Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Verhuizen


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

15-12-2021 om 13:35

Tickel schreef op 15-12-2021 om 13:04:

[..]

Waar precies staat dat dan? Ik zie namelijk alleen berichten waarin ervaring gedeeld worden van mensen die rond dezelfde leeftijd verhuisd zijn op wie dat een enorme impact heeft gehad. Toen.

Ik heb daar echt geen last van gehad. Integendeel. Ik vind het voor mijn kinderen ook best jammer dat wij al sinds hun geboorte in hetzelfde huis in dezelfde stad wonen. Is echt een stuk minder dynamisch dan mijn eigen jeugd met verhuizingen door het hele land. Ik ben daar absoluut niet slechter van geworden. 

Leene

Leene

15-12-2021 om 13:36

Tickel schreef op 15-12-2021 om 13:06:

[..]

Want medeleven en rekening houden met een puberbrein maakt dat je zelf functioneert als een vijftienjarige?

Niemand zegt hier dat je niet moet meeleven met deze puber of pubers in het algemeen. Het gaat er meer over of je de boosheid en verdriet moet voeden door continue te blijven benadrukken hoe erg het wel niet is en allemaal zaken aan te dragen ( denk scooter, elektrische fiets etc) die hem niet gaan helpen en ook wel wat belachelijk zijn. Heel eerlijk gezegd. 
De vraag blijft staan wat jullie dan aanraden: Terug verhuizen?? en iedereen hier, ook ik hebben gezegd dat je meeleven kan tonen. Maar meegaan in zijn boosheid en als een schoothond achter hem blijven aanlopen helpt echt niet. 
Het leven is nu eenmaal geen krentenbol wat je zo maar wegslikt. Het is vervelend dat hem dit zo overhoop haalt maar het zijn nu ook weer niet hele wereldschokkende zaken. Meeleven ja maar aub ook wat begrenzen in zijn woede en boosheid. Verder heb ik alles wel gezegd en denk ik dat we helemaal niet zo veel van elkaar verschillen, meer waar je accenten legt. Of ga jij een elektrische fiets kopen voor drie kilometer, of terugverhuizen omdat je puber het niet trekt? 

 


Wednesday schreef op 15-12-2021 om 13:35:

[..]

Ik heb daar echt geen last van gehad. Integendeel. Ik vind het voor mijn kinderen ook best jammer dat wij al sinds hun geboorte in hetzelfde huis in dezelfde stad wonen. Is echt een stuk minder dynamisch dan mijn eigen jeugd met verhuizingen door het hele land. Ik ben daar absoluut niet slechter van geworden.

Maar dit gaat over de zoon van TO die er wel moeite mee heeft. Fijn dat jij dat niet had, maar blijkbaar zit zoon anders in elkaar en kan die er op dit moment niet zo goed mee om gaan. Dan is een oplossing daarvoor zoeken nuttiger dan posten dat jij er geen moeite mee had destijds.

Leene schreef op 15-12-2021 om 13:27:

[..]


Uit de post van Siobhan:
"Ik ken mensen die als pubers zijn verhuisd en hun ouders nog steeds niet dankbaar zijn voor de stap van soms wel 40 jaar jaren geleden"

Tsja... je kunt je ouders wel van alles blijven kwalijk nemen. Veranderingen laten je ook groeien als mens.

Niet dankbaar zijn is toch niet hetzelfde als kwalijk nemen?

Je hoeft echt niet dankbaar te zijn voor iets dat je niet leuk vind of vond, ook niet 40 jaar geleden. Dat betekent niet dat je ze 40 jaar later het nog kwalijk neemt. De meeste mensen accepteren het dan gewoon. Het was niet leuk en dat is wat het is, zonder nare gevoelens naar de ouders.

Tickel schreef op 15-12-2021 om 13:30:

[..]

1 post. Die niet eens over de forummer zelf gaat.

