Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het verdrinken verschuift

http://www.abc.net.au/news/2015-05-17/seven-dead-in-clashes-over-food-and-water/6475600

Weinig vluchtelingen zullen nu nog voor de kust van Australia verdrinken. Ze verdrinken daarentegen voor de kust van Indonesie en Malaysie. Daar worden ze weer de zee opgestuurd. Men heeft liever dat ze binnengebracht worden door Australische kustwacht. Dat levert meer geld op.

@Flanagan.

Waar is de smiley voor facepalm als je hem nodig hebt?

Laster? Je snapt duidelijk niet wat Geenstijl gedaan heeft. Commentaar gevewn op een bestaand interview. Wat aanvulling geven op de "feiten" die daar genoemd worden_ Jij noemt dat laster. Tja.

Sorry, maar het wordt moeilijker en moeilijker om jou serieus te nemen.

Van de

site van de Guardian. posting om 10.16

http://www.theguardian.com/world/live/2015/sep/14/refugee-crisis-eu-emergency-meeting-as-cameron-visits-lebanon-live-updates

"

Mona Mahmood

Omer Sami, a Palestinian refugee in Syria has trekked from one refugee camp in Damascus to another in Germany.

Speaking to Mona Mahmood he described the conditions in the camp in Wurzburg:

The camp in Wurzburg city is a deserted school which hosts more than a hundred refugees mainly from Syria, Afghanistan and Albania. There are no women or children in the camp. I sleep in a basemen in a double bed with my cousin who has accompanied me all the way from Damascus to Germany.

The basement is getting colder day by day. There is no heating system and not enough thick blankets. There is only a single main meal at lunchtime. For breakfast and dinner we get only tins of sardines or cheese triangles. I’m seriously thinking of going to Belgium to apply for asylum there. I think the pressure of refugees in Brussels is much less than in Germany and that means the asylum procedures would be faster.

I have received only €180 since I arrived in Germany last month and I’ve moved to three camps so far. I met two Syrian refugees the other day who said that if the situation does not improve they are thinking of going back to Syria.

A few German students visit the camp twice a week to teach us some German words that could help us in our daily communications. But this is not enough, we need a daily lessons in German to be able to read the newspapers and get integrated in the German society.

I used to work as a barber in Damascus to earn my living but now, I would like to complete my studies in Germany. I do not want to rely on the social welfare and isolate myself at home.

The camp officer told us today that it was highly possible another 30 refugee would be transferred to our camp soon despite the lack of space. The moment the war stops in Syria, I will be the first one to head back to my home in Damascus."

Wat een verwende figuren. Komen anar Duitsland. klagen over de opvang, klagen dat ye amar 180 euro per maand krijgen. Dreigen door te gaan naar Belgie *neiuwe beloofde land( en tot soot de opmerking dat als het niet snel beter wordt ye erover denken om terug te keren anar Syrie.

Ze denken er zelf dus over om terug te keren naar Syrie. Hoezo moest je dan vluchten.

Jaina

Jaina

14-09-2015 om 14:48

Hoeveelheden

Erzullen maar weinig mensen zijn die niet liever zouden hebben dat er een kleinere hoeveelheid (of zelfs helemaal geen) vluchtelingen zou komen. De vluchtelingen zelf in de eerste plaats. Veel vluchtelingen wilden natuurlijk liever hier helemaal niet zijn. En ik denk ook dat de meeste vluchtelingen ook liever in kleinere hoeveelheden zouden komen. Ook vluchtelingen beseffen dat ze hierdoor langer moeten wachten op een verblijfsvergunning, een huis en andere zaken. Nog afgezien van dat de noodopvang niet comfortabel is en een vol asielzoekerscentrum minder aangenaam zal wonen dan een half leeg centrum.

