Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Baby's, vrijen en... een grumpy man


BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-08-2021 om 22:17

Whateffah schreef op 04-08-2021 om 18:22:

[..]

Je libido is van jou en dus jouw probleem (ik krijg in iig het gevoel bij jou dat je libido een probleem is), een vrouw (of man) heeft geen sexplicht tov van haar partner. En hoe los je dat op als je single bent..... juist.

Natuurlijk hebben vrouw en man wel "sexplicht" (jij zegt het) ten overstaan van elkaar. Het weigeren van seks of het niet consumeren van het huwelijk is dan ook in talrijke landen een goede reden om een relatie te verbreken. 

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 22:15:

[..]

Ja, maar die is onderhand groter dan ik 😂. Ik vind het vooral een interessant hypothetisch vraagstuk. Ben namelijk ook nog eens hartstikke single, dus het 'probleem' speelt helemaal niet.

Muahaha ja ik vind het ook interessant vooral om van anderen te horen hoe dat bij hun gaat. 

Valdemar schreef op 04-08-2021 om 22:17:

[..]

Natuurlijk hebben vrouw en man wel "sexplicht" (jij zegt het) ten overstaan van elkaar. Het weigeren van seks of het niet consumeren van het huwelijk is dan ook in talrijke landen een goede reden om een relatie te verbreken.

Nou ben ik even blij dat ik die druk niet op me heb.

Valdemar schreef op 04-08-2021 om 22:17:

[..]

Natuurlijk hebben vrouw en man wel "sexplicht" (jij zegt het) ten overstaan van elkaar. Het weigeren van seks of het niet consumeren van het huwelijk is dan ook in talrijke landen een goede reden om een relatie te verbreken.

Ik zie het niet als sexplicht. Als het een sexplicht is denk ik namelijk dat je dan met de verkeerde persoon bent getrouwd. Ik zie het wel als je bent met elkaar getrouwd voor een reden en die sex zul je wel met elkaar hebben want ja.. ik trouw met de man niet alleen om zn goede daden, karakter en hart maar ook omdat ik op em geil, die combi ( ben niet getrouwd hoor🤣 ik voel me ook getrouwd zonder huwlijkfeest, ring en dat het op papier staat), maar kan zeker voorkomen dat de ene een dagje niet in de mood is of wat dan ook.

Desire schreef op 04-08-2021 om 21:58:

ik zie jullie steeds verwijzen naar TO, maar het hele verhaal en situatie is fake/nep/verzonnen, juist om deze discussie uit te lokken. Waarom gaan jullie daar nog serieus op in?

ja is dat zo? Ik dacht dat één reageerder trollde?

Valdemar schreef op 04-08-2021 om 22:17:

[..]

Natuurlijk hebben vrouw en man wel "sexplicht" (jij zegt het) ten overstaan van elkaar. Het weigeren van seks of het niet consumeren van het huwelijk is dan ook in talrijke landen een goede reden om een relatie te verbreken.

Ja nou ja, als die seks verplicht is, is dat nog niet zo'n gekke reden om uit elkaar te gaan of überhaupt niet te trouwen.


Valdemar schreef op 04-08-2021 om 22:17:

[..]

Natuurlijk hebben vrouw en man wel "sexplicht" (jij zegt het) ten overstaan van elkaar. Het weigeren van seks of het niet consumeren van het huwelijk is dan ook in talrijke landen een goede reden om een relatie te verbreken.

De relatie verbreken mag ook als je geen (goede) reden heb. Vroeger was sex tijdens het huwelijk inderdaad een recht, dat hebben ze gelukkig (in veel landen) afgeschaft. Dus nee, er bestaat geen sexplicht. Als mijn vriend zin heeft en ik niet voel ik mij niet verplicht sex (op wat voor wijze dan ook) met hem te hebben, als dit niet voldoet aan zijn relatie eisen, staat het hem vrij om te gaan. Maar goed in mijn relatie bestaat dit probleem niet, mijn vriend snapt het als ik geen zin heb en helpt desnoods zichzelf.

Zodra je het als een plicht gaat zien, zit er iets mis in je relatie. Als het voor allebei fijne seks is, dan doe je het voor je plezier. 

Het gaat voor mij in deze discussie erom of je nee kan zeggen of dat je een bepaalde verplichting hebt (TO zou haar man opgegeild hebben) om je opgewonden man van zijn opwinding af te helpen. Ik vind van niet, dat betekent niet voor mij dat ik met diezelfde man niet hele fijne sex kan hebben (waarom zit je anders o.a. in die relatie inderdaad). 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-08-2021 om 21:59

Whateffah schreef op 05-08-2021 om 15:08:

[..]

