Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

07-10-2015 om 11:32

Kaaskopje, eens!

De media laten het afweten, althans de media waar veel naar gekeken en geluisterd wordt. Ik verwijt hen dat zeer. Media kunnen een heel belangrijke rol spelen bij het veranderen van het beeld wat men in Nld heeft over vluchtelingen.

Kijk naar de rol die het sensatieblad BILD speelde in DE. Daar gaat ook heus wel eens wat mis, en zijn ook mensen wel eens vertwijfeld, maar het algemene beeld wat men heeft over vluchtelingen en het gevoel wat daarbij komt, is radicaal gewijzigd sinds BILD zich achter het gegeven schaarde dat je vluchtelingen opvangt en helpt, alleen al uit menselijk oogpunt.

Tuurlijk zijn er problemen, maar daar moeten we wat mee. Hoe pak je het op, hoe integreer je mensen zo snel mogelijk. Hoe blijf je toch menselijk als de druk heel hoog is. Ik lees net een schandelijke opvatting van de VVD, dat vluchtelingen maar blij moeten zijn met een stapelcontainer, want als je uit een oorlog vlucht ben je overal blij mee, althans dat zou je moeten zijn.
Maar dit zijn nog steeds mensen. Met recht op een menselijke behandeling.
Nu blijken de rampzalige gevolgen van het compleet mislukte huisvestingbeleid van deze en de vorige regering. De sociale woningbouwverenigingen zijn vleugellam gemaakt, hebben geen geld meer om te investeren, verkopen veel te veel sociale huurwoningen om die klap van 6 miljard of zo was het, ergens weer vandaan te schrapen.

Ik denk dat deze instroom van mensen wel eens juist heel positief zou kunnen werken, omdat de tekorten op de woningmarkt nu niet meer onder het tapijt geveegd kunnen worden. Iedereen vindt dat er nu echt wat moet gebeuren, ook voor mensen die op reguliere en veel te lange wachtlijsten staan!

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 11:37

Vlinder, draagvlak

Precies! Het is van groot belang dat overheden draagvlak gaan creëren. Dan moeten ze juist gebruik maken van de suggesties van burgers, en geen onzinnige voorstellen doen waarmee de bewoners juist tegen de haren in wordt gestreken.

Ik kan me zo voorstellen dat daar een goed bureau voor wordt ingehuurd. Want zo gaat het aan alle kanten mis...

Fijn hoor die eigen verantwoordelijkheden voor gemeentes, maar die zijn vaak helemaal niet in staat dat op te pakken.

@mirreke

laat me niet lachen. De MSM laten en leiten, vooral in het begin, alleen amar de zielige verhalen en succesnummers zien. Pure propaganda. De werkelijkheid is heel anders. Een AZC brengt overlast en criminaliteit met zich mee. Rapporten mogen niet openbaar wordne gemaakt,politie moet zwijgen. Allemaal om het draagvlak niet te ondermijnen. We worden voorgelogen, er wordt gesproken over tijdelijke noodopvang die overgaat in langer verblij, die overgaat in permantnte aanwezigheid.

Nadrukkelijk gesloten overeenkomsten met maxima, worden eenzijdig verscheurt door de staatssecreataris. mensen wordne voorgelogen en bedrogen en uiteindelijk ziet iedereen het, we hebben tenslotte alle sociale media en je kunt het slechte neiuwsniet eeuwig verbergen.

Goed nieuws vindt jij het?

Goed nieuws als de eerste doden vallen? Goed nieuws als bussen bekogeld worden? Goed nieuws als de ME ingezet gaat worden tegen protestanten? Dat gaat vroeg of laat geeuren, tenzij er echt radicaal ingegrepen gaat worden.

Ben jij een anarchist?

huh?

Wat hebben de Protestanten er nu weer mee te maken, en waarom zou de ME daar tegen ingezet moeten worden?

@mirreke

Jij vindt dus dat de burgers heel wat mogen vinden zolang ze maar meegaan met wat jij wilt. Draagvlak creeren, wat een PvdA-speak!

Burgers mogen best wat zeggen en vidnen zolang ze amkar akkoord gaan met massale opvang.