Veel vluchtelingen uit Syrie hebben een redelijke opleiding maar dat zal niet betekenen dat ze hier makkelijk aan het werk komen. Veel jongeren zullen nog een opleiding willen volgen maar vanwege de taal zal dat ook moeilijk zijn. Het leven van een asielzoeker bestaat vooral veel uit wachten. En natuurlijk hoef je minder lang te wachten als er minder mensen zijn. Je krijgt ook eerder een baan bij minder concurrentie en een huis.

Goed je kan dus constateren dat bijna iedereen liever minder vluchtelingen heeft (een enkeling die geld verdient aan asielzoekers daargelaten)

Maar die constatering stopt mensen niet te komen. Immers het blijft nog steeds oorlog en mensen willen nog steeds weg. Die oorlog gaat ook nog wel even door en mensen zullen dus blijven komen.

Grenzen dicht? Dat is niet erg realistisch. Australie is een van de weinige landen die dat enigszins lijkt te lukken (en daarbij regelmatig allerlei mensenrechten verdragen schendt dus zeker geen lichtend voorbeeld) maar dat is een eiland. Europa is dat niet. De Middellandse zee is ook niet de Oceaan. De Middellandse zee is een stuk makkelijker over te steken. Daarnaast hebt je de routes via het land (en die kan je al helemaal niet dichten) en heb je te maken met ongveer 30-35 verschillende overheden (de lidstaten en de omringende landen) met allen hun eigen politiek. Zelfs de VS lukt het niet de grenzen te sluiten.

Asiel aanvragen is een mensenrecht dus eenmaal binnen mogen die mensen gewoon asiel aanvragen.

Oproepen als grenzen dicht, niet meer vluchtelingen toelaten zijn vooral populistisch en niet erg realistisch en juridisch onthoudbaar.

Bovendien heb je nog het humanitaire aspect. De situatie in Syrie is vreselijk. Er zijn mensen die op de vlucht zijn voor oorlog, geweld en andere gruwelijkheden. En die mensen moeten toch ergens heen. Landen als Jordanie en Libanon hebben niet het geld en de mogelijkheden om al die vluchtelingen op te vangen.

Jaina

Jaina

14-09-2015 om 14:56

Mark

Ik lees dat verhaal heel anders. Ik lees het verhaal van iemand die een nieuw leven wil opbouwen , die een opleiding en werk wil gaan volgen maar die het gevoel heeft vast te zitten. Iemand die leeft onder niet zulke fijne omstandigheden (slecht eten, slecht onderdak) vanwege de enorme hoeveelheid asielzoekers. Hij wil niet langer wachten maar door de hoeveelheid asielzoekers zal hij lang moeten wachten. Het idee van Belgie is dan misschien best een goed plan. Daar hoeft hij misschien minder lang te wachten. Of misschien ook wel. en dat hij terug wil naar Damascus zodra de oorlog stopt is niet zo vreemd. dat willen zo veel mensen. Ik weet niet of ze het gaan doen maar die wil is er. Het heimwee naar het land zoals het was. waar jij het verhaal leest van een ondankbare man lees ik het verhaal van iemand die onder moeilijke omstandigheden leeft en wanhopig op zoek is naar een nieuw leven maar die nog geen afscheid kan nemen van het oude leven wat hij mist.

Bron?

Mark, als je citeert dan is het zinnig om de bron erbij te vermelden. Als je naar veel tekst wil verwijzen, dan is het beter om een link te plaatsen. De lay out die de tekst nu heeft door plaatsing hier, is onleesbaar. Waar komt het vandaan?

