Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wie wordt er blij van contact met volwassen kind?


Ik heb 4 volwassen kinderen, allen met partner en 1 kind met gezin. Ik hou van al mijn kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen. We hebben vaak contact, hebben een gezinsapp en iedereen deelt wat ze willen delen en dat is best veel. Ook ik zelf deel veel. 
Toen mijn laatste kind het nest verliet was ik intens verdrietig. Heeft me jaren gekost om daar overheen te komen. De gezelligheid , de reuring in huis, ik miste het zo.
Ik ben nu niet meer de belangrijkste persoon in hun leven, dat zijn de partners en eigen kinderen. Logisch natuurlijk, zo hoot het ook.
Nu enkele jaren verder ben ik er aan gewend en kan ik de rust en het minder zorgen echt wel waarderen.
Mijn kinderen blijven mijn kinderen, maar wel volwassen kinderen. Ik praat met ze als gelijken. Geef advies als ze er om vragen en anders niet. Soms vraag ik hen om advies. En natuurlijk zijn er heus soms wat irritaties onderling, maar die worden uitgesproken en hup weer verder. We hebben ervaren dat het leven niet maakbaar is en zomaar kan veranderen, dus we hechten veel waarde aan een sterke onderlinge band.
Ik weet dat ze me ook soms niet alles vertellen, zodat ik me geen zorgen hoef te maken. Ze willen me sparen.  Dat zie ik als een teken van liefde.

Ik kan alleen maar een beeld geven van mijzelf als dochter. Maar ik ben dolblij met het contact met mijn moeder. Ze is mijn veilige haven. Ze weet perfect de balans te vinden tussen steun geven en mij vrij laten al volwassenen. Ik zie haar diverse malen per week. Ik ga vaak bij haar langs en we plannen met mij en mijn zusje ook regelmatig dingen. Ik zou er niet aan moeten denken haar als basis in mijn leven te moeten missen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.