De relatie verbreken mag ook als je geen (goede) reden heb. Vroeger was sex tijdens het huwelijk inderdaad een recht, dat hebben ze gelukkig (in veel landen) afgeschaft. Dus nee, er bestaat geen sexplicht. Als mijn vriend zin heeft en ik niet voel ik mij niet verplicht sex (op wat voor wijze dan ook) met hem te hebben, als dit niet voldoet aan zijn relatie eisen, staat het hem vrij om te gaan. Maar goed in mijn relatie bestaat dit probleem niet, mijn vriend snapt het als ik geen zin heb en helpt desnoods zichzelf.

Ik haalde het woordje seksplicht aan uit iemand anders haar reactie, zou het zelf ook anders verwoorden. 
En ik ben het er ook mee eens dat seks nooit een plicht zou moeten zijn, maar een plezier dat je samen beleefd.

Het punt waarop we (misschien) verschillen is dat ik meen dat seks wel een recht is binnen een relatie, en dat het weigeren daarvan een valide reden moet zijn om de relatie te verbreken zonder dat je nog vasthangt aan een of andere vorm van alimentatie. 

Hahaha Valdemar, je kunt zoveel vinden, maar wat jij een recht vindt, is in ieder geval in Nederland in dit geval niet een recht. Jammer voor je! 

Zelf sta ik er geheel achter dat sex geen recht is van een ander om op te kunnen eisen, 'want anders'.... Bij wat voor relatie dan ook.
Iets anders is natuurlijk dat je bij gebrek aan sex kunt besluiten dat je de relatie niet meer ziet zitten. Dat is allemaal persoonlijk.

Valdemar schreef op 05-08-2021 om 21:59:

[..]

Ik haalde het woordje seksplicht aan uit iemand anders haar reactie, zou het zelf ook anders verwoorden.
En ik ben het er ook mee eens dat seks nooit een plicht zou moeten zijn, maar een plezier dat je samen beleefd.

Het punt waarop we (misschien) verschillen is dat ik meen dat seks wel een recht is binnen een relatie, en dat het weigeren daarvan een valide reden moet zijn om de relatie te verbreken zonder dat je nog vasthangt aan een of andere vorm van alimentatie.

Whut? Seks is een optie, en alleen als je partner daar ook op dat moment zin in heeft.

Valdemar schreef op 05-08-2021 om 21:59:

[..]

Ik haalde het woordje seksplicht aan uit iemand anders haar reactie, zou het zelf ook anders verwoorden.
En ik ben het er ook mee eens dat seks nooit een plicht zou moeten zijn, maar een plezier dat je samen beleefd.

Het punt waarop we (misschien) verschillen is dat ik meen dat seks wel een recht is binnen een relatie, en dat het weigeren daarvan een valide reden moet zijn om de relatie te verbreken zonder dat je nog vasthangt aan een of andere vorm van alimentatie.

Dus je zegt: Ik heb recht op seks en anders doe je het maar tegen je zin en zo niet dan wissel ik je in voor een gewilliger exemplaar en dien jij geen alimentatie (btw, dat is toch voor het onderhoud van de kinderen?) te krijgen?

En wordt in die redenette ook meegenomen dat sommige mensen een hele hele slechte minnaar zijn (er even over heen en na een minuut zich ronkend omdraaien)? Beetje middeleeuws allemaal

Valdemar schreef op 05-08-2021 om 21:59:

[..]

Ik haalde het woordje seksplicht aan uit iemand anders haar reactie, zou het zelf ook anders verwoorden.
En ik ben het er ook mee eens dat seks nooit een plicht zou moeten zijn, maar een plezier dat je samen beleefd.

Het punt waarop we (misschien) verschillen is dat ik meen dat seks wel een recht is binnen een relatie, en dat het weigeren daarvan een valide reden moet zijn om de relatie te verbreken zonder dat je nog vasthangt aan een of andere vorm van alimentatie.

Dus je kinderen zijn ineens je kinderen niet meer als je gaat scheiden? Wat een vreemde redenering is dit toch...... 

Julali schreef op 05-08-2021 om 22:38:

[..]

Dus je kinderen zijn ineens je kinderen niet meer als je gaat scheiden? Wat een vreemde redenering is dit toch......

Volgens mij zou het alleen om partneralimentatie gaan (sowieso achterhaald concept). Kinderalimentatie kan je niet onderuit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.