur van jou niet wil aannemen dat de klacht op sommige momenten niet klopt,waar sta je dan?Als iemand mij niet op mijn woord wil geloven,toedeloe.Mijn zoon werd ooit van iets beschuldigd wat hij nooit gedaan kon hebben,hij was er niet op dat moment.Ik kreeg ook nog de sneer dat ik niet kon opvoeden,van iemand die 20 jaar jonger is en ik ben reeds drie kinders verder dan zij.Sorry,dan houdt het op.Ik ga niet hemel en aarde bewegen om het 'goed' te houden,niet voor iemand die mij weigert te geloven.Ik heb haar verzocht te vertrekken,en heb geen contact meer.Ik wil niet eens dat het goedkomt met iemand die mij zo duidelijk niet wenst te respecteren.Maar daarin is iedereen ongetwijfeld anders.
bastet
tsjor
07-03-2010 om 10:05
Acceptatie
Jakiro schrijft: 'je was een stuk toleranter.' Nee, het gaat niet om toleranter of strenger opvoeden. Het gaat om acceptatie van dingen die bij het leven horen. Een klein kind huilt. De buren kunnen dat ook leren accepteren en zich verheugen over het feit dat er weer een kidn geboren is. Dat kind gaat later de AOW en de zorg leveren waard e buren van kunnen genieten.
Toen mijn oudste geboren werd woonde ik in een zogenaamde asociale buurt. Oudste huilde veel, urenlang en heel erg hard. Nooit ook maar iets gehoord van de buren. Hooguit medeleven voor ons als we 's avonds laat maar weer gingen wandelen met hem om hem rustig te krijgen (ja, doorhuilen ook geprobeerd, ook niets over gehoord van de buren).
Nu in een meer middenklasse-buurt heeft de buurman alles gedaan om ons het leven onmogelijk te maken vanwege een piano (waren afspraken over gamaakt, want dat kan met een piano wel en met een kind niet). Uiteindelijk en filmpje gemaakt van een van buurmans acties, darmee nar de p;olitie (na eerdere meldingen over bedreigingen etc.) en dat is een echte angifte geworden, politie erbij en het is opgehouden! Eindelijk, na 4 1/2 jaar. Buurtbemiddeling is ook wel geweest, maar toen was het al voorbij en ik wilde niet alle ergernissen nog eens gaan ophalen. Het belangrijkste is dat de buren geleerd hebben dat accepteren dat er buren naast hen wonen.
Tsjor
Jakiro
07-03-2010 om 12:26
Pelle
Je hebt gelijk. De kans zit er in dat de buurkinderen liegen. Net zoals de kans erin zit dat Pilar liegt. Tenslotte was Pilars dreumes als baby ook niet echt makkelijk en dreinerig.
Maar daar ga ik niet van uit.
Ik ga er van uti dat beide partijen de waarheid spreken.
De ene heeft last van gehuil en de ander geeft toe dat haar kind wel huilt 's morgens.
Daar moet je van uit gaan...
Jakiro