Jaina

Jaina

14-09-2015 om 15:04

Ik vind het ook nogal beledigend dat er hier geschreven wordt door mensen dat we geen/minder asielzoekers toe moeten laten want die gaan homo's in elkaar rammen en de geschiedenisles verstieren als er over de holocaust wordt gepraat. Alsof elke moslim dat doet.Ja, er is een groep jongens die op straat homo's uitschelden en slaan en dat moet streng afgestraft worden maar het is nu ook weer niet zo dat elke moslim met een honkbal knuppel rond gaat om homo's te slaan. Het grootste deel van de moslims doet dat echt niet. hetzelfde geldt voor geschiedenisles over de holocaust. Als jongeren dat onmogelijk maken dan moet je daar uiteraard streng tegen optreden (schorsen). Wederom gaat het echter zeker niet om de meerderheid van de moslims of van scholen waar veel allochtone leerlingen zitten. Ik ken een aantal scholen met veel allochtonen en daar geven ze ook gewoon les over de holocaust.

In elk geval is dit een intern Nederlands probleem (want het gaat meestal om tweede en derde generatie allochtone jongens van voornamelijk Marokkaanse afkomst) en hebben de vluchtelingen die nu in Nederland komen daar geen schuld aan & is het nogal beledigend om te denken dat ze dit nu allemaal ook massaal gaan doen.

Jaina

Jaina

14-09-2015 om 15:05

Miriam

Guardian
Bronvermelding staat boven het artikel

Vanwaar de verrassing?

De vluchtelingen komen niet voor het eerst. Vorig jaar toen wij in september bij Salzburg in de buurt waren, waren er al vluchtelingen. In februari waren het er wat minder, maar eind juli was het al dramatisch. Er liepen al mensen over de weg.
Wat nu komt is niet nieuw. Je kunt ze bovendien weken van te voren aan zien komen lopen/rijden/treinen, met hun mobieltjes. Het zijn er zoveel dat ze te zien zijn vanuit een satelliet.

Nou ja, niet door ons maar wel door de nationale en europese veiligheidsdiensten en frontex natuurlijk. Minstens 20 dagen van te voren kun je weten of er duizend, tienduizend of honderdduizend vluchtelingen onderweg zijn.

Waarom wordt er gedaan alsof die het aantal vluchtelingen dag op dag een verrassing is?

Die andere

AH, zo ver was ik nog niet.
Ik doel op die onleesbare lappen tekst vanaf #352.

Angela67

Angela67

14-09-2015 om 15:17

omdat #370

politici willen niet zover vooruit kijken. Die willen alleen korte termijn problemen kennen en 'oplossen , want het is makkelijker ad hockerig doen en het publiek laten zien dat ze actie ondernemen.

Op tijd zijn, verstandig en genuancueerd je mening vormen en een doordacht plan maken dat is zo niet-sexy, en kennelijk ook teveel gevraagd van politici. Daarmee zeg ik niet dat het eenvoudig is, maar het is de meeste politici helaas niet gegeven om tijdens de waan van de dag verder te kijken.
gr Angela

@Lavell

Ik zou zeggen, lees eens een keer goed.
Ik begin nota bene met de bronvermelding.

@lLavell

Ik quote hier hele lappen tekst omdat er door anderen geklaagd is dat ze geen zin hebben de linkjes te openen of dat dat niet handig was.

Waar jij eht blijkbaar over had was van: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/k_regenjas_15_vragen_over_de_v.html#comments

Fijn, dank je

Ah, een link.
Misschien toch beter om dat soort lappen tekst daar te laten staan. Met een linkje desnoods.

Link

De link wordt een beetje moeilijk. Wie het interview wilt lezen op de desbetreffende website, moet eerst akkoord gaan met het cookies beleid. Waarschijnlijk is dit Geen stijl opgelegd om zo de lezers van te voren te informeren en hen te waarschuwen, zoals dit wel vaker gebruikelijk is.

Door de tekst te kopiëren naar OOL, is er op OOL een platform voor de teksten van geen stijl.
Tsja, als je dat wilt?
Ik dacht echt dat Bregman hieraan had meegewerkt. Te goedhartig.

Ik hou dit draadje voor gezien.

@Jaina

Tja, ik lees verwend gedrag. Zichzelf heel wat voelen en eisen dat ze dagelijks taalles krijgen, dat 180 euro niet voldoende zakgeld is, dat het allemaal niet snel genoeg gaat. Met als afsluiter nog eens dat ze overwegen om zelfs anar Syrie terug te gaan.

