Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ardnax

Ardnax

06-11-2008 om 10:39

Aversie tegen bv

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

27-11-2008 om 16:49

Waarom

Toen ik de oudste twee kreeg (tweeling) ben ik borstvoeding gaan geven, gewoon omdat dat het meest voor de handliggend lag. Bovendien was het ook nog een stuk goedkoper en ik had toen niet echt veel geld. Het ging ook vrij makkelijk. Toen ik weer aan het werk ging gaf ik 's avonds en 's ochtends nog borstvoeding en op de creche kregen ze de fles. Dat heb ik zo tot een maand of 8 volgehouden. Toen helemaal op de fles overgegaan. Verder niet bij stil gestaan eigenlijk.

Bij mijn jongere kinderen zelfde verhaal. Borstvoeding was makkelijker, altijd voeding bij je op de juiste temperatuur en geen gezeur met flessen meeslepen. Ik vond het juist erg makkelijk. Een dochter heb ik geen borstvoeding gegeven omdat ze prematuur geboren is en in de couveuse moest. Ik heb de eerste dagen gekolfd maar ze mocht die voeding niet hebben. Ik weet nu dat dit wel had gemogen en misschien zelfs beter was geweest voor haar maar goed dit was twaalf jaar geleden en ik vertrouwde er op dat de artsen het wel wisten.

Ik heb gemiddeld zo tussen de 8 en 10 maanden borstvoeding gegeven maar de laatste maanden meestal gecombineerd met flessenvoeding (kolfen was geen hobby)

Maylise

Asa Torell

Asa Torell

27-11-2008 om 20:28

Precies polly

Ik vind ook dat jij degene bent die dat bepaalt, ook al probeer je het helemaal niet. Maar jouw voorbeeld maakt duidelijk dat er kennelijk een hele groep mensen is (wie overigens? Uit je vriendenkring? Of professionals?) die 3 dagen proberen dus niet genoeg vindt. En ik ben nou toch zo benieuwd wat die mensen precies WEL genoeg hadden gevonden. En of ze het minder erg hadden gevonden als jij niet zo blij was geweest met je keuze (dat je blij was vul ik dus eventjes in).

Asa Torell

Asa Torell

27-11-2008 om 20:35

Persoonlijk

Zelf ben ik aan bv begonnen vanwege de gezondheidsvoordelen. Ik zag het echt als een soort magische bescherming tegen ziek worden voor mijn oudste, was in die tijd ook echt waanzinnig angstig (dat was een postnataal dipje) dat hij ziek zou kunnen worden.
Gelukkig ging het makkelijk en het gemak was dan ook een belangrijke extra reden bij nr 2. Lekker niet druk maken over hoeveelheden, tijden, na spugen de fles niet opnieuw mogen, lekker makkelijk troosten, ik vond het echt heerlijk relaxt. En daarnaast ook erg knus.

Polly Shearman

Polly Shearman

28-11-2008 om 13:56

Asa

Ik was idd blij met mijn keuze, maar dat klopt niet, ik had me volgens een aantal mensen schuldig moeten voelen, of ik zou teleurgesteld moeten zijn. Dat was ik niet, heb genoten van elke fles die ik heb gegeven. Heerlijk met dat warme wurmpje tegen me aan. Kan nog zwijmelen als ik daar aan terug denk. Ik heb heel erg kunnen genieten van de kraamtijd bij 2 en bij 3. Het was een zalige tijd, en ik vind pas geboren baby's echt het mooiste wat er is.
groet, polly

Asa Torell

Asa Torell

28-11-2008 om 21:49

Ja gek eigenlijk polly

Je geeft dan al de fles, dat valt niet terug te draaien. Dan kun je er toch eigenlijk maar beter van genieten dan schuldgevoel hebben. Maar waarschijnlijk zat dat de critici juist dwars.
Hier mis ik trouwens de borstvoeding nog, maar kan juist daarom nog erg genieten van dochter (1,5) op schoot met haar ochtendfles.

Zucht...

Mijn zoon werd 7 weken te vroeg geboren en vanuit het ziekenhuis was bv de enige optie... Tot bloedens toe gekolft omdat mijn zoon te zwak was uit de borst te drinken. 7x kolven op een dag 8x voeden. Meiden, ik kan jullie vertellen: dit was een hel... toch heb ik het 3 maanden volgehouden. Wat een opluchting toen ik dat kolfapparaat weer terug kon brengen.

