Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigen volk eerst?

"Ik heb niet die indruk gewekt, dat deed Miriam. En dat op zo'n verwerpelijke manier, dat ik het niet nodig vond daarop in te gaan. I"
Nou beschuldig je me weer. Geef er eens onderbouwing bij. Citeer. Noem er een berichtnummer bij.

Kaaskopje kreeg niet van mij maar van jouw gedrag de indruk dat je joods bent.
"Als jij niet Joods bent, heb je door de tijd heen toch knap die indruk gewekt. "
Waarom ontwijk je dat?

Wat is de relevantie van deze bewering "En wat discriminatie en geweld tegen minderheden in Syrië betreft: ik weet daar via mijn familie meer van dan jij."?

Geef bovendien antwoord op mijn vraag: Waarom speel je steeds weer de joodse kaart?
Waarom is dat -voor jou- relevant?

"Praat eens met een echte Nederlandse jood"
Christus te paard zeg. Heb je een lijstje kenmerken? Je bent niet joods maar je kent ze wel? Allemaal ook?

"Je hebt gezegd dat traditionele joden niet tolerant kunnen zijn. "
Doe je het weer. Weer een verwijt maken zonder onderbouwing. Haat zaaien heet dat. Waarom doe je dat?

"Joden zijn gewoon Nederlanders hoor, misschien wel langer dan jouw voorouders."
Waarom vind je dit een relevante opmerking?
Wat probeer je nu eigenlijk al die tijd; over de rug van joden 'eigen volk eerst' en 'Nederland voor de Nederlanders' roepen?

Evanlyn

Evanlyn

17-09-2015 om 14:15

Miriam

Dat verwijt heb ik onderbouwd, met een verwijzing naar de draad. Verder lijkt je post me niet erg relevant. Die gaat over mijn persoon en niet over het onderwerp van de draad. Waarom ontwijk jij dat, via persoonlijke aanvallen?

@Lavell

Ga je voortaan al je eigen beweringen net zo onderbouwen als je van anderen eist? Dat meten met twee maten van jou begint onderhand wel een beetje vervelend te worden.

Wat is dat toch voor naar trekje bij jou. Nooit inhoudelijk op argumenten ingaan, maar andermans posts napluizen en herquoten om ergens een foutje of afwijking te vinden, onderwijl nooit ingaand op de echte argumenten.

Thomas

Thomas

17-09-2015 om 14:24

Engelse les in Kleve

Mirreke, kunnen ze niet beter Duitse of Nederlandse les krijgen? Waarom nou weer Engels?

Niet voldoende

"Dat verwijt heb ik onderbouwd, met een verwijzing naar de draad"
Dat is niet voldoende. Bovendien en nogmaals: het is niet waar. Je wekt zelf de indruk dat je joods bent.

Mijn vragen gaan over je argumenten in deze discussie.
Je speelt voortdurend de joodse kaart. Dat kan enige relevantie hebben als je zelf joods bent. Maar dat ben je niet.

Je richt je niet alleen naar mij op die toon. Tegen skik zeg je "Ik denk dat jij maar eens met een paar echte Nederlandse joden moet praten. Of mag je dat niet van de je man?"

Waar slaat zo'n opmerking nou toch op in deze discussie?

Wat zijn dat, echte Joden volgens jou? Wat hebben die mensen met deze discussie te maken voorzover ze niet gewoon uit zichzelf meedoen zonder de nadruk op hun geloof of afkomst te leggen?

Het echte argument

Inhoudelijk en feitelijk op zaken ingaan is blijkbaar niet makkelijk in deze draad. Er worden emotionele zaken uitvergroot. Dat gaat alleen niet helpen om zaken in goede banen te leiden. Het is ook geen eenvoudig vraagstuk.
Maar met het demoniseren van mensen en hun motieven sla je de verkeerde weg op. Er is nou eenmaal goed en kwaad in deze wereld en de keus die je hebt is zelf de goede krachten te versterken en foute zaken in te dammen.
Altijd al zo geweest.

http://www.npo.nl/ovt/13-09-2015/RBX_VPRO_704828/RBX_VPRO_1976306

Ooit stonden Joodse vluchtelingen in geimproviseerde onderkomens bij de grens naar Nederland te wachten of ze binnen mochten. Had je dezelfde discussies.