Tja,dan haal je toch echt je eigen vluchtverhaal onderuit.

Ze verwachtten dus duidelijk dat ze in Duitsland, binnen no-time een fatsoenlijke woning zouden krijgen, flink geld zouden krijgen, taalles zo vaak als ze wilden en binnen de kortste keren aal de slag zouden kunnen. Dit geeft al gelijk aan waar het mis zal gaan. Totaal overspannen verwachtingen.

Duitsland (en andere Europese landen) als een soort wij (de "vluchtelingen") vragen en U (het ontvangende land) hebt maar te draaien.

Duitsland verwacht nu 1 miljoen asielzoekers dit jaar. Dat wordt gewoon één grote ellende.

@Flanagan

Af en toe wil ik met mijn hoofd op mijn bureau bonken als ik jouw berichtjes lees.

Die waarschuwingen voor cookies zijn gewoon standard, overal en op iedere website waar je voor het eerst komt.

Onder welke steen leef jij?

@Lavell

Ik kopieer liever een link dan hele lappen tekst. Een stuk makkelijker, maar anderen klagen daar dus weer over.

Moeizaam

"politici willen niet zover vooruit kijken. Die willen alleen korte termijn problemen kennen en 'oplossen , want het is makkelijker ad hockerig doen en het publiek laten zien dat ze actie ondernemen."

Tja. Maar in dit geval maakt dat de kwestie toch niet makkelijker.
Dat geouweneel in Brussel ook over quota. Gaat nergens over zolang je niet uitgaat van de werkelijkheid.

Dit nog los van het feit dat mensen die - voor een goed deel te voet - de balkan over geklommen zijn, zich niet in Spanje laten opsluiten door de Pyreneeën.

Ik ben overigens best voor tussenopvang. Opvangcentra, desnoods in tenten, waar mensen toegang tot een van de Europese landen aan kunnen vragen. Maar veilige havens in het oorlogsgebied zelf - inclusief Turkije - daar geloof ik niet in.

Dit soort enclaves lopen het risico een gijzelingsobject te worden, of (al dan niet per ongeluk) een manier om eenvoudig af te rekenen met onwelgevalligen.

Klacht

Mark, een link naar lappen tekst heeft ook niet zoveel zin.
Als je zoveel woorden van een ander nodig hebt om een punt te maken, dan heb je niet zoveel te vertellen.

Het is slimmer om die ene zin te citeren (link erbij) of de essentie in een paar zinnen samen te vatten (link erbij)

Nou Lavell

Dan stel jij toch lekker voor aan je vriendjes bij OO dat er niet emer gelinkt mag worden op het forum?

Zo lang het mag zal ik het, zo af en toe doen, als ik dat nuttig vind.

Jij bent tenslotte niet de maat der dingen, ook al denk je wellicht zelf van wel.

Waarom immigratie

Niks oplost, maar alleen maar armoede verergert.
Een zeer illustratieve lazing.

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Geen fatsoen

Ik vind het geen fatsoen als een tekst wordt aangehaald waarbij de identiteit van een ander wordt besmeurd.
Vergelijkbaar met het reageren waarbij andermans nick wordt gebruikt. Dergelijke post wordt wel verwijderd, deze niet?

Dus Mark, het gaat niet om hoe je iets citeert, maar het tekort aan fatsoen.

Je filmpje Mark

http://programma.vpro.nl/buitenhof/afleveringen/2015/buitenhof-13-september---ankie-broekers-kno---jesse-klaver---bas-jacobs---sigrid-kaag.html

Goed dat iemand een perspectief zet op de zaak. De meeste arme mensen blijven gewoon in hun land van herkomst. Bovendien een oproep om ze daar te helpen de omstandigheden te verbeteren. Dat je de mensen met de grootste potentie om hun land te ontwikkelen daar weghaalt is uiteraard ook een oude discussie.
Dat kun je op verschillende manieren opvatten.
Het is in geen geval een oproep om geen vluchtelingen op te vangen.

