Ginny Twijfelvuur
03-09-2015 om 19:18
Because we carry...
Graag wil ik deze actie onder jullie aandacht brengen!
Heb je nog een draagzak of draagdoek liggen? Deze kun je inleveren bij Because we carry. Er is blijkbaar een heel netwerk over Nederland uitgerold waar je deze kunt inleveren en zij zorgen ervoor dat ze in Lesbos bij de Syrische vluchtelingen komen.
Voor meer informatie kun je gaan naar:
https://www.facebook.com/events/600025363473454
Of even googlen op Because we carry.
Kaaskopje
26-09-2015 om 10:42
Stenna
Ja hoor, ik ben het verder met je eens. Maar letterlijk gezien kun je hem niet aanvallen op die zin.
Als je een deel van de bevolking de eer moet geven, dan is dat die van de generatie van mijn ouders en de opa´s en oma´s van mijn generatie. Alles wat na de oorlog geboren is, kan zich niet beroepen op dat 'wij'. Maar ik vind dat beroepen op dat 'wij' en (inderdaad) daar rechten aan ontlenen, dus sowieso niet correct. Het lijken net kleine kinderen die hun knikkers bewaken. "Van Mij!" En om eerlijk te zijn constateer ik dat in de aard van het beestje niet zoveel veranderd is in de afgelopen 200 jaar. Een groep ervaart mensen die niet in een witte Nederlandse wieg zijn geboren, als wezens die niet helemaal menselijk zijn. Dat is handig, want dan kun je over hen praten als wezens die niet dezelfde emoties hebben als 'wij'. Een verwijzing naar informatie over 'ons' dna wordt het liefst genegeerd of afgedaan als onzin. Ik vind het best schokkend, dat er nog flink wat mensen zijn die je tot die groep kunt rekenen.
M Lavell
26-09-2015 om 14:07
Kantoorpikkies aan de macht
"Ga je mij nou fileren Miriam?"
Nou nee. Ik ga wel in op wat je schrijft.
"Of die grens nu op 70.000 of 4.000.000 zit is mij om het even. Net zo goed als ik die 25% voor voor kennisgeving aanneem. Daar gaat het namelijk niet om."
Volgens mij gaat het daar wel om. De grens aan de capaciteit die er natuurlijk wel is, ligt bij een getal. De angst dat dat getal binnenkort bereikt wordt, wordt gevoed door expres gegoochel met getallen. Mark goochelt expres mee, of hij let niet op. Hij neemt angst over en het getal voor lief. Zie je wel, zegt ie. Dit tegen een achtergrond die het heeft over een totale annexatie van ons bestaan door Islamieten die zich moedwillig in colonnes deze kant op begeven om onze maatschappij over te nemen.
In die context maakt het nogal uit wat de tussenstand nu echt is. De cijfers vormen de realiteit die los staan van verhitte gevoelens. Ze worden niet voor niets expres misbruikt.
Ik vind dat we het ons niet kunnen permitteren daar met een mantel der liefde in een poging begrip te tonen, overheen te stappen.
"Een terecht verwijt is dat wij elitaire, goed geschoolde, 'kantoorpikjes' weinig last hebben van de mulitculti samenleving. Als je in een achterstandswijk woont, je kinderen op een achterstandsschool doen en rond moet komen van een karig loontje kan inschikken wel wat moeilijker zijn. "
Volgens mij hoort Mark, Geen Stijl en het grootste deel van de reaguurders daar tot die goed geschoolde kantoorpikies. Net als Teun Voeten, Bas van Bommel en andere zich geleerd noemende roepers met hun angst voor de islam.
De politiek van de afgelopen tien jaar die zich meer en meer heeft gericht op het mantra van de nadelen van multiculti samenleving voor Jan met de Pet, heeft vooral nadelig uitgewerkt voor Jan met de Pet. Een samenleving van enorm wantrouwen en automatische controle. Straf, strenge wetgeving, controle en kostendelersnormen.
Zie voor crepeergevallen de Rijdende rechter maar ook http://demonitor.ncrv.nl
Het gaat nu allang niet meer om anti multi culti, maar anti Islam met als nieuwe slachtoffers voor wie het allemaal zo naar is volgens die scheldende en brullende massa, joden, homo's en vrouwen.
