Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2015 om 15:37

Jaina

Ik ontdek van steeds meer mensen in mijn kennissenkring, dat ze meedoen met dat 'vol = vol'. Man en ik kijken dan naar elkaar met 'die ook al??'

Knurf

Knurf

06-10-2015 om 17:48

niet in de minderheid

'Tja, Kaaskopje, het is zo beetje hetzelfde ongemakkelijke gevoel als je op een forum in de minderheid bent.'

Onzin, de mensen die de vluchtelingen nog steeds willen helpen, zijn niet in de minderheid. Vluchtelingenwerk, het Rode Kruis, Stichting Vluchteling, allemaal hebben ze véél nieuwe vrijwilligers kunnen inschrijven.

http://www.nu.nl/binnenland/4130456/aantal-vrijwilligers-rode-kruis-verdubbeld-oproep.html

De inzameling van kleding en goederen is zo succesvol dat er zelfs een overschot aan hulpgoederen is!

https://www.pijnacker-nootdorp.nl/artikel/kledinginzameling-vluchtelingen-stopt-wegens-groot-succes.htm

Het probleem is alleen dat er een kleine minderheid is die als een stel roeptoeters de sfeer in Nederland verziekt. Op 'mijn' facebook-pagina zijn het steeds dezelfde twee of drie personen die ladingen negatieve berichten rondstrooit. Maar als je er tegenin gaat, wordt je met belachelijke argumenten aangevallen op een manier die zo agressief is dat verweren gewoon geen zin meer heeft.
Dus de meeste mensen reageren (wijselijk) niet. Maar dat wil niet zeggen dat die tegen vluchtelingen en hun opvang zijn. Integendeel.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2015 om 18:03

Roeptoeters, zeer o.t.

Zou Roeptoeters ook in de Nieuwe Van Dale staan?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2015 om 18:05

Nee

staat er niet in, als de online versie gelijk is aan de papieren. Volgende keer wel waarschijnlijk

Daar komt nog bij

Bij niet willen gaat het echt over willen als in wil niet, lust niet, geen zin.

De tegenpool daarvan gaat niet over willen maar over het nemen van verantwoordelijkheid te maken. Geen keus hebben. Verplicht zijn.
Het is geen lolletje, uitje of verzetje maar noodzaak.

Het zou fijn zijn als dat vanuit de politiek eens hardop gezegd wordt: het is niet de vraag of de vluchtelingen worden opgevangen maar waar en hoe.

Overigens wordt de bestaande opvang voor het grootste deel bezet door mensen die al lang en breed een status hebben, ze mogen blijven, maar die wachten op een woning. Bijna alle gemeenten lopen ver achter op de verplichting die ze hebben op dat punt.

Knurf,

Ik heb nergens geschreven dat de hulpverleners in de minderheid zijn. Als je goed leest, lees je dat ik reageerde op het gevoel van Kaaskopje over het uitspreken van je mening. Iets wat ik later opnieuw toelichtte.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-10-2015 om 19:55

Op Facebook heb je de groep Humans of New York. Vond ik altijd al leuk om te lezen. Tegenwoordig houden ze zich bezig met het weergeven van het levensverhaal van willekeurige vluchtelingen. Geeft een aardig beeld.

Ik heb me voorgenomen om na ieder volgend geen stijl praatje en stukje of een link van deze groep te plaatsen.

Ik zie overigens ook een tweedeling in mijn vrienden groep. Maar ik zag laatst ook een van de meest fervente aanhangers opeens iets roepen dat ie het echt niet meer wist met al die populistische praatjes van zowel links als rechts.
Dat is winst. Al snap ik niet waarom je meteen links zou moeten zijn als je tegen Wilders bent. Nou ja, als moet kiezen, noem mij maar links dan....

Krullevaar

Krullevaar

06-10-2015 om 20:35

Geen herkenning

Ik kom negatieve reacties nauwelijks tegen op FB of IRL en heb zeker niet het idee dat ze in de meerderheid zijn. Natuurlijk wel de items op het Journaal maar dat zijn allemaal mensen die ik niet ken. Vaak simpele, volkse types met plat taalgebruik. Je kan het ze niet eens kwalijk nemen, want uiteindelijk komen ze wel in hun wijk en jagen ze op hun baantjes.