En het is ook geen verwijt als zijnde kwalijk nemen. Wij willen graag groter wonen...in onze stad is weinig te koop. In omliggende dorpen mooie huizen voor redelijke prijs. In gesprekken met andere mensen komt dit ter sprake en sommigen geven aan dat het niet altijd leuk was...verhuizen van stad naar dorp. In dit geval ging het ook maar om 3km maar mijn collega vond het als tiener echt niet leuk. Ook omdat ze een meisje was en dus altijd opgehaald moeten worden, niet in het donker weg...doods dorp.

En het is geen verwijt van haar richting ouders waar ze nog steeds boos om is  maar wel het gevoel van hoe heb je dat kunnen doen. Ook als zijnde een waarschuwing weet wat je beslist. En ja...mijn collega is 56. Dus dat is best een tijd terug.  

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

15-12-2021 om 15:40

Leene schreef op 15-12-2021 om 13:36:

[..]

Niemand zegt hier dat je niet moet meeleven met deze puber of pubers in het algemeen. Het gaat er meer over of je de boosheid en verdriet moet voeden door continue te blijven benadrukken hoe erg het wel niet is en allemaal zaken aan te dragen ( denk scooter, elektrische fiets etc) die hem niet gaan helpen en ook wel wat belachelijk zijn. Heel eerlijk gezegd.
De vraag blijft staan wat jullie dan aanraden: Terug verhuizen?? en iedereen hier, ook ik hebben gezegd dat je meeleven kan tonen. Maar meegaan in zijn boosheid en als een schoothond achter hem blijven aanlopen helpt echt niet.
Het leven is nu eenmaal geen krentenbol wat je zo maar wegslikt. Het is vervelend dat hem dit zo overhoop haalt maar het zijn nu ook weer niet hele wereldschokkende zaken. Meeleven ja maar aub ook wat begrenzen in zijn woede en boosheid. Verder heb ik alles wel gezegd en denk ik dat we helemaal niet zo veel van elkaar verschillen, meer waar je accenten legt. Of ga jij een elektrische fiets kopen voor drie kilometer, of terugverhuizen omdat je puber het niet trekt?


Volgens mij lees jij een ander topic dan ik. Niemand die zegt: geef hem een scooter en dan is het opgelost. Ook niet: huil met hem mee. Wel: heb begrip dat hij moet wennen en kijk hoe je hem daarbij kan helpen. Daar zijn allerlei tips voor gegeven. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

15-12-2021 om 16:08

Irregular_Choice schreef op 15-12-2021 om 13:47:

[..]

Maar dit gaat over de zoon van TO die er wel moeite mee heeft. Fijn dat jij dat niet had, maar blijkbaar zit zoon anders in elkaar en kan die er op dit moment niet zo goed mee om gaan. Dan is een oplossing daarvoor zoeken nuttiger dan posten dat jij er geen moeite mee had destijds.


Ik reageerde op iemand die zei dat hier alleen maar mensen reageerden met negatieve verhalen. Eerst even rustig lezen voordat je op zo’n manier reageert?

Wednesday schreef op 15-12-2021 om 16:08:

[..]


Ik reageerde op iemand die zei dat hier alleen maar mensen reageerden met negatieve verhalen. Eerst even rustig lezen voordat je op zo’n manier reageert?

Je eerste post gaf ook geen oplossing en ging ook vooral over je eigen ervaring ermee. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

15-12-2021 om 17:06

Irregular_Choice schreef op 15-12-2021 om 17:01:

[..]

Je eerste post gaf ook geen oplossing en ging ook vooral over je eigen ervaring ermee.


Mijn tip was daar om er achter te komen wat er met hem aan de hand is. Lezen lijkt niet je sterkste kant te zijn. Ik ga niet meer op je reageren nu, want ik vind je gedrag hier vervelend. 

Wednesday schreef op 15-12-2021 om 17:06:

[..]


Mijn tip was daar om er achter te komen wat er met hem aan de hand is. Lezen lijkt niet je sterkste kant te zijn. Ik ga niet meer op je reageren nu, want ik vind je gedrag hier vervelend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.