@Evanlyn

Skik is van de, ja maar wij dan, school.

Moslims gooien homo's van het dak. Ja maar op streng gereformeerde scholen willen ze ook geen homoseksuelen als leraar.
Vrowuen moeten als vuilniszak verkleed over straat. Ja maar bij de SGP dragen de dames ook lange rokken.
Enzovoorts, enzovoorts, etc. etc.

Zielige dooddoeners zijn het. Totaal niet terzake doend geneuzel.

@Lavell

waar slaan jouw opmerkingen in deze discussie telkens op.

Behalve dan dat je altijd en eeuwig de postings napluist van diegene die een mening hebben die jou niet aanstaat op alles waar je iemand denkt te kunnen pakken.

Is dat omdat je geen echt weerwoord hebt, geen echte argumenten.

Evanlyn

Evanlyn

17-09-2015 om 14:43

Nee hoor AnneJ

Dat waren Europeanen (opvang in de regio dus) en ze namen geen oorlogszuchtige ideologie mee. En nu worden juist zij weer bedreigd, door geloofsgenoten van de mensen die we nu naar binnen mopeten halen. Dat is juist het wrange aan de situatie.

En Miriam: ik reageer op de toon die je tegen mij aanslaat, en dat geldt ook voor skik. Zodat je dat zelf ook even kan ervaren. Bij iemand die zelf normaal discussieert, reageer ik serieus.

Wat doet het er nou toe wie of wat ik ben? Het gaat in een discussie om argumenten en niet om de personen die ze naar voren brengen. Tenzij je graag je onderbuik een toontje mee laat zingen, natuurlijk.

@Evanlyn

Tut, tut, tut Evanlyn. Mensen als Lavell hebben geen onderbuikgevoelens hoor.Dat is voorbehouden aan het mindere volk, de Tokkies,of anderzins niet politiek-correcten.

Evanlyn

Evanlyn

17-09-2015 om 15:24

Mark

Verdeeldheid

Vreemde bondgenoten op dit thema.

Evanlyn

Evanlyn

17-09-2015 om 15:30

AnneJ

Dat bedoel ik dus met op de persoon spelen en niet op de argumenten. Waarom ga je niet in op wat ik zeg?

Argument

Voor de oorlog waren er ook vooroordelen over Joodse mensen onder de Nederlandse bevolking Evanlyn die ze zogenaamd ongeschikt zouden maken om met andere mensen te integreren. Hele bloederige soms en in elk geval over de potentie van Joodse mensen om anderen te domineren en rijker te worden dan anderen over de rug van de bevolking.
De demonisatie van de Joodse mensen leefde niet alleen in de hoofden van de nazi's.
Allemaal drogredenen om mensen niet te helpen. Naast al die andere begrijpelijke redenen maar die in elk geval geen uitzicht bieden op oplossingen.

Bedreigen

In tijden van oorlog en schaarste worden de verschillen uitvergroot. Ik ken ook veel verhalen waar mensen ook vaak trots op zijn dat mensen met verschillende achtergronden en geloven in vrede naast elkaar leven en elkaars leven delen. Ik ben jaren naar een orthodoxe kerk gegaan waar op hoogtijdagen islamitische vertegenwoordigers en ambassadepersoneel op de eerste rij zaten in een oosters christelijke viering.
Onnoemelijk zijn ook de verhalen van moslims die christenen beschermd hebben en andersom. Buren die elkaar hielpen in moeilijke tijden ongeacht hun geloof. In Suriname staan een moskee en een synagoge naast elkaar aan de Keizerstraat.
Er zijn overlegvormen in Nederland en elders waar verschillende groeperingen met elkaar spreken en vrede zoeken en initiatieven nemen om groepen met elkaar te laten samenleven, ook in israel.
Is het niet beter om daar je energie in te steken dan in het uitvergroten van de daden van geweldplegers?
Dat komt helaas wat minder in de pers maar is net zo goed een kracht in de samenleving die aanspreekt.