Maar dat is toch echt een kleine groep. Ik zou haast willen zeggen, het is de onderlaag die het onderbuikgevoel weergeeft. En ja, daar haakt Wilders handig op in. Maar ik zag vandaag ook Roemer niet zulke aardige dingen zeggen. Misschien nog logisch ook, ze hebben veel dezelfde kiezers.

In mijn eigen omgeving zie ik juist veel kleine, particuliere initiatieven om een steentje bij te dragen.

Krullevaar

Krullevaar

06-10-2015 om 20:35

Geen herkenning

Ik kom negatieve reacties nauwelijks tegen op FB of IRL en heb zeker niet het idee dat ze in de meerderheid zijn. Natuurlijk wel de items op het Journaal maar dat zijn allemaal mensen die ik niet ken. Vaak simpele, volkse types met plat taalgebruik. Je kan het ze niet eens kwalijk nemen, want uiteindelijk komen ze wel in hun wijk en jagen ze op hun baantjes.

Maar dat is toch echt een kleine groep. Ik zou haast willen zeggen, het is de onderlaag die het onderbuikgevoel weergeeft. En ja, daar haakt Wilders handig op in. Maar ik zag vandaag ook Roemer niet zulke aardige dingen zeggen. Misschien nog logisch ook, ze hebben veel dezelfde kiezers.

In mijn eigen omgeving zie ik juist veel kleine, particuliere initiatieven om een steentje bij te dragen.

Nananana

Nananana

06-10-2015 om 21:54

Wel herkenning

Even anoniem, maar helaas zijn mijn buren dus wel zo. Zeggen onder het mom van een grapje het gedonder begint nu al, als er allochtone kinderen rommel maken in de speeltuin, referen naar de bruine pop van dochter als Moriaantje of zwarte piet en plempen Facebook vol met rotzooi van Wilders.

ik heb echt hele lieve buren hoor, maar op basis van dit heb ik ernstig de neiging hen te verwijderen op Facebook en in de tuin alleen te kletsen over het weer.

Dit zijnook volkse types ja, voetbal hooligans ook, terwijl ik toch niet in een achterstandsbuurt woon, gewoon een goede gemêleerde buurt overgrote deel mbo 3+ opgeleid, meestal hoger, zowel de autochtonen als de allochtonen maar zooooo bekrompen

Priscilla

Priscilla

06-10-2015 om 22:18

Hortensia

Het doet mij iets teveel denken aan 2 andere woorden die ook op mensch eindigen.

Priscilla

Priscilla

06-10-2015 om 22:22

Denkfout

Het zijn niet alleen volkse types die zo denken. Maak niet die denkfout. En doordat er momenteel best veel aandacht voor is, gaat men los op de social media. Vaak onder het mom dat iedereen zo denkt (ik niet) of vrijheid van meningsuiting of ik mag toch gewoon zeggen wat ik denk.
Verder word ik wel steeds ongeruster waar dit gaat eindigen. Nu dit weer, http://www.nu.nl/algemeen/4140129/inwoners-oranje-blokkeren-toegangswegen-en-belagen-staatssecretaris.html

Krullevaar

Krullevaar

06-10-2015 om 22:30

Journaal

Tja toen ik het 8 uur Journaal keek zag ik allerlei toestanden in Purmerend met plat Amsterdams pratende types, en dat soort mensen associeer ik er toch mee. Die krijg je altijd op TV te zien. Of simpele plattelandstypes, maar niet de meest pientere.

Al moet ik je gelijk geven hoor, er zullen vast ook hoogopgeleide mensen zijn die zo denken.

Maar dat wat nu gebeurt in Oranje vind ik wel van een andere orde. 1400 asielzoekers in een dorp met 150 inwoners. Mensen gaan zich ontheemd voelen in hun eigen dorp. Denk niet dat je dat moet willen.