Als deze nieuwe hetze in hetzelfde tempo vertaald wordt in nieuwe politiek, dan kun je op je vingers natellen welke groepen er over een jaar of 15 het meeste last hebben van die politiek. Joden, homo's en vrouwen.
Leen13
28-09-2015 om 00:00
PVV volgend Paul de Leeuw
http://www.npo.nl/live/npo-1
Nu op 1: Paul de Leeuw met een welkom in Nederland programma voor syrische vluchtelingen.
PVV: Presentjes Voor Vluchtelingen.
Vissen, iedereen krijgt een visvergunning, maar je moet de vis wel teruggooien. En honden slapen bij Nederlanders in bed.
Leen13
28-09-2015 om 00:07
Facebook actie voor musici
Optreden van een klarinettiste die een facebookactie heeft gehouden en nieuwe muziekinstrumenten heeft geregeld voor syrische muziekstudenten. Een klarinet, daar begon het mee, een arabische luit en een electrische piano. Samen traden ze al op in de studio.
Mark74
28-09-2015 om 09:28
Ook weer
echt een verrijking.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/09/ambulancebroeders_gehinderd_bi.html
Mark74
28-09-2015 om 09:30
Gevalletje
andere cultuur, daar moet je respect voor hebben!
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/09/tientallen_kindbruiden_onder_v.html
Mark74
28-09-2015 om 09:31
Briljant idee!
Stop de vluchtelingen bij de bejaarden!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24545909/___Asielzoeker_in_verzorgingshuis___.html
Mark74
28-09-2015 om 09:38
Ondertussen in Duitsland
Wat een heerlijke aanwinst, al die doctoren en ingenieurs uit Syrie die onze cultuur komen verrijken en onze economie komen aanjagen!
vlinder72
28-09-2015 om 09:42
mark74
Ik zie je al weken alleen maar dit soort links plaatsen.
Het hinderen van ambulance medewerkers is volgens mij standaard in het weekend. Niet alleen door asielzoekers. Aanrandingen vinden ook vaker plaats, helaas. Kindbruidjes. Tja. In veel landen mag het, trouwen met een minderjarige. Daar kunnen wij vanuit onze westerse oogpunt van alles van vinden.
Maar wat wil jij dan? Of nee, dat is wel duidelijk. Hoe zie jij het dan voor je? Hoe wil je voorkomen dat vluchtelingen deze kant opkomen?
Je kan namelijk wel van alles vinden maar ze komen nou eenmaal.
P.s. ik word doodmoe van al die supernegatieve berichten of andersom die overdreven positieve berichten over vluchtelingen.
M Lavell
28-09-2015 om 09:50
Kun je beter laten
Mark, als je verder niks toe te voegen hebt, dan kun je dit soort verwijzingen ook laten. We hebben jou niet nodig om het nieuws te kijken of de krant te lezen.
Ik heb wel een toevoeging.
Zo is het item van Powned over kindhuwelijken #609 tekenend voor de hypocrisie van bijvoorbeeld de PVV.
Zie de laatste zin "Kindhuwelijken worden in Nederland erkend, mits geregistreerd in land van herkomst."
Dat lijkt me nou iets wat relatief eenvoudig en met een overweldigende meerderheid uit de wetgeving gehaald kan worden. Maar dat helpt nu niet meer voor nu. Dat had vijf jaar geleden moeten gebeuren. De PVV had dat als regeringspartij zelfs kunnen regelen. Dat hebben ze niet gedaan. Waarom niet?
Ondertussen lijkt het mij voor nu zinnig om die kindvrouwen op te vangen in een apart huis totdat ze volwassen zijn. Je kunt ook gebruik maken van de erkenning van dat huwelijk in Nederland. Dan kan het namelijk ook in Nederland en onder de Nederlandse voorwaarden worden ontbonden, dat is ook als de man niet wil.
Evident is natuurlijk wel dat die vrouwen dan niet meer terug kunnen. Maar je moet wat over hebben voor je verontwaardiging natuurlijk.
De telegraaf #610 maakt een foutje. Het gaat niet om asielzoekers. Het gaat om mensen die al asiel hebben (de hele procedure doorlopen) Ze zijn binnengekomen tijdens Rutte I.
Mark74
28-09-2015 om 09:55
Waarom?
Jullie willen niet weten hoe het er werkelijk aan toe gaat. Liever in sprookjes blijven geloven dan de waarheid onder ogen zien.
