Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zorgmelding door politie?


Kim, jullie moeten het toch ook zelf weten hoe je ermee omgaat. Als jij het goed vind is het toch prima. Af en toe een mixje is echt niet zo erg. En je weet toch van je eigen kind hoe ze ermee omgaat. Hier weet ik ook van dochter dat ze heel weinig drinkt, ik vertrouw haar wel.

Er worden wat dingen door elkaar gehaald:
- Dochter van 15 jaar neemt alcohol meer naar een feest
- op het feest komen ongenode bezoekers en ruzie
- de vriendin gaf het feest zonder dat haar ouders het wisten.

Als de vriendin met haar ouders overlegd had, kon ze hun bellen bij problemen.
Dat heeft niet zo veel te maken met de fles die de dochter gebracht heeft.

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 22:26:

ja en daarvoor vanaf carnaval niet. Ik weet nou echt wel wat je ervan vindt. Ze heeft dit weekend 4 mixjes op. Vrijdag 3 en zaterdag 1. Vrijdag was ze laat op het feestje ivm werk. Toen heeft ze de drank te snel na elkaar gedronken en dat voelde ze. En ze heeft toen dus zaterdag over de hele avond ( van 19.00 tot 2.00) een drankje gedronken.

Dan wordt er hier van gemaakt dat ze dronken was. Als maar om een punt te maken.

Ja en dus op het 1e stukje?

En op het 2e: 
Waar heb ik gezegd dat ze dronken was, waar verzin ik dingen om een punt te maken, waar zei ik dat je een alcoholist in de dop aan t opvoeden bent. 
Als je leest hoef ik het ook niet te herhalen.  
Ik heb juist gezegd dat ze níet klonk als een onverantwoordelijk meisje, dus ik weet niet waar je het over hebt.

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 22:26:

ja en daarvoor vanaf carnaval niet. Ik weet nou echt wel wat je ervan vindt. Ze heeft dit weekend 4 mixjes op. Vrijdag 3 en zaterdag 1. Vrijdag was ze laat op het feestje ivm werk. Toen heeft ze de drank te snel na elkaar gedronken en dat voelde ze. En ze heeft toen dus zaterdag over de hele avond ( van 19.00 tot 2.00) een drankje gedronken.

Dan wordt er hier van gemaakt dat ze dronken was. Als maar om een punt te maken.

Trek het je niet te veel aan, wat er hier allemaal gezegd wordt. Jij kent je dochter het allerbeste en je hoeft je hier niet te verantwoorden. 

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 23:07 Topicstarter

Max88 schreef op 09-04-2023 om 22:44:

[..]

Ja en dus op het 1e stukje?

En op het 2e:
Waar heb ik gezegd dat ze dronken was, waar verzin ik dingen om een punt te maken, waar zei ik dat je een alcoholist in de dop aan t opvoeden bent.
Als je leest hoef ik het ook niet te herhalen.
Ik heb juist gezegd dat ze níet klonk als een onverantwoordelijk meisje, dus ik weet niet waar je het over hebt.

Ik zeg nergens dat jij dat zegt.  Maar het wordt hier wel gezegd.  Ja je mag van mij echt nog wel 17x hetzelfde zeggen hoor.  Doe vooral je ding. 

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 23:09 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 09-04-2023 om 22:45:

[..]

Trek het je niet te veel aan, wat er hier allemaal gezegd wordt. Jij kent je dochter het allerbeste en je hoeft je hier niet te verantwoorden.

Nee je hebt gelijk. En niemand hoeft het ook eens te zijn met mijn opvoeding. 

Max88 schreef op 09-04-2023 om 22:14:

[..]

Dat geldt evengoed voor jouw mening natuurlijk. Daarnaast heb ik het niet verzonnen dat alcohol schadelijk is.

Weet je, jij hoeft ze niet op te lappen als het misgaat, en wellicht dat jouw sportende kind zich er wel aan kon houden en heb je misschien de ervaring niet.

Dit meisje had de avond ervoor al teveel gedronken vlgs moeder, deze avond dus nogmaals alcohol.

Het ging mij niet om mijn kind, over oplappen, sportende kinderen  of whatever wat je er nu weer bij haalt. 

Het ging en gaat mij er om dat het ene standpunt niet beter of slechter of meer of minder toegestaan is binnen de ruimte die de wet biedt.

En al drinkt de puber uit het draadje elke dag alcohol in een prive omgeving, als de ouders het goed vinden dan is dat zo. Kunnen wij het er wel of niet mee eens zijn, het mag en het gebeurd.

Gingergirl schreef op 09-04-2023 om 22:11:

[..]