Wat nou als burgers massaal en in overgrote meerderheid beslissen dat ze geen asielzoekers willen opvangen? Dan moet de democratie maar overboord om jouw illusive vol te houden?

Weet je wat je in Nederland krijgt als je meewerkt met de overhead,inschikt en duidelijke afspraken gemaakt denkt te hebben? Zie wat er gebeurd in Oranje. 700 asielzoekers worden daar ogevangen op 130 inwoners, de bweonersziojn er, na guaranties dat het daar bij blijft, daarmee akkoord gegaan. Dragen die grotelast,protesteren niet, dragen meer dan hun steentje bij en wat krijgen ze? Als dank wordt de afspraak eenzijdig verscheurt door de staatssecretaris, worden er nog 700 asielzoekrs extra gedumpt, 's avonds om 6 uur wordt het aangekondig en drie uur later komen de bussen al.

En wordne die mensen boos en kwaad en uiten ze hun ongenoegen luid en duidelijk en vast niet zoals de beschaafde "ons sort mensen" zouden doen dan wordne ze weggezet als racisten en Tokkies.

Diezelfde mensen die dus al een half jaar geleden 700 asielzoekers hebben opgevangen op 120 inwoners.

Ik noem dat stank voor dank. Iedere gemeente die nog akkoord gaat met opvang zou dat nu moeten weten. Heb je eenmaal opvang dat gaat het nooit meer weg en is de weg open naar meer, meer, meer asielzoekers.

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 11:49

Mark dat is bangmakerij

Alleen maar roeptoeteren lost niets op. Tuurlijk zullen er spanningen zijn, die zijn er altijd waar verschillende groepen met elkaar geconfronteerd worden. En heus niet alleen bij vluchtelingen versus gevestigde Nederlanders.

Maar eerdere spanningen in AZC's zouden ons iets moeten leren. Zet idd geen verschillende groepen plompverloren bij elkaar, zorg voor toekomstperspectief, en snel, want juist het gebrek aan een toekomstbeeld leidt vaak tot aggressief gedrag en depressiviteit. En ik denk dat er goede en genoeg psychische hulpverlening moet zijn. Deze mensen hebben schokkende dingen meegemaakt, de overgang is enorm, daar hebben ze last van.

Ik wil niet dat er verdragen worden opgezegd. Daar gaat het niet eens om. Dit gaan om menselijkheid.
En daarnaast gaat het ook om eigenbelang. Want als je nu de deur op slot doet, komt men uiteindelijk toch, maar met haat en woede in het hart... Dan blijft er van ons echt niets over, denk ik...

Draagvlak

http://www.at5.nl/artikelen/147354/bezoekers-stadsschouwburg-denken-na-over-vluchtelingenprobleem

Onder een groot deel van de bevolking is het draagvlak om vluchtelingen te helpen er wel.

Dit is een burgerinitiatief dat in de Telegraaf gestaan heeft voor Amsterdam.

http://www.gastgezinvoorvluchteling.nl/
Je kunt je opgeven als gastgezin voor een vluchteling. Niet per se om mensen in je huis te nemen maar om ze te leren kennen, ze uit te nodigen aan tafel en wegwijs te maken in de Nederlandse samenleving.

Met deze inschrijving geef je ook een signaal naar de overheid dat er mensen zijn die wel bereid zijn om vluchtelingen te ontvangen. Er is al draagvlak.
Neemt niet weg dat je ook kunt werken aan het draagvlak bij mensen die daar afwijzender tegenover staan.

@mirreke

welkom in Utopia!

wat bazel je toch? Denk je dat we opeens allemaal talencursussen kunnen regelen voor de enorme instroom die er is. Dat we honderden blikken psychiaters hebben die we open kunnen trekken voor getraumatiseerde vluchtelingen, dat we binnen een tijdsbestek van weken zomaar opens nuttige banen kunnen vinden voor volkomen vreemdelingen die de taal niet spreken en geen/weinig of total andere opleidingen hebben genoten dan wij hier gewend zijn?

je hebt duidelijk geen enkel beul van alle logistiek die daarbij komt kijken, geen enkel benul van wat jou illusie zou gaan kosten en geen enkel benul van het feit dat iedere vluchteling die hier een baan zou vinden (wat niet gebeurt ) er één inpikt van een Nederlander.