Nog meer Duits nieuws.
M Lavell
28-09-2015 om 10:10
Nogmaals
Mark, dat weten we al.
We kijken ook het nieuws.
Kijk, dit is dan toch een commentaar "Liever in sprookjes blijven geloven dan de waarheid onder ogen zien."
Dus je denkt dat wij in sprookjes geloven?
Welke?
Mark74
28-09-2015 om 10:21
Het sprookje
van de wanhopige, zeer hoogopgeleede en goedwillende vluchteling die geen andere keuze heeft dan zijn leven te wagen om hier tekomen en vervolgens zich als modelburger zal gaan gedragen en binnen de kortste keren een positieve bijdrage aan dit land zal leveren.
De waarheid is dat het merendeel van de vluchtelingen jonge mannen zijn, die niet op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld, maar odnerweg zijn omdat ze schijnen te denken dat ze hierin een sort Walhalla terecht komen met geode voorzieningen, gratis geld en goede woonruimte. Mensen die helemaal geen basaal respect hebben voor andere normen en warden dan de hunne, die andere vluchtelingen met een ander geloof massaal lasting vallen en die hier niks kunnen betekenen voor deze maatschappij, behalve dan een enorme last en een risico op frustratie, criminaltiet, radicalisering en zelfs terrorisme.
Jippox
28-09-2015 om 10:34
zwart wit
Zinloos, al dat denken in zwart of wit. Terwijl elke onbenul weet dat het zo niet is. Het is grijs. Ja er zitten hele nare foute mensen tussen, en ook hele fijne nuttige. En alles daartussenin. En ze zijn hier en we hebben het er maar mee te doen.
De grootste bedreiging voor onze samenleving zit hem echter niet in de vluchtelingen, maar in mensen zoals Mark die niets anders doen dan angst en haat zaaien. Wat mij betreft ruilen we deze types in tegen vluchtelingen.
Kowalski
28-09-2015 om 10:41
'ze komen toch wel'
Dat eeuwige 'ze komen toch wel' van Miriam en sommige anderen is ook onzin. Want als we zouden zorgen dat
1. vluchtelingen alleen nog maar gehuisvest werden in kampen of opvangcentra, geen huizen
2. vluchtelingen een zeer lage uitkering / zakgeld kregen, genoeg om te eten en drinken en meer niet
3. iedereen die niet mag blijven snel en effectief werd uitgezet
4. illegalen geen rechten hebben, en ook zoveel mogelijk worden opgepakt en uitgezet (en zéker geen gratis zorg voor illegalen, zoals zo'n domme pvda trut voorstelde)
dan kwamen ze niet meer hoor. Of in ieder geval veeeeel minder!
En de reden dat Mark al die links kan plaatsen is omdat er zo veel negatieve incidenten te melden zijn.
En Vlinder: "Het hinderen van ambulance medewerkers is volgens mij standaard in het weekend. Niet alleen door asielzoekers. Aanrandingen vinden ook vaker plaats, helaas. Kindbruidjes."
Al die zaken die je nu opnoemt vinden inderdaad veel plaats in Nederland. Voornamelijk (90% van de gevallen) door allochtonen.
Kowalski
28-09-2015 om 10:43
Jippox
"De grootste bedreiging voor onze samenleving zit hem echter niet in de vluchtelingen, maar in mensen zoals Mark die niets anders doen dan angst en haat zaaien. Wat mij betreft ruilen we deze types in tegen vluchtelingen."
Nee. De grootste bedreiging is de Islam. Moslims die onze samenleving willen veranderen.
Maar dat zal jij over een jaar of 5, 10 ook wel gaan begrijpen.
Alleen jammer dat het dan te laat is.
M Lavell
28-09-2015 om 10:52
Constructief
Wat een rare sprookjes verzin je.
Waarom denk je dat 'wij' daarin geloven?
"De waarheid is dat het merendeel van de vluchtelingen jonge mannen zijn, die niet op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld, maar odnerweg zijn omdat ze schijnen te denken dat ze hierin een sort Walhalla terecht komen met geode voorzieningen, gratis geld en goede woonruimte."
Ben je bang dat deze mensen, niet vluchtelingen dus, ook werkelijk een verblijfsvergunning zullen krijgen?