Terecht vraagt Sigrid Kaag aandacht voor het probleem maar ook dat veel landen achterlopen met het betalen van afgesproken fondsen voor vluchtelingen waardoor er op het moment in de buurlanden hele ellendige situaties in de kampen en opvanggebieden.

@Flanagan

Sorry hoor, maar je bent echt aan het zeuren.

Hoezo wordt de identitiet van iemand anders besmeurd? Wat bazel je toch?

Je volgt het allemaal geloof ik niet helemaal meer.

@Anne

Het punt is relevant omdat al die vluchtelingen uit Syrie geen oorlogsvluchtelingen zijn. Dat waren ze op het moment dat ze in Syrie wegvluchten voor het oorlogsgeweld. Waarna ze in Turkije opgevangen warden en veilig waren en zijn voor oorlogsgeweld. Op het moment dat ze besluiten vanuit Turkije (een veilig land) de overtocht te maken naar Europa zijn het feitelijk niks anders meer dan immigranten die voor economische redenen willen verhuizen.

Niet veilig

Mark, Turkije is geen veilig land. Ze worden er weggejaagd. Hongarije is ook niet veilig is al gebleken.

Los daarvan is schuilen voor de bommen in eerste instantie voldoende. Maar in tweede instantie moet er ook weer gewoon geleefd worden. In een huis. De kinderen naar school. Ouders aan het werk.
Kortom een menswaardig bestaan.

Je filmpje slaat nergens op.
De vluchtelingen die Amerika binnenkomen zijn meestal politieke vluchtelingen.
Mensen die in eigen land vervolgd worden.
Die miljoen heeft niet het doel de armoede te verminderen.

Onzin Lavell

Turkije is wel veilig.

Als je zo gaat redeneren is Duitsland geen veilig land omdat daar weleens asielzoekers aangevallen worden door lui die niet zo dol op ze zijn. Dan is geen enkel land ter wereld veilig, of in ieder geval niet de landen waar ze juist naar toe willen.

Turkije en Hongarije zijn veilige landen. Daar vindt geen vervolging plaats.

Turkije is nu niet veilig

Jij vond Turkije al veel langer niet veilig. Jij wilde ze niet bij Europa. Weet je nog, de corrupte olijvenvreters?

Turkije is voor syrische vluchtelingen nu niet veilig omdat Erdogan ze de oorlog heeft verklaard. Hij zet inmiddels ook vliegtuigen tegen ze in. De vluchtelingenkampen bevinden zich in het verboden gebied (waar onlangs Frederike Geerdink gevangen werd genomen). Daar doet het Turkse leger alles wat verboden is.

Buiten dat gebied worden mensen opgejaagd door knokploegen.

Daarom komt die vluchtelingenstroom nu ineens in grote hoeveelheden en van die kant op gang. Tot die tijd zaten verbleven ze in vluchtelingenkampen of gingen ze op in de Turkse maatschappij.

Ik wil Turkije niet bij Europa

Inderdaad. Omdat het een cultuur is die jiet bij de onze past. Om nog een heleboel andere reedenen. Niet omda thet er onveilig is.

Ik ben er vaak genoeg geweest.

Blijkbaar is corruptie een reden om een land onveilig te verklaren volgens jou.

Erdogan (ik heb geen sympathie voor de man) heeft de Koerden helemaal niet de oorlog verklaard.

Je bazelt weer eens. De PKK wellicht, maar dat is een beweging die een gewapende strijd voert voor een onafhankelijk koerdistan.

ALs je zo gaat redeneren voert Spanje een oorlog tegen de Basken omdat ze de ETA aanpakken(of voerde).

Kortom, je klets weer eens uit je nek en niet zo'n beetje ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.