Boter op ons hoofd

http://www.npo.nl/de-oorlog/22-11-2009/NPS_1132189

Hoe de joden uit Nederland verdwenen.

Verdraagzaamheid en humaniteit is blijkbaar een schaars goed in tijden van oorlog en crisis.

Evanlyn

Evanlyn

17-09-2015 om 16:58

ja, weet ik

En in dit draadje zijn er weer mooie voorbeelden van die onverdraagzaamheid tegenover joden te vinden. Niet bij jou hoor. Maar je moet wel altijd oppassen met historische vergelijkingen omdat ze vaak mank gaan, zoals hier ook weer blijkt.

Mensen zijn NU bang, dat is gewoon een feit, en niet ten onrechte als je naar Frankrijk kijkt. Ik hoop echt dat al die nieuwe Nederlanders straks bewijzen dat dat niet nodig is. Maar het is erg lastig om grote groepen mensen met een totaal andere cultuur op een prettige manier te integreren. En ik zou graag wat meer zorgvuldigheid zien bij de toelating, want er zitten zeker IS mensen bij. En dat is geen bloedsprookje.

De andere kant

Er is altijd een andere kant. In de zomer zaten hier twee jonge mensen op mijn balkon die naar Amsterdam gekomen waren om hier een toekomst in de mode te zoeken. Uit Frankrijk. Met een islamitische achtergrond. Ze vonden het helemaal niet jammer dat ze eerder voor spanjaarden dan voor arabische mensen aangezien werden.
En bovendien kennen ze die verhalen over de uitzichtloze wijken in Parijs en andere Franse steden. Niet goed. Maar dat is toch niet hun beeld van Parijs en van Frankrijk waar ze geboren zijn.
Dat is ook allemaal uitvergroot. Moet je mensen hier over de bijlmer horen.
Nou ja, ik denk dat het in Parijs en Londen erger is, maar goed ik woon hier.
Er is altijd een andere kant.

Pardon Evanlyn?

Ik wil met de links aangeven dat de orthodoxe joden in de VS precies doen waar jij de moslims van verdenkt. Dat jij dan reageert met 'het is maar goed dat die gevaarlijke mensen met de dood worden bedreigd' is ronduit walgelijk. Ik vind dat iedereen zijn leven zou moeten leven, zijn religie moet kunnen bedrijven zonder anderen hun wil op te leggen. Dat geldt wat mij betreft voor moslims, joden en christenen. Daaruit kan je ook opmaken dat ik niet wil dat er ook maar iemand met de dood bedreigd wordt om zijn denkbeelden, zelfs als hij die aan een ander wil opleggen.

Jammer dat jouw reactie zich beperkt tot wat aannames, vooroordelen en valse beschuldigingen en je niet op de inhoud wil in gaan. Het lijkt me naar om zo'n angstig wereldbeeld te hebben.

skik

DWDD

Beroemde franse chansonniers die allemaal afstammen van buitenlanders, immigranten en vluchtelingen. Yves Montand, Charles Aznavour, Serge Gainsbourg, Jacques Brel,George Moustaki en natuurlijk de Belg Stromae die een vader heeft die omgekomen is tijdens de genocide in Rwanda.
Er zijn er nog veel meer. Juliette Greco en de zangeres Zaz.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedere vluchteling en immigrant een geslaagde carriere heeft, dat hebben autochtone fransen ook niet.
Maar nieuwe invloeden uit andere achtergronden biedt weer vernieuwing en een originele bijdrage.