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 12:00

Je leest niet goed Mark

Ik vind juist dat je burgers en bewoners moet mee laten denken en inschakelen. Het is stupiditeit van de grootste soort om dit nu met Oranje (humor ook, vind je niet...) uit te halen. Negatieve berichtgeving van het ergste soort, voor alle partijen. Ik denk nu aan bewoners van Oranje als over xenofobe aanstellers, terwijl dat natuurlijk in het echt niet zo is. Sterker nog, om als dorpje van 150 inwoners je open te stellen voor 700 vreemdelingen, best goed.

En het gaat altijd zo met opinies, ja die kun je veranderen. Want de constante berichtgeving zoals de jouwe is gebaseerd op ongefundeerde en uit het verband gerukte angst. Angst voor het onbekende, voor de vreemdeling, voor ontwrichting.

Ik denk dat dit een enorme uitdaging is, en ik hoop echt dat overheden hier goed op kunnen en willen inspringen...!

vlinder72

vlinder72

07-10-2015 om 12:02

annej

Dat zijn leuke dingetjes maar zet geen zoden aan de dijk. Bij ons in de stad moeten er 1000 extra vluchtelingen geplaatst worden. Dat is buiten het bestaande AZC om. Het AZC kan wat extra noodgebouwen plaatsen maar dan blijven er nog honderden extra plaatsen nodig.

Ik hoor nergens echt bezwaar. Op internet niet. Ik hoor goede suggesties qua lokaties. Alleen de gemeente doet raar. Ipv een bestaand groot leegstaand gebouw komen ze met tenten en versnipperde opvang in kantoren. Ik heb nog geen enkele goede reden gehoord waarom het brstaande pand niet kan behalve dat het gas water en.licht al afgesloten is en ze al (bijna) waren begonnen met slopen

Ps ik werk in de bijlmer. Ik begin meestal al heel vroeg. Het is dan nog donker. Ik ben nog niet lastig gevallen door hitsige vluchtelingen. Mijn laptop en portemonne heb ik ook nog steeds. Ik hoor mijn collega's ook niet over buiten gewoon gevaarlijke en enge mensen. De wazige types bij de methadon verstrekking vind ik griezeliger.

@AnneJ

Dat draagvlak is er minder en minder.

Mensen verwachtten niks goeds van vluchtelingen en de steun voor opvang brokkelt af.

bij de Hond was zelfs 66% tegen opvang en ook bij eenvandaag brokkelt de steun sterk af.

http://opiniepanel.eenvandaag.nl/uitslagen/destemming/62191/de_stemming_pvv_stijgt_naar_34_zetels

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 12:07

Grappig Mark, geen benul van logistiek???

Want toevallig woon ik in Duitsland, en hier kan het allemaal wel. Er worden in rap tempo banen gecreërd, overheden mogen leegstaande gebouwen vorderen voor de huisvesting van vluchtelingen, meestal als er echt niets anders is. Daar krijg je als eigenaar dan wel een marktconforme vergoeding voor. Ze zijn de asielaanvraagprocedure enorm aan het versnellen, zodat mensen na zes maanden duidelijkheid hebben, je krijgt dan je vergunning en mag ook meteen gaan werken. Lessen Duitsl extra docenten, extra schoolgebouwen, gek genoeg kan het hier allemaal wel.

Zijn Nederlanders dan zo slecht in logistiek? Welnee, ook dit is weer een valse voorstelling van zaken. Als de nood aan de man komt, kan er veel.

Gisteren op de radio dat er in veel gemeenten heel creatief naar mogelijkheden wordt gekeken. Ook naar wijziging vh bestemmingsplan (van kantoor naar huisvesting) ed. Moet het, dan kan het vaak ook.

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 12:13

Oh, en over honderden blikken psychiaters...

Hier maar weer eens de cijfers...

http://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten-cijfers/cijfers/bescherming-nederland Valt allemaal best nog wel mee, niet?

Door de transities (ook al zo'n slimme zet van de regering NOT) zijn er inmiddels veel psychiaters en psychologen met veel minder werk. Kun je prima inzetten... bijvoorbeeld. Beetje creatief denken.