Toen werd 5 maanden geleden mijn dochter met 38 weken geboren. Zij was wel sterk genoeg. Vanuit het ziekenhuis hadden ze niet veel tijd te helpen met bv. Ze hapte slecht en het was een drama. Toch doorgezet maar eenmaal thuis ging het steeds meer pijn doen. Tot bloedens toe heb ik gevoed... de kraamhulp moest en zou haar goed aan de borst krijgen. Ik kon bij elke slok niks meer uitbrengen van de pijn. Bij elke voeding zo lang bezig haar aan de borst te krijgen.. toen midden in de nacht na veel janken besloten de fles te geven. Wat een opluchting. Kolven heb ik dit keer niet gedaan. Als je al een kleintje hebt rondlopen is dit veel lastiger. De kraamhulp bleef aandringen het weer te proberen maar ik wilde dit keer WEL een leuke kraamtijd. Een kindje dat wel gelijk naar huis mocht, nee, ik wilde genieten en geen jankpartijen.

tuurlijk vond ik het jammer, maar wat niet gaat dat gaat niet, ik heb het echt geprobeerd.

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. En vind ook dat vrouwen die dus wel bv geven vaak te snel oordelen. Soms gaat het gewoon echt niet...

lisa

dc

dc

01-12-2008 om 21:46

Lisa

"En vind ook dat vrouwen die dus wel bv geven vaak te snel oordelen. Soms gaat het gewoon echt niet... "

maar wie oordelen dan? Allen de kraamhulp? Die zou ik regelrecht naar huis sturen als ze zich zo met mijn beslissingen zou bemoeien. Hebben anderen er een oordeel over gegeven? Hoe dan?

Hoor het helaas regelmatig:

een collega die: niet begrijpt dat ik de pijn niet over heb voor mijn kind.

de buurvrouw die: ze hoorde dat mijn dochter regelmatig kwakkelt met haar gezondheid ze zei tja, had maar bv gegeven

ik laat ze maar praten maar stiekem doet het pijn, want ik had het best gewild...

liefs lisa

dc

dc

01-12-2008 om 21:56

Lomp

dat soort reacties vind ik regelrecht lomp. Ik zou dan ook flink uitvallen tegen dit soort mensen.

Ik begrijp dat je je gekwetst voelt. Ik kan me echt niet voorstellen dat je dit soort respectloze opmerkingen durft te maken, en dat zegt meer over hun inlevingsvermogen, dan over jouw beslissing.

Enne, mijn jongste is nu al twee weken ziek, en ik geef wel bv. Dus dat is ook geen vrijbrief hoor.

Tirza G.

Tirza G.

02-12-2008 om 14:51

He bah

Nou lijkt het net of een LK altijd alles oplost. En bovendien komt het ook op mij over als: je hebt niet alles geprobeerd, dus tja, geen wonder.
Lisa, je verhaal is een horror-story en ik vind dat je het de kraamverzorgende mag verwijten dat ze blijkbaar jou niet goed heeft kunnen helpen. Ik vind het van de zotte dat ze je bijkans "dwingt" door te voeden terwijl het zó zeer doet. Zij had, als het haar competentie te boven ging, er iemand bij kunnen halen of je op een andere manier steunen. Blergh, wat héb je hier nou aan als moeder? Geen moer.

Tirza

Pelle

nee er is verder niemand bijgeweest. Ik was eerlijk gezegd zo opgelucht dat ik mocht stoppen. Ook omdat ik de band met mijn zoontje minder vond worden. Ik was al 4 dagen ALLEEN maar bezig met voeden. Ik boven en man en zoon beneden. Ook vond ik het vreselijk dat mijn man zo weinig met zijn dochter door kon brengen.

Ik vind trouwens net wat tirza zegt dat de kraamhulp eventueel met andere deskundige op de proppen had moeten komen.

Tirza

bedankt voor je lieve reactie.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik maar 18 uur kraamhulp had. Dit omdat er zoveel kindjes zijn geboren hier. ik kreeg 6x3 uur. (vielen 2 dagen af omdat ik in het ziekenhuis lag nog) Dus echt 3 uur bezig met voeden. Soms was m'n dochter heel erg moe, maar ja er moest geoefend worden. Dus een jankend kind aan de borst die moe was en honger had. De kraamhulp was echt wel heel geduldig en kon ook niet veel in die korte tijd, maar ja, dan had ze inderdaad misschien wel hulp moeten roepen. niet aan gedacht.

Dan was er nog het drama met stoppen. 2x borstonsteking gehad met hoge koorts.

liefs lisa

Asa Torell

Asa Torell

03-12-2008 om 20:45

Ja gatver lisa

Wat erg allemaal, hoe het ging, je kraamzorg (het aantal uren en dan ook hoe ze het deed), borstontstekingen, en dan die opmerkingen, o ik zou graag even komen schelden op je buurvrouw zeg. Bah!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.