Hou op.

#460 "Wat doet het er nou toe wie of wat ik ben?"
Die vraag moet je jezelf stellen. Waarom gooi jij je familie in de strijd?
""En wat discriminatie en geweld tegen minderheden in Syrië betreft: ik weet daar via mijn familie meer van dan jij."

Waarom haal je mijn familie erbij en doe je ook nog alsof je weet wat mijn afkomst is?
""Joden zijn gewoon Nederlanders hoor, misschien wel langer dan jouw voorouders."

"ik reageer op de toon die je tegen mij aanslaat, en dat geldt ook voor skik. "
Als dat zo is, wat hebben joden daar dan mee te maken?

"En in dit draadje zijn er weer mooie voorbeelden van die onverdraagzaamheid tegenover joden te vinden."
Welnee er is keihard sprake van misbruik. Door jou.

"Mensen zijn NU bang, dat is gewoon een feit, en niet ten onrechte als je naar Frankrijk kijkt."
Jij bent bang. Jij rechtvaardigt die angst door het te pas en te onpas over joden te hebben. Alsof jij enig woordvoerder bent, uniek vertolker van een eensluidende mening.

Lariekoek.
Je bent niet eens joods.
Hou daarmee op.
Praat voor jezelf alsjeblieft.

maria

maria

17-09-2015 om 21:40

Evanlyn

Ik vind het heel akelig wat je doet. Je beoordeelt mensen op hun geloof. Je demoniseert een geloof. Ik vind dat echt stuitend en niet kunnen.
En Mark, jij reageert zo enorm agressief dat ik je absoluut niet serieus kan nemen.
Ik heb trouwens wel echt serieus moeite met de toon in dit draadje.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-09-2015 om 22:01

Ik ook Maria

Ik lees nog wel mee, tegen beter weten in, maar ik heb ook echt niet de behoefte om hier nog iets aan toe te voegen.

Evanlyn

Evanlyn

17-09-2015 om 22:57

Weet je

Je moet dus joods zijn om het belangrijk te vinden dat joodse kinderen blijven leven, maar moslims willen jullie hier ongelimiteerd hebben, niet alleen de potentiële schrijvers maar ook de potentiële moordenaars, omdat...ja, omdat wat?

O, wat zijn de dames heilig. Maar niet als ze hun eigen vooroordelen onder ogen moeten zien. Kakel maar fijn verder in je racistische kippenhok.

maria

maria

17-09-2015 om 23:50

weet je Evanlyn

Ik weet echt niet wat je probleem is. Mijn probleem is iig dat ik serieus moeite begin te krijgen met ool. Dat doet me echt verdriet!
Een pittige discussie, graag. Dit is respectoos, agressief geblaat.
Ik snap niet waarom er niet ingegrepen wordt in draadjes zoals deze (er is er nog één die mi echt niet kan.)
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die gewoon door blijven schrijven hier, alsof er een normale discussie aan de gang is. (Heb ik zelf ook nog gedaan) Dit is mi verre van normaal en staat ver af van mijn lange ervaring binnen ool. Dit gaat echt over grenzen heen, iig de mijne.
Als we hier zo met elkaar omgaan ben ik weg. Dat zou ik heel erg vinden.