Priscilla

Priscilla

06-10-2015 om 23:01

Krullevaar

Op TV kunnen ze natuurlijk laten zien wat ze willen laten zien. Over het algemeen is een volks type als PVV'er wel een rolbevestiging en dat is ook wat de meesten (daardoor) denken. Maar in de social media kom je ook wel andere types tegen. Op FB gaan ook wat familieleden van mij los. HBO. En van vriendinnen hoor ik hetzelfde.
En wat Oranje betreft, de verhouding 1400 vluchtelingen tegenover 150 inwoners is wel heel erg scheef. Daar geef ik je helemaal gelijk in.

Nu bij Pauw

Het wordt bij Pauw besproken. Inclusief het vluchtelingenmeldpunt van Wilders. De dorpsbewoners voelen zich uiteraard voor gek gezet.
Onlangs nog had men na gedoe en overleg min of meer rust dat er 700 asielzoekers waren. En nu overruled de staatssecretaris het college met de mededeling dat er toch nog 700 vluchtelingen bij komen.
Maar ja, ze hebben dat contract met Henny van der Most al, er zijn nu per direct plaatsen nodig, die er al zijn in het bungalowpark van Henny van der Most. Maar je kon er natuurlijk gif op innemen dat dat bonje gaf met de bewoners van Oranje. Wat zou jij doen als je de staatssecretaris bent op zoek naar acute crisisopvang. Je wilt geen tenten tussen de weilanden, laat staan zwervende vluchtelingen op straat.

Mensen pikken het niet meer

Het wereldvreemde asielbeleid van deze regering.

Het eenzijdig verscheuren van de gemaakte afgspraken door de staatssecretaris. het voorliegen van de mensen, het proberen de problemen onder de pet te houden. Het gaat allemaal nog veel erger worden als er geen einde wordt gemaakt aan de instroom van gelukszoekers.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24583325/__Auto_Dijkhoff_belaagd_in_Oranje__.html

Oisterwijk lopen de spanningen ook op.

Leuk hoor, al die artsen en ingenieurs die onze samenleving komen verrijken!

http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/oisterwijk/spoedoverleg-in-oisterwijk-over-spanningen-rondom-azc-1.5311881

In Amsterdam

Nemen ze geen nieuwe vluchtelingen meer op in de noodopvang. Ze vangen er tenslotte al 1276 op. In Oranje, waar 130 mensen wonen mogen er nogeven 700 bij, bovenop de 700 die er al zaten. Ruim tien keer meer vluchtelingen dan oorspronkelijke bewoners. Dat woordt dus omgekeerd integreren daar in Oranje.

De staatssecreataris zal hebben gedacht,"ik dump ze wel in Oranje, dat zijn maar 130 stemmen meer voor de PVV, dump ik ze in een grote stad dan zijn het er veel meer".

vlinder72

vlinder72

07-10-2015 om 09:38

draagvlak

Ik snap gemeentes ook niet zo. Ook bij ons in de gemeente moeten vluchtelingen geplaatst worden. Alle suggesties van bewoners voor lokaties zoals bijvoorbeeld een leegstaand verzorgingstehuis worden direct afgewezen. Ze gaan alleen voor eigen ideeën zoals tenten midden in het park. Kantoorlokaties waarvan de gemeente helemaal geen eigenaar is. En vervolgens doen ze verbaasd dat de bevolking het er niet mee eens is.

Ooit gehoord van draagvlak creëren? Een tent in een park midden in de winter. Hoe komen ze erop. Niet leuk voor de omgeving maar ookniet leuk voor de toekomstige bewoners. Ik zie die mennsen nu al ontheemd rondlopen en hangen op de fietspaden om het park heen.

vlinder72

vlinder72

07-10-2015 om 09:43

mark74

Die staatsecretaris dacht dat niet. Die moet vluchtelingen een onderdak kunnen bieden. Die Van der Most heeft daar een bungalow park met leegstaande pipo wagens. Helemaal gebruikers klaar. Daar dacht hij aan. Bedden voor mensen.

