Nonnie
26-09-2011 om 09:46
44, grote kinderen en zwanger
Hallo, ik post het maar even bij Algemeen omdat ik niet weet waar het anders moet.
Ben een beetje in paniek want ik ben zwanger en al 44 jaar, en heb al grotere kinderen.
Heb best nog wel eens aan nog een kindje zitten denken maar het was niet echt de bedoeling meer van man en mij..
Wat ik het vervelendste vind ik het leeftijdverschil met de andere kinderen, de jongste is 9.
En mijn leeftijd natuurlijk.
Aan de ene kant ben ik best blij maar aan de andere kant zie ik zoveel moeilijkheden ivm met mijn leeftijd en of het kindje het zelf later niet vervelend vindt een oude moeder en vader te hebben..
En ondanks dat ik er best blij mee ben, schaam ik me ook wel een beetje t.o.v. de omgeving en familie. Stom misschien maar toch het idee "wat zullen ze er van vinden"..
Nou ja, ik hoop eigenlijk op reacties van mensen die in dezelfde situatie zitten op hebben gezeten. 40 plus moeders en hoe het is om nu opnieuw moeder te worden.
Marjolein
28-09-2011 om 08:46
Gefeliciteerd nonnie!
Niets aantrekken van alle betweters!
Gefeliciteerd!
Puck
28-09-2011 om 09:29
Oude moeder
Ik heb dan wel geen oude moeder maar een oude vader. Mijn vader was 45 toen ik (als oudste) geboren werd. En eerlijk gezegd heb ik dat nooit vervelend gevonden of me er voor geschaamd. En ik denk dat je dat zelf als moeder ook in de hand hebt of je kind zich gaat schamen voor jou.
Gefeliciteerd met je kadootje.
Manda Rijn
28-09-2011 om 09:46
Schamen
ach en als je dan niet oud bent dan ben je wel iets anders waar je kinderen zich voor schamen.
Zou ik mij niet druk om maken, dat schamen. Overigens ken ik wel wat oudere vaders en moeders, dus het is echt anders dan een generatie geleden.
Als je er verder verzorgt en niet ingezakt en onverzorgd grijze muizig bij loopt dan zal het allemaal wel goed komen op dat vlak.
Bellefleur
28-09-2011 om 10:07
Nonnie,
Als je omgeving commentaar had omdat de tweede zo snel op de eerste kwam, zullen ze wel veel vaker commentaar op je hebben. Tijd om een olifantshuid te kweken. Enne, je hoeft toch niet te zeggen dat dit kindje een verrassing was? Je kunt toch best zeggen dat je nog steeds een kinderwens had? En dat die nu vervuld is? Een tante van mij heeft in totaal 6 kinderen gekregen. Ze kreeg heimwee naar de babytijd zo gauw het kind naar de kleuterschool ging... En dan hup! Was ze weer zwanger...
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
ilsepilse
28-09-2011 om 19:33
Zusje en broertje
ik kreeg er ook nog een broertje en zusje bij toen ik 12 was !!
een kennis van ons is 59 en kreeg met zijn nieuwe vriendin (38) dit jaar ook nog een kindje ...
Risama
28-09-2011 om 21:51
Herkenning wat betreft de schaamte en meer
Mijn eerste 3 kinderen kreeg ik volledig gepland, nummer 4 kondigde zich heel snel na nr 3 aan, niet gepland. Daar konden we nog wel om lachen, maar toen een jaar na de geboorte van nr 4, nr 5 onderweg bleek te zijn schaamde ik me wel. Wat zag ik er tegenop om de buitenwereld te melden dat er nog een kindje kwam.... Ik heb toen besloten die buitenwereld trots tegemoet te gaan en ook eerlijk te melden dat dit een verassing was, maar wel een waar we blij mee waren (en zijn). De laatste 3 zijn binnen 3 jaar geboren. Jongste scheelt wel 9 en 12 jaar met de 2 oudsten. En dat is meestal gewoon heel leuk, zelfs wel handig want oudsten springen best wel eens even bij. Lastig is het idd wel om leuke activiteiten te bedenken voor alle 5 de kinderen, vakanties plannen is ook wat ingewikkelder.
Heel bijzonder was het dat oudste, een meisje bij de geboorte van haar jongste broertje aanwezig was. Daar ben ik ook heel trots op. Juist omdat ze al 12 was, kon ze dat prima aan.
En het is ook gewoon heel leuk! En idd die reacties van adee ouders in de kleuterklas met je kersverse kleuter als plots blijkt dat je juist een bijzonder ervaren ouder bent!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Nonnie
29-09-2011 om 09:35
Rob de nijs
Las net in de krant de Rob de Nijs ook weer vader wordt op z'n 69ste, waar heb ik het dan over he, ik ben nog jong
Wat een heerlijke reacties allemaal, word er helemaal blij van en ik ben ook blij hoor met die kadootje.