Onlogisch

Vandaag in de Telegraaf; de jihadis onder de vluchtelingen; juist hetgene waar men niet aan moet denken.

http://tmgonlinemedia.nl/consent/consent/?return=http%3A%2F%2Fwww.telegraaf.nl%2Fbinnenland%2F24505580%2F__Valse_bewijsfoto_s_strijders__.html&clienttime=1442527276429&version=0&detect=true

'Voormalig chef van de Franse geheime dienst DGSE. Die noemde tegenover het Franse persbureau AFP de dreiging van jihadisten vermomd als vluchtelingen „onlogisch” en „idioot”. „In operationeel opzicht is het bizar om zulke risico’s te nemen. Als IS de oorlog op de grond zou verliezen en een internationale terreurgolf wil lanceren, zouden ze hun voetsoldaten niet tussen de vluchtelingen sturen: het zou een maand duren voordat ze aankomen met een hoge kans dat ze verdrinken.”
Volgens Choet kan de terreurstaat het zich prima veroorloven en voor elkaar krijgen om strijders per vliegtuig naar Europa te sturen met alle documenten keurig op orde, zoals een ticket en een paspoort. „Ze hebben alle denkbare middelen, en anders vinden ze altijd wel drie idioten in onze thuislanden om een aanslag uit te voeren.”

Het gemak waarmee men in Nederland aan een Syrisch paspoort kan komen, laat zien waar het aan scheelt als het gaat om veiligheid.

Ja maria

Wat je in elk geval kunt doen is er zoveel mogelijk een normale discussie van te maken. Een buitengewoon onderwerp dat extreme reacties oproept.
Je onttrekken aan de discussie is ook geen oplossing.

Wikka

Wikka

18-09-2015 om 00:34

Evanlyn: nogmaals

Evanlyn, waarom ben je niet op mijn vragen ingegaan? (# 190)

Evanlyn:
"Kijk, ik woon in de grote stad en loop tegen dit soort zaken aan. En dan is het vervelend als mensen het gewoon glashard ontkennen. Dat vind ik nou storend. Alsof ik en de mijnen er totaal niet toe doen."

Wikka:
"Evanlyn, wat heb jij zelf concreet in Nederland meegemaakt op dit gebied?

Krijgen jouw kinderen op school bijv. geen les over de Holocaust?

Zijn jij of je familieleden wel eens op straat uitgescholden, mishandeld, o.i.d., vanwege het dragen van een religieus symbool? Of vanwege het tonen van homo-/bi-/transseksualiteit? Of vanwege het vrouw-zijn? Of huidskleur? Kleding?

Of wat anders?

En zo ja, wat doe je dan?"

Zie ook de vraag van maria in # 186

Jaina

Jaina

18-09-2015 om 01:58

Maar Evanlyn

Niemand beweert hier toch dat Joodse levens niet belangrijk zijn of dat Joden hier niet mogen zijn>? Het is toch geen kwestie van of of. Het is een kwestie van en en. Ik wil absoluut geen antisemitisme meemaken. Ik wil niet dat mensen niet met een keppeltje op straat kunnen lopen. Ik vind het verontrustend dat synagoges en Joodse scholen extra bescherming krijgen en ook nodig hebben. Ik zie die problemen heus wel. En daar ben ik ook zeer bezorgd over.

Tegelijk vind ik dat geen reden om vervolgens maar geen vluchtelingen toe te laten: mensen die op zoek zijn naar een veiig onderkomen. En ik vind het ook geen reden om een splitsing te maken tussen moslims en niet moslims/. Want het is juist dat zwart/wit denken wat tot problemen leidt. Jij bent een moslim en dus zul je wel een antisemiet/terrorist zijn. Juist mensen indelen naar religie leidt tot problemen.

Ik geloof overigens best dat er terroristen zitten onder de vluchtelingen. Geen idee hoeveel maar er zijn er vast wel. Maar ik heb geen idee hoe we die er uit kunnen filtreren en ik weiger ook om mensen alleen vanwege hun religie als potentiele terrorist te zien. Dat is een weg die alleen maar kan leiden naar haat.

Een open, democratische en vrije staat is altijd kwetsbaar. Maar als je die kwetsbaarheid wil elimineren dan elimineer je ook alles wat goed is. Dan creer je het monster dat je wilt voorkomen.

Kowalski

Kowalski

18-09-2015 om 08:04

huh?

Miriam, heet je nu opeens Wikka?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.