Hij dacht ook wel aan de bewoners van Oranje. Daarom ging hij daar immers naar toe maar die hadden niets meer te kiezen. Een hele domme actie. Te snel besloten. Zoiets kan je niet maken naar zo'n dorp toe.

@vlinder

Ach, weet je er zijn gewoon lui die flink geld verdienen aan deze asielstroom. Vastgoedtypes met leegstaaden gebowuen eng oede contacten proberen het zo te regelen dat zij hun gebouwen gaan verhuren aan het COA. Het COA betaalt de hoofdprijs tenslotte voor opvanglocaties.Prijzen die een verhuurder never nooit op de vrije markt krijgt. Als het om asielzoekrs gaat kan het niet op in Nederland, budget onbeperkt.
Kent zo'n vastgoedbaas de plaatselijke magistraten (en als het een slimme is ken hij die, spreekt hij die,ondersteunt hij hun campagne), dan gaat hij lekker eens met ze praten en wordt het onderhands geregeld.

Wat de buurt er dan van vindt? Boeien! Dat zijn toch maar klootjesvolk, proleten, Tokkies, xenofoben of erger.

Je doet gewoon een isnpraakrondje, zegt hun zorgen te begrijpen, dat je hun zorgenw eg komt nemen en ja de politie zal een extra oogje in eht zeil houden. Ga allemaal maar slapen mensen. Dat terwijl de deal allang beklonken is.
Dat is de democratie in Nederland anno 2015.

@vlinder

Hij ging daarhen omdat hij moets. Niet omdat hij wou. De burgemeester weigerde zijn bevel uit te voeren. Dijkhoff zei dat eht hoe dsn ook toch ging gebeuren. De burgemeester heft toen geeist dat hij het zelf maar uit kwam leggen. Toen het hem te heet onder de voetzen werd vluchtte de lafaard snel.

Ze hebben daar met veel pijn en moeite 700 asielzoekers geaccepteerd, onder voorwaarde dat het tijdelijk was en geen één meer zou zijn. 5 maanden later verscheurt de staatsecreataris de bidnende afspraak. Zegt gewoon letterlijk" Hierbij verbreek ik eenzijdig de afspraak"

De overhead hoeft zich dus niks aan afspraken gelegen te laten liggen. Waarom zouden de ionwonders van oranje zich dan aan de afspraken van onze trechtsstaat meoten houden als de overhead die zelf breekt?

De AZC zitten vol met jonge mannen, zo'n 80%. Geen plaats voor de vrouwen en kinderen daar, dan laat je een groep jonge mannen maar 's nachts buiten slapen in een tenjte en plaats je devrouwen en kidneren binnen.
Dat kan, die noodscenarios zijn er. De tenten ook.

Ze doen het niet omdat ze de confrontatie met diegenen die al binnen zitten neit aan dzrfen. De overhead vreest rellen als ze die jonge mannen zeggen in tenten te moeten slapen.Liever dan het problem dumpen op de schouders van een paar "domme boertjes uit de provincie" zoals ik al diverse Gutmenschen de bezorgde bewoners van oranje heb horen becommentarieren.

Liever zet de staatssecretaris de politie in tegen zijn eigen mensen dan dat hij asielzoekrs laat inschikken.
De man is een smeerlap en een volksverlakker, naar mijn mening.

Verdienmodel

Nee Mark. Het echte verdienen gebeurt door expres niet te voorzien in woonruimte.
zie http://www.nu.nl/politiek/4139910/pvda-wil-100000-tijdelijke-huizen-laten-bouwen.html

De mening van de VVD die hier verwoord wordt laat precies het probleem zien.
Ik citeer

"De VVD vindt het PvdA-plan erg onverstandig. Liberaal Roald van der Linde is ''verbaasd''. Het verstoort volgens hem de markt en druist in tegen het beleid om het aantal sociale huurhuizen te verminderen.

Eén op de drie huizen is een sociaal huis en Albert de Vries wil nu op elk grasveld binnen de bebouwde kom een noodhuis.'' En vooral de grote steden hebben juist helemaal niet genoeg bouwgrond, zegt Van der Linde.