En ja, ik denk dat het in deze aantallen prima op te vangen is. Ik zei het al: bangmakerij.

Wat me wel opvalt is dat die bangmakers vaak ook mensen zijn die gaan schreeuwen en beledigen als ze niet meer weten wat ze nog meer moeten zeggen...
Zegt ook iets, vind ik.

Jo hoor mirreke

allemaal ongefundeerde angst.

Ook van die onwetenden uit Oranje. wat weten zij er nou van tenslotte! Ze hebben er maar 700 in hun dorp.

Waarom dan, als het zo'n feestje is gaan ze helemaal over de rooie als er nog meer komen?

Misschien vanwege de vechtpartijen op het kamp die ze meemaken, vanwege het heroingebruik dat zelfs door locale kinderen wordt gezien, vanwege de ontwrichting van het dorp en de paar armzalige voorzieningen die er waren. De dames bij Pauw probeerden het gisteren uit te leggen, rustig en zo duidelijk mogelijk zonder grof te worden. Ze warden hartleijk uitgelachen door Pauw en zijn politiek correcte gasten.

Nee hoor, dommem mensen daar in oranje dat ze niet doorhebben hoe fijn het is met al die asielzoekers. Gelukkig weet mirreke het beter!

Het verschil tussen jou en mij is dat ik zeer bezorgde en angstige inwoners zie die belazerd zijn en terecht boos en die, in hun onmacht, hun protest heel duidelijk en ongenuanceerd duidelijk maken. Ik snap dat, ik heb er begrip voor en het is heel menselijk.

Jij niet, jij ziet Tokkies.

Voor iedere willekeurige vreemdeling die vluchteling zegt te zijn heb jij begrip.Voor al hun misstappen heb je begrip. Als ze aggresief zijn dan is het hun trauma en omdat wij geen toekomstperspectief bieden. Rabnden ze vrouwen aan het ook allemaal verklaarbaar en begrijpelijk, niet goed natuurlijk, maar toch uiteindelijk onze schuld.Als ze klagen is dat ook doodnormaal want ze zijn toch wel heel erg zielig. Tonnen vol begrip. Bakken vol met geld wil je ertegen aan gooien, iedereen meot van jou inschikken.

Als echter landgenoten van je, wier dorp letterlijk overpsoeld wordt door vluchtelingen, die belazerd worden door de overheid een beetje vocal demonstreren dan zie jij alleen maar Tokkies.

Jij meet met twee maten, jij geeft de voorrang aan totale vreemdelingen boven je eigen loandgenoten, je belichaamt kortom alles wat de heersende politieke klasse voor mij zo walgelijk maakt.

meldpunt

Ik ga straks alle postings wel even lezen die ik heb gemist, maar wil jullie alvast op de hoogte brengen van het instellen van een meldpunt voor PVV-overlast. Dat leek mij meteen al een goed idee, maar ik ben een halve digibeet en zou niet weten hoe zoiets op te zetten. Maar een jonge Amsterdammer (ex-vluchteling) weet wel hoe het moet.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/4158030/2015/10/07/Ex-asielzoeker-uit-Amsterdam-start-meldpunt-voor-PVV-overlast.dhtml

Groeten,

Temet

@Temet

Naaperij is altijd zo sneu!

Mensen gaan toch wel voor het origineel

http://www.pvv.nl/index.php/meldpunt-overlast-azc.html

Ja Mark

Beetje respect voor onze bestuurders graag. We hebben ze nodig om de knoop door te hakken waar de vluchtelingen terecht komen. Wees blij dat jij die beslissing niet hoeft te nemen. Nou ja, ik ben in elk geval blij dat jij die beslissing niet neemt. Polariseren en escaleren lijkt me niet bijdragen aan het oplossen van het opvangprobleem van vluchtelingen.

vlinder72

vlinder72

07-10-2015 om 13:42

Diepe zicht mark

Jammer dat je nog niet hebt gereageerd op mijn eerder vraag aan je. Dus nogmaals. Die mensen zijn er al. Het zijn mensen hè? Wat moet een land er dan mee? Onder de brug laten slapen? in een park? in zelfgemaakte tenten in een park? Hoe komen ze aan eten? stelen? bedelen?

