Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Joa

Joa

09-05-2014 om 19:30

aankomende amk gesprek ! Hoe pak ik het aan

gedoe

"Verder vind ik het niet eenvoudig te adviseren omdat bij iedere post info verschijnt dat niet in je voordeel is;"
Dat lijkt maar zo Flanagan. Er is verder niets veranderd, Joa heeft niets bijzonders gedaan, de instanties zorgen voor gedoe.
De kunst is je eigen doel voor ogen te houden en het gedoe van de instanties kundig te pareren voor wat het is, onnodig bezwarend gedoe.

Joa

Joa

21-05-2014 om 13:20 Topicstarter

@flanagan

Het dossier waar ik het over had was het dossier van de CB. dat was van niks naar een volledig verslag doormiddel van school.

Wat betreft de SISA ik vind het maar een verdachte zaak . ten eerste de onderzoek moet dan uitwijzen of het klopt of niet de melding en ondertussen lopen ouders waarbij de melding onterecht was met spanning rond.

Door ons kind, zo als altijd, goede zorg en begeleiding mee te geven. Hier was ik mee bezig en word nu ook beperkt. Instanties waarbij je eerder een goede verstandshouding had dragen een masker en van de vrijwillige goede bedoelingen van ouders word het heel langzaam (maar tog met vaart) enorme druk gezet en degene waar je een goede relatie mee had opgebouwd komen nu opeens met het vervolgplan en het vervolg plan wat luid naar waar school mee dreigde. Als ik er te lang over nadenk is dit heel eng wat ik mee maak. Ik hoorde het van vriendinnen over wat ze meemaakte met de jeugdzorg en de druk enz wat er allemaal achterschuilt en dat ik met ongeloof stond te luisteren en kijken van hoe kunnen ze zo ver gaan en is dit mogelijk uberhaupt, nu ik er zelf inzit is het keiharde realiteit.

En voor de duidelijkheid SISA heb ik nog geen contact mee gehad en hebben niks gezegt over de situatie dat maakt het zo onredelijk. Hetgene waarover een melding is gemaakt dat word overgenomen door politie en andere instanties. Dus hier heb ik geen zeggingsschap over.

Godzijdank met alles wat er speelt komt mijn kindje elke dag met nieuwe ontwikkelingen en dat houd mij sterk .

Maar wat slopend en een goede vergelijking over een koophuis snap ik. P.S ik heb me vermoedens op het ziekenhuis en of iemand uit mijn omgeving die een (mischien zonder bedoeling) mijn gezin wil verwoesten.

Joa

Joa

21-05-2014 om 13:25 Topicstarter

@ AnneJ

Dank je voor je laaste post, want idd Er is verder niets veranderd, Joa heeft niets bijzonders gedaan, de instanties zorgen voor gedoe.

En.....

....zorg intussen zelf voor goede hulpverlening voor je kind/ondersteuning voor jezelf, waar je ook goed aan meewerkt. Dat maakt je sterker, niet alleen in de praktijk (moet je wel goede hulpverlening hebben), maar ook als het tot een zaak mocht komen.

'Waarom een ots? Er is al hulpverlening, edelachtbare.'

Overigens hoeft een ots niet perse het einde van de wereld te zijn, dat wordt het pas als je een foute werker treft.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet alle rapporten gaan weerleggen met bewijzen. Ze doen er toch niets mee. Bewaar die bewijzen maar voor bij de rechter. Als het zover komt natuurlijk, want het kan best zijn dat het eerder afgesloten wordt.

Maar onrustig, ja dat is het.

Uh Joa

Pas je op met wat je neerzet? Ik zou ook je laatste post laten verwijderen. Je weet maar nooit wie er meeleest en jou herkent.

Joa,

Op de site van SISA staat: het verhaal van... Emma (3 jr). Lees dit even. Die ouders gingen ook verhuizen maar de melding haalde hen in. Vaak komt dit over als vluchten, dus pas op. Zoals Emine als zei, verwijder die post.

De situatie van je vriendinnen hoeft niet hetzelfde te zijn.. Ik had de indruk dat je bij die dame een kans maakte op een "goede" afloop, zolang het maar bij één signaal bleef.

Hoe gaat het nu?

Joa, heb je het gesprek al gehad?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.