Daarbij denkt de VVD'er dat de maatregel een aanzuigende werking heeft op mensen die asiel willen aanvragen."

Waaruit op te maken is dat (zin 1) de VVD liever investeerders beschermt dan mensen op zoek naar een woning. Dat de VVD (zin 2) liever honderdduizenden meters kantoor laat leegstaan ten behoeve van die investeerdersbelangen ten koste van inwoners op zoek naar een woning: er is helemaal geen bouwgrond nodig.

Het argument van die aanzuigende (zin 3) werking is precies waarom we nu met dit vluchtelingenprobleem zitten.

Uitleg: Er is ruimte zat voor vluchtelingen op de bestaande opvangplekken. Probleem is dat die ruimte nu wordt ingenomen door mensen die zijn toegelaten tot Nederland. Die mensen moeten daar weg. Gemeenten horen aan die mensen, volgens een verdeelsleutel, woonruimte toe te kennen. Dat gaat om kleine aantallen per gemeente. 30. 10. 80.

Maar ze doen het niet. Aanzuigende werking is een argument dat in de meeste gemeentes wordt aangehangen. Gevolg: De achterstand bedraagt inmiddels meer dan 15.000 woonplekken.

De belofte van die kreet, als we het nu maar zo moeilijk mogelijk maken dan komen de vluchtelingen niet, is niet uitgekomen.

De strategie zorgt voor problemen. Er moeten vluchtelingenkampen bij. De woningnood wordt alleen maar groter. Niemand kan nog betaalbare woningen vinden.

Amsterdam

Nog even een linkje naar het bericht overde stop op vluchtelingen in Amsterdam. 1267 in totaal en nu vindt "ons soort mensen" het wel genoeg. Je moet ze straks tenslotte niet in de grachtengordel gaan tegenkomen of in Oud-Zuid ofzo. Kan Youp van 't hek nog gewoon eerlijk blijven zeggen dat hij geen last heeft van die mensen en dat de klagers xenophobe Tokkies zijn.

waar zitten dei asielzoekers trouwens in Amsterdam? Wat denk je? De Bijlmer! Tja.

http://nos.nl/artikel/2061646-amsterdam-stopt-voorlopig-met-noodopvang-asielzoekers.html

Prachtig artikel uit de NRC

Van een invoelende bewoner uit een gegoede wijk in Den Haag die evne haarfijn uitlegt waarom asielzoekers welkom zijn, amar neti in zijn wijk. Daar zouden ze zich tenslotte neit thuis voelen.

Geeng rapje, het is echt waar!

"Man van stand in NRC: 'Vluchtelingen passen nou eenmaal beter in arme wijken'

Lansshot.jpgSoms hè, begin je een stuk te lezen met de intentie die vies elitaire paarsbroek eens heel hard terug z'n gated community in te trappen. Beetje zeggen dat vluchtelingen gewoon veel beter thuishoren in arme wijken, en niet in zijn parallelle utopie. Beetje het reeds noodlijdende plebs opzadelen met de resultaten van zijn salonbarmhartigheid. Want het voelt natuurlijk gewoon alsof Jozias van Aartsen zegt dat de islam een absolute verrijking is, maar dan wel buiten een straal van 300km van hem en de zijnen. Zeker als het epistel opent met: "Ik woon in het welvarende Haagse Benoordenhout. Vlak bij ons is een leuk eethuisje. Op het menu prijkt de ‘Benoordenhoutse burger’, een creatie die ook een schijfje eendenlever omvat. Prijs: 16,95 euro. In een kadertje staat de ‘tip’ om de burger door de kok te laten larderen met frietjes en truffelmayonnaise. Dan komt er 4,95 bij." Fuck you man, we zouden er bijna van gaan Occupy-en. Maar toen. Toen kwamen er ineens wel hele legitieme argumenten. "Ander punt. Een grote meerderheid van de migranten is moslim. Op de kaart van Nederland is het zo dat ‘rijk’ en ‘islamitisch’ niet of nauwelijks overlappen. In rijke buurten en gemeenten is een moskee een zeldzaamheid. Vanaf mijn huis is de dichtbijzijnde soennitische moskee veertig minuten lopen. Vanuit Wassenaar zou dat al zo’n anderhalf uur zijn (met als keuze Den Haag of Leiden). (...) En misschien wil hij of zij wel heel vaak op moskeebezoek. De moskee is niet alleen gebedshuis. Het is ook sociale ankerplaats, een plek om getroost te worden – iets waar zeker vluchtelingen behoefte aan kunnen hebben." Ja, nou, oké, da's wel waar. En inderdaad, er zijn nog meer geldige argumenten.