"Mensen die helemaal geen basaal respect hebben voor andere normen en warden dan de hunne, die andere vluchtelingen met een ander geloof massaal lasting vallen en die hier niks kunnen betekenen voor deze maatschappij, behalve dan een enorme last en een risico op frustratie, criminaltiet, radicalisering en zelfs terrorisme."
Tja, het zijn net mensen. Er zitten beslist rotmensen tussen. Ik vind jou ook niet aardig en weinig respectvol. Makkelijk zal het niet zijn, zeker niet in Duitsland waar ze AZC's hebben voor 6000 mensen of meer
zie ook een artikel van al veel langer geleden http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4143751/2015/09/17/Vrouw-niet-veilig-Bende-oorlog-en-verkrachting-in-azc.dhtml
Deze zin vat het meteen samen "Albaniërs vechten met Eritreërs en Somaliërs. Zij zijn erg racistisch en willen helemaal niet met zwarten uit Afrika onder één dak leven.''"
Albanezen zijn geen vluchtelingen. Ze gunnen ondertussen de echte vluchtelingen het licht in de ogen niet.
Ja, een bekend fenomeen.
Maar waar blijft nu toch inbreng over het begin van een oplossing? Wilders is ook nooit verder gekomen dan schelden. Hij had 5 jaar geleden van alles kunnen doen om wat nu gebeurt te voorkomen. Hij had toen veilige havens in pak 'm beet Griekenland kunnen organiseren. Was toch mooi geweest om die Grieken - net als uitkeringsgerechtigden hier - wat terug te laten doen voor al dat geld.
Met alleen maar wijzen en beschuldigen kom je nergens.
Wat vind je van de Belgische Facebookbanners http://www.trouw.nl/tr/nl/36361/Vluchtelingen/article/detail/4151108/2015/09/28/Belgie-houdt-asielzoekers-tegen-via-Facebook-banners.dhtml
Leen13
28-09-2015 om 10:52
Ja want
Vluchtelingen en migranten zijn misdadiger van inborst?
De verschillen worden hier overdreven uit vermeend eigenbelang.
We weten inmiddels wat repressie kost en wat het oplevert. Je wilt geen samenleving met een verpauperende onderlaag.
En nee, je wilt ook niet dat vluchtelingen, migranten en arme mensen tegen elkaar uitgespeeld worden.
vlinder72
28-09-2015 om 10:58
kowalski
" 1. vluchtelingen alleen nog maar gehuisvest werden in kampen of opvangcentra, geen huizen
2. vluchtelingen een zeer lage uitkering / zakgeld kregen, genoeg om te eten en drinken en meer niet
3. iedereen die niet mag blijven snel en effectief werd uitgezet
4. illegalen geen rechten hebben, en ook zoveel mogelijk worden opgepakt en uitgezet (en zéker geen gratis zorg voor illegalen, zoals zo'n domme pvda trut voorstelde)"
Wij hebben in Nederland wetten en regels. Die zullen eerst veranderd moeten worden.
Wij wonen in een Westers land. Niemand zit erop te wachten om gezinnen met kinderen slapend in een park aan te treffen.
Punt 3 en 4 wil ook iedereen wel maar is veel moeilijker dan je denkt. Lang niet alle landen laten vluchtelingen weer terug keren. Identiteit is lang niet altijd duidelijk etc. etc.
Als het allemaal zo simpel zou zijn, was het allang opgelost.
M Lavell
28-09-2015 om 11:08
Dat is pas een sprookje
Kowalski de punten die je noemt zijn al (heel lang geleden) ingevoerd en ze worden uitgevoerd voor zover dat kan.
"dan kwamen ze niet meer hoor. Of in ieder geval veeeeel minder!"
Dat is pas een sprookje.
Kijk eens hier http://nos.nl/artikel/2057920-vluchtelingen-in-libie-mishandeld-en-uitgehongerd-door-milities.html
Zo doen ze dat in Libië al een jaar of wat.
Toch blijven er vluchtelingen komen. Ook in Libië. Niet alleen omdat ze vrijwillig komen, maar ook omdat ze onderweg op een route ergens anders heen, gestolen worden. Groepen ontheemden die door milities ontvoerd worden om vervolgens verhandeld te worden. Het is echt mensenhandel.