Dit dus. Echt tenenkrommend. Blijkbaar vinden sommigen dat je wel alcohol moet drinken op een feestje want anders is het zielig. Of niet gezellig..ook zo'n favoriete uitspraak van sommigen.

Ja nou echt hè. Niet dat ze er zelf gezelliger op worden, overigens. 

Ysenda schreef op 09-04-2023 om 23:12:

[..]

Het ging mij niet om mijn kind, over oplappen, sportende kinderen of whatever wat je er nu weer bij haalt.

Het ging en gaat mij er om dat het ene standpunt niet beter of slechter of meer of minder toegestaan is binnen de ruimte die de wet biedt.

En al drinkt de puber uit het draadje elke dag alcohol in een prive omgeving, als de ouders het goed vinden dan is dat zo. Kunnen wij het er wel of niet mee eens zijn, het mag en het gebeurd.

Dan moet men vooral niet gek opkijken bij een zorgmelding en zo zijn we weer terug bij het begin.

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 23:09:

[..]

Nee je hebt gelijk. En niemand hoeft het ook eens te zijn met mijn opvoeding.

Dat klopt. Maar goed de politie heeft niet een zorgmelding gemaakt omdat er niets aan de hand was en je dochter er geen enkele rol in had. Wat er met de zorgmelding gedaan wordt is denk ik afwachten. Hier in de stad weet ik dat in soortgelijke situaties de ouders en de minderjarige een HALT voorlichting krijgen inzake alcoholgebruik en de gevaren er van. En in sommige gezinnen is ook weleens onderzoek gedaan of er verslavingsproblematiek speelt bij de ouders van de minderjarige en of dat negatieve gevolgen heeft voor de minderjarige.

Max88 schreef op 09-04-2023 om 23:18:

[..]

Dan moet men vooral niet gek opkijken bij een zorgmelding en zo zijn we weer terug bij het begin.

De zorgmelding kwam door de komst van de niet uitgenodigden die ook nog eens gingen vechten en de daarmee gepaardgaande overlast voor de omgeving. En daar was het kind van to bij aanwezig, niet vanwege het drinken van 18minners in een privé situatie ansich. Ook zonder alcohol gebruik van de wel uitgenodigde personen had dit kunnen gebeuren.

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 23:25 Topicstarter

Max88 schreef op 09-04-2023 om 23:18:

[..]

Dan moet men vooral niet gek opkijken bij een zorgmelding en zo zijn we weer terug bij het begin.

Ja compleet verdiend. Slechte ouders. 


Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 23:28 Topicstarter

Ysenda schreef op 09-04-2023 om 23:24:

[..]

De zorgmelding kwam door de komst van de niet uitgrnodigden die ook nog eens gingen vechten. En daar was het kind van to bij aanwezig, niet vanwege het drinken van 18minners in ern privé situatie.

Het wil er niet in.  Het was omdat er minderjarige zonder ouderlijk toezicht overlast veroorzaakten.  Met alcohol aanwezig ja.  Politie had aan dat ze als ze vermoeden hadden van excessief alcohol gebruik,  ze dan alcoholtest zouden doen.  Dat hebben ze bij niemand gedaan.  

Gingergirl schreef op 09-04-2023 om 23:23:

[..]

Dat klopt. Maar goed de politie heeft niet een zorgmelding gemaakt omdat er niets aan de hand was en je dochter er geen enkele rol in had. Wat er met de zorgmelding gedaan wordt is denk ik afwachten. Hier in de stad weet ik dat in soortgelijke situaties de ouders en de minderjarige een HALT voorlichting krijgen inzake alcoholgebruik en de gevaren er van. En in sommige gezinnen is ook weleens onderzoek gedaan of er verslavingsproblematiek speelt bij de ouders van de minderjarige en of dat negatieve gevolgen heeft voor de minderjarige.

Serieus? Toch blij dat ik blijkbaar in een andere stad woon. Als je kind een keer op een fout feestje belandt? Pffff

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 23:28:

[..]

Het wil er niet in. Het was omdat er minderjarige zonder ouderlijk toezicht overlast veroorzaakten. Met alcohol aanwezig ja. Politie had aan dat ze als ze vermoeden hadden van excessief alcohol gebruik, ze dan alcoholtest zouden doen. Dat hebben ze bij niemand gedaan.

Ik heb een vergelijkbare situatie aan de hand gehad met mijn puber. De enige die straf kreeg, via bureau Halt,  was diegene die helemaal niet op het feestje hoorde te zijn en die ruzie kwam schoppen. Mijn puber en de vriendengroep hebben er verder nooit meer iets over gehoord. 

Ik zou me niet druk maken erom. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.