"Of we het nu leuk vinden of niet – de commerciële infrastructuur van met name arme, allochtone wijken sluit perfect aan bij allerlei essentiële behoeften van vluchtelingen. Denk aan de belwinkels, de filialen van Western Union en Moneygram, de mysterieuze reisbureautjes en de al even mysterieuze koeriersdiensten die aan groupage doen van pakketten richting Congo en Nigeria en Afghanistan. Denk ook aan de Somalische ‘hawala’-geldwisselaars die kunnen regelen dat geld dat je aan hen geeft na twee, drie telefoontjes door hun counterparts in de Hoorn van Afrika wordt uitbetaald aan je achtergebleven familie in Addis Abeba of Mogadishu.

Je zou, als je er even bij stilstaat, nog veel meer kunnen noemen. Neem mijn buurtkapper. Daar kun je als vrouw uitstekend terecht voor een coupe à la Beatrix. Maar is dat ook iets waar een Afrikaanse vluchtelinge naar op zoek is? Loopt er in die zaak een kapster rond die weet hoe je bij ‘cornrows’ of bij ‘mohawk’ of bij ‘monde arabe’ het Afrikaanse haar moet vlechten? Nee dus. Daarvoor moet je echt elders zijn."

En inderdaad, zelfs eten is problematisch.

"Het islamitische leven wordt in hoge mate bepaald door de shariaregels rond halal en haram. In mijn directe omgeving is vrijwel niets halal. Jaouad, de eigenaar van dat theehuis, woont met zijn gezin in Kijkduin – een andere (deels) welgestelde buurt. Maar hij koopt zijn brood, ook op dagen dat hij niet in de zaak staat, in de Schilderswijk. „Veertien kilometer in de auto door de stad, en dat voor een brood van de Marokkaanse bakker”, vertelde hij me ooit. Is er in Kijkduin dan geen brood? Natuurlijk wel. Maar het is Hollands brood. En dat is niet voor moslims. Hollands brood kan varkensreuzel bevatten alsook iets wat in de bakkersbranche ‘broodversterker’ heet (hoofdingrediënt vermalen varkenshaar). In geval van twijfel geldt voor een goede moslim: ‘niet doen’.

Zelfde geldt voor Hollandse kaas (stremsel) en voor de Hollandse slager (slagersmessen waarmee ook varkenslapjes worden uitgebeend). Voor moslims en dus ook voor asielzoekende moslims zijn in een rijke omgeving niet alleen alle bakkers, slagers en zuivelwinkels taboe maar bijvoorbeeld ook alle horeca (alcohol; haram keuken) en kappers (borstels met haar van wild zwijn; ‘haram’ gels en shampoos) en krantenkiosken (de porno achter in de zaak). Je zwerft door je via het COA toegewezen wijk, maar je kunt er als moslim geen deelgenoot worden.

Oké, oké, punt gemaakt. Maar als hier toch wel 1 ding duidelijk uit wordt, is dat moslims door hun rigide en regressieve cultuur eigenlijk nergens anders thuis lijken te horen dan tussen andere moslims. Kunnen die lui niet gewoon een keer ontspannen? "

Bron: http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/september/30/voor-vluchtelingen-zijn-arme-gemeenten-beter-1539623

Valse voorstelling

De gedachte dat vluchtelingen bij meerderheid van opruiing of stemmen alsnog uit een gemeente geweerd zouden kunnen worden, is naast de waarheid. Die vluchtelingen zijn hier en ze moeten onderdak. Het alternatief is dat ze over straat zwerven. Dat kan niet. Er is geen keuze.
Er valt helemaal niet over te stemmen.

