Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

veranderde dochter


Uitvissen hoe het zit? We? Is moeder inmiddels ook ‘aan boord’? En klaar om uit haar dak te gaan. Vreemd verhaal. 

Amaranth schreef op 28-10-2021 om 19:34:

[..]

Dus als ik een wijntje bij het eten neem, mag mijn puber dat ook?

Jij denkt overduidelijk niet als een (recalcitrante) puber.

Lizzyliz schreef op 28-10-2021 om 23:02:

[..]

Jij denkt overduidelijk niet als een (recalcitrante) puber.

En dus moet je als ouder maar ja zeggen en het faciliteren?

Dat heb ik nergens gezegd.

Lizzyliz schreef op 28-10-2021 om 23:06:

Dat heb ik nergens gezegd.

Nee, maar wat de door jou genoemde recalcitrante tiener er van vind lijkt me niet relevant voor ouders om te bepalen of ze iets toestaan. Want dat is waar het over gaat.


Lizzyliz schreef op 28-10-2021 om 23:06:

Dat heb ik nergens gezegd.

En toch spreek je iedereen die aangeeft dat je kinderen wel degelijk iets kan verbieden tegen... Want zoals eerder gezegd, dat ik een wijntje neem waar kind bij is, betekend niet dat kind mag drinken. Waarom zou dat wel voor roken gelden? Overigens heb ik zelf gerookt en heb kind altijd duidelijk gemaakt dat het echt heel vies is en ik er van baal dat ik rookte des tijds.

Laat haar lekker met haar vriendin. Als je denkt dat je vrouw het mogelijk lesbische moeilijk vind, laat dan op een moment dat het handig uitkomt aan je dochter weten dat jij met zoiets geen problemen hebt en ze altijd met je kan praten als ze wil. Bijv. tijdens een tv programma ofzo dat je toevallig samen met dochter kijkt, waarbij voorbijkomt dat iemand moeilijk doet over een homosexuele relatie, of dat het bij het nieuws gaat over iets met lhbt en dat je dan zegt "Ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar moeilijk over kunnen doen, het maakt toch helemaal niet uit op wie je valt! X, als jij ooit met zoiets zit, weet dan dat het mij niks uit maakt zo lang jij maar gelukkig wordt". Dan weet ze in elk geval waar ze met jou aan toe is.

PriceyRook54

PriceyRook54

29-10-2021 om 10:12

Tim1002 schreef op 28-10-2021 om 20:27:

Bedankt voor de vele reacties , wel spijtig dat ze vooral over het roken gaan terwijl onze bezorgdheid nu vooral draait om haar "relatie" met haar vriendin . 

---

 ik hou jullie op de hoogte als er nieuws is .

Ja hoor tuurlijk, en laat de verdere reacties maar zitten hoor 

Damn, ik was erin getrapt.

Nee niet gaan 'vissen' joh. Wist jij op je 15e precies wat je voelde? Die meid is aan het experimenteren. Daar kan nog van alles uitkomen. Ik vrees dat je dochter zich echt voor je gaat afsluiten als ze voelt dat ze gepushed wordt. Bovendien: wat ga je doen als ze zegt "ja, ik ben 100% lesbisch"? Wat schiet je met die kennis op?

Lollypopje schreef op 28-10-2021 om 23:11:

[..]

Nee, maar wat de door jou genoemde recalcitrante tiener er van vind lijkt me niet relevant voor ouders om te bepalen of ze iets toestaan. Want dat is waar het over gaat.


Lijkt me juist zeer relevant en dat is precies waar het om gaat. 

Tim1002

Tim1002

10-11-2022 om 15:14 Topicstarter

Ik kan meespreken over een puberende dochter in huis (zie mijn topic van een jaartje geleden) . De dochter is intussen 16 en momenteel gaat alles vrij goed . Ze rookt wel nog altijd (sigaretten) maar blijft gelukkig weg van drank en drugs . Haar relatie met een vriendin was blijkbaar "maar" een faze , nu is ze al enkele maanden samen met een jongen . De schoolresultaten zijn behoorlijk en we kunnen een deftig gesprek met haar voeren (wat een jaartje geleden onmogelijk was ) . Ik wil gewoon zeggen dat veel tieners rebelleren in hun puberjaren , streng zijn als ouder kan helpen maar heeft ook dikwijls een tegengesteld effect , het is vooral kwestie van een goed evenwicht vinden zodat de situatie leefbaar blijft . Toegevingen zijn soms nodig als ouder , maar evengoed aan de kant van de puber . En ik denk dat dat bij ons goed gelukt is .

hier ook een 16 jarige. Maar die jongeren met wie ze omgaat drinken allemaal alcohol (veel en ook sterke drank) en dat krijgen ze ook overal op een feestje of bij iemand thuis. Dus dat iedereen hier zegt dat het van hun verboden is vraag ik me af hoe dat werkt, drinken ze dan ook echt niet denk je?

Ellori schreef op 28-10-2021 om 08:45:

[..]

Maar natuurlijk kun je dat wel verbieden. Ik drink zelf wel een wat. Ook waar kind bij zit. Dat wil nog niet zeggen dat mijn 15 jarige ook mag drinken, sterker nog, dat verbied ik echt. Wat een gekke gedacht is dat zeg, omdat ik iets doe kan ik het mijn kind niet verbieden.

Oud topic, zie ik nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.