Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon weigert schoolwerk


ik was ook zo, vond veel vakken moeilijk en onnodig, vooral de exacte. Pas op de MEAO vond ik het interessant en werd ik bloedfanatiek.Op de HEAO was dit helaas weer weggezakt. is hij meer een alfa of een beta?

Prachtwacht schreef op 20-10-2022 om 08:21:

Mijn brugklasser is net zo. Niet opletten in de les, gaan internetten in de les, geen huiswerk maken en niet leren. Na de vakantie een gesprek met de mentor.

Het lijkt erop dat hij meer sturing en begrenzing nodig heeft. Logisch ook, brugklassers zijn nog zo jong.

Ik ben voor eigen verantwoordelijkheid maar pas wanneer kinderen daarmee om kunnen gaan en de gevolgen van hun keuzes kunnen overzien.  

Ik zou niet wachten maar nu al de mentor inschakelen. Het is zo'n overgang van het po naar het vo. En brugklassers zijn nog zo jong. Ze moeten dan plots zoveel al alleen kunnen terwijl dat eigenlijk nog helemaal niet van ze gevraagd kan worden. 
Als hij daarnaast ook nog eens nooit geleerd heeft ze leren is het helemaal lastig. 

Zijn 'houding' zal wellicht voortkomen uit onvermogen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.