Iedereen die doet alsof er met amok nog wat tegen te houden valt die liegt. Dat is niet de manier waarop je buren kunt kiezen in een democratische rechtstaat.

Jij, Geenstijl, Powned, Wilders en nog veel meer van die opruiers zijn er de oorzaak van dat zo'n klein dorpje met zoveel vluchtelingen worden opgezadeld. Jij wil ze niet naast je. Ook niet als het er maar 30 zijn. Jij pleit voor een beleid van belemmering. Dat leidt er automatisch toe dat de vluchtelingen belanden waar de minste weerstand is, de minste mensen wonen.

Ze moeten ergens heen.

100.000 tijdelijke woningen in Nederland, daar kun je wel over stemmen. Ook nog waar en voor wie. Hoe groot en hoe duur. Ik ben voor op voorwaarde dat deze woningen open staan voor iedereen die tijdelijk goedkoop moet wonen.

Goed verhaal.

"De subtielste leugens zijn vaak de moeilijkste om te herkennen. Het woord ‘vluchtelingendebat’ is zo’n subtiele leugen, want voeren wij werkelijk een debat óver vluchtelingen, dus over ons draagvlak en ‘s lands draagkracht voor opvang en integratie van misschien wel een kwart miljoen migranten na gezinshereniging? Nee dus. De gewone mensen staan voor voldongen feiten die Haagse bestuurders al voor hen in achterafkamertjes hebben besloten. De bevolking mag enkel haar gevoelens komen uiten.

De zelfverklaarde fatsoenselite ligt er niet wakker van. In tijden van crisis komt de onderkant van de samenleving van pas als buffer tussen haar onbezorgde manier van leven en de wereldproblematiek die op ons allemaal afkomt. Door de problemen van de multiculturele samenleving, de volledig mislukte integratie van inmiddels vier generaties gastarbeiders en hun nakomelingen, en de daardoor veroorzaakte krapte op de arbeids- en woningenmarkt alsmede de ontstane tekorten voor zorg en onderwijs, eenzijdig op de onderkant van de samenleving af te schuiven, isoleren de welgestelde Alexander Pechtolds zich van een meedogenloze werkelijkheid.
Bouwers en dromers

Daarmee legt de vluchtelingenstroom de enig relevante kloof in de samenleving bloot. Dat is niet de kloof tussen arm en rijk, want die verbreden ‘fatsoenlijke’ politici zélf door de armste wereldbewoners moedwillig naar ons land te verplaatsen om vervolgens zichzelf als oplossing aan te prijzen. Integendeel, het gaat om de kloof tussen aan de ene kant mensen wiens infrastructuur wordt overspoeld met de zegeningen van een halve eeuw niet-bestaand grensbeleid, en aan de andere kant mensen die zichzelf (nog) voor de gek houden dat er niets aan de hand is. Bouwers en dromers. Deze kloof wordt niet alleen steeds groter, maar dreigt als een zinkende Titanic de samenleving in tweeën te breken.

De eerstgenoemde groep lijdt zwaar onder de aanwezigheid van De eerstgenoemde groep lijdt zwaar onder de aanwezigheid van opvangkampen, gevuld met enkel Arabisch sprekende, voornamelijk mannelijke ‘vluchtelingen’ — testosteronbommen — evenals de vloedgolven van integratieproblemen die zij na gezinshereniging (of bruid uit land van herkomst) met zich mee zullen brengen. COA-wanbeleid dat nieuwkomers aanleert dat alles gratis is, verergert de zaak, met alle ontspoorde agressie tot gevolg wanneer de kinderen van de aanspraakindustrie later hun zin niet meer krijgen, omdat ze voor hun bestaan zullen moeten werken. Dat bijna de helft van de migranten niet kan lezen of schrijven, laat staan fietsen, zwijgen journaals liefst dood.
Vluchtelingen of kolonisten?