Volgens mij hebben wij als land niet zoveel keuze. Ze zijn er. Wij moeten iets met die mensen.

Groot kamp

Zo ver mogelijk weg van de bewoonde wereld. Eenvoudige tenten, alleen de meest basale voorzieningen. Gelijk duidelijk maken dat vluchtelingen uit Syrie niet welkom zijn en terug moeten naar Turkije. Zo snel mogelijk terugsturen, evt.kleine beloning voor meewerken.

Het nieuwe beleid duidelijk adverteren in de hele wereld. laat de hele wereld maar de reportages zien hoe k*t de opvang in Nederland is.

Uiteindelijk kiezen ze wel eieren voor hun geld.
Er komen tientallen nieuwe opvanglocaties in Turkije, bekostigd door de EU, met betere opvang em met zaken als onderwijs etc.

Nieuwe gevallen van vluchtelingen die illegal de grens overschrijden in vluchtelingendetentie stoppen.
dan droogt de stroom vanzelf op, zoals in Australie gebeurt is.

En wat brengt dat orgineel?

Symboolpolitiek, Mark. Terwijl de heer Wilders zijn tijd uitstekend kan besteden aan het voorbereiden van goede wetsvoorstellen en het vrij maken van extra budgetten, is hij druk bezig met het poseren voor selfies en een niks oplossing. Een meldpunt. Werkelijk. Wat hebben de bewoners van Oranje daar aan?

Voordat je weer volkomen over de flos gaat, Mirreke stelde een legitieme vraag. Waarom zitten we in Nederland als bange hazen boos te zijn? Terwijl het parlement toch echt in staat is om wetgeving aan te passen aan de actualiteit.
Zie de discussie over kindbruidjes. Het kan wel als je SAMEN WERKT.

SAMEN en WERKEN. Voorkomen dat je hordes mensen ongecontroleerd laat zwerven en ze kwijt raakt in de illegaliteit. Ze komen toch, dat is inherent aan onze moderne maatschappij. Voor niemand leuk. Hoe hou je het in de klauw voor de bewoners van Oranje, voor mijn stad, voor jouw stad? Het meldpunt zou niet eens nodig zijn als de PVV haar huiswerk bij de Polen al goed had gedaan.

Jullie voeren een achterhoedegevecht

De tijd van het pamperen van asielzoekers loopt echt op zijn eind.
het spijt me dat jullie illusies in duigen vallen, koester ze maar zolang het nog kan.

Zelfs de EU werkt aan plannen voor massale deportaties.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151007_01907069

Ondertussen in Duitsland

Proberen ze alle prp0blemen onder het tapijt te schuiven.
Struisvogelpolitiek, alles is geoorloofd zolang asielzoekers maar geen slechte naam krijgen.

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 15:40

Goed lezen mark

Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers. Het gaat om mensen die al weg moesten maar niet gaan of kunnen gaan omdat hun thuislanden, zoals Nigeria, ze niet wil terugnemen. Het heeft niets te maken met een veranderende houding.

Ook dit vind ik weer framing en stemmingmakerij.

Face it Mark, mensen helpen is iets wat erbij hoort.

@mirreke

Dat vind jij. Dat hele asielrecht is een verouderd iets. iets uit de koude oorlog toen er drie dissidenten per jaar uit het oostblok vluchtten. Meestal intellectuelen. Het is nu een middel tot massaimmigratie geworden. Het wordt uitgebreid misbruikt. Procedures worden ellenlang gerekt m.b.v. louche asieladvocaten en utieindelijk is iedereen een zielig geval, heeft snel een kind genomen, is ziek/zwak/misselijk en mag via een generaal pardon blijven. Vervolgens worden nog 2,3 4 familieleden via gezinshereniging overgehaald en zo loopt het land lekker vol met kansloze migranten met middeleeuwse denkbeelden.

De vluchtelingenverdragen moeten worden opgezegd of grondig worden herzien. Dat is de enige echte langetermijnoplossing.