En allemaal kinderwagens in de aanbieding, haha, ik geef wel een brul hoor als ik er een nodig heb
Manda, grijze muizig loop ik er niet bij gelukkig, volgens mij ben ik redelijk hip, al wordt mijn haar wel een beetje grijs hier en daar, maar een kleurtje doet wonderen nietwaar
Denk dat ik idd maar eens in de rubriek zwangerschap ga snuffelen, wie had dat gedacht!
liora
29-09-2011 om 13:50
Kaaskopje
Denk niet dat Rob de Nijs het belangrijk vindt om jouw mening hierover te weten.
Kaaskopje
29-09-2011 om 14:20
Liora
Als je zo begint: zonder jouw mening kan ik ook wel leven. Maar laten we het gezellig houden
Zeg nou eerlijk: 69 jaar ís toch oud om nog aan een baby te beginnen? Ik heb dat van zeer nabij mogen meemaken. Natuurlijk was ik blij voor die mensen, dit was tenslotte wat ze zelf gekozen hadden, de vrouw was nog wel jong nl 28/29 jaar, maar dat kind is nu zo'n 17 en als de beste man nog leeft (we zijn elkaar uit het oog verloren), dan is hij nu of bijna 87 jaar. Ik vond hem met zijn 69 al niet meer echt jeugdig.
skik
29-09-2011 om 16:56
Ik ben kaaskopje dan wel niet...
Maar ik zou wel een verschil kunnen bedenken: statistisch gezien zal het kind van een 69 jarige vader de dood van een ouder voor zijn kiezen krijgen op jonge leeftijd. En een kind van een alleenstaande moeder (Italiaanse dokterspraktijken buiten beschouwing gelaten) niet.
Het resultaat lijkt hetzelfde: een puber met één ouder. Maar ik vind het wel een verschil: een puber met een moeder die geen vader heeft gehad of een puber met een moeder en een dode vader.
skik
Fiorucci
29-09-2011 om 18:06
Mja rob de nijs en zijn vrouw
Ze zijn er heel blij mee, het is een gewenst kindje, leven en laten leven hoor. Alles heeft voor en nadelen denk ik dan maar.
Kaaskopje
29-09-2011 om 21:01
Maar...
we mogen er toch wel een mening over hebben? Ik pruttel dat ik 69 te oud vind en er wordt gelijk weer van alles gladgestreken. Is het ideaal of niet?
Ik vind inderdaad dat een vrouw alleen voor een kind mag kiezen. Ik zou het ook gedaan hebben als ik geen 'blijverdje' tegen het lijf gelopen was. Maar zoals Skik ook al zei vind ik dat toch een andere situatie. Bij een anonieme vader zal een kind later misschien op zoek gaan en ik vind alleenstaand ouderschap ook echt niet het meest ideale. Maar met een oude vader zit je als jong kind al met een man in huis die langzaam maar zeker écht oud wordt. Ik weet niet hoe kien iemand als Rob de Nijs blijft naarmate hij ouder wordt of hoe gezond. Je zadelt een kind op met een oude mensen-leven. Ik veroordeel het niet volledig, maar ik vind het gewoon niet de meest verstandige keuze.
Kaaskopje
29-09-2011 om 21:03
Cobi
Mijn eerste zin slaat niet op jou hoor, maar op Liora, Pelle en Fiorucci.
Kaaskopje
29-09-2011 om 21:44
En...
ik vind dat als je verliefd wordt op een man die, zeg eens, 40 jaar ouder is, je je ook af moet vragen of je het die man nog aan wilt doen om aan een tweede (of derde) gezin te beginnen.
Ik heb in mijn eigen familie mogen meemaken dat mijn zwager in zijn verliefdheid heeft afgesproken dat hij nog twee kinderen wilde met mijn zus. Dan heb ik het over een man die toen half veertig was, niet echt oud dus. Toen de eerste was geboren realiseerde hij zich denk ik pas goed wat hij zich op de hals had gehaald, want toen mijn zus over de beloofde tweede begon wilde hij niet meer. Hij zat in een totaal andere levensfase, hij had het allemaal al eens meegemaakt, vier keer zelfs. Maar het tweede kind van mijn zus en het zesde van mijn zwager is wel gekomen en toen de relatie op de klippen liep kreeg ze daar nog steeds verwijten over.
Mensen van 70, om daar weer even naar terug te keren, kunnen nog heel energiek zijn, maar zitten in een afbouwende levensfase niet in een opbouwende en dat moet je je als jonge vrouw wel realiseren vind ik.
Rosase
29-09-2011 om 21:52
Klopt allemaal
En Cobi heeft wat mij betreft al helemaal gelijk.
En toch denk ik dat het uiteindelijk toch alleen maar belangrijk is dat een kind terecht komt in een warm en liefdevol nest. Als je dat voor elkaar kunt krijgen, is de rest alleen maar bijzaak.
Kaaskopje
29-09-2011 om 21:52
Of eigenlijk
Ik brei er nog maar een stukje aan...
Iemand van 70 is niet persé in een afbouwende fase bedenk ik mij. Er zijn er die op die leeftijd toch nog iets nieuws ondernemen, of hun hollandse deur dichttrekken en in een ander land gaan wonen en daar toch weer een nieuw leven opbouwen. Maar hun interesses liggen toch heel ergens anders dan die van 30-gers. Mijn ouders waren 68 jaar toen ze vertrokken, maar het eerste wat ze in hun nieuwe land deden, vóór ze hun huis kochten, was uitzoeken hoe de ouderenvoorzieningen daar waren. Die kant gaat het uiteindelijk toch op tenslotte
Kaaskopje
29-09-2011 om 21:54
Rosase
Dat is ook het belangrijkste. Maar ik kan er niets aan doen dat ik er achteraan denk 'voor hoe lang dan?'.
Tirza G.
29-09-2011 om 22:39
Nou
Tjonge. Ik denk maar zo: we have to keep our minds open, but not so open that our brains fall out.
Ik ben het altijd gauw eens met vrijheid-blijheid en moet-iedereen-lekker-fijn-zelf-weten. Maar op je 69e nog een keer vader worden? Jaaaaaaa allemaal leuk en aardig, maar dat kínd jongens, dat kínd.
Ik vind eigenlijk een leeftijdsverschil van meer dan 15-20 jaar helemaal niet zo gewoon en vanzelfsprekend en gloriavictoria.
Tirza (immer bekrompen)
Fiorucci
30-09-2011 om 07:11
Kaaskopje nog even ot
Ik strijk niks glad. Maar ik blijf het het allerbelangrijkste vinden dat een kind gewenst is en in een warm nest komt.
Cato
30-09-2011 om 07:52
Warm nest (fiorucci)
Hoe weten we dat het kind bij Rob in een warm nest komt? Natuurlijk zegt Rob in de weekend/prive dat hij zo blij is. En dat is hij natuurlijk ook. Met de aandacht die hem dit weer oplevert. Narcisme ten top.
Asa Torell
30-09-2011 om 09:33
Mwah (ot)
Ik lijd volgens mij nergens aan qua complexen... maar ken zowaar zowel mannen van 70, als van 20, waarvan ik me kan voorstellen dat ik er iets mee zou willen. Ben overigens keurig met de bijna-gemiddelde 3 jaar oudere man samen (en van plan dat te blijven).
... on topic vind ik dan ook van zowel leeftijdsverschillen als ouderleeftijden niet zo gauw iets gek, en 44 vind ik al helemaal gewoon. Zeker bij vaders kom je die leeftijd inmiddels zo vaak tegen.
Nonnie
30-09-2011 om 10:27
De vrouw van rob
is overigens 42, bijna net zo oud als ik dus
Ach Rob moet het zelf weten hoor, van mij mag ie Als hij daar blij van wordt, maar een beetje egooistischis het natuurlijk wel. Ik zou zelf nooit kiezen om een oude moeder te zijn, mij overkomt het gewoon en ik vind het stiekum best leuk hoor
Moet wel lachen om de opmerkingen van jou Cobi, "als Rob niet eerder met de motor over de kop slaat", hahaha.
Trouwens, ik vind het nog best een aantrekkelijke man hoor
Maar goed, ik vind ook leven en laten leven, al mag je best je eigen mening hebben over zaken, zolang je het maar niet tegen de persoon zelf zegt he..
Tirza G.
30-09-2011 om 11:08
Och
waarom zou je het niet tegen de persoon zelf zeggen? Nou zijn Rob en ik al jaren niet meer on speaking terms (nooit geweest ook, trouwens) maar wat dan? Vrolijk grijnzend feliciteren en je omdraaien en over je nek gaan?
Tirza
Tirza G.
30-09-2011 om 11:08
Kaaskopje (licht ot)
Zullen we samen krimpen tot we allebei bekrompen zijn? Ik heb nog wel wat krimp-mogelijkheden hier en daar
Tirza
Tirza G.
30-09-2011 om 11:11
Cobi
Ik heb daar wel eens serieus over door zitten denken. Het lijkt hier wel een epidemie, vooral in de horeca (waar dochter zomerwerkt). Meiden van haar leeftijd, of die ze nog van school kent, zeg tussen de 20-25, die er dan met meneer-de-eigenaar danwel meneer-de-chefkok danwel meneer-de-hoofdkelner vandoor gaan. Meneer is dan minimaal 45, maar net zo makkelijk 55.
Ik zie dat al bij me thuis op de bank zitten. Handjes vasthouden met mijn dochter. Brrrrrrrrr.
Maar ook zonder dat: hele gezinnen die kapot gaan - want meneer had natuurlijk een gezin. Meiden die door leeftijdsgenoten met de nek worden aangekeken, die door hun ouders de deur worden gewezen - enzovoort. Zo ontzettend veel ophef en ellende, bah.
Tirza
Vic
30-09-2011 om 11:19
Rob de nijs, brrrrrr
Als ik zou moeten kiezen tussen Rob de Nijs en Andries Knevel, zeg ik 'Andries'. Maar dat geheel terzijde Het is een beetje aparte vogel. Dat vond ik al toen hij die foto's van het vervuilde huis van zijn, net zo gestoorde, ex in allerlei bladen liet plaatsen, en dit is ook weer zo'n actie van hmmmm tja. Overigens is zijn ex pas geleden getrouwd met haar 23 jaar jongere vriend. Ben benieuwd of daar nog kindjes van komen.