Maar we leven niet in een tekenfilm waar alles kan. Er zijn grenzen, grenzen op een kaart en grenzen aan fysieke draagkracht. Het gaat burgers om die laatste soort grenzen, want wanneer we moeten concluderen dat verdere massa-immigratie het voortbestaan van de autochtone bevolking bemoeilijkt of zelfs in gevaar brengt, of dat veel autochtonen bijvoorbeeld hun gezinnen instinctief klein houden om, effectief, de veel grotere migrantengezinnen te kunnen accommoderen, dan hebben we het eigenlijk niet meer over een ‘vluchtelingenstroom’, maar over verdringing—over kolonisatie.

Ook de welvarender Nederlander zal de gevolgen van deze kolonisatie gaan merken. Naarmate de infrastructuur van de onderklasse haar maximale draagkracht bereikt, zal de autochtone onderklasse in paniek naar de middenklasse vluchten en haar riante faciliteiten opeisen. Immers, er passen makkelijk vier arbeidersgezinnen in de villa van Peter R. de Vries. De woonwijken waar menig PvdA- en D66-bestuurder woont, bieden ruim plaats voor hele dorpen autochtone ‘tokkies’ die hun kleurrijke wijken zullen ontvluchten.

Een verstikkende wurggreep

Nu al bevindt de onderkant van de samenleving zich in een wurggreep. Wanneer deze ‘plebejers’ zich tegen de massa-immigratie, die hun eigen bestaansniveau bedreigt, durven verzetten dan zijn zij automatisch ‘fascisten’ of ‘racisten’ en kennen zij hun geschiedenis niet (“Moslims zijn de nieuwe Joden!”). Komen zij echter net als de migranten zelf een beter leven opeisen dan zijn de mondige burgers plots ‘fanaten’ die hun plaats niet kennen.

Zo dreigt de wurggreep van de politieke correctheid niet alleen het debat, maar nu ook de bevolking te verstikken. De historisch logische uitkomst daarvan heet: revolutie."

Bron: https://medium.com/keek-op-de-week/het-vluchtelingendebat-829b075d9be0

Dat is een leugen

"De subtielste leugens zijn vaak de moeilijkste om te herkennen. Het woord ‘vluchtelingendebat’ is zo’n subtiele leugen, want voeren wij werkelijk een debat óver vluchtelingen, dus over ons draagvlak en ‘s lands draagkracht voor opvang en integratie van misschien wel een kwart miljoen migranten na gezinshereniging? Nee dus. "

De werkelijke leugen is doen alsof het ontvangen van vluchtelingen zelf ter discussie zou kunnen staan.
Dat is niet zo. Wij, rechtsstaat, zijn verplicht om vluchtelingen te ontvangen. Daar valt niet meer over te debatteren of kiezen of stemmen.

@Lavell

Wij zijn een rechtstaat inderdaad en verdragen kunnen worden opgezegt. Zouden dat ok moeten worden.

Verder, die Syriers waren vluchtelingen toen ze uit Syreio wegvluchten en naar Turkije gingen. aar hebben ze recht op de vluchtelingenstatus. Hier niet. Hier zijn het gelukszoekers. verwende types die van alles te eisen hebben.

vlinder72

vlinder72

07-10-2015 om 11:18

Ja maar Mark74

Wat dan? Je hebt gelijk. De meeste vluchtelingen zaten veilig in een ander land maar hoorden of zagen dat het in Noord Europa veel beter is. Hier krijgen ze gelijk een huis. Zakgeld. Een baan. Opleiding voor de kinderen. En wel direct. Zo hebben ze dat gehoord. De geruchtenstroom gaat snel dus er volgt een volksverhuizing richting die landen waarvan ze denken dat ze dat allemaal krijgen.

Wij weten dat dat niet zo is. Maar goed. Ze komen eraan. Sterker nog ze zijn er al. En nu? Ze zijn hier, in dit land. Wat moet er dan volgens jou nu met die mensen gebeuren?

En nu geen linkjes plaatsen. Gewoon vertellen hoe jij dat dan voor je ziet. Ik heb dat al gedaan. Een paar honderd reacties terug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.