Aanzuigende werking door die geweldige voorzieningen, dat is pas een sprookje.
mirreke
28-09-2015 om 11:23
Nog wat
Er komt inderdaad redelijk wat nieuws vanuit Duitsland, maar de toon daar of liever hier, in Duitsland dus, is heel anders. Zoals het in Nederland in het nieuws komt, met die nare ondertoon, zo is het daar niet. Het wordt bericht, en er wordt ook gemeld dat dit dus aangepakt moet worden. Ja, vluchtelingen mogen komen, en ja, ze zullen zich moeten gaan aanpassen. In Duitsland wil men de asielprocedure VERSNELLEN, zodat mensen eerder kunnen gaan deelnemen aan het normale leven, met scholing en werk. Want dat is de beste manier om mensen aan je te binden. Laat ze met weinig geld en totaal uitzichtloos aan de rand van de maatschappij marginaliseren, en je hebt waarschijnlijk de volgende generatie terroristen gecreëerd. Zo moet het dus niet. En door die versnelde procedure kunnen mensen die geen recht hebben op asiel ook eerder weer worden teruggestuurd naar het land van herkomst.
Weet je, dit zijn allemaal getraumatiseerde mensen, die hebben vreselijke dingen meegemaakt. Komen inderdaad uit maatschappijen waar discriminatie wellicht heel gewoon is. En die zet je dan allemaal op een kluitje. Logisch dat dat een kruidvat is en wordt. Daar zullen we dus ook over moeten gaan nadenken.
Wij hebben hier een redelijk prettige samenleving opgebouwd, waarin over het algemeen niet tot weinig wordt gediscrimineerd. In ieder geval is discriminatie strafbaar. En dat zul je dus moeten gaan voorlichten. Ik zie het best wel positief in. Want er zullen ook veel banen (moeten) ontstaan. In Duitsland wordt er geloof ik vier miljard extra voor uitgetrokken, variërend van extra docenten in het onderwijs voor de kinderen, tot tolken en coaches, weet ik veel.
Als je dit gaat doen, en ik denk dat we het moeten doen, dan zul je moeten gaan voorlichten, integreren, onderrichten en vooral steunen. We moeten hierop inspringen.
Mark74
28-09-2015 om 11:28
@mirreke
Jij hebt echt een excuus voor alles hè. het zijn zielige vluchtelingen, allemaal met een trauma en als ze zich misdragen is het alsnog onze schuld.
Hoe blind kun je zijn. Praat je nog steeds zo als ze jou of je dochter verkrachten?
mirreke
28-09-2015 om 11:35
Ach Mark...
zit toch niet zo haat te zaaien. Is dat niet strafbaar trouwens?
M Lavell
28-09-2015 om 11:38
Dat zal toch niet
Uit het artikel van Wierd Duk "Dit komt overal voor waar vrouwen en mannen, die elkaar niet kennen, dicht op elkaar zitten.
Klaus-Dieter Grothe, Psychiater"
Mark zegt erover?
"Hoe blind kun je zijn. Praat je nog steeds zo als ze jou of je dochter verkrachten?"
Heb je een dochter, Mark? Was je van plan om haar in een vluchtelingensituatie te brengen of op een andere manier dicht opgepakt met onbekende mannen en vrouwen?
Is niet verstandig hoor.
Mark74
28-09-2015 om 11:41
@Mirreke
Haat zaaien?
Ik zou de definitie eens opzoeken als ik jou was.
Ik hoor graag van je wat er strafbaar zou zijn aan mijn opmerkingene n vragen.
Mark74
28-09-2015 om 11:46
@Lavell
Wat bazel je nou weer.
De jonge dame die aangerand werd in Almere was gewoon een Almeerse die naar de taxistandplaats liep. Onderweg werd ze aangerand door drie asielzoekers.
Zij bevond zich gewoon op de openbare weg, ze zat niet in een "vluchtelingensituatie" ze zat ook neit "dicht opeengepakt met onbekende mannen en vrouwen". Ze deed niks verkeerd en zocht ook niks op. Wil je soms zeggen dat ze het opgezocht heft of er om gevraagd heeft?
Of vind je, net als Mirreke, dat zij maar begrip moet hebben voor de daders, die tenslotte allemaal trauma's hebben en nu in zo'n naar asielzoekerscentrum moeten verblijven? Logisch toch dat je vrouwen gaat aanranden.