Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wie wordt er blij van contact met volwassen kind?


Niks onthouden is echt wat anders dan bepaalde namen of functietitels niet onthouden. Ik blijf het een vreemde suggestie vinden op hele gewoonlijke menselijke foutjes en dat zou in mijn hoofd zeker niet opkomen als reden om uit het contact te treden met je moeder. Interesse hebben in iemand haal je ook echt wel uit andere dingen. Zeker als je weet dat iemand niet goed is in het onthouden van x. Ik vind het ergens ook wel een beledigende aanname naar deze dochter: alsof zoiets kleins reden zal zijn om iemand op afstand te zetten. Mag toch hopen van niet en dat je wel in staat bent naar het grote geheel te kijken ipv inzoomen op een splinter.

Diyer schreef op 16-07-2024 om 16:57:

Niks onthouden is echt wat anders dan bepaalde namen of functietitels niet onthouden. Ik blijf het een vreemde suggestie vinden op hele gewoonlijke menselijke foutjes en dat zou in mijn hoofd zeker niet opkomen als reden om uit het contact te treden met je moeder. Interesse hebben in iemand haal je ook echt wel uit andere dingen. Zeker als je weet dat iemand niet goed is in het onthouden van x. Ik vind het ergens ook wel een beledigende aanname naar deze dochter: alsof zoiets kleins reden zal zijn om iemand op afstand te zetten. Mag toch hopen van niet en dat je wel in staat bent naar het grote geheel te kijken ipv inzoomen op een splinter.

We weten natuurlijk niet of het om een enkel incident gaat of om een jarenlang terugkerend iets. Wat voor de 1 een  kleine splinter is, kan voor de ander een enorme enorme balk zijn.

nou nou, een beledigende aanname nog wel?? Echt Diyer, hou op met me. Ik stelde een paar vragen, meer was het niet. Wat probeer je hier nou mee te bereiken?

Soms is communicatie met de vorige/ volgende generatie ook moeilijk, omdat (het lijkt alsof) je letterlijk een andere taal spreekt.
Als daar dan ook nog problemen met het gehoor bij komen wordt het helemaal moeilijk.
De moderne taal van mijn kinderen probeer ik op te pikken en vraag uitleg waar nodig.  Veel afko's en Anglicismes, zeker in hun appjes. Ik probeer het te begrijpen en te onthouden voor een volgende keer. 
Door de oudere generatie werden dingen soms niet goed begrepen/niet goed gehoord waardoor maanden durende misverstanden ontstonden. Dat ik met 2 kinderen onder de 5 jaar geen tijd meer wilde maken om een kop koffie voor schoonouders te maken om 17.30 toen ik al bijna klaar was met koken werd uitgelegd als dat ik helemaal nooit tijd had voor visite. 
Je mag best komen maar hou je aan de afspraak na 15.30 ben ik thuis voor koffie houdt in dat je er kort daarna bent en niet pas om 17.30. Dan kan je over dat ene voorval weken met jouw versie van het verhaal klagen tegen je dochter dat je nooit mag komen. Dan gaat je dochter je schoondochter bellen waarom ze de deur dicht houdt en dan wordt de miscommunicatie alleen nog maar groter. Terwijl ik alleen had gezegd dat ik geen koffie meer ging maken nu, omdat we binnen 5 minuten aan tafel gingen.  Dat ze zelf best een kop koffie mogen maken en die opdrinken bij ons aan tafel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.