Amare

Amare

07-10-2015 om 16:03

wat ik me afvraag Mark74

Jij ziet in de vluchtelingenstroom een soort complot van de huidige regering, bijna een samenzwering tegen 'het volk'. Wat ik me nou afvraag is wat jij denkt dat het de regering oplevert om 'het volk' hierin buiten spel te zetten ten gunste van al die asielzoekers. Dat vraag ik me trouwens niet alleen bij jou af, maar bij al die mensen die zo heftig en emotioneel reageren op de komst van een AZC. Die mensen voelen zich enorm in de steek gelaten door de regering en denken blijkbaar dat de regering andere belangen heeft dan zij. Wat zouden die belangen dan zijn?
Wat schiet Mark Rutte in jouw/jullie ogen op met het toelaten van zoveel vluchtelingen?

Meneer Rutte

Wilgewoon naar Brussel. Dat is overigens geen geheim.De man heft niks anders in zijn leven dan zijn carriüre en de enige stap omhoog met zo'n carriüreprofiel is commesaris, of liever nog, EU-president worden.

Hij zal dus nooit zijn eigen carrière vernaggelen door keihard tegen EU-beleid in te gaan. Er zijn hele ladingen oud-politici die betrokken zijn bij de asielindustrie.

De hele VVD en PvdA fractie zit vol met carrièrepolitici. Het gemiddelde tweede kamerlid zit daar neit om het volk te vertegenwoordigen, maar primair als tussenstation op weg naar een ebtere baan in de publieke sector, het bestuur etc. Vandaar dat het gemiddelde kamerlid gedegradeert is tot louter stemvee.

Het is niet zozeer een groot complot waar iedereen aan meedoet en waar iedereen weet van heeft,. Het is meer dat er sprake is van een bepaalde consensus, een politieke correctheid waar je je naar moet voegen omdat je anders niet verder komt in het circus.Uiteindelijk doen we gewoon wat Brussel ons opdraagt, pruttelen we nog wat tegen voor de vorm en de bühne, als VVD doe je even stoer vlak voor de verkiezingen als PvdA idem ditto maar dan heel lnks, betrokken en social,als D66 ben je toch voor besruurlijke verniewing en referenda, zolang het maar neit betekent dat de kiezer echt iets mag kiezen. en zo voeren ze de schinvertoning verder.

Want dat is het geworden, ons parlement en onze democratie, een schijnvertoning en een schijnparlement. Wat dat betreft heeft Wilders zeker ook gelijk, ons huidige parlemetaire stelsel is geen geode vertegenwoordiging meer van de volkswil, het is een banencarrousel geworden waar zeker 100 van de 150 kamerledenin de eerste plaats hun carrière aan het vormgeven zijn en pas als tweede, zonder last en ruggespraak, volksvertegenwoordiger zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2015 om 16:47

Wat heb jij een apart wereldbeeld Mark

Werkelijk niemand is te vertrouwen, iedereen zit er alleen voor zijn eigen belang. En asielzoekers zijn allemaal laagopgeleide, verkeerd geschoolde proleten en die 7000 gaan straks allemaal als een gek nakomelingen maken en aan gezinshereniging doen en hier de boel overnemen? Serieus?

Ik kan Kiza Magendane (de voormalig asielzoeker uit de link van Temet, thans student Politicologie aan de UvA, dus kijk uit die gaat straks het land overnemen....) niet anders dan groot gelijk geven.

7000

Hoe kom je daar nou toch weer bij? Er komen er op dit moment per week zo'n 3000 tot 4000 duizend binnen. Dat zou op jaarbasis 150.000 tot 200.000 zijn. Die 7200 zij de asielzoekrs die Nederland extra moet opnemen uit een poule van 120.000 asielzoekers die verdeeld worden over de Europese landen. Dat is het enige waar ze het eens over kunnen worden. Alleen naar Duitsland komen dit jaar al anderhalf miljoen vluchtelingen zijn de laatste schattingen.

En ja, de ervaring leert dat voor iedere asielzoeker die hier binnenkomt er uiteindelijk amper iemand uitgezet wordt. Of hun status wordt erkend,of ze worden afgewezne gaan neit terug en vallen onde het ene na het andere generale pardon of ze verdwijenne in de illegaliteit. Die eerste twee categorieen mogen allemaal hun familieleden hierheen halen dus voor ieder asielzoekr die uiteindelijk mag blijven reiat er gemiddeld al gauw één